Mies - millainen on mielestäsi nainen, joka "pitää huolta itsestään"?
Mitä hän mielestäsi tekee ulkonäkönsä eteen? Mikä siis on sinun mielestäsi tarpeeksi huolenpitoa.
Kommentit (263)
Mielestäni minä olen.
Olen 33-v, fyysisessä vuorotyössä. Urheilen aina kun jaksan, sellainen 1-3 krt/vko. Juoksen, käyn kuntosalilla. Pyrin juomaan 2l vettä, mutta usein pääsen vaan 1,5l tai vähän alle.
Yritän nukkua 8 h vähintään yössä, yleensä 7,5h. En meikkaa, en tykkää siitä puuhasta, mutta taipusia hiuksiani hoidan CG metodin mukaan. Käytän korealaista ihonhoitoa ja aurinkorasvaa. Pukeudun sillein, miten tiimalasi kroppaa suositellaan puettavan. Rakastan talvi paletin värejä ja erityisesti kylmää violettia, koska olen aika kalpea.
En tupakoi (en ole koskaan kokeillut), en juo alkoholia, enkä käytä mitään päihteitä. Pyrin käyttämään ruutuaikaa terveellisesti, yleensä kyllä selaan liikaa somea, joskus pysyn kohtuudessa. Syön 5-2 periaatteella, 2 päivää viikossa voi humputella. Minulla ei ole lääkityksiä. Olen 170cm pitkä ja painan 68kg.
Kroppamallini on x, eli kaponen vyötärö antaa paljon anteeksi, läski kertyy muualle ylös ja alas. Luen aina kun ehdin, se auttaa pitämään virkeänä. Näen ystäviä silloin tällöin, kun arjelta jaksaa ja ehtii. Mielenterveyttä hoidan harrastuksilla ja sillä, että puhun asioista, mitkä saattaa mieltä painaa. Sekä olen tällä hetkellä tosi kiinnostunut tunnetaidoista muutenkin, just on kirja menossa.
Rakastan seksiä, mutta nyt on ollut kuivaa kautta havaittavissa. Yritän harrastaa seksiä vähintään kerran kuussa. Seksi parantaa oloa aina. Geishakuulia käytän myös arjessa silloin kun muistaa.
Overall terveys tällä hetkellä 9,5/10. Parin kuukauden takainen kaatuminen vielä vähän vihottelee ja töissä polvi väsyy sekä kipeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Nainen itsekin kirjoitti:
Kämppä perussiistinä. Ei roskaa ympäriinsä eikä likaa näkyvissä.
Jos on eläimiä, kämppä ei haise niiden erittteille.
Peruskunto ok, jaksaa liikkua arjessa.
Vaatteet ok, tyyli voi olla moninainen, mutta siisti. Jos meikkiä, niin ei ylimeikattu, jos lisäkkeitä, niin ne siistissä kunnossa. Jos hiusväri, ei liikaa juurikasvua.
Elämäntavat kunnossa, suht' terveellinen ruokavalio, raha-asiat kunnossa, mielenterveys tarpeeksi ok ettei haasta kaikesta riitaa ja draamaile. Ei käytä päiteitä.
Tää oli täyspäisen kommentti, realistiset odotukset.
Järkevän ja kunnollisen naisen kategoriaan kuuluu myös se, että ei valehtele toisesta naisesta. Ei liioittele tai vääristeke juttuja, jotta saisi paheksuntaa toiselle naiselle. Voi jos on lapsia niin käydään kiinni kaikkeen, jopa lasten hoitoon j usutetaan viranomaiset kimppuun. Valehdellaan, että olisi sellaisia ongelmia, mitä ei ole kuten päihteitä, mt-ongelmia tai ongelmia ihmisten kanssa, mutta kun valheet tulee ilmi ja selviää, että ne ongelmatkin taibouto käytös muiden kanssa oli vain törkeän gang stalkingin seurausta, valheita ja mustamaalauksia. Voi kuinka noloa valheiden liikkeelle laittajille ja niille, jotka uskoneet niihin
 Tosi noloa. Lopulta käy niin että ei edes uskotaa niihin mitkä oikesti on totta. "Eikö tuolloin pitäisi todistaa toisin omalla käytöksellään" Ei, itseasiassa on kiva tuollaisessa pelleilyssä vaan hämmentää lisää tai tehdä mitä huvittaa. Huhuihin vastaa van jos päin naamaa jotain sanotaan. Ja gang stalkingussa totuudet on aina tiedoissa joillain. Fiksut huomaa, kun kaikki ei stemmaa, vaukka eivät ihan saisi vastauksia, mitä kaikkea onkaan oikeasti kyseessä. 
