Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurha pyörii mielessä

Vierailija
16.05.2023 |

Ahdistaa.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 tilaa kyyti kirjoitti:

Tilaa ambulanssi kyyti sairaalaan. Soita 112 ja ambulanssi hakee sinut ja vie lääkäriin.

Ei enää vie. Edes kuolevia vauvoja ei tule ambulanssi hakemaan.

Eduskunnan portailla olisi näkyvä paikka itsarille

Vierailija
62/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita 112 tilaa kyyti kirjoitti:

Tilaa ambulanssi kyyti sairaalaan. Soita 112 ja ambulanssi hakee sinut ja vie lääkäriin.

Ei enää vie. Edes kuolevia vauvoja ei tule ambulanssi hakemaan.

Eduskunnan portailla olisi näkyvä paikka itsarille

Yle: Vauva löytyi elottomana Karjalohjalla, hätäkeskus ei pitänyt kiireellisenä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d0259a51-5f5c-4fdf-bfce-0e80de609621

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukous jeesuksen puoleen auttaa. Pyydä poistamaan ahdistus.

Vierailija
64/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen hyvätuloinen. Korona vei työt ja rahat. Itsemurha pyörii mielessä päivittäin. Vaimo ja kaksi lasta saavat pysymään elävien kirjoissa, ainakin toistaiseksi. Olen suunnitellut kaiken, miten, koska jne. Hyvä suunnitelma toteutusta vailla. Ehkä kesän jälkeen.

Hei sinä ja vastaavassa tilanteessa olevat.

Mikään raha, mammona, menestys ja työ maailmassa ei ole yhtä tärkeitä kuin elämä itsessään ja ennen kaikkea läheiset!

Sinulla on vaimo. Onko teillä läheiset välit? Puhukaa! Puhu hänelle! Jos et jaksa, pyydä ottamaan kädestä, halatkaa!

Sinulla on LAPSET! Maailman tärkeimmät. Älä tuhoa lastesi mieltä, jätä sielua täyteen ikävää ja kysymyksiä ja kaipuuta loppuelämäkseen. Sinun kuuluu olla heidän tukena. Vaikka köyhänä, rahattomanakin. Sinä juuri sinänä olet heille ainoa oikea isä tässä maailmassa. Ainutlaatuinen. Vain yhden ja viimeisen kerran tässä elämäss voit olla isä juuri noille lapsille. Toista tilaisuutta ei tule.

Älä siis tee mitään peruuttamatonta. Älä riko lastesi mieltä.

Älä katkaise elämääsi. Rajan takana on pitkä pimeä matka eksyneelle vailla kotiinpaluuta, vaikka katuisit ja kaipaisit.

Tässä elämässä sinulla on vielä mahdollisuuksia.

Vierailija
65/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen hyvätuloinen. Korona vei työt ja rahat. Itsemurha pyörii mielessä päivittäin. Vaimo ja kaksi lasta saavat pysymään elävien kirjoissa, ainakin toistaiseksi. Olen suunnitellut kaiken, miten, koska jne. Hyvä suunnitelma toteutusta vailla. Ehkä kesän jälkeen.

Älä tee sitä. Ei tuo ole loppuelämän tuomio.

Itse yritin ja onneksi epäonnistuin. Olin niin masentunut, etten liikkunut kotoani. Makasin sängyssä vain enkä kyennyt huolehtimaan itsestäni. Vihasin elämää ja itseäni. Olin karmeassa paikassa pääni sisällä. Kunnes heräsin. Yhtenä päivänä vain asiat muuttuivat. Nousin ylös ja käärin hihat, astuin takaisin elämään.

Olen kiitollinen ja se on myös sinulle mahdollista.

Älkää ihmiset tehkö itsellenne mitään. Toivo

"Tämän Orpon hallituksen myötä minulta romahtaa lopullisesti se taso alta pois elämässä.

Ei ole enää mitään menetettävää"

Hei, ei me nyt elämäämme jätetä noiden typeryksien tähden. Ei anneta niille sitä iloa!

"Taistele tai pakene" kimmoke nousee solujemme lajimuistista. Me EMME pakene - me TAISTELEMME!

Ei luovuteta, älä sinäkään luovuta, et ole yksin!

Vierailija
66/104 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on haluatko köyden tai kuulan?vai mietitkö että elämä on kuitenkin?????`?`?`?`?`?minä voisin auttaa sinua.

