Mies haluaa ilman muuta isyystestin kun lapsi syntyy. On 100% hänen lapsi, mutta vaikeasti selitettävä tilanne
10 vuotta sitten minulla oli sellainen typerä yhden yön syrjähyppy hänen kaverinsa kanssa. Olin aivan tiun taun kännissä ja kerroin siitä heti miehelle. Kesti aikansa, mutta pääsimme asian yli. Nyt odotan ensimmäistä lastamme ja mies vaatii vaatimalla isyystestiä, vaikka sanoo aina, että luottaa minuun. No nyt menee kohta minun luottamus häneen. Kuinka voi olla noin ilkeä. Luulin, että asia on kuopattu jo.
Kommentit (556)
Vierailija kirjoitti:
Jos eroatte ja mies ei suostu tunnustamaan lasta niin se isyystesti on joka tapauksessa edessä.
Avioliitosta erotessa ei ole, kun oletetaan isyys miehelle. Muissa tapauksissa tulee lastenvalvojalle selvittää isyys.
Aina miehen kannattaa varmistaa että on oma lapsi koska naiset voi hyppiä pelimiesten ja jännämiesten sänkyyn yhtäkkiä.
Ilman muuta isyystesti, idioottihan se mies muuten olisi.
Kiltti mies kirjoitti:
Aina miehen kannattaa varmistaa että on oma lapsi koska naiset voi hyppiä pelimiesten ja jännämiesten sänkyyn yhtäkkiä.
Kannattaisi ehkä pitää muna housuissa eikä panna moisia hulluja tuuliviirejä paksuksi.
Epäileekö mies olevansa tuhkamuna, jos vaatii isyystestiä, eli epäilee jonkun muun siittäneen lapsen vaikka itse tietääkin seksiä harrastaneensa?
Muistatteko tapaus jani joka joutuu maksamaan elareita 50 000 euroa siihen saakka kun lapsi on 18 v vaikkei ole lapsen isä. Miehen pitää heti aina tehdä isyystesti koska naiset voi huijata.
On hyvä, että tänä päivänä on tarvittaessa mahdollisuus selvittää isyys. Näin ei ole aina ollut. Mun työkaverille paljastui jokin aika sitten että hänen isänsä ei olekaan biologinen isä. Työkaveri on viisikymppinen. Työkaverin äiti oli sairastunut vakavasti ja kertonut että on toinen isäehdokas. Äidillä oli ollut suhde naapurin mieheen.
Työkaveri ei voinut isälleen asiaa kertoa koska tämä on vaikeasti dementoituneena hoitokodissa. Työkaveri tilasi kuitenkin DNA-testipaketin, otti itseltään ja isältään näytteet ja totuus paljastui eli isä ei ollut isä.
Se naapurin mies on jo kuollut ja DNA asian ollessa vielä kesken niin äitikin kuoli.
Nyt työkaveri katuu että selvitti asian. Tieto ei enää muuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä kysytään jos lasta ei tunnusta neuvolassa tai jos kyse ei ole yksinäisen naisen hedelmöityshoidosta.
Odottabalta äidiltä ehkä kysytään onko lapsella isää ja jos on merkitäänkö jänet äidin tietoihin. Mitenkään erityisesti sitä ei tivata, eikä sillä merkinnällä ole mitään vaikutusta sen kummemmin biologiseen luin juridiseen isyyteen.
Vierailija kirjoitti:
On hyvä, että tänä päivänä on tarvittaessa mahdollisuus selvittää isyys. Näin ei ole aina ollut. Mun työkaverille paljastui jokin aika sitten että hänen isänsä ei olekaan biologinen isä. Työkaveri on viisikymppinen. Työkaverin äiti oli sairastunut vakavasti ja kertonut että on toinen isäehdokas. Äidillä oli ollut suhde naapurin mieheen.
Työkaveri ei voinut isälleen asiaa kertoa koska tämä on vaikeasti dementoituneena hoitokodissa. Työkaveri tilasi kuitenkin DNA-testipaketin, otti itseltään ja isältään näytteet ja totuus paljastui eli isä ei ollut isä.
Se naapurin mies on jo kuollut ja DNA asian ollessa vielä kesken niin äitikin kuoli.Nyt työkaveri katuu että selvitti asian. Tieto ei enää muuta mitään.
Paitsi että tietyllä tapaa muuttaa kaiken. Kammottava tarina.
Vaikeasti selitettävä tilanne? Mies ei luota sinuun 100%, enkä ihan hirveästi ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Se naapurin mies on jo kuollut ja DNA asian ollessa vielä kesken niin äitikin kuoli.Nyt työkaveri katuu että selvitti asian. Tieto ei enää muuta mitään.
Törkeä äiti, olisi tuossa vaiheessa ollut jo hiljaa. Nyt tytär kärsii äitinsä touhuista.
Vierailija kirjoitti:
Epäileekö mies olevansa tuhkamuna, jos vaatii isyystestiä, eli epäilee jonkun muun siittäneen lapsen vaikka itse tietääkin seksiä harrastaneensa?
Ei vaan epäilee puolisonsa olevan jakorasia.
Täällä toisessa langassa (. 2017) oli arvio, että vuosittain syntyy Suomessa 500 lasta, joiden isät uskovat olevansa lasten biologisia isiä, mutteivät sitä oikeasti ole. Ihan asiallista on tehdä isyystesti siis.
Kuka nykypäivänä edes viitsii jättää isyystestin tekemättä, oli tilanne mikä tahansa? Minä vaadin miestäni käymään isyystestissä, vaikka tiesin tasan tarkkaan hänen olevan lapsemme isä. Eipähän tule ikinä mitään jälkipuheita.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Veikkaan, että aikana enne hedelmöityshoitoja tuo ei ollut mitenkään harvinainen kuvio. Esimerkiksi erilaiset taudit oli yleisempiä ja joku lapsena sairastettu tauti oli saattanut viedä mieheltä lisääntymiskyvyn. Sen sijaan että olisi tyydytty jäämään lapsettomiksi, saatettiin yksipuolisesti tai yhteistuumin käydä hakemassa apua tilanteeseen. Ei ennen sillä tavalla ajateltu biologisen vanhemmuuden merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaako isyystesti jotenkin tämän epäilyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä äiti, olisi tuossa vaiheessa ollut jo hiljaa. Nyt tytär kärsii äitinsä touhuista.
Mä tiedän yhden, jolle syöpähoidoissa selvisi ettei hänen isänsä ole biologinen isä. Nämä on sit tosi mieltäylentäviä tilanteita, niin sille lapselle kuin molemmille iseillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistaako isyystesti jotenkin tämän epäilyn?
Ei, mutta varmistaa sen ettei elätä jakorasian lasta turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla?
Veikkaan, että aikana enne hedelmöityshoitoja tuo ei ollut mitenkään harvinainen kuvio. Esimerkiksi erilaiset taudit oli yleisempiä ja joku lapsena sairastettu tauti oli saattanut viedä mieheltä lisääntymiskyvyn. Sen sijaan että olisi tyydytty jäämään lapsettomiksi, saatettiin yksipuolisesti tai yhteistuumin käydä hakemassa apua tilanteeseen. Ei ennen sillä tavalla ajateltu biologisen vanhemmuuden merkitystä.
En oikein usko että aika olisi muuttanut mitenkään tilannetta. Osalle ihmisistä se biologia on varmasti tärkeämpää kuin toisille.
Minustakin tuossa vaiheessa jos lapsi suunniteltu hieman loukkaava epäluottamuslause.
Joskin ymmärrän taustojen takia, mistä johtuu. Minusta tämä olisi pitänyt käydä jo lasta harkittaessa läpi, että tästä syystä toivoo sitten isyystestiä aikanaan, jotta on sitten varma eikä tarvitse asiaa murehtia. Silloin tuo olisi minusta ihan ok ja sen hänelle loukkaantumatta soisin. Itseasiassa tuossa tilanteessa olisin ottanut asian puheeksi itsekin jo harkintavaiheessa, niin olisi ollut molemmilla selvät sävelet mikä on homman nimi ja dna testi vain "osa prosessia".