Mies - millainen on mielestäsi nainen, joka "pitää huolta itsestään"?
Mitä hän mielestäsi tekee ulkonäkönsä eteen? Mikä siis on sinun mielestäsi tarpeeksi huolenpitoa.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen käy salilla ja on lisäksi isot rinnat niin bmi on korkeampi kuin joku 23Voi olla kaunis ja naisellinen kroppa jollasen kaikki haluias.
Mitä ihmeen sekoilua täällä taas on. BMI 23 ei ole suorastaan hoikka mutta ihan normaalipainoinen.
Lievä ylipainoisuuskin alkaa vasta 25:stä eikä pieni pyöreys vielä tarkoita sitä ettei nainen kuntoile ja pidä huolta itsestään.
Minä olen kuntoillut BMI 35ssäkin. Olen kuntoillut ollessani hoikka enkä suinkaan lopettanut vaikka paino nousikin, eipä olisi tullut mieleenkään. Myös obeesilla on oikeus harrastaa liikuntaa. Nyt BMI taas pienempi(kilpparivajis saatu hoitotasapainoon).
Vierailija kirjoitti:
Tulee tuosta "BMI alle 23" jutusta mieleen eräs tuntemani nainen. Tekee liikuntakasvatustyötä, aina kehittämässä liikunta-aktiviteetteja ja harrastaa vapaalla ainakin juoksua, padelia ja kuntosalia. Seuraamani perusteella panostaa muutenkin tervellisiin elämäntapoihin; nukkuu 8h yössä, syö terveellisesti (ja seuraa mm. kehonkoostumusta) eikä käytä päihteitä. Perussiisti, huolehtii omasta hygieniastaan.
On myös keski-ikäinen, lyhyt, useamman lapsen synnyttänyt tanakka persjalkainen keski-ikäinen täti. Ei varmasti ole BMI alle 23.
Itse tiedän myös kolmen lapsen äidin, 38 vuotias. On hoikka ja seksikäsvartaloinen, hyvä pylly. Erinomainen kehonhallinta.
Jotain tämä kertomasi mamma tekee väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka pitää olla. BMI ei missään tapauksessa yli 21. Pitkät, hyvännäköiset, puhtaat, hoidetut hiukset. Keskikokoiset tai isot rinnat, kiinteä kroppa, hyvännäköinen takapuoli. Hoidetut kynnet. Meikkaa mutta ei liikaa. Ei juo eikä syö muuta kuin terveellisesti. harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Pukeutuu joka päivä tyylikkäästi.
Miten rintojen koko ja malli kuuluu itsestä huolehtimiseen? Niilehän ei voi itse mitään.
No siten että jos rinnat on mallia nahkarukkaset voi aina käydä kirurgin veitsen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikka pitää olla. BMI ei missään tapauksessa yli 21. Pitkät, hyvännäköiset, puhtaat, hoidetut hiukset. Keskikokoiset tai isot rinnat, kiinteä kroppa, hyvännäköinen takapuoli. Hoidetut kynnet. Meikkaa mutta ei liikaa. Ei juo eikä syö muuta kuin terveellisesti. harrastaa liikuntaa säännöllisesti. Pukeutuu joka päivä tyylikkäästi.
Miten rintojen koko ja malli kuuluu itsestä huolehtimiseen? Niilehän ei voi itse mitään.
No siten että jos rinnat on mallia nahkarukkaset voi aina käydä kirurgin veitsen alla.
Juurikin päinvastoin. Paremmin huolehtii itsestään kun jättää menemättä. Torjuu samalla tyhjäpäämiehet kätevästi🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseytyy, ei läskisty, ajelee karvat, meikkaa kevyesti, pitää huolta hiuksistaan, harjaa hampaat, pukeutuu seksikkäästi. Siinä mun unelma
Pukeutuu seksikkäästi? En taida haluta tietää. Minihame, korot, napapaita? Hohhoijaa.
Tuohon ei nykyään paljoa vaadita, että on seksikkyyden kärkikahinoissa.
Maharöllykän puuttuminen, siistit istuvat vaatteet ja esim. hame on jo sellainen kolmen suora, että näyttää seksikkäältä ja silmä lepää.
Ei tarvii vetää mauttoman puolelle ollenkaan.
Siis miten te voitte tietää jonkun BMI:n? Tai ylipäätään kiinnittää siihen noin paljon huomiota. Sitä paitsi vyötärönympärys on huomattavasti parempi terveyden mittari kuin BMI.
Liikunnallinen nainen jolle ei tupakka ja alkoholi maistu.
Tunnen pari itsestään huolta pitävää naista. Toinen harrastaa kestävyyslajeja ja toinen vetää jotakin ravinto- ja kuntopiiriä. Molemmat ovat laihoja ja rinnattomia sekä ikäistään kymmenen vuotta vanhemman näköisiä. Ovatko he itsestään huolta pitäviä?
Vierailija kirjoitti:
Liikunnallinen nainen jolle ei tupakka ja alkoholi maistu.
Eräs työkaveri on tällainen, mutta hän ei huolehdi hygieniastaan ja haisee pahalle.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen pari itsestään huolta pitävää naista. Toinen harrastaa kestävyyslajeja ja toinen vetää jotakin ravinto- ja kuntopiiriä. Molemmat ovat laihoja ja rinnattomia sekä ikäistään kymmenen vuotta vanhemman näköisiä. Ovatko he itsestään huolta pitäviä?
Lainausmerkit eivät näemmä *tartu*, kun viestin lähettää. Ensimmäinen huolta pitävä piti olla lainauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peseytyy, ei läskisty, ajelee karvat, meikkaa kevyesti, pitää huolta hiuksistaan, harjaa hampaat, pukeutuu seksikkäästi. Siinä mun unelma
Pukeutuu seksikkäästi? En taida haluta tietää. Minihame, korot, napapaita? Hohhoijaa.
Tuohon ei nykyään paljoa vaadita, että on seksikkyyden kärkikahinoissa.
Maharöllykän puuttuminen, siistit istuvat vaatteet ja esim. hame on jo sellainen kolmen suora, että näyttää seksikkäältä ja silmä lepää.
Ei tarvii vetää mauttoman puolelle ollenkaan.
Riittääkö se pelkkä hame vai pitääkö siinä olla päällä sukkahousut ja korkokengät vrt. välikalsarit ja matalakantaiset kengät? Sukkahousut on inhottava vaatekappale ja korkokengät kidutusväline.
Naisena vastaan, että todennäköisesti samanlainen kuin mies, joka pitää huolta itsestään:
-Hygienia kunnossa
-Kynnet siistit
-Puhtaat ja hoidetut hampaat!
-Urheilee pitääkseen fyysisen ja henkisen terveyden kunnossa (mikään himourheilija ei tarvitse olla). Pääasia että harrastaa jotain muuta kuin sohvalla lojumista. Minulle tämä pitää huolta itsestään tarkoittaa myös että omaa jotain omia juttuja/intohimon kohteita eikä roiku toisessa ihmisessä 24/7
-Hoikka tai normaalipainoinen
-Pukeutuu hyvin/omaa tyylitajua sen suhteen
Vierailija kirjoitti:
Naisena vastaan, että todennäköisesti samanlainen kuin mies, joka pitää huolta itsestään:
-Hygienia kunnossa
-Kynnet siistit
-Urheilee pitääkseen fyysisen ja henkisen terveyden kunnossa (mikään himourheilija ei tarvitse olla). Pääasia että harrastaa jotain muuta kuin sohvalla lojumista. Minulle tämä pitää huolta itsestään tarkoittaa myös että omaa jotain omia juttuja/intohimon kohteita eikä roiku toisessa ihmisessä 24/7
-Pukeutuu hyvin/omaa tyylitajua sen suhteen
Unohtui listasta vielä taloudellinen itsenäisyys. Hoitaa asiansa ja pärjää omilla rahoillaan/työtä tekemällä.
Nainen itsekin kirjoitti:
Kämppä perussiistinä. Ei roskaa ympäriinsä eikä likaa näkyvissä.
Jos on eläimiä, kämppä ei haise niiden erittteille.
Peruskunto ok, jaksaa liikkua arjessa.
Vaatteet ok, tyyli voi olla moninainen, mutta siisti. Jos meikkiä, niin ei ylimeikattu, jos lisäkkeitä, niin ne siistissä kunnossa. Jos hiusväri, ei liikaa juurikasvua.
Elämäntavat kunnossa, suht' terveellinen ruokavalio, raha-asiat kunnossa, mielenterveys tarpeeksi ok ettei haasta kaikesta riitaa ja draamaile. Ei käytä päiteitä.
Tää oli täyspäisen kommentti, realistiset odotukset.
No jos ei joudu törkyrikosten kohteeksi on helpompi näyttää itsestään huolehtivalta.
Juu et huolehdi jos jotkut onnistuneesti ovat sabotoineet ulkonäköäsi. No mä tiedän ja jotkut tietää. Jotkut ei. Ei haittaa.
Olen huomannut, että joitain häiritsee jos vaikka huomaa että joku ei niin huolehdi, mutta ei ole silti kun kaatopaikalta noussut.
Jotkut naiset ihmettelevät suureen ääneen jos joku ei käy kosmetologilla, ei kampaajalla, ei meikkaa tai pukeudu tietyllä tavalla. Ei käy kuntosalilla. Olen saanut ihmettelyjä jopa meikkimerkistä mitä käytän.
Kaikkien ei tarvitse edes kyseisiä palveluita näyttääkseen suht koht normisiistiltä.
Rahasta ei aina kiinni, tietenkin joskus on myös siitä. Riippuu mitä haluaa muokta ja miten. Tittakai esim. hiustenvärjäys tai leikkuu yleensä parempi kampaajalla kun kotona. 
Normaalipainoinen. Hyvin harvoin näkee naisia, jotka ei muutoin pidä ns. riittävästi huolta itsestään, mutta ylipainoisia sen sijaan on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Hygienia kunnossa
-Kynnet siistit
-Pukeutuu hyvin/omaa tyylitajua sen suhteenUnohtui listasta vielä taloudellinen itsenäisyys. Hoitaa asiansa ja pärjää omilla rahoillaan/työtä tekemällä.
Ihanko totta! Joullain ei itsenäisilläkin laiska... perseillå voi olla myös ihan kivaa ainakin välillä. Esim. itselläni aika vuoristorataa, mutta ihan kivaa välillä ollut.
Miten asteikossasi asettuu esim. nainen joka parisuhteessa tienaa paljon vähemmän kun mies? Tällöin harvoin hän on myöskään täysin itsenäinen eli ei voi maksaa puolia kaikesta, eikä pidäkään kaiken järjen mukaan.
Otetaan vaikka esimerkiksi tilanne, jossa nainen on maksanut ruuat ja lasten kulut ja mies asunnon, niinkuin esim. vanhempieni tapauksessa. Todellisuudessa nainenkin osallistunut tuolloin asunnon maksuun. Järkevä mies tajuaa kyllä sen. 
Hampaiden hoitoon tarvitsee myös rahaa. Hirveen pitkälle ei pötkitä pelkällä hammashygienialla aikuisena.
Mitä ihmeen sekoilua täällä taas on. BMI 23 ei ole suorastaan hoikka mutta ihan normaalipainoinen.
Lievä ylipainoisuuskin alkaa vasta 25:stä eikä pieni pyöreys vielä tarkoita sitä ettei nainen kuntoile ja pidä huolta itsestään.