Kuinka monta kuppia kahvia juot päivässä?
Kommentit (34)
Kannattaisi kysyä pikemminkin montako desiä juot kahvia päivässä.
Kuten vastauksista huomaa, kahvikuppien koko vaihtelee kovasti.
N.s. "virallinen" kahvikupin koko on 1,25 desiä mutta aika harva näitä enää käyttää. Mä tosin käytän aina.
Vastaan siis deseinä: yleensä kuusi desiä päivässä ja ne aamupäivän aikana. Jos on menoa jonnekin, määräksi jää kolme desiä.
Laitan kahvini nimittäin kolmen desin pressopannulla.
Oon nyt päivän kahvipaussilla, ettei kofeiini ala tekemään tepposia. En halua päänsärky oireita itselleni. Koitan juoda sen verran ettei vieroitusoireita tule. Nyt voisin vihreää teetä juoda kupposen.
Kaksi. Vähensin kun hinta nousi. Ennen join aamulla 2 kuppia, päiväkahvit, ja vielä viiden maissa kupposen. Nyt juon aamulla yhden, ja päivällä yhden. Jos käyn kylässä, saatan juoda enemmän, mutta kotielämässä, arjessa vain 2. Enää ei kahvin hinta huimaa, paketist ariittää pitkään.
Yhden mukillisen korkeintaan. Yleensä juon teetä ja kahvia ehkä kerran viikossa.
Kolme. Ensin kaksi (tai ehkä paremminkin 1,5) mukillista aamulla ja sitten vielä yksi pienempi lounaan jälkeen. Tuntuu olevan minulle hyvä määrä. Piristää, mutta ei valvota yöllä. Kahvihan on terveellistä, joten minulla ei ole erityisiä syitä yrittää vähentää kulutusta. Ellei sitten rahasyyt.