Vierailija
67/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hyvä, että pääsisit keskustelemaan jonkun ammattilaisen kanssa ahdistuksestasi. Voisitko ottaa yhteyttä lähimpään terveyskeskukseen ja kysyä lääkäriä, jolle voisit luottamukseloisesti kertoa ahdistuksestasi? Lääkäri voi sitten lähettää sinut mielenterveyspalveluihin. Monia ahdistaa enemmän ja vähemmän nykyään, mutta yksin miettiminen usein pahentaa asiaa. Myös auttavassa puhelimessa löytyy keskusteluapua. Luottamuksellista keskusteluapua pitäisi kyllä löytyä Suomesta. Kaikkea hyvää sinulle, älä luovuta!

Minä kävin mielenterveydessä ahdistuksen takia. Siellä olisi haluttu hoitaa masennusta. Lopetin siellä käymisen kun ei ole hyötyä hoitaa olematonta vaivaa. Keskusteleminen ei auta se saa vain ongelmat pyörimään entistä enemmän päässä. Mielialalääkkeitä tuputtavat ja niistä on enemm

Suunnitelma on hyvä olla olemassa. Hienoa että sellainen on. Good riddance sulle!

Vierailija
68/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei sinä ja vastaavassa tilanteessa olevat.

Mikään raha, mammona, menestys ja työ maailmassa ei ole yhtä tärkeitä kuin elämä itsessään ja ennen kaikkea läheiset!

Sinulla on vaimo. Onko teillä läheiset välit? Puhukaa! Puhu hänelle! Jos et jaksa, pyydä ottamaan kädestä, halatkaa!

Sinulla on LAPSET! Maailman tärkeimmät. Älä tuhoa lastesi mieltä, jätä sielua täyteen ikävää ja kysymyksiä ja kaipuuta loppuelämäkseen. Sinun kuuluu olla heidän tukena. Vaikka köyhänä, rahattomanakin. Sinä juuri sinänä olet heille ainoa oikea isä tässä maailmassa. Ainutlaatuinen.

Turhan pitkään on tämä projekti venynyt. Hengissä edelleen.

Sehän tässä vähän ongelmana on kun välit on hyvät niin rakkaaseen vaimoon kuin lapsiinkin. Exit kirjettä olen vähän tässä luonnostellut jo pikkuhiljaa mutten oikein tiedä miten sen kaiken saisi paperille siten ettei jäisi kysymyksiä ja blancoja kohtia liikaa pohdittavaksi jälkeenjääville. En tietenkään halua jättää avoimia kysymyksiä tai syyllistää ketään millään tavalla. Oma moka ainoastaan, ei kenenkään muun.

Vierailija
69/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näin on haluatko köyden tai kuulan?vai mietitkö että elämä on kuitenkin?????`?`?`?`?`?minä voisin auttaa sinua.

Kuulia on omasta takaa. On vaan niin hel vetin sottasta hommaa ja joku senkin joutuu sitten siivoamaan!

Vierailija
70/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukous jeesuksen puoleen auttaa. Pyydä poistamaan ahdistus.

Jeesus voisi tuoda muutaman miljoonan niin jeesais jo kummasti

Vierailija
71/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei perustu rahaan ja raha ei tee onnelliseksi. Ihmissuhteet tekevät. Tuskin vaimosi on sinusta eroamassa lapsistasi puhumattakaan. Kehitä jotain vapaaehtoista toisten ihmisten auttamista ja saat siitä iloa ja siitä saattaa tulla myöhemmin työpaikka työkokemuksen kautta. Jotain itseäsi kiinnostavaa toimintaa. Yritystäkin voit harkita, mutta aloita ruohonjuuritasolla. Kaikki tapahtuu että voisimme kasvaa elämässä ja muuttaa suhtautumistamme. 

Vierailija
72/104 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, mutta luultavasti eri tilanne.

Mulla on paranematon syöpä, ja vielä aika hyvässä kunnossa. Mutta olen valmistautumassa tilanteeseen, etten enää pääse liikkumaan ja kivut yltyvät. Saan jo aika kovia lääkkeitä, ja tiedän miten niitä ei pidä ottaa.

Surettaa, että pitää toimia näin. Suomeen pitäisi saada jo eutanasian salliva laki. Olisi jotenkin miellyttävämpää lähteä sairaalassa kuin oman käden kautta. Mutta en mä oikeasti mene oman käden kautta, vaan kyllä mut vie tämä syöpä.

Voi miten ikävää, osanottoni ja haleja sinulle. Kiitos kaunis ihminen, en ole ajatellut tuollaista mahdollisuutta ja mitenkähän yleisiä vakavasti sairaiden itsemurhat ovat! En ole lääkäri, mutta Toivon, että ottaisit yhteyttä johonkin toimittajaan ja kertoisit julkisuudessa tämän tärkeän asian. Suomeen olisi tärkeää saada eutanasia mahdollisuus. Itsemurha tilanteeseen ei voi pyytää omaisia ja ystäviä vuoteensa vierelle ja hyvästellä ja kertoa, että nyt otan yliannoksen lääkettä päästäkseni pois vaikeaan vaiheeseen edenneen parantumattoman sairauteni aiheuttamasta ahdingosta. Vaikka on itse päättänyt asiasta, omaiset ja ystävät voivat estää tekemästä itsemurhaa. Pitäisi kuolla yksin. Osaat itse kertoa parhaiten millaisia ajatuksia ja tunteita herättää kun ei ole eutanasian mahdollisuutta. Suomessa lääkärit pelkäävät hyväksyä eutanasiaa ja se saattaa johtua siitä, että he eivät halua ottaa vastuuta sen toteuttamisesta. Mutta siitähän ei ole kyse, vaan siitä, että lähtö olisi asiantuntevasti valvottu ja vältettäisiin virheitä ja omaiset voisivat olla läsnä. Osaat itse kertoa parhaiten, millaiset asiat ovat kyseessä. 

Vierailija
73/104 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olisin jo tappanut itseni jos siihen olisi varma keino ilman kohtuuttoman pitkää kipua. harmi ettei meillä ole laillista eutanasiaa. eläimiäkin lopetetaan jos ovat pitkään kärsineet, miksi ihmisten pitää täällä väkisin olla

Erittäin hyvä pointti eutanasian puolesta. Eläinten kärsimyksen pitkittämistä pidetään julmana, miksi ei ihmisten. Onko ihmiset kenties jotenkin kehittyneempinä olentoina parempia kestämään kärsimystä. On raakaa peliä ja vaikuttaa seuraavaankin elämään jos joutuu kärsimään ennen kuin kuolee. Hyvä kuolema on rauhallista hymy huulilla kuolemista ja siihen usein tarvitaan monenlaista apua.

Vierailija
74/104 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen apu on turha, rukoile avuksi Jumalaa Jeesuksen nimessä.

Vierailija
75/104 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monilla pyörii itsari mielessä. Radiosta kuulin että viisi poliisia on tehnyt itsemurhan vähän yli vuodessa. Olen harkinnut pillereiden ostamista. Pelkään että houkutus voi nousta liian suureksi jos kivuton lähtö löytyy omasta lääkekaapista. Siihen tarvitsee vain yhden huonon hetken ja niitä riittää. 

Tällä hetkellä maailman tilanne on murroksessa, meidän on hyvä tietää se, mutta ei sekään jatku ikuisesti.

tätä ennenkin elämä on ollut sellaista, että yksilöidenkin elämässä hyviä ja huonoja päiviä ja hyviä ja huonoja jaksoja tulee. Välillä voi olla hyvä päivä ja kaikki sujuu ja seuraavana päivänä mikään ei suju. Sellaista elämä on. Erilaiset päivät ja jaksot vaihtelevat ja välillä on mitäänsanomattomia päiviä ja jaksoja eli eivät ole hyviä eivätkä huonoja ja aivan kauheita päiviä ja jaksoja. Sellaista elämä on. On varmaa, että päivien ja kausien hyvyys ja huonous vaihtelee. Hyvinä aikoina  ollaan kiitollisena niistä ja huonoina ajatellaan kyllä tämä tästä ja odotetaan hyvää aikaa ja keskitytään positiiviseen ajatteluun silloinkin. 

Vierailija
76/104 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti tämän päivän maailmassa ihminen tarvitsee kahta asiaa. Rahaa ja aikaa. Kaikki muu tulee sen mukana.

Ikävä kyllä kaikki muut arvot on heitetty ikkunasta pihalle, koska raha ja asema määrittää niin ison osan ihmisen elämästä.

#facts

Vierailija
77/104 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti tämän päivän maailmassa ihminen tarvitsee kahta asiaa. Rahaa ja aikaa. Kaikki muu tulee sen mukana.

Ikävä kyllä kaikki muut arvot on heitetty ikkunasta pihalle, koska raha ja asema määrittää niin ison osan ihmisen elämästä.

#facts

Touche!

Vierailija
78/104 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on muistaa seuraava sääntö, jos hoitaa homman ranteiden kautta: viillot pitkittäin tuottavat tulosta, poikittaisilla viilloilla haetaan vain huomiota.

Vierailija
79/104 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuhoiset ajatukset ovat yleisiä, niitä ei kannata hätkähtää. Sitten kun sinulla on välineet ja suunnitelmat valmiina, voit kysellä apuja. Et tosin ole ainoa, etenkin näin kevään kynnyksellä. Eli varaudu siihen, että pääset pilleripurkki kourassa seuraavana päivänä kotiin kokeilemaan josko sitten onnistaisi.

Vierailija
80/104 |
19.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et uskalla kuitenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi