Mitä ajattelet jos näät jollakin ihmisellä viiltelyjälkiä?
Esim käsivarsissa tai jaloissa? Pitäisikö jäljet (vanhatkin) peittää vai saako ne olla esillä jos on esim. kuumat kelit?
Kommentit (55)
Pidän niitä vanhoina jälkinä, paitsi jos on teini.
En mitään. En ajattele mitään siitäkään, jos jollain on raskausarpia. Elämään kuuluvat myös arvet.
Lähinnä säälittelen sitä miten joku on noin huomionhakuinen.
En mitään. Mietin omia asioitani.
En mitään, on itsellänikin käsivarret ja reidet täynnä arpia. En "esittele" niitä huomionhakuisuuttani, vaan siksi että läkähdyn kesällä peittävissä vaatteissa, joten käytän t-paitaa. Tuoreita jälkiä en koskaan esitellyt/esittele, ne peitän visusti kunnes ovat arpeutuneet.
Itsekin viiltelin joskus teininä, joten yleensä säälin ja toivon, että nykyään menee paremmin. Ihan ok kaikille pitää kesäisin t-paitoha!
Miksikä edes mietit että, mitä mieltä joku muu täysin tuntematon on asiasta? Mitä väliä sillä on mitä joku naapurin pera tai pirkko pähkäilee nähtyään arpia.
Hihaton paita ja shortsit vaan jalkaan. Keskity johonkin kivaan.
t:arpia on
Ajattelen että tuolla ihmisellä on ollut taustalla jotain rankkaa, mutta toivottavasti ei ole enää.
En voi mitään mutta pelkään olla semmoisen lähelläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hullu, hullu, hullu!! välttelen kauemmaksi
Sama. Auttelen ihmisiä työkseni tarpeeksi. En jaksa sekaantua noihin vapaa-ajalla.
Jos totta niin ammatillisuus aika korkealla tasolla 😅 Järkky ajatus että joku kollegoista viitsisi kirjoitella tuollaista vauvapalstalle.
Samaistun. Vaikka minun arpeni eivät ihossa olekaan, vaan jossain syvemmällä.
Joko en ole koskaan nähnyt viiltelyarpia tai sitten en vaan ole kiinnitänyt niihin huomiota. Tuskin ajattelisin mitään erityistä.
Kyllä on suomalaiset sairasta ja autistista sakkia, sylettää ihan, tunnetasolla aivan alkeellisia ameeboja osa näistä kommentoijista. Arpia on itselläkin ja kyllä, on ollut vaikeaa ja surettaa jälkeenpäin, mutta p*skat nakkaan jonkun idarin ihmettelystä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että toi viiltely on erikoinen juttu, koska kyllä 90-luvullakin oli huonosti voivia nuoria, mutta ei silloin tajuttu viiltää. Ajattelen että vähän on huomionhakuista ja muoti-ilmiö. Juu voi olla vaihkeaa, mutta on meillä kaikilla.
Ysärillähän juurikin oli oikea viiltelybuumi. Meidän koulusta moni tytöistä viilteli ja jokunen poikakin.
Hmm. Mä en oo viillellyt, mua on viilletty. Yksi iso arpi on käsivarressa
Oon usein miettinyt, että luulerkohan ihmiset useinkin, että oon ollut itsetuhoinen?
Että se on ollut hänen keinonsa purkaa mielen kipua paremman puutteessa.