Vierailija kirjoitti:
Naisena vastaan, että todennäköisesti samanlainen kuin mies, joka pitää huolta itsestään:
-Hygienia kunnossa
-Kynnet siistit
-Puhtaat ja hoidetut hampaat!
-Urheilee pitääkseen fyysisen ja henkisen terveyden kunnossa (mikään himourheilija ei tarvitse olla). Pääasia että harrastaa jotain muuta kuin sohvalla lojumista. Minulle tämä pitää huolta itsestään tarkoittaa myös että omaa jotain omia juttuja/intohimon kohteita eikä roiku toisessa ihmisessä 24/7
-Hoikka tai normaalipainoinen
-Pukeutuu hyvin/omaa tyylitajua sen suhteen
En sopisi ainakaan sinulle ja veikkaan näkemättä, että tunne kovin molemminpuoleinen. Hygienia kuitenkin kunnossa varsin hyvin, enkä roiku toisessa 24h. Ties vaikka paremman näköinen kun nykyinen tyttöystäväsi.
Kysymys kuuluu miehille että millainen on nainen joka pitää huolta itsestään ja moni luettelee millainen on luonnon kaunis nainen. Eivät välttämättä ole synonyymeja. Minusta ei monien vastauksien perusteella voi ikinä tulla huolta itsestään pitävä nainen koska minulla on synnynnäisesti vähäinen karvoitus myös päässä ja ripsissä ja kulmissa. Joten se tuntuu vähän haukkumiseltakin jopa kun puhutaan negatiiviseen sävyyn ihmisistä jotka ovat joutuneet laittamaan pidennyksiä, pigmenttiä kulmiin ja tekoripset että näyttäisivät ihan normaaleilta, mitään kummallisen näköistä ja överiä en tarkoita. Mutta onneksi minun ei tarvitse keneltäkään pyytää lupaa itseni laittamiseen eikä tarvitse ottaa rinnalle ketään ihmistä jolle en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Syö terveellisesti.
- Harrastaa säännöllisesti liikuntaa. Fyysinen kunto hyvä tai erinomainen.
- Hygienia kunnossa.
- BMI 18-23
- Habitus asiallinen ja tilanteeseen sopiva.BMI 18-23....
Yli 23 ollaan jo kehopositiivisuuden puolella. Alle 20 ei kannata tavoitella, mutta osalla se on luontaisesti 18-20 välillä eikä siinä mitään, jos näin on.
Minulla 24 ja on normaali paino ! Vyötärö 69 cm ja vatsalihakset näkyy.
Olet varmaan sinkku? Minä en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tuosta "BMI alle 23" jutusta mieleen eräs tuntemani nainen. Tekee liikuntakasvatustyötä, aina kehittämässä liikunta-aktiviteetteja ja harrastaa vapaalla ainakin juoksua, padelia ja kuntosalia. Seuraamani perusteella panostaa muutenkin tervellisiin elämäntapoihin; nukkuu 8h yössä, syö terveellisesti (ja seuraa mm. kehonkoostumusta) eikä käytä päihteitä. Perussiisti, huolehtii omasta hygieniastaan.
On myös keski-ikäinen, lyhyt, useamman lapsen synnyttänyt tanakka persjalkainen keski-ikäinen täti. Ei varmasti ole BMI alle 23.Itse tiedän myös kolmen lapsen äidin, 38 vuotias. On hoikka ja seksikäsvartaloinen, hyvä pylly. Erinomainen kehonhallinta.
Jotain tämä kertomasi mamma tekee väärin.
Ainakin siten, että ei ole valinnut itselleen pitkiä gasellinsääriä vaan tanakan persjalkaisen mallin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka
Käy päivittäin suihkussa
Pesee hampaat päivittäin aamuin ja illoin
Ei käytä alkoholia
Ei tupakoiTämä olisi jo hyvä alku. Harva suominainen pystyy edes noihin...
Vielä harvempi suomimies... Mä itse olen yllä kuvatunlainen. Tämmöisiä miehiä ei tunnu olevan missään. Ei kiinnosta mitkään uskontohihhulit
Valehtelet, nainen.
Moni nainen Suomessa ei käy päivittäin suihkussa, koska hiusten kuivuu vie aikaa. Ja niihin menee paljon shampoota. Pesevät hiukset tyyliin kerran viikossa.
Suihkussa voi käydä pesemättä hiuksia? Et ole varmaan koskaan asunut naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka pitää olla. BMI ei missään tapauksessa yli 21. Pitkät, hyvännäköiset, puhtaat, hoidetut hiukset. Keskikokoiset tai isot rinnat, kiinteä kroppa, hyvännäköinen takapuoli. Hoidetut kynnet. Meikkaa mutta ei liikaa. Ei juo eikä syö muuta kuin terveellisesti. harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Pukeutuu joka päivä tyylikkäästi.
Miten rintojen koko ja malli kuuluu itsestä huolehtimiseen? Niilehän ei voi itse mitään.
No siten että jos rinnat on mallia nahkarukkaset voi aina käydä kirurgin veitsen alla.
Älä nyt hulluja puhu. Vai pitäisi mennä riskejä sisältävään, tarpeettomaan leikkaukseen kärsimään kipuja ja maksaa siitä tuhansia euroja. Juuei sitten ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka
Käy päivittäin suihkussa
Pesee hampaat päivittäin aamuin ja illoin
Ei käytä alkoholia
Ei tupakoiTämä olisi jo hyvä alku. Harva suominainen pystyy edes noihin...
Vielä harvempi suomimies... Mä itse olen yllä kuvatunlainen. Tämmöisiä miehiä ei tunnu olevan missään. Ei kiinnosta mitkään uskontohihhulit
Valehtelet, nainen.
Moni nainen Suomessa ei käy päivittäin suihkussa, koska hiusten kuivuu vie aikaa. Ja niihin menee paljon shampoota. Pesevät hiukset tyyliin kerran viikossa.
Suihkussa voi käydä pesemättä hiuksia? Et ole varmaan koskaan asunut naisen kanssa?
Ei se ymmärrä, kun kaljuna kastelee päänsä suihkureissulla. Hiuksia sillä oli joskus teininä eikä se muista sitä aikaa.
Mut mies on dumpannut parin treffien jälkeen sanomalla, että "ihannenaiseni pitäisi enemmän huolta itsestään". Uskon tämän olleen kiertoilmaus sille, että en ole hoikka enkä laiha. Olen lihaksikas, 163cm/68kg, rasvaprosentti 20 eli alakanttiin. X-mallinen kroppa, kapea vyötärö, harteikas, lihaksikkaat reidet ja peppu. Salitreeniä 4-5 kertaa viikossa, paljon pitkänmatkan kävelylenkkejä sekä kehonhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka pitää olla. BMI ei missään tapauksessa yli 21. Pitkät, hyvännäköiset, puhtaat, hoidetut hiukset. Keskikokoiset tai isot rinnat, kiinteä kroppa, hyvännäköinen takapuoli. Hoidetut kynnet. Meikkaa mutta ei liikaa. Ei juo eikä syö muuta kuin terveellisesti. harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Pukeutuu joka päivä tyylikkäästi.
Miten rintojen koko ja malli kuuluu itsestä huolehtimiseen? Niilehän ei voi itse mitään.
No siten että jos rinnat on mallia nahkarukkaset voi aina käydä kirurgin veitsen alla.
Älä nyt hulluja puhu. Vai pitäisi mennä riskejä sisältävään, tarpeettomaan leikkaukseen kärsimään kipuja ja maksaa siitä tuhansia euroja. Juuei sitten ikinä.
Kyllä voisin mennä, mutta haluaisin tietenkin todella tarkkaan keskustella minkälaisesta leikkauksesta tai toimenpiteestä on kyse eli haluanko sen ja sen tuomat parannukset ja lopullinen päätös oma päätös. Kyllä moni on oikeasti kauneuden takia valmis kärsimäänkin, omaehtoisesti. Tuskin kukaan tykkäisi, että kärrätään johinkin tajuttomana väkisin "koska tämä on sun parhaaksi meidän mielestä" tai "luultiin että halusit näin" niin. Tuollaisessa mennään jo rikosten puolelle, jos käydään fyysisiin sorkkimisiin väkisin. Vähän sama kun moni tykkää huumeista kun ovat kiva juttu, mutta ei moni varmaan kuitenkaan tykkäisi, jos väkisin tuikataan jotain. "Kun mä ajattelin..."
Vierailija kirjoitti:
Joko heräsit? Lol
Vierailija kirjoitti:
Hampaiden hoitoon tarvitsee myös rahaa. Hirveen pitkälle ei pötkitä pelkällä hammashygienialla aikuisena.
Eli voi olla huonot hampaat, vaikka hoitaisi normaalilla hammashygienialla, varsinkin, jos ei kunnon korjauttamisiin ole välillä varaa.
Vierailija kirjoitti:
Mut mies on dumpannut parin treffien jälkeen sanomalla, että "ihannenaiseni pitäisi enemmän huolta itsestään". Uskon tämän olleen kiertoilmaus sille, että en ole hoikka enkä laiha. Olen lihaksikas, 163cm/68kg, rasvaprosentti 20 eli alakanttiin. X-mallinen kroppa, kapea vyötärö, harteikas, lihaksikkaat reidet ja peppu. Salitreeniä 4-5 kertaa viikossa, paljon pitkänmatkan kävelylenkkejä sekä kehonhuoltoa.
Voi sua. Itselleni aina kasvot tärkeimmät kun body, vaikka kokonaisuus tietenkin ratkaisee. Onhan niitäkin tapauksia, joille vartalo kelpaisi, mutta ei kasvot. Säkki päässä pitäisi sitte hommat hoitaa.
Ei kun "tasapaino ja harmonia". Mitä sitä tekee ok kasvoilla, jos on syöttöpor... sas. 
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni minä olen.
Olen 33-v, fyysisessä vuorotyössä. Urheilen aina kun jaksan, sellainen 1-3 krt/vko. Juoksen, käyn kuntosalilla. Pyrin juomaan 2l vettä, mutta usein pääsen vaan 1,5l tai vähän alle.
Yritän nukkua 8 h vähintään yössä, yleensä 7,5h. En meikkaa, en tykkää siitä puuhasta, mutta taipusia hiuksiani hoidan CG metodin mukaan. Käytän korealaista ihonhoitoa ja aurinkorasvaa. Pukeudun sillein, miten tiimalasi kroppaa suositellaan puettavan. Rakastan talvi paletin värejä ja erityisesti kylmää violettia, koska olen aika kalpea.
En tupakoi (en ole koskaan kokeillut), en juo alkoholia, enkä käytä mitään päihteitä. Pyrin käyttämään ruutuaikaa terveellisesti, yleensä kyllä selaan liikaa somea, joskus pysyn kohtuudessa. Syön 5-2 periaatteella, 2 päivää viikossa voi humputella. Minulla ei ole lääkityksiä. Olen 170cm pitkä ja painan 68kg.
Kroppamallini on x, eli kaponen vyötärö antaa paljon anteeksi, läski kertyy muualle ylös ja alas. Luen aina kun ehdin, se auttaa pitämään virkeänä. Näen ystäviä silloin tällöin, kun arjelta jaksaa ja ehtii. Mielenterveyttä hoidan harrastuksilla ja sillä, että puhun asioista, mitkä saattaa mieltä painaa. Sekä olen tällä hetkellä tosi kiinnostunut tunnetaidoista muutenkin, just on kirja menossa.
Rakastan seksiä, mutta nyt on ollut kuivaa kautta havaittavissa. Yritän harrastaa seksiä vähintään kerran kuussa. Seksi parantaa oloa aina. Geishakuulia käytän myös arjessa silloin kun muistaa.
Overall terveys tällä hetkellä 9,5/10. Parin kuukauden takainen kaatuminen vielä vähän vihottelee ja töissä polvi väsyy sekä kipeytyy.
Olen 50-v ohjaan liikuntaa työkseni, liikuntaa tulee monipuolisesti 2-6 h päivässä, jooga, tanssi, kalistekniikka, jumppa, ulkoilu. Juon yli 3 l päivässä vettä sillä hikoilen paljon + elektrolyyttejä. Meikkaan liikuntojen ulkopuolella, arkena hieman mutta esim. rockfestareilla näyttävästi. Hiuksiani olen hoitanut omalla metodilla 35 vuotta, se muistuttaa cg-metodia ja ihoa myös suojannut auringolta aina ja hoitanut laadukkailla tuotteilla.
En tupakoi, en juo, en ota aurinkoa, en katso televisiota. Opiskelen ja kehitän itseäni jatkuvasti, olen parin alan asiantuntija joten voin opettaa useampaakin eri alaa. Tuotan monenlaista luovaa sisältöä ja tuotantoa. Syön täydellisesti(amerikkalaisen coachin mielestä) 1900 kcal päivässä ja yhden herkun otan kerran viikossa esim. sokeriton muffinssi/pulla tai suklaa 60 g. En syö roskaruokaa ollenkaan, pizzalla olen käynyt vuonna 2018 ja sitä ennen 1992. Pikahampurilaispaikoissa kävin viimeksi 1985 USAssa. Kotona ei ole mässyä, en osta elokuviin popparia tai karkkia.
Tykkään pukeutua nätisti, esim. vartalonmyötäinen mekko tai sporttisesti ja olen suunnitellut tyylini mielestäni persoonallisesti.
Hoidan mielenterveyttäni erityisen huolella.
Mutta en voi sanoa että huolehdin itsestäni sillä painan 93 kiloa 170 cm ja olen painanut enemmänkin. Syön lääkkeitä paljon, olen mielenterveyspotilas(en järjestä draamaa mutta voin pyytää sinua pitämään puhtaudesta huolta), minulla on useita fyysisiä sairauksia. Sairastan mm. vaikeaa unettomuutta joten 8 h unet on minulle lottovoiton tasoinen haave.
Overall terveys tällä hetkellä 6/10, viime kesänä vielä 2/10 ja painoakin oli 15 kg enemmän. Yritän tässä kuntoutua ja laihtua takaisin 65 kiloon. Missä vaiheessa voin sanoa että "pidän itsestäni huolta"?
p.s. sinun iässäsi liikuin 4 h fyysisen työn päälle ja painoin 59 kg.
Naisen elämä voi vaihdella ja elämäntilanteet. Voisi ihan suositella armollisuutta muita ja itseäkin kohtaan, etenkin elämän vaikeissa tilanteissa. Harvalla menee niin että koko elämän ajan voi keskittyä ulkonäön huoltamiseen 100 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voisin mennä, mutta haluaisin tietenkin todella tarkkaan keskustella minkälaisesta leikkauksesta tai toimenpiteestä on kyse eli haluanko sen ja sen tuomat parannukset ja lopullinen päätös oma päätös. Kyllä moni on oikeasti kauneuden takia valmis kärsimäänkin, omaehtoisesti. Tuskin kukaan tykkäisi, että kärrätään johinkin tajuttomana väkisin "koska tämä on sun parhaaksi meidän mielestä" tai "luultiin että halusit näin" niin. Tuollaisessa mennään jo rikosten puolelle, jos käydään fyysisiin sorkkimisiin väkisin. Vähän sama kun moni tykkää huumeista kun ovat kiva juttu, mutta ei moni varmaan kuitenkaan tykkäisi, jos väkisin tuikataan jotain. "Kun mä ajattelin..."
Minä ole kokeilunhaluinen, mutta ei sikaa säkissä menetelmällä. Eli pitäisi olla sitten riittävästi tietoa. Mitä tehdään ja miten plus komplikaatiot. Sen perusteella voi tehdä jo päätöksiä.
Semonen joka ei ainakaan tatskaa eikä sheivaa eikä tupakoi, siideröi, maalaa tukkaansa ja meikkaile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ole kokeilunhaluinen, mutta ei sikaa säkissä menetelmällä. Eli pitäisi olla sitten riittävästi tietoa. Mitä tehdään ja miten plus komplikaatiot. Sen perusteella voi tehdä jo päätöksiä.
Kyseisten seikkojen perusteelka valitsin esim. sektion. Voisin harkita myös muitakin juttuja tiedon ja faktojen perusteella saadun harkinnan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, että vien keskustelun hieman sivuun, mutta ulkonäöllä ei ole niin kauheasti väliä .
Okei - myönnän, että ylipaino on turnoff.
Vanha kunnon leffa, kirja, musa - kysely jo kertoo paljon ihmisestä.
Formaalinen koulutus ei nykyään kerro mitään, jos tradenomi, tai insinööri ei ole koskaan lukenut kirjaa.
Älykkyys ja asiantuntijuus rulaa.
Itse olen pelkästään yleä katsomalla ja kuuntelemalla ihastunut Suvi Turtiaiseen, jota pidin hivenen vaatimattoman näköisenä naisena, mutta ihastuin älykkyyteen, ammattitaitoon, kielitaitoon, rohkeuteen etc...
Itse olen peruskuuma.
Tarkoitan oikeasti, että kyllä me miehet janoamme ulkonäön lisäksi älykkyyttä.
Itse olet peruskuuma, kerro lisää? Naurahdin vähän..
Tuo oli minun listani mitä pitää sisällä itselleni se, että joku pitää huolta itsestään. Olen vuosia maksanut elämiseni itse ja silloin kuin vielä olin parisuhteessa maksettiin kaikki puoliksi. Odotan siis toiselta samaa panostusta, en halua maksaa kenenkään elämistä.