Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tykkää mun kuvasta

Vierailija
17.05.2023 |

Mulla on paljon kavereita laitoin uuden kuvan fbookiin. Laitan kuvia varsinkin itsestäni hyvin harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa. Minulla on erittäin huono itsetunto. Odotin edes yhtä likeä, mutta ei tullut. 😞

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska siitä ei pidetä!

Vierailija
2/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No annoin alotuksellesi yhden tykkäyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa ei kyllä kannattaisi perustaa yhtään mihinkään feikkimaailman hiirenklikkauksiin.

Vierailija
4/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän ole vahingossa laittanut näkymään vain itsellesi? Mulle kävi kerran niin, ja ihmettelin kun ei mitään reaktioita tullut...

Vierailija
5/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on sellainen 100 kaveria, joista suurimman osan tunnen tai olen tuntenut ihan hyvin. Vaikka päivitän hyvin harvoin nykyään, ehkä kerran pari vuodessa, silti tulee aina se 50 tykkäystä. Olen kyllä tyytyväinen ja tuleehan siitä kiva mieli. 

Ehkä sinulla ei ole selvää sidettä näihin fabo-kavereihin, niin että eivät sitten viitsi tykkäillä jos olet joku tyyliin yläaste-aikainen luokkakaveri tms? Tietysti myös kuvien/päivitysten sisältö pitäisi olla kohdallaan. Älä kuitenkaan masennu, yrität myöhemmin uudella kuvalla. Ja ota huomioon, että facebookin uutissyöte jättää päivityksiä näkymättä. Itsellekin kävi näin ja kaverin päivitys näkyi vasta viikon päästä.

Vierailija
6/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta jotenkin tuntuu että algoritmit ei aina edes näytä kaikille kavereille postauksia.

Vierailija
7/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisvirrassa ei välttämättä näy ne päivitykset tai tulee viiveellä. Lisäksi jos et ole klikkaillut kavereidesi profiileja aikoihin, algoritmi arvelee että et ole kiinnostunut ja laittaa mieluummin mainoksia näkymään kuin näiden päivityksiä.

Vierailija
8/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta jotenkin tuntuu että algoritmit ei aina edes näytä kaikille kavereille postauksia.

Ei näytäkään. Tämä vaikuttaa tosi paljon.

Vierailija
9/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvää päivää

Vierailija
10/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet ruma.

Vierailija
11/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei näy kenellekään tai sitten kukaan ei halua olla eka

Vierailija
12/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä ilman somea tuntuu paljon paremmalta kuin olisi sellainen elämä, jossa pitäisi murehtia tuollaisiakin asioita.

Vierailija
13/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvasi ei ollut hyvä ja kiva? Eli jos kuvasi oli ihan kamala ja sitä ei voinut ottaa edes vitsinä ja tykätä sen takia?

Vierailija
14/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mielialaan vaikuttaa hiirten klikkaukset. Surullista. 80-luvulla tälle olisi naurettu maha kipeänä..

Vierailija
15/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä sun kuvasta, mutta voimakkaat filtterit aiheuttaa suurta myötähäpeää. -ohis

Vierailija
16/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä ja oliko filtterit päällä? Jos ryppyjä on oiottu filttereillä, en todellakaan tykkää. Järkyttävää.

Vierailija
17/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ihmeessä kehittämään itsetuntoa, joka ei ole riippuvainen sometykkäyksien määrästä.

Vierailija
18/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan uuden kuvan aina niin ettei se näy kenenkään uutisiin.

Vierailija
19/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mutta näissä fb-tykkäyksissä on sellainen vastavuoroisuusperiaate ja toisaalta se, että kaverit, siis tosiaan ne sellaiset kaverit joiden kanssa on tekemisissä muutenkin, tykkää.

Mua säälittää joskus kun on joku joka pitää itseään valokuvaajana (en nyt tarkoita aloittajalle tätä osuutta tekstistäni, vaan ihan jotain muuta) ja hän lataa kuviaan fb-ryhmiin, paikallisiin ryhmiin, paikkakuntakohtaisiin ryhmiin, niin sitten kun hänen kuvistaan ei ole tykätty enemmän kuin jonkun kännykameralla kuvia ottaneen kuvista, niin sitten hän "itkee", hänen laadukkaat kuvansa eivät saa tykkäyksiä, mutta joku suttuinen "puuseen reikänäyttöä" edustava kuva saa vaikka kuinka paljon.

No, se on ihan että ne jotka tykkää siitä puuseereiän kuvasta ovat sen kuvaajan kavereita. Heillä on jotain yhteistä sen kuvaajan kanssa, tämän laadukkaita kuvia hienolla kamerakalustollaan ottavan kaveripiiri on toisenlainen eivätkä he sitten välttämättä ole juuri siellä ryhmässä tykkäämässä.

Samaten kaikki lehtien erilaisiin kuvagallerioihin päässeet kuvat laitetaan sitten julki, että nyt mun ottama kuva oli taas paikallislehden sivulla... Sain huomiota. 

No juu.

Itse en enää viitsi osallistua fb-ryhmissä kuvilla tai oikeasti teksteilläkään. Viime aikaisista töksyin oli se, kun joku kysyi yhtä asiaa, johon olisi saanut vastauksen kyseisen kysymyksen kohteena olevan tahon omilta fb-sivuilta, no, mä laitoin linkin sille sivulle vastaukseksi siihen kysymykseen, niin se tyyppi ei reagoinut mitenkään tähän linkitykseen, mutta jossakin toisessa kommentissaan sitten jollekulle toiselle sanoi, että no, tätä mä justa kaipasin, paikalla käyneiden kommenttia. Ja se linkki minkä mä annoin, se oli tuore vastaus kyseisen kysymyksessä olleen paikan ylläpitäjältä, että he eivät sitten ole olleet siellä paikan päällä, että ei kelvannut tyypille se vastaus.

No...

Mä jaksa piitata, kun toi fb nyt on joiltakin osin ihan siis kakara-asteelle jääneiden leikkikenttä, just nää tykkäysten vahtimiset ja muut... Seurailen kuitenkin tiettyjä ryhmiä ihan tiedonhankintamielessä. Asiallisia ryhmiä.

Vierailija
20/21 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin laitta selfien, jossa olen taas erityisen hyvin meikattu... Mut jos mä sen laitan, koko kylä herää taas riekkumaan. Te ette kuulkaa uskokaan, kuinka iso seuraajajoukko mulla on! Mä en ittekään sitä arvannut... jestas sentään...

Mut siis... neuvoksi annettu: älä anna niille aihetta ottaa sua silmätikuksi.

Siis joku ottaa silmätikuksi, kun laittaa fb:hen kuvia, ottamiaan kuvia, eikä aina edes hyvin meikattuja selfieitä.

Lähes kaikki on nostettu tikun nokkaan. Onko mulla hirveen kateellinen seuraajalauma vai... Kaikki!

On toi säälittävää. Eikä tosiaankaan uskois, että miljoonista fb-käyttäjistä ja heidän profiileistaan mä olen päässyt noin hirveeseen suosioon... Hah. Tässähän on mennyt ihan yksityisyys, hyvin on lähdetty levittämään julkaisuja... Pahantekijät... 

Erikoista on myös se, että sanovat: Se johtuu vaan niistä fb-julkaisuista.

No, mut siis kun tätä yllätyksellistä käyttäytymistä oli jo ennen kuin olen fb:hen liittynytkään. Ja silti nää uunot huutaa: Se johtuu vaan siitä, että on kirjottanut fb:hen...

Niin, kuka on kirjoittanut ja mihin, joku ennen minua, se kaikista kateellisin tyyppi vai? Sekö muutenkin kyttää kaikki tekemiset... Vahtii hikipäässä, ettei vaan pääse mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan