Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa ilman muuta isyystestin kun lapsi syntyy. On 100% hänen lapsi, mutta vaikeasti selitettävä tilanne

Vierailija
17.05.2023 |

10 vuotta sitten minulla oli sellainen typerä yhden yön syrjähyppy hänen kaverinsa kanssa. Olin aivan tiun taun kännissä ja kerroin siitä heti miehelle. Kesti aikansa, mutta pääsimme asian yli. Nyt odotan ensimmäistä lastamme ja mies vaatii vaatimalla isyystestiä, vaikka sanoo aina, että luottaa minuun. No nyt menee kohta minun luottamus häneen. Kuinka voi olla noin ilkeä. Luulin, että asia on kuopattu jo.

Kommentit (556)

Vierailija
321/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus vaatia testiä ennen kuin myöntää isyytensä, ei se mitään kiusaamista ole. Ihan normaali dna testi.

Vierailija
322/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoiset nämä pettäjien selitykset: "Kesti aikansa, mutta pääsiMME asian yli."

Mitä ylipääsemistä siinä on pettäjälle verrattuna siihen, jota on petetty? Aivan hyvin ymmärrän,

että tuo mies haluaa isyystestin, mikä on ap:n ongelma ettei voi sitä tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos ei epäilystä ole niin tehkää testi, sillähän siitä selviää.

Vierailija
324/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko keskustelua, enkä ole itse ollut koskaan samassa tilanteessa. Nykyisessä suhteessa ollaan sovittu jo pitkään etukäteen, että jos tulee lapsi, mies haluaa teettää isyystestin, vaikka tietysti luottaa minuun. Tuen sitä täysin.

Ei se välttämättä ole siitä luottamuksesta kiinni. Naisena voi olla vaikea ymmärtää se varmuuden tarve, jos itse niin selvästi näkee ja kokee sen oman lapsensa omaksi. Ajattele sitä niin, että mies kiintyy lapseen ja kokee tämän paremmin omakseen, jos ei ole mitään epäilyn mahdollisuuttakaan. Isän ja lapsen suhde voi hyötyä siitä isyystestistä.

Vaikka itse tietäisin jonkun asian todeksi, osa musta saattaa toivoa tai pelätä siitä huolimatta, vaikka järki sanoisi mitä. Se on inhimillistä. Yritä olla ottamatta sitä loukkauksena.

Vierailija
325/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoiset nämä pettäjien selitykset: "Kesti aikansa, mutta pääsiMME asian yli."

Mitä ylipääsemistä siinä on pettäjälle verrattuna siihen, jota on petetty? Aivan hyvin ymmärrän,

Joo, yksi kaverini kanssa selitti, että petti miestään, mutta asia on selvitetty ja nyt he kaikki ovat kavereita keskenään! Niin varmaan... (Mies ja toinen mies eivät siis entuudestaan tunteneet toisiaan.)

Vierailija
326/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän monta lehtolasta näillä palstaukoilla on yhteensä?

Vierailija
327/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän vaatimuksen, jos on tuollaista pettämistaustaa.

Itselläni ei todellakaan ole, ja minulle tuollainen vaatimus olisi liian syvä epäluottamuslause. En halua olla suhteessa, jossa minuun ei luoteta, kun en ole osoittanut mitään syytä olla luottamatta. Ja joo, se kertoo kaikessa yksinkertaisuudessaan nimenomaan luottamuksen puutteesta. Mitään muuta rationaalista syytä vaatimukselle ei ole. Hyvä, jos jotakuta ei haittaa, mutta itse en tuollaista suhdetta huoli. Eikä ole onneksi ole tarvinnut huoliakaan.

Vierailija
328/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele että vaatii, jos oot aikaisemminkin pettänyt.

Tähän. Anteeksi voi antaa näennäisesti, mutta pettäminen ei ikinä koskaan missään olosuhteissa unohdu. Ei koskaan. Se on oletuksena aina. Aina. Koskaan enää ei voi luottaa, kun kerran luottamus törkeällä tavalla menetetty. 

Vierailija
329/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain jaksa käsittää, miksi ap ei halua isyystestiä otettavan? 

Vierailija
330/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kysellä automaattisesti mistään seksikumppaneista tai aleta kysellä onko lapsi mahdollisesti jonkun muun. Ylipäätänsä on henkilön oma asia, mitä neuvolassa kertoo ja se mistä puhutaan katsotaan aina tarpeen mukaan. Muissa tapauksissa äidin siviilisääty, suhteen laatu, lapsen isän olemassaolo tai henkilöllisyys ei meitä neuvolassa kiinnosta.

Ennen kyseltiin, meillä ainakin. Oli ihan neuvolan ohjekirjassa. Oli osa perhekartoitusta. Ei mulle tullut vastaan yhtäkään perhettä, joille tämä olisi ollut ongelma. Kysymys muiden joukossa. Yhdenntapauksen muistan että äiti sai sanottua että itse asiassa hän ei ole ihan varma isästä ja sit asiasta keskusteltiin ja rohkaistiin kertomaan kumppanille. Sitä en muista kertoiko vai ei.

Tästä voi olla montaa mieltä, mutta kyllä niillä kysymyksillä oli paikkansa. Yhteistyö oli tiiviimpää ja sama hoitaja raskauden alusta vähintään vauvan syntymään, usein vuosia lasten kasvaessakin.

Vierailija
331/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkas paljon suomessa on tapauksia, joissa mies elättää jonkun toisen lasta? onko määrät kasvussa? pitäisi olla pakollinen tuo isyystesti joka synnytyksessä, niin ei sattuisi virheitä elatuksen suhteen. vai mitä, naiset ja kanssasisaret? minä vaadin meidän molempien muksujen kohdalla isyystestit, ennen kun ukko keksi edes kysellä moista. omia olivat.

Vierailija
332/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo että heille on ihan ok että isä vaatii isyystestiä. Isyystestiä tarvitaan kun halutaan selvittää isyys. Isyystestin vaatimiseen liittyy siis aina epäilys että isä ei olekaan isä. Miksi siis monelle on ihan ok, että mies epäilee ettei olekaan isä, eli toisin sanoen siis epäilee jonkun muun olevan isä?

Vierailija
333/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ohiksena; kärsisin itse paljon enemmän tilanteessa jossa olisin itse ollut uskoton, kuin tilanteessa jossa mies olisi ollut. Pettymyksen ja surun kanssa voi elää, itsesyytösten ja katumuksen kanssa ei niinkään.

Vierailija
334/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinkas paljon suomessa on tapauksia, joissa mies elättää jonkun toisen lasta? onko määrät kasvussa? pitäisi olla pakollinen tuo isyystesti joka synnytyksessä, niin ei sattuisi virheitä elatuksen suhteen. vai mitä, naiset ja kanssasisaret? minä vaadin meidän molempien muksujen kohdalla isyystestit, ennen kun ukko keksi edes kysellä moista. omia olivat.

Määrä on tietenkin kasvussa jo ihan sen vuoksi että ihmiset eroaa nykyisin huomattavasti useammin kuin muutama vuosikymmen sitten. Useinkaan se ei ole ongelma näille isille jotka eivät ole lapsen biologisia siittäjiä. Se taas on nykyisin jopa harvinaisempaa kuin ennen että paljastuisi vasta vuosikymmenten päästä että biologiseksi luultu isä ei oikeasti olekaan biologinen isä.

Vierailija
335/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se isyystesti pettämisen mahdollisuutta poista millään tavalla. Jos joku epäilee ettei lapsi olisikaan hänen, niin ihan varmasti epäilee toista pettämisestä edelleen vaikka lapsi olisikin hänen.

Kysymys siis kuuluu, kuka haluaa elää sellaisen kanssa, joka aina epäilee pettämisestä?

Vierailija
336/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teettäisin testin mukisematta ja eroaisin sitten. On tuo sen verran kova epäluottamuslause ettei suhteella enää olisi tulevaisuutta.

On tämä kyllä jännä suhtautumistapa. Itseään saa kyllä käydä panettamassa miehen kaverilla, mutta jos tämä aiheuttaa sitten tulevaisuudessa epäilyksiä isyydestä, niin se on maailmanluokan loukkaus.

En ymmärrä.

En minä ole mistään loukkauksesta puhunut. Luottamuksen puutteen voi toki ottaa loukkauksena jos haluaa, minä en sitä sellaisena näe.

Muotoillaan asia sitten toisin. Sinä saat käydä panettamassa itseäsi miehen kaverilla, mutta jos tämä aiheuttaa tulevaisuudessa miehelle vaikeuksia luottaa omaan isyyteensä ilman isyystestiä, niin se on sinulle sen luokan luottamuspula että ero on ainoa vaihtoehto. 

En edelleenkään ymmärrä.

En tiedä mitä tuossa et ymmärrä. Mies on tehnyt valinnan jatkaa suhdetta, ja aapee on luullut että petos on jo jäänyt unholaan. Tuo isyystestin vaatiminen kertoo ettei ole, ja että mies itseasiassa epäilee aapeetä tietoisesta petoksesta. Että ap olisi käynyt vieraissa ilman ehkäisyä ja vielä valehtelisi lapsen olevan miehen aikaansaannosta.

Itselleni tuo kertoisi että suhde on loppu.

Suhteen olisi pitänyt loppua jo siinä kohtaa kun narsistiämmä kävi h*uoraamassa. Kilttiä ja hyväntahtoista miestä viety vuosikausia kuin litran mittaa, ja nyt, kun on tulossa yksi elämän suurimmista muutoksista, vielä syyllistetään syytöntä kun haluaa varmuuden isyydestään.

Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä, että mikä pahuus on kyseessä niillä, joilla löytyy tarinan naisen "luottamuspula"kitinöille ymmärrystä tässä kohtaa?

Miten tässä on nyt miestä viety vuosia kuin litran mittaa? :D

Vierailija
337/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän monta lehtolasta näillä palstaukoilla on yhteensä?

Ja kuinka moni ukko joutuu maksamaan elatusmaksuja jonkun toisen ukon tekemästä tenavasta.

Vierailija
338/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 3 testissä käynyt kun minusta on isä kandidaattia arvottu. 

Vierailija
339/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni sanoo että heille on ihan ok että isä vaatii isyystestiä. Isyystestiä tarvitaan kun halutaan selvittää isyys. Isyystestin vaatimiseen liittyy siis aina epäilys että isä ei olekaan isä. Miksi siis monelle on ihan ok, että mies epäilee ettei olekaan isä, eli toisin sanoen siis epäilee jonkun muun olevan isä?

No mulle ainakin olisi, koska varmasti jokin asia meidän suhteessa tai minussa saisi hänet noin ajattelemaan. Eipä olisi iso asia.

Vierailija
340/556 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vain jaksa käsittää, miksi ap ei halua isyystestiä otettavan? 

No jos tarkkaan mietittyään ei voikaan olla ihan 100% varma kuka se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme