Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurha pyörii mielessä

Vierailija
16.05.2023 |

Ahdistaa.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen hyvätuloinen. Korona vei työt ja rahat. Itsemurha pyörii mielessä päivittäin. Vaimo ja kaksi lasta saavat pysymään elävien kirjoissa, ainakin toistaiseksi. Olen suunnitellut kaiken, miten, koska jne. Hyvä suunnitelma toteutusta vailla. Ehkä kesän jälkeen.

Kesä on nyt hyvässä vauhdissa ja henkivakuutus täyttää vuoden pian --> mahdollistaa korvauksen.

Viimeinen kesäni ja aion nauttia siitä!

Vierailija
22/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen teistä on Jumala luonut ja jokainen teistä on arvokas ja rakastettu, sanoi maailma tai teidän oma pää mitä hyvänsä.

Aina on toivoa ja mistä tahansa kuopista voi nousta. Hae apua <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema vapauttaa ja armahtaa. Itsellä myös itsemurha mielessä.

Vierailija
24/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä Orpon hallitus on saanut vakavasti harkitsemaan, että tapanko jonkun vai itseni.

MIetin ja punnitsen vaihtoehtoja.

Vierailija
25/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen hyvätuloinen. Korona vei työt ja rahat. Itsemurha pyörii mielessä päivittäin. Vaimo ja kaksi lasta saavat pysymään elävien kirjoissa, ainakin toistaiseksi. Olen suunnitellut kaiken, miten, koska jne. Hyvä suunnitelma toteutusta vailla. Ehkä kesän jälkeen.

Älä tee sitä. Ei tuo ole loppuelämän tuomio.

Itse yritin ja onneksi epäonnistuin. Olin niin masentunut, etten liikkunut kotoani. Makasin sängyssä vain enkä kyennyt huolehtimaan itsestäni. Vihasin elämää ja itseäni. Olin karmeassa paikassa pääni sisällä. Kunnes heräsin. Yhtenä päivänä vain asiat muuttuivat. Nousin ylös ja käärin hihat, astuin takaisin elämään.

Olen kiitollinen ja se on myös sinulle mahdollista.

Älkää ihmiset tehkö itsellenne mitään. Toivoa on oikeasti vaikka ei siltä juuri nyt tuntuisi.

Häpeä, epäonnistumisen häpeä on se minkä kanssa ei pysty elämään. Tietyn tason romahtaminen. Sitä ei voi ymmärtää ennen kuin sen itse kokee.

Tämän Orpon hallituksen myötä minulta romahtaa lopullisesti se taso alta pois elämässä.

Ei ole enää mitään menetettävää.

Vierailija
26/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemusta itsetuhoisista ajatuksista, on aika rankkaa kun niille ei mahda mitään.

Muista kuitenkin että ajatukset on vain ajatuksia ja niitä ei tarvitse toteuttaa vaikka kuinka monta kertaa sama ajatus tulisi mieleen.

Vierailija
27/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 tilaa kyyti kirjoitti:

Tilaa ambulanssi kyyti sairaalaan. Soita 112 ja ambulanssi hakee sinut ja vie lääkäriin.

Katsovat sydänkäyrän ja toteavat ettei ambulanssikyydille ole tarvetta.

Vierailija
28/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä on nyt hyvässä vauhdissa ja henkivakuutus täyttää vuoden pian --> mahdollistaa korvauksen.

Onpa sulla matala käsitys itsestäsi, jos ajattelet olevasi arvokkaampi kuolleena. Veikkaan, etteivät lapsesi tule hyötymään rahasta niin paljon, että se mitenkään korvaisi heidän menetettyä elämänuskoaan, jos tapat itsesi. Päin vastoin, jos kerran ajattelet kaiken rahassa, niin mieti miten paljon kuolemasi voi heitä köyhdyttää, jos heiltä katoaa malli, miten elämästä selvitään hengissä. Voi olla, ettei heistä ole sen jälkeen eläjiksi itsestäänkään, kunhan oleskelevat ja tyytyvät asioihin, joihin ei pidä tyytyä jos ei ole pakko. Huonoihin parisuhteisiin, kurjaan työpaikkaan, kykyjä alempaan koulutukseen.

Sen sijaan he saattavat päätellä, ettei kannata edes pyrkiä mihinkään, koska katsokaa nyt miten isänkin kävi. Kapsahti katajaan eikä kestänyt sitä.

Kerää itsesi. Ei tarvitse loistaa, mutta ole läsnä omillesi. Joka päivä vähän enemmän. Kuulostat helvetin itsekeskeiseltä. En tiedä oletko sitä silloinkin, kun ei satu. Liiallinen häpeä ei ole terveen merkki. Siitä voi kuitenkin opetella luopumaan.

Kiitos että valaisit minulle ajatuksiasi. Kaverin mies on näitä isättömäksi jääneitä, ja hän on aina elänyt elämäänsä jotenkin automaattina. Ei ole ihan läsnä, ei pysty suremaan. Isänsä tappoi itsensä jo siinä vaiheessa, kun oli vasta työttömäksi jäämisen pelko 90-luvun lamassa. Älä helvetissä tee sitä. Minunkin vanhempani tuhoutuivat puoliksi tuolloin, siitä on ollut paljon ongelmia ja taakkaa, mutta olen kuitenkin ollut paremmassa tilanteessa, kun vanhemmat olivat edes olemassa kuin jos he olisivat tappaneet itsensä.

Vierailija
29/104 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä Orpon hallitus on saanut vakavasti harkitsemaan, että tapanko jonkun vai itseni.

MIetin ja punnitsen vaihtoehtoja.

Näistä kommenteista näkee miten irti reaalimaailmasta itsemurhaa hautovan ajatukset ovat. Asiat saavat älyttömiä mittasuhteita. Ja hallituksen suunnitelmat otetaan ihan totena, vaikka suurin osa nettipuheista on täysin vääristeltyjä, eikä muutenkaan niistä ei ole mitään vielä lopullisesti päätetty saati toimeenpantu.

Heitetään siis kirves kaivoon ihan vain varmuuden vuoksi.

Vierailija
30/104 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulette, että kuoleman jälkeen olette helpottuneita, koska menette olemattomuuteen, mutta näin ei ole.

Itsemurhan tehnyt henkilö ei saa uutta fyysistä kehoa niin kauan kuin hänen olisi pitänyt elää tässä elämässä. Toisin sanoen niin kauan kuin hänellä olisi vielä elämää jäljellä tietyssä elämässä. Hän kärsii ilman fyysistä kehoa, koska hänellä on edelleen erilaisia haluja, esimerkiksi halu syödä ja juoda ja niin edelleen, mutta hänellä ei ole kehoa, jolla hän voisi täyttää nämä halut ja niin edelleen.

Vierailija
31/104 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhaajan ei tarvitse odottaa rangaistusta, sillä hän rankaisee itseään tuhoamalla kehonsa. Tämä on kuin ihminen, joka poltti oman talonsa ja on nyt tuomittu vaeltelemaan kellareissa. Elämä ilman fyysistä kehoa on eräänlaista helvetillistä olemassaoloa, koska hänellä on edelleen monia aineellisia haluja, eikä hän voi täyttää niitä. Tämä tuottaa hänelle mittaamattomia kärsimyksiä, jotka eivät käytännössä eroa helvetin kärsimyksistä. Ainoastaan tähän helvettiin ihminen tuomitsee itsensä ja luulee, että itsemurha on ulospääsykeino. Tosiasiassa se on sisäänkäynti pahempaan todellisuuteen kuin se, josta ihminen yritti paeta itsemurhalla.

Vierailija
32/104 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miksi "työttömyys" aiheuttaa ihmisille itsetuhoisuutta. Logiikka on 0.

Miten ihminen voi olla niin lammas että työssä käynti määrää elämän?

Ehkä se ei olekaan työttömyys vaan rahattomuus. Tyhmää sekin on jos raha määrää elämisen arvon. Ehkä se ei ole sekään, vaan se ettei tule toimeen taloudellisesti työttömänä jostain syystä ja pakko olisi kuitenkin syödä ja asua jossain. Ehkä ei halua pyytää rahaa vaan saada sen palkkana.

Mulle kelpaisi myös eläke. En edes tiedä haluanko enää töihin.

Vierailija
33/104 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama, mutta luultavasti eri tilanne.

Mulla on paranematon syöpä, ja vielä aika hyvässä kunnossa. Mutta olen valmistautumassa tilanteeseen, etten enää pääse liikkumaan ja kivut yltyvät. Saan jo aika kovia lääkkeitä, ja tiedän miten niitä ei pidä ottaa.

Surettaa, että pitää toimia näin. Suomeen pitäisi saada jo eutanasian salliva laki. Olisi jotenkin miellyttävämpää lähteä sairaalassa kuin oman käden kautta. Mutta en mä oikeasti mene oman käden kautta, vaan kyllä mut vie tämä syöpä.

Tsemppiä!

Vierailija
34/104 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta olen vieläkin hengissä. Surkuhupaisaa ettei edes saa itseltään henkeä riistettyä vaikka on sen vakaasti päättänyt. Viime kesän piti olla viimeinen. Jokohan tämä kesä olisi :D

Vierailija
35/104 |
18.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla matala käsitys itsestäsi, jos ajattelet olevasi arvokkaampi kuolleena. Veikkaan, etteivät lapsesi tule hyötymään rahasta niin paljon, että se mitenkään korvaisi heidän menetettyä elämänuskoaan, jos tapat itsesi. Päin vastoin, jos kerran ajattelet kaiken rahassa, niin mieti miten paljon kuolemasi voi heitä köyhdyttää, jos heiltä katoaa malli, miten el

Rahaa ei ole tullut yhtään lisää mutta on tässä edelleen kitkuteltu nousseiden korkojen yms. kanssa.

Tulevaisuus on yhtä musta tai mustempi kuin vuosi sitten, ikävä kyllä. 

Vierailija
36/104 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sulla matala käsitys itsestäsi, jos ajattelet olevasi arvokkaampi kuolleena. Veikkaan, etteivät lapsesi tule hyötymään rahasta niin paljon, että se mitenkään korvaisi heidän menetettyä elämänuskoaan, jos tapat itsesi. Päin vastoin, jos kerran ajattelet kaiken rahassa, niin mieti miten paljon k

Työttömyys edellisten taakkojen lisäksi on tullut kuvioon mukaan. Hengissä edelleen silti. Työpaikkoja hakee 200, 300, 500 henkilöä niin koita nyt sieltä erottua sitten eduksesi :D

V ittu mitä paskaa!

Vierailija
37/104 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei kohtele meitä kaikkia hyvin, mutta uskon että kuolema kohtelee kaikkia samalla tavalla. En ole koskaan tuntenut itseäni hyväksytyksi tai rakastetuksi, mutta ehkä kuoleman hetkellä saan tuntea jotain rauhaa. Ainut lohtuni silloin kun olo on vaikein.

Vierailija
38/104 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 112 tilaa kyyti kirjoitti:

Tilaa ambulanssi kyyti sairaalaan. Soita 112 ja ambulanssi hakee sinut ja vie lääkäriin.

Ambulanssia ei voi "tilata". Hätänumeroon voi soittaa, käskevät tulla sairaalaan tai joku ehkä hakee.

Vierailija
39/104 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus käväisee mielessä. Työttömyys on ikuinen murhe.

Niin on mullakin. Ja jotkut asiasta mitään ymmärtämättömät kehtaavat sanoa miten on helppoa ja mukavaa oleskelua työttömyys.

Vierailija
40/104 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt miksi "työttömyys" aiheuttaa ihmisille itsetuhoisuutta. Logiikka on 0.

Miten ihminen voi olla niin lammas että työssä käynti määrää elämän?

Raha määrää, ilman sitä ei makseta edes välttämättömiä laskuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän