Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä pukeudutaan itsenäisyyspäivänä ja jouluna?

Vierailija
20.11.2025 |

Meidän perheessä kokoonnutaan tällaisina juhlapäivinä viettämään aikaa yhdessä ja halutaan korostaa juhlaa asianmukaisella pukeutumisella. Miehillä tämä tarkoittaa ainakin pikkutakkia ja tyylikkäitä housuja, vanhemmat herrat pukeutuvat mielellään kokopukuun ja käyttävät solmiota tai rusettia.  Vanhin poikamme on hankkinut sinistä samettia olevan pikkutakin itsenäisyyspäivien iltaa varten ja punaisen smokin jouluaattoillaksi. Mutta hän onkin aikamoinen keikari.

Naisten asu voi tietenkin olla vapaampi, mutta yleensä meillä daamit pukeutuvat juhlavaan, mutta ei liian juhlavaan!, pukuun. Minä olen hankkinut Tiger of Swedenin Leilani-satiinimekon itsenäisyyspäiväksi : ) Se on ihana ja sen korotettu pääntie on koko puvun clue joten tällä kertaa en voi käyttää kaulakoruja tai helminauhoja.

Avatkaapas kanssapalstamammat vähän omaa kotijuhlien pukeutimistanne?

PS. Onhan teillä muuten sisäkengät jalassa juhla-ssun kanssa tai ainakin jotkin tossut tai muut. : )

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan vaan nätit juhlamekot naisilla ja tytöillä ja miehillä ja pojilla siistit housut ja parempi paita tai paita ja neule. Pukuja ei miehet meillä enää perheen keskeisissä kotijuhlissa käytä.  Meillä  kuitenkin pidetään juhlakengät kotonakin, aina kun on juhlavampi perhetilaisuus. Jouluaattona aloitellaan tyylikkäästi, mutta myöhemmin loppuillasta, kun pelataan yhdessä seurapelejä, saatetaan vaihtaa kotiasuihin, etenkin jos on jotain uutta saatu joululahjaksi. 

Vierailija
2/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 🥱🥱🥱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan vaan nätit juhlamekot naisilla ja tytöillä ja miehillä ja pojilla siistit housut ja parempi paita tai paita ja neule. Pukuja ei miehet meillä enää perheen keskeisissä kotijuhlissa käytä.  Meillä  kuitenkin pidetään juhlakengät kotonakin, aina kun on juhlavampi perhetilaisuus. Jouluaattona aloitellaan tyylikkäästi, mutta myöhemmin loppuillasta, kun pelataan yhdessä seurapelejä, saatetaan vaihtaa kotiasuihin, etenkin jos on jotain uutta saatu joululahjaksi. 

Samoin meillä jouluaattoilta kyllä päättyy aina jossain kivassa oloasussa tai ihanassa pyjamassa. Meillä on tapana kukkua hereillä koko jouluyö, katsellen jouluyön jumslsnpalvelusta Pietarin kirkosta Roomasta lukien kirjoja ja lapset tietenkin leikkivät uusilla leluillaan.

Meillä on muuten perinteinen bridge-ilta ystäväporukan kanssa Tapaninpäivänä. Aloitellaan iltapäivällä kahden aikoihin pikkupurtavalla ja virvokkeilla. Sitten pelataan pari peliä bridgeä yömyöhään. Välillä syödään kevyt Tapaninpäivän illallinen.

ap

Vierailija
4/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana joulu teillä ap!!!

Vierailija
5/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocsit jalassa ja kalsarit päällä, aamulla aloitetaan tinttaaminen.

Vierailija
6/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivänä pukeudun sairaalan työvaatteisiin. Jouluna haiseviin rönttösiin kotivaatteisiin.

Vierailija
7/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adidas vaatteisiin :D

T. HipediHoppari

Vierailija
8/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla risat kalsarit jos mennään perinteen mukaan 

Vierailija
9/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pönötetä.

Ollaan kuin halutaan.

Vierailija
10/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäisyyspäivää ei vietetä, koska pappani oli sotaveteraanina sitä mieltä että Suomi pilasi hänen elämänsä ja tässä valtiossa ei ole mitään juhlimisen arvoista. 

Jouluna aikuisilla yleensä punaista päällä, lapsilla tonttuasut. 

Vierailija
11/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä pukeudun jouluna punaiseen. Mekkoon tai neule+hame yhdistelmään. Koko päivän olen tässä asussa. Essu edessä, kun teen ruokia. Miesväki (mies ja poika) pukeutuu miten haluaa. Ei minua häiritse, vaikka eivät panosta. Minulle se on kuitenkin tärkeää. Oman perheen kesken ollaan. Joulupäivänä vietetään pyjamapäivää. Tämä on ollut jo lapsuudessa perinteenä, kun aina saatiin lahjaksi uudet.  Itsenäisyyspäivänä kotivaatteet. 

Vierailija
12/12 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuommoinen muovimekko päällä aiot juhlistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi