Mies haluaa ilman muuta isyystestin kun lapsi syntyy. On 100% hänen lapsi, mutta vaikeasti selitettävä tilanne
10 vuotta sitten minulla oli sellainen typerä yhden yön syrjähyppy hänen kaverinsa kanssa. Olin aivan tiun taun kännissä ja kerroin siitä heti miehelle. Kesti aikansa, mutta pääsimme asian yli. Nyt odotan ensimmäistä lastamme ja mies vaatii vaatimalla isyystestiä, vaikka sanoo aina, että luottaa minuun. No nyt menee kohta minun luottamus häneen. Kuinka voi olla noin ilkeä. Luulin, että asia on kuopattu jo.
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
En usko että sellaisesta perheestä/parisuhteesta, jossa isä vaatii isyystestiä voi tulla koskaan onnellista. Lapsi saa pa*kan parisuhdemallin.
Isyystestin haluaminen ei tee parisuhteesta onnetonta. Se, että kumppanin toiveen kunnioittamisen sijaan vedetään prinsessamainen itkupotkuraivari ja kiukutellaan asiasta vielä vuosien päästä voi sen sijaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiutau kännissä" olevan paneminen on raiskaus.
Tiu tau kännissä toisen paneminen kuitenkaan ei ole raiskaus.
Eikös siinä yleensä ole molemmat kännissä? Kumpi siinä silloin raiskataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se luota jos vaatii.
AP on jo vuosia sitten todistanut ettei kannatakaan luottaa
Tälle linjalle jos mennään, niin yhteenkään mieheen ei uskalla luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs mies sen tietäisi,kun joku vaan sanoo niin?
Ei heikko mies uskokaan ja siksi heikot miehet jätetään. Sitten heikko mies inisee Iltiksessä että häneltä vietiin lapset buhuu.
Heikko mies ottaa takaisin pettävän naisen eikä uskalla vaatia isyystestiä. Vahva ja älykäs mies ei koskaan luota naiseen niin paljon että on valmis mahdollisesti elättämään toisen miehen aikaansaannoksia. Tämän tapauksen mies sentään yrittää nyt olla vahva ja vaatii isyystestiä, eli on tehnyt ryhtiliikkeen aikaisempaan heikon aisankannattajan roolinsa vastaisesti. Hyvä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kysytäänpä toisin päin. Mitäpä jos mies kävisi baarissa ja painaisi sieltä mukana tarttunutta Tatjanaa tuhannen pierussa. Haluaisitko hänet sukupuolitautitestiin vai uskoisitko, että oli kortsu käytössä, koska hän sanoisi niin?
Korjataan vähän: alkaisitko vaatia sp-testiä 10 vuotta tapauksen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kysytäänpä toisin päin. Mitäpä jos mies kävisi baarissa ja painaisi sieltä mukana tarttunutta Tatjanaa tuhannen pierussa. Haluaisitko hänet sukupuolitautitestiin vai uskoisitko, että oli kortsu käytössä, koska hän sanoisi niin?
:D isyystesti ei ole mikään sukupuolitesti eli mitä tässä nyt vaaditaan. Jos pettäminen on ongelma eikö siltä raskaanaolevalta pitäisi vaatia sukupuolitesti eikä isyystestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että sellaisesta perheestä/parisuhteesta, jossa isä vaatii isyystestiä voi tulla koskaan onnellista. Lapsi saa pa*kan parisuhdemallin.
Isyystestin haluaminen ei tee parisuhteesta onnetonta. Se, että kumppanin toiveen kunnioittamisen sijaan vedetään prinsessamainen itkupotkuraivari ja kiukutellaan asiasta vielä vuosien päästä voi sen sijaan tehdä.
Mikä sinä olet määrittelemään mikä kenetkin saa onnettomaksi?
Minä murtuisin, jos mieheni haluaisi raskauduttuani isyystestin. Suomeksi se tarkoittaa: rakkaani, epäilen että olet pahimmalla tavalla uskoton ja valehtelet tietoisesti vielä vuosia uskottomuuden jälkeenkin.
Ei tarvitse olla prinsessa lähteäkseen kävelemään.
Pettäminen on sellainen asia, että vaikka se tapahtuisi vain kerran, luottamus ei välttämättä koskaan palaa.
Mieheni petti ja pimitti asian minulta kahden vuoden ajan. Sain sattumalta tietää saadessani käyttöön hänen vanhan puhelimensa.
Pettäminen itsessään ja vielä sen salailu saivat aikaan sen, etten luota mieheeni koskaan enää.
Mies ei tätä ymmärrä vaan syyttelee minua siitä, etten pääse asian yli. Sen hairahtuneen osapuolen voi olla vaikea tajuta tätä asiaa. Että se ei ollutkaan pikkujuttu jonka voi ohittaa olankohautuksella.
Vaikka elämä olisi päällisin puolin ihan normaalia, vaisto käskee olemaan aina varuillaan koska jos voit pettää kerran, voit pettää toistekin.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen on sellainen asia, että vaikka se tapahtuisi vain kerran, luottamus ei välttämättä koskaan palaa.
Mieheni petti ja pimitti asian minulta kahden vuoden ajan. Sain sattumalta tietää saadessani käyttöön hänen vanhan puhelimensa.
Pettäminen itsessään ja vielä sen salailu saivat aikaan sen, etten luota mieheeni koskaan enää.
Mies ei tätä ymmärrä vaan syyttelee minua siitä, etten pääse asian yli. Sen hairahtuneen osapuolen voi olla vaikea tajuta tätä asiaa. Että se ei ollutkaan pikkujuttu jonka voi ohittaa olankohautuksella.Vaikka elämä olisi päällisin puolin ihan normaalia, vaisto käskee olemaan aina varuillaan koska jos voit pettää kerran, voit pettää toistekin.
Tuskin ketään sitä pikkujuttuna pitää, mutta toki ottaa päähän että jäät suhteeseen epäilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen harrastanut seksiä vain yhden miehen kanssa elämäni aikana ja lapset on 100% hänen. Saavat mennä ottamaan isyystestit, jos haluavat. Meillä lapset on eri näköisiä. Ehkä mummuni on joskus ollut jonkun Italialaisen kanssa.
Kaikki ulkopuoliset aina ihmettelee, kun meidän toinen lapsi on sellainen italialaisen näköinen. Meidän se on. Mutta geenit tulee suvusta ja on voinut joku mummo 200 vuotta taaksepäin olla ollut jonkun italialaisen kanssa, mistä minä tiedän. Testit saa vapaasti ottaa.
Olen harrastanut seksiä vain yhden miehen kanssa ja sairaalassa on todistettu, että olen lapseni synnyttänyt.
Kukaan muu kuin sinä ei voi varmuudella tietää sitä keiden kaikkien kanssa olet seksiä harrastanut.
Sen miehen jota sanot lapsesi isäksi pitää vain sokeasti luottaa isyytensä ilman testaamista. Sillä miltä vauva näyttää synnyttyään ei ole mitään merkitystä. Ihmismieli on siitä omituinen, että se pyrkii muokkaamaan näkemäänsä toivottuun ja oletettuun suuntaan näkemällä sellaisia muotoja ja piirteitä jotka vahvistavat toivottua tulosta. Ja tämä kaikki tapahtuu täysin tiedostamatta.
Isyys on tunteita herättävä asia. Yleensä ihmiset (myös miehet) luottavat puolisoihinsa, mutta etenkin luottamuksen rikkomisen jälkeen voi olla jopa mahdotonta palauttaa tilanne täysin ennalleen. Julkisuudessakin on äskettäin ollut tapaus, jossa mies joutui maksamaan elatusmaksuja, vaikka oli varmaa, että hän ei ole lapsen biologinen isä. Tuollaiset tapaukset yhdessä pohjalla olevan epäluottamuksen kanssa voivat johtaa siihen, että pienikin epäilys luottamuksen uudesta rikkomisesta nousee isoksi asiaksi miehen mielessä.
Minulla on neljä lasta. Minulla ei ole koskaan ollut mitään syytä epäillä, etten olisi lasten isä. Mutta kylmä fakta on, että täyttä varmuutta minulla ei voi asiasta olla ilman testejä. En ole ajatellut teettää testejä, koska en hyötyisi siitä mitään. Vasta sitten, jos olisi perusteltu syy epäillä asiaa, olisi testien paikka.
Vierailija kirjoitti:
Tehkää testi ja hävetköön mies. Sinähän voit sitten ottaa eron. Ei tuollainen epäluottamus ole hyväksi.
Joo, mieshän tässä menettää paljon kun eroaa pettävästä raskaana olevasta vaimostaan ja vaimo jää yksinhuoltajaksi ja mies saa jatkaa onnelisena ja vapaana elämäänsä. Mikä hirveä rangaistus miehelle :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset pitäisi DNA testata. Se että näin ei tehdä on puhdasta miesvihaa.
Totta. Montako lasta jo lienee apnkin miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei tätä ymmärrä vaan syyttelee minua siitä, etten pääse asian yli. Sen hairahtuneen osapuolen voi olla vaikea tajuta tätä asiaa. Että se ei ollutkaan pikkujuttu jonka voi ohittaa olankohautuksella.Vaikka elämä olisi päällisin puolin ihan normaalia, vaisto käskee olemaan aina varuillaan koska jos voit pettää kerran, voit pettää toistekin.
Selittäisitkö syyt, joiden takia olet liitossasi edelleen? Älä viitsi vedota lapsiin, yhteiseen omaisuuteen tai muuhun tavanomaiseen paskaan. En IKINÄ mistään syystä suostuisi tuollaiseen loppuelämän kyräilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo on toksinen parisuhde. Enpä usko että yhdessäkään onnellisessa perheessä isä on vaatinut isyystestiä. Lastenvalvojana voin sanoa että se on poikkeuksellusta ellei tosiaan nainen ole oikeasti ollut monen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen missä lapsen isä kysyi raskaana olevalta puolisoltaan onko varmuudella isä , nainen loukkaantui tästä ja valehteli ettei ole ja tiet erosivat. Isä ei ole tähän päivään mennessä saanut tietää totuutta . Jos DNA testi olisi rutiinitesti tämä ei olisi mahdollista .
Miksi isä ei testiä vaatinut ja isyyttä tunnistanut?
Testi tehdään vain jos nainen suostuu . Mies ei ole tavannut lastaan koska on sen tiedon varassa ettei ole isä.
Sori, vähän ohi aiheen kysymys, mutta asutteko kenties jossa pikkukylässä, vai miten yleensä voi tapahtua noin, että päätyy puolivahingossa harrastamaan seksiä kumppaninsa kaverin kanssa? Eikö teidän kylillä muita miehiä ollut, vai miksi juuri se tyyppi? Kuulostaa siltä että on todella pienet piirit, jos yleensä päätyy tilanteeseen, jossa on samassa paikassa ja seurueessa kumppanin kaverin kanssa (ilman kumppania mukana). Tunsitko siis seksuaalista vetoa tätä kumppanisi kaveria kohtaan? Vai onko kyseessä joku pikkukylän ilmiö, että sillä kemialla ja vetovoimalla ei niin merkitystä ole, vaan pannaan sitä, joka kohdalle osuu? Ainakaan itse en ole koskaan kokenut yhdenkään kumppanin kavereita seksuaalisesti kiinnostaviksi, eikä tapanani ole harrastaa seksiä ihan kenen tahansa kanssa, vaan haluan kyllä, että siinä jotain kipinää ja vetovoimaa on. Ihan ihme kuvio, en ollenkaan tajua, miten tuollainen voisi päästä tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä on siihen oikeus. Onpahan asia sitten varmasti selvä. Sinun pitää se hyväksyä
Totta kai hänellä on oikeus, mutta sekin on selvää, että tuon oikeuden käyttäminen on epäluottamuksen osoitus.
Omassa suhteessani en olisi pystynyt antamaan sitä anteeksi. Me tosin oltiin maimisissa, joten tunnustusta ei tarvittu.
Pitäisikö kerran pettäneeseen puolisoon sitten olla täysi luottamus? Olisitko itse niin sinisilmäinen idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tiutau kännissä" olevan paneminen on raiskaus.
Eikös siinä yleensä ole molemmat kännissä? Kumpi siinä silloin raiskataan?
Molemmat voi syyttää toisiaan raiskauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä on siihen oikeus. Onpahan asia sitten varmasti selvä. Sinun pitää se hyväksyä
Totta kai hänellä on oikeus, mutta sekin on selvää, että tuon oikeuden käyttäminen on epäluottamuksen osoitus.
Omassa suhteessani en olisi pystynyt antamaan sitä anteeksi. Me tosin oltiin maimisissa, joten tunnustusta ei tarvittu.
Pitäisikö kerran pettäneeseen puolisoon sitten olla täysi luottamus? Olisitko itse niin sinisilmäinen idiootti?
Miksi olla suhteessa, jos ei ole luottamusta? Mitä järkeä siinä on kummankaan osapuolen kannalta?