Mies haluaa ilman muuta isyystestin kun lapsi syntyy. On 100% hänen lapsi, mutta vaikeasti selitettävä tilanne
10 vuotta sitten minulla oli sellainen typerä yhden yön syrjähyppy hänen kaverinsa kanssa. Olin aivan tiun taun kännissä ja kerroin siitä heti miehelle. Kesti aikansa, mutta pääsimme asian yli. Nyt odotan ensimmäistä lastamme ja mies vaatii vaatimalla isyystestiä, vaikka sanoo aina, että luottaa minuun. No nyt menee kohta minun luottamus häneen. Kuinka voi olla noin ilkeä. Luulin, että asia on kuopattu jo.
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vaatimuksen, jos on tuollaista pettämistaustaa.
Itselläni ei todellakaan ole, ja minulle tuollainen vaatimus olisi liian syvä epäluottamuslause. En halua olla suhteessa, jossa minuun ei luoteta, kun en ole osoittanut mitään syytä olla luottamatta. Ja joo, se kertoo kaikessa yksinkertaisuudessaan nimenomaan luottamuksen puutteesta. Mitään muuta rationaalista syytä vaatimukselle ei ole. Hyvä, jos jotakuta ei haittaa, mutta itse en tuollaista suhdetta huoli. Eikä ole onneksi ole tarvinnut huoliakaan.
Kaikessa yksinkertaisuudessasi et siis pysty tarkastelemaan asiaa mitenkään muutoin kuin juuri omalta kantiltasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se isyystesti pettämisen mahdollisuutta poista millään tavalla. Jos joku epäilee ettei lapsi olisikaan hänen, niin ihan varmasti epäilee toista pettämisestä edelleen vaikka lapsi olisikin hänen.
Kysymys siis kuuluu, kuka haluaa elää sellaisen kanssa, joka aina epäilee pettämisestä?
Ei tietenkään poista niin, mutta antaa syyn lähteä, jos epäily osuu oikeaan.
Miksi epäily tai luottamuspula ei ole syy lähteä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset pitäisi DNA testata. Se että näin ei tehdä on puhdasta miesvihaa.
Entä jos nainen on raiskauksesta raskaana? Ketä testaaminen hyödyttää? Raiskaaja saa oikeudet vanhemmuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lapset pitäisi DNA testata. Se että näin ei tehdä on puhdasta miesvihaa.
Mitä tällä testillä voitetaan? Ketä sä aiot kivittää ensin - lasta vai äitiä vai molempia vai miestä joka ei halua testiä tai koe sitä tarvitsevansa miehuutensa pönkittämiseksi. Mitäs jos mies rakastaa lasta ja äitiä, vaikka ei olisikaan biologinen isä? Ja jos joku tarvitsee testin rakastaakseen lasta tai äitiä niin mitä sellaisella isällä edes tekee?
Vierailija kirjoitti:
En vain jaksa käsittää, miksi ap ei halua isyystestiä otettavan?
No eikö tuo ole aika selvää? Ap jäisi mahdollisesti kiinni toistamiseen.
Onko aplle tullut mieleen että miehesi tietää olevansa steriili?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei todellakaan ole, ja minulle tuollainen vaatimus olisi liian syvä epäluottamuslause. En halua olla suhteessa, jossa minuun ei luoteta, kun en ole osoittanut mitään syytä olla luottamatta. Ja joo, se kertoo kaikessa yksinkertaisuudessaan nimenomaan luottamuksen puutteesta. Mitään muuta rationaalista syytä vaatimukselle ei ole. Hyvä, jos jotakuta ei haittaa, mutta itse en tuollaista suhdetta huoli. Eikä ole onneksi ole tarvinnut huoliakaan.
Kaikessa yksinkertaisuudessasi et siis pysty tarkastelemaan asiaa mitenkään muutoin kuin juuri omalta kantiltasi
Ni mikäs se miehen kantti sit on? Mitä se mies niin hirveästi pelkää kun täytyy ryhtyä testailemaan isyyttä luotettavassa suhteessa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se isyystesti pettämisen mahdollisuutta poista millään tavalla. Jos joku epäilee ettei lapsi olisikaan hänen, niin ihan varmasti epäilee toista pettämisestä edelleen vaikka lapsi olisikin hänen.
Kysymys siis kuuluu, kuka haluaa elää sellaisen kanssa, joka aina epäilee pettämisestä?
Miksi olisi? Varsinkin jos tulee isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ni mikäs se miehen kantti sit on? Mitä se mies niin hirveästi pelkää kun täytyy ryhtyä testailemaan isyyttä luotettavassa suhteessa ?
Kuka haluaa elättää jonkun toisen lasta? Pelosta tuskin kyse.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se luota jos vaatii.
AP on jo vuosia sitten todistanut ettei kannatakaan luottaa
Tee testi ja lemppaa pihalle. Jos ei luottoa,ei tulevaisuutta. Mulla oli 20v.sitten sama juttu,isä vaati testiä. Tehtiin ja sen jälkeen sanoin heipat. Selvisi että oli itse pettänyt ja siksi epäili mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se epäilevä mihinkään lähdekään, mutta voihan se lähteä johon ei luoteta.
Kerran pettäjä, aina pettäjä. Jokaisen suomalaisen miehen pitäisi tehdä isyystesti. Se on ennen kaikkea lapsen oikeus oikeaan isään. Suominaiseen ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se epäilevä mihinkään lähdekään, mutta voihan se lähteä johon ei luoteta.
Toki, siitä vaan.
Tiu tau tiu tau ti-li ta-li tittan
H*orat naipi salolla.
Pikkuiset mulukut ne piilossa pysyy kirkkaalla päivän valolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, siitä vaan.
Sit sitä isyyden tunnustamista vaaditaan kuitenkin ja se mies sen testinsä saa. Ap ottaa lusikan kauniiseen käteen vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo että heille on ihan ok että isä vaatii isyystestiä. Isyystestiä tarvitaan kun halutaan selvittää isyys. Isyystestin vaatimiseen liittyy siis aina epäilys että isä ei olekaan isä. Miksi siis monelle on ihan ok, että mies epäilee ettei olekaan isä, eli toisin sanoen siis epäilee jonkun muun olevan isä?
No mulle ainakin olisi, koska varmasti jokin asia meidän suhteessa tai minussa saisi hänet noin ajattelemaan. Eipä olisi iso asia.
Siis sekö ei olisi sinulle mikään iso asia vaan ihan ok, että mies epäilisi sinua pettämisestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, siitä vaan.
Kuulostaa mielenkiintoiselle että haluat isäksi mutta et elää lapsen kanssa.
Isyystestin voisi ottaa kaikilta automaattisesti synnärillä kaikkien muiden testien yhteydessä. Siitä ei tarvitsisi sen kummempaa showta tehdä.
Ja sen isyystesti nimikin voisi olla ihan vain dna-testi niin kukaan ei loukkaannu isi tai äiti sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sanoo että heille on ihan ok että isä vaatii isyystestiä. Isyystestiä tarvitaan kun halutaan selvittää isyys. Isyystestin vaatimiseen liittyy siis aina epäilys että isä ei olekaan isä. Miksi siis monelle on ihan ok, että mies epäilee ettei olekaan isä, eli toisin sanoen siis epäilee jonkun muun olevan isä?
No mulle ainakin olisi, koska varmasti jokin asia meidän suhteessa tai minussa saisi hänet noin ajattelemaan. Eipä olisi iso asia.
Siis sekö ei olisi sinulle mikään iso asia vaan ihan ok, että mies epäilisi sinua pettämisestä?
Miksei olisi? Jos mä olisin pettänyt kerran, se jo riittäisi ymmärtämään miestäni. Vielä, jos jollain tavalla olisin antanut aihetta epäillä edelleen, miksi mies ei epäilisi? Siihen luottamukseen tarvitaan ihan molemmilta sitä että on luotettava ja luottamuksen arvoinen.