Mitä sinulle tarkoittaa rennompi suhde?
Sanoin miehelle että minulle tosiaan käy rennompikin suhde. (Olemme kumpikin äskettäin eronneet)
Minulle tuo siis tarkoittaa lähinnä seksiä, mutta seuraavan tapaamisen suunnitelusta päätellen en ole varma onko mies samoilla linjoilla.
Kommentit (20)
Samoin ymmärrän itsekin eli lähinnä tapailua seksin merkeissä. Tai sellaista miehet ovat yleensä tarjonneet rennompana suhteena.
En tiedä, ja tuskin mieskään tietää. Kannattaa olla avoimempi, sano suoraan että haluat enimmäkseen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kuullut tuota käsitettä, joten en tiedä. Ajattelisin ehkä, että tulevaa ei suunnitella, vaan eletään hetkessä. Mutta ei se pelkkää seksiäkään tarkoita.
Voi olla ettei tämäkään mies tiedä käsitteitä, hänen ei ole tarvinnut kun on ollut pitkässä suhteessa.
Täytyy yrittää vielä puhua.
ap
Pesää tulee ilman tulevaisuuden suunnitelmia.
Sitä ettei nainen vedä totaalikilareita, kun unohdan hänen syntymäpäivänsä.
Rennompi suhde = edetään hitaasti, ei kiirettä yhteenmuuton kanssa, ei tarvetta esitellä heti ystäville ja perheelle.
Toi vois tarkoittaa, että suhteessa voi vitsailla. Vois käydä yhdessä kalassa ja toimia toisen makutuomarina vaateostoksilla. Katsoa yhdessä hömppäohjelmia töllöstä. Vähän niinkuin fwb, mutta ilman seksiä.
Suhde, jossa mennään päivä kerrallaan eikä suunnitella yhteistä tulevaisuutta.
Istutaan illat sohvalla oloasussa, katellaan telkkaa ja syödään sipsejä.
Ei noilla määrittelyillä ole mitään merkitystä, jos mies on ihastunut. Hän sanoo joo joo ja pyrkii joka tapauksessa syventämään suhdetta pysyvämpään suuntaan, varsinkin jos on tottunut olemaan vakituisemmassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noilla määrittelyillä ole mitään merkitystä, jos mies on ihastunut. Hän sanoo joo joo ja pyrkii joka tapauksessa syventämään suhdetta pysyvämpään suuntaan, varsinkin jos on tottunut olemaan vakituisemmassa suhteessa.
Ei välttämättä. Mä saattaisin tuossa tilanteessa mieluummin laittaa kokonaan poikki, jos olisin todella ihastunut ja nainen tekisi selväksi, ettei halua syvempää suhdettaa. Tämä siksi, että jossain vaiheessa tuossa kuitenkin rakastuisi ja saisi siipeensä. Helpompi olisi vain pistää heti poikki ja nuolla pintahaavat. Ne on avohaavoja helpompi hoitaa. Seksiä saa muualtakin, ei sen takia kannata sydäntään särkeä.
Jos nainen taas antaisi keltaista tai vaalean vihreää valoa syvemmälle suhteelle, niin toimisin juuri noin kuin kuvaat. Tässä tilanteessa ottaisin tietoisen riskin, että rakastun, mutta nainen ei sitten haluakaan suhdetta. Se olisi kuitenkin riskin arvoista.
Jos minulla ei olisi sen kummempaa romanttista tunnetta, vaan pelkkää fyysistä vetovoimaa, niin silloin seksisuhde voisi olla ihan ok.
Eli miehenä toivoisin naiselta selvää ja suoraa viestintää siitä, mitkä ovat odotukset suhteelle. Mikä on mahdollista ja mikä ei ole.
Meillä on rento suhde. Otan rennosti sohvalla kun muija imuroi.
Minulle tulee mielikuva, että ensin tulee muu elämä ja nähdään jos sopiva sauma tulee. Näkemiset väistyvät, jos jotain muuta tulee samalle ajalle.
Tuo ei ole minulle mikään selvä käsite. Minusta sillä voisi tarkoittaa, että otetaan eteneminen hitaasti eikä heti olla muuttamassa yhteen, ehkä nähdäänkin harvemmin. Toisaalta sillä voisi tarkoittaa sitäkin, että saa olla sivusuhteita, ei ole niin tarkkaa, vaan rennosti otetaan. Ja toisaalta se voisi tarkoittaa vielä sitäkin, että kyseessä on seksisuhde, eikä ole tarkoitustakaan siitä edetä vakavammalle tasolle. Suosittelen, että kerrot miehelle ajatuksesi tarkemmin, ettei synny ikäviä vääriä tulkintoja.
Miehenä (nelikymppisenä) näkisin tuon "rennomman suhteen" sellaisena, jossa tehtäisiin asioita yhdessä, kuten esim. vietettäisiin aikaa vaikka ulkoillen, retkeillen, ravintoloissa käyden ym. mutta ei varsinaisesti seurusteltaisi. Tuohon saattaisi kuulua jonkin verran seksiäkin, mutta ehkä enemmän yhdessä hengailua. Ei mitään toistemme kotiin linnoittautumista ja intensiivistä huumaa, vaan nimen omaan hengailua ja vaikka ajankäyttöä yhteisen harrastuksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee mielikuva, että ensin tulee muu elämä ja nähdään jos sopiva sauma tulee. Näkemiset väistyvät, jos jotain muuta tulee samalle ajalle.
Mies ehdotti että nähdään tällä viikolla.
Sitten sovittiin päivä joka on kummallakin vapaa ja sitten hän kysyi että laitetaan viestiä kun herätään että mitä tehdään. Olen kyllä kertonut että voin nukkua paljon, ehkä hänkin, mutta tämä oli minusta hieman epämääräistä. Kuulostaa kuitenkin siltä kuin viimeksikin kun näimme, eli kummallakin on paljon aikaa.
Joudun nyt käytännössä varaamaan koko päivän. Tämä ei siis tietenkään haittaa! Mutta itse olisin voinut tavata esim hänen luona klo 16 ja harrastaa sitä seksiä. Jota muuten ei ole vielä harrastettu. Viimeksi mies olisi voinut kutsua minut luokseen, mutta hän ei kutsunut. Hän kuitenkin kehui tapaamisen jälkeen että olen kaunis. Tiedän että hän on seksuaalinen, olemme jutelleet kaikenlaista.
Viimeisin viesti häneltä on piiitkä.
Eli en oikein tiedä mitä hän hakee. Tällä hetkellä kuulostaa että jotain enemmän kuin minä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sanoin miehelle että minulle tosiaan käy rennompikin suhde.
Olen putkiaivomies, jolle asiat pitää olla selviä eikä epämääräisiä. Jos minulle joku sanoisi noin, esittäisin kaksi kysymystä.
1) Rennompi kuin minkälainen suhde - vai tarkoititko rentoa suhdetta?
2) Mitä tällä tarkkaanottaen tarkoitat, se kun ei ole selkeä käsite, vaan ihmisillä on siitä hyvinkin erilaisia mielikuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Mä saattaisin tuossa tilanteessa mieluummin laittaa kokonaan poikki, jos olisin todella ihastunut ja nainen tekisi selväksi, ettei halua syvempää suhdettaa. Tämä siksi, että jossain vaiheessa tuossa kuitenkin rakastuisi ja saisi siipeensä. Helpompi olisi vain pistää heti poikki ja nuolla pintahaavat. Ne on avohaavoja helpompi hoitaa. Seksiä saa muualtakin, ei sen takia kannata sydäntään särkeä.
Jos nainen taas antaisi keltaista tai vaalean vihreää valoa syvemmälle suhteelle, niin toimisin juuri noin kuin kuvaat. Tässä tilanteessa ottaisin tietoisen riskin, että rakastun, mutta nainen ei sitten haluakaan suhdetta. Se olisi kuitenkin riskin arvoista.
Jos minulla ei olisi sen kummempaa romanttista tunnetta, vaan pelkkää fyysistä vetovoimaa, niin silloin seksisuhde voisi olla ihan ok.
Eli miehenä toivoisin naiselta selvää ja suoraa viestintää siitä, mitkä ovat odotukset suhteelle. Mikä on mahdollista ja mikä ei ole.
Hän sanoi että olen erittäin mielenkiintoinen ja minäkin sanoin samaa hänestä.
Eli eiköhän kumpikin tiedä että siinä voisi olla jotain enemmän.
ap
En ole koskaan kuullut tuota käsitettä, joten en tiedä. Ajattelisin ehkä, että tulevaa ei suunnitella, vaan eletään hetkessä. Mutta ei se pelkkää seksiäkään tarkoita.