Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair tiukentaa käsimatkatavarasääntöjään

Vierailija
16.05.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009588953.html

Kiitos Finnair! Sääntöjä toivottavasti myös valvotaan. Tähän asti pakaasien määrä onkin lähtenyt ihan lapasesta kun pahimmillaan on trolley, reppu, käsilaukku ja vielä pari kassillista tax-free ostoksia. Sitten ihmetellään, kun ne ei mahdu mihinkään.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat tunkeneet takkinsa ynnä muut ylös matkatavaroitten paikalle. Usein en ole saanut omaa pientä laukkuani sinne, kun se on ollut täynnä muitten vaatteita ynnä muuta kamaa.

Eli (talvi)takit olisi tungettava penkin alle että sun pikku laukkusi saisi hattuhyllyn käyttöönsä? Not.

Vierailija
22/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni laukku.

Harmi kun aiemmin on voinut laittaa takkinsa jo valmiiksi käsimatkalaukkuun, mutta nytpä ei enää mahdu. Eli nekin, jotka fiksuna ovat näin aiemmin tehneet, joutuvat nyt laittamaan sen takkinsa sinne ylähyllylle irtonaisena. Itselläni on ainakin jatkossa takki päällä kun astelen koneeseen.

Takin voi ottaa omalle paikalle tai laittaa penkin alle.

(Ota vaikka muovipussi mukaan jos lattialle laitto muuten häiritsee. Siellä hyllylläkin on lattialla vedeltyjä toisten laukkuja.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsimatkatavaraongelma katoaisi heti, jos vaikka ruumaan saisi laittaa ilmaiseksi 10kg laukun.

Mikään ei ole ilmaista vaan sisältyy hintaan.

Ruumalaukku sisältyy tietyn lipputyypin hintaan. Käsimatkatavara toisen lipputyypin hintaan.

Vierailija
24/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes! En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jokaisella lapsellakin pitää olla oma trolley mukana koneessa. Ja ruumaan tietysti menee viisihenkiseltä perheeltä se 5 x 20 kg, joten ei voi olla kysymys kilojen vähyydesta.

Vierailija
25/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää rahastusta. Lennän itse Finnairilla n. 6 krt vuodessa isän luo Ruotsiin ja olen suosinut Finnairia juuri siksi että se on suomalainen ja että käsimatkatavaroihin mahtuu vähän enemmän.

Vierailija
26/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus, vaikka mun yleensä käyttämä laukku on just pikkasen liian iso, vaihdan vaan pienempään. Ei elämää suurempi asia kun kuitenkin ruumaan menee aina matkalaukku.

Vierailija
27/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä möyhäämistä täällä taas.

Finnair sanoo:

Economy- ja premium economy -luokan matkustajat:

-yksi käsimatkatavara, ulkomitat enintään 55 cm x 40 cm x 23 cm (22 in x 16 in x 9 in)

-yksi henkilökohtainen tavara, kuten pieni käsilaukku, kannettavan tietokoneen laukku tai reppu, jonka ulkomitat ovat enintään 40 cm x 30 cm x 15 cm (16 in x 12 in x 6 in)

-yhteispaino enintään 8 kg

Ja näillä mennään.

Vierailija
28/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä uudistus, vaikka mun yleensä käyttämä laukku on just pikkasen liian iso, vaihdan vaan pienempään. Ei elämää suurempi asia kun kuitenkin ruumaan menee aina matkalaukku.

Uudistus onkin ärsyttävä niille, jotka tekevät lyhyempiä matkoja. Itse en tykkää ottaa ruumalaukkua mukaan ollenkaan raahattavaksi jollei ole aivan pakko. Säästää aikaakin kun ei tarvitse jonottaa ruumalaukun jättöön.

Vierailija
29/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Finnair sanoo:

-yksi käsimatkatavara, ulkomitat enintään 55 cm x 40 cm x 23 cm (22 in x 16 in x 9 in)

-yksi henkilökohtainen tavara, kuten pieni käsilaukku, kannettavan tietokoneen laukku tai reppu, jonka ulkomitat ovat enintään 40 cm x 30 cm x 15 cm (16 in x 12 in x 6 in)

Ja näillä mennään.

Niin.

Tämä on just se nykyinen mikä tulee muuttumaan.

Vierailija
30/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistus onkin ärsyttävä niille, jotka tekevät lyhyempiä matkoja. Itse en tykkää ottaa ruumalaukkua mukaan ollenkaan raahattavaksi jollei ole aivan pakko. Säästää aikaakin kun ei tarvitse jonottaa ruumalaukun jättöön.

Edelