Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun mies käy kaupassa näin?

Vierailija
17.05.2023 |

Vastaan itse perheemme ruokahuollosta eli suunnittelen, mitä viikolla syödään, teen ostokset ja laitan ruoan.

Mies käy kuitenkin lähes päivittäin kaupassa töistä tullessaan. Hän ostaa samat ruoat joka kerta: Tietyn merkkistä leipää, lihapiirakoita, limua, pinaattilettuja, mansikkahilloa, tietyn merkkisiä keksejä.
Hän ei koskaan katso, mitä kaapissa jo on, vaan jos minä olen poissa ja hän poikkeuksellisesti laittaa lapsille ruoan (aina pinaattilettuja), niin ostaa siis aina myös purkillisen mansikkahilloa, koska sitä syödään lättyjen kanssa. Tai ostaa aina niitä samoja keksejä, joita nyt kuitenkaan ei tietenkään syödä joka päivä.
Tämän seurauksena meillä on tällä hetkellä esimerkiksi viisi purkkia mansikkahilloa kaapissa ja kolme pakettia keksejä. Ostaa todella usein myös esim. ketsuppia ja meillä onkin usein kolme pulloa avaamattomana kaapissa odottamassa. Sitten taas esimerkiksi maitoa, jota kuluu joka päivä pari litraa, ei osta koskaan - varmaan koska ei itse juo sitä niin ei tajua, että kuluuhan sitä silti, kun lapset juovat.

Mä en jotenkin saa hänen logiikastaan kiinni. Että miksi aina samat tavarat? Ja miten ei tajua, että esim. pinaattiletut & hillo - ne letut syödään kyllä samalla aterialla, mutta hilloa kuluu ehkä kolme lusikallista.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ottaa netistä kuvan, jos jotain harvinaista tuotetta tilaan kaupasta. Ihmettelin, miten hän sittenkään osaa jättimarketista edes sen oikean hyllyn löytää. Kehui, että näyttää myyjälle sen kuvan, niin heti löytyy.

Vierailija
22/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattilettujen kanssa mansikkahilloa? Mun mielestä niiden kanssa sopii puolukkahillo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa, sama juttu kuin isäni käydessä kaupassa. Samat tuotteet jokaikinen viikko, ihan aina. Eikä varmasti tehnyt sitä näpäyttääkseen äitiä. Hauskinta oli, että jos toivoin joku kerta eri tuotetta (esim. banaanijugurtin tilalle mansikkajugurttia) niin sitten lista muuttui pysyvästi, eli siitä lähtien joka viikko kotiin tuli purkillinen mansikkajugurttia, vaikka sitä ennen olisi vuoden ajan tullut aina se banaanijugurtti. Jos halusi vaihtelua ruokiin, piti siis käydä itse kaupassa.

Vierailija
24/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies taas kysyy multa, tarvitseeko kaupasta jotain, kun on lähdössä töistä. Laitan hälle kauppalistan, ja muuten toimiikin hyvin tää tyyli, mutta joka kerta tuo vähintään 2 pakettia ohuen ohutta ruispala-leipää, jota sitten tungen pakkaseen 😅

Ja koska laitat leivän pakastimeen, etkä tarjolle, niin "sitä ei ole"  Siispä ostan sitä, koska haluaisin edes joskus syödä sitä itsekin.  

Vierailija
25/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattilettujen kanssa mansikkahilloa? Mun mielestä niiden kanssa sopii puolukkahillo.

Minusta punaiset viinimarjat porkkanaraasteella

Vierailija
26/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies käy kaupassa töistä tullessaan. Siksi hän ei katso mitä kotona jo on.

Aivan, ja tämä on näille kotona lorvaileville pikkupissiksille täysin vieras paikka.

Vierailija
27/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ostaa kaupasta kuin kaljaa ja makkaraa, eikä vaimo sitä ymmärrä

Vierailija
28/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko te toisillenne ollekaan? Minulle tulisi mieleen esim. kysyä mieheltä hänen motiivejaan.

Vierailija
29/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minun mies taas on ääritarkka siitä että tulee oikein. Jos on pelkkä paprika listalla niin kaupasta tulee viestiä että minkä värinen pitää olla. Joskus jopa kyselee merkkiä... Pitääkö olla valio vaiko rainbow...

Ihana mies minulla. Nepsy hänkin, ADD.

Piti jossain vaiheessa sopia että jos en ole erikseen maininnut niin sitten käyttää omaa harkintaa.

Kauhean rakas ukko kyllä. 😍

Vierailija
30/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko näin, että teillä on lapsia, mies ei vaivaudu tuomaan kaupasta mitään kenellekään paitsi itselleen jotain herkkusälää, etkä ole ikinä kysynyt siltä suoraan mikä sitä vaivaa? Ja sinä vaan ymmärrät loputtomiin tätä ukkoa? Aika vaikea tässä vaiheessa pistää jalkaa maahan jos ukkoa ei liikuta ees lastensa hyvinvointi

Vierailija
31/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies taas kysyy multa, tarvitseeko kaupasta jotain, kun on lähdössä töistä. Laitan hälle kauppalistan, ja muuten toimiikin hyvin tää tyyli, mutta joka kerta tuo vähintään 2 pakettia ohuen ohutta ruispala-leipää, jota sitten tungen pakkaseen 😅

Älä laita sitä pakkaseen. Sehän joutuu tuomaan lisää. Itseaiheutettu ongelma.

Vierailija
32/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas syön pinaattiletut suolaisina voi nokareen kanssa.

Vierailija
33/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan kysy tätä mieheltäsi. Sehän lopettaisi kerralla koko kiehtovan arvailun.

Eihän ap:n tarkoitus ollut oikeasti kysyä asiaa palstalta, vaikka otsikossa nyt periaatteessa olikin kysymys muotoiltu.

Koko avauksen idea oli: "katsokaa ja ihmetelkää kuinka avuton mies minulla on. Onhan kaikki miehet tuollaisia, onhan?"

Vierailija
34/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, jos mies ei keskustelusta huolimatta muuta toimintaansa tai ei osaa kertoa mitään järkevää perustetta sille. Kai hän töissäänkin osaa käyttää järkeään, keskustella, noudattaa ohjeita ja omaksua uusia käytäntöjä? Onko mies nepsy, muistisairas vai välinpitämätön?

Vierailija
35/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikkahilloa pinaattilettuihin? Yök.

Tee miehellesi paperilappunen yhdessä hänen kanssaan, johon laaditte mitä kannattaa ostaa joka päivä. Vaikka niitä pinaattilettuja mutta myös maitoa muutama purkki. Kirjoittakaa samaan lappuun mitä ostetaan lisäksi loppuviikosta. Lappu lompakkoon tai puhelimen suojakuoreen, niin pysyy aina mukana.

Vierailija
36/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit itse, että sinä vastaat perheenne ruokahuollosta, joten loogisesti mies toimii juuri noin. Sinähän et enää olisi vastuussa, jos mies tietäisi, mitä teillä tänään syödään.

Vierailija
37/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, onko sinulla ja miehelläsi puheyhteys? Vaikuttaa nimittäin, ettei ole. Olisiko korkea aika istua kaikessa rauhassa pöydän ääreen (ilman älyluuria tai läppäriä) ja puhua asiat selviksi? Neuvo miestäsi lähettämään esim. tekstiviesti ennen töistä lähtöä kysyäkseen, pitääkö kaupasta tuoda jotakin. Tuo nykyinen systeeminne aiheuttaa hävikkiä, sillä avatut pakkaukset, hillot ym. eivät säily ikuisesti, eivät edes avaamattomina.

Vierailija
38/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni oli tuollaista muistisairauden alkuvaiheessa. Hän asui yksin ja kävi vielä itse kaupassa, mutta osti aina samat tuotteet: ryynimakkaraa, maitoa, omenoita, suklaata, kardemummaa. Voitte kuvitella, millaiset kardemummavarannot äidin kaapeissa oli, kun siivosin taloa.

Vierailija
39/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies käy kaupassa aina niin,että ei vahingossakaan tuo kaupasta sitä mitä oon siihen lappuun kirjottanut esim.kuohukermaa niin tuo ruokakermaa,kermajuustoa niin tuo edamia,kinkkupizzaa niin tuo jauhelihapizzaa.

Sit kun sanon siitä,niin alkaa kauhee valitus,että "käy,sit ite siel kaupassa....

Laita mies vatkaamaan se ruokakerma.

Öööö niin että kuohukermaa käytetään mielestäsi ainoastaan kermavaahtoon?

Vierailija
40/114 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, onko sinulla ja miehelläsi puheyhteys? Vaikuttaa nimittäin, ettei ole. Olisiko korkea aika istua kaikessa rauhassa pöydän ääreen (ilman älyluuria tai läppäriä) ja puhua asiat selviksi? Neuvo miestäsi lähettämään esim. tekstiviesti ennen töistä lähtöä kysyäkseen, pitääkö kaupasta tuoda jotakin. Tuo nykyinen systeeminne aiheuttaa hävikkiä, sillä avatut pakkaukset, hillot ym. eivät säily ikuisesti, eivät edes avaamattomina.

Eikö sinusta tunnu oudolta ajatukselta istua selittämässä aikuiselle miehelle, että ennen kauppareissua pitää tarkistaa kaapit? Ja ei tuoda sitä mitä ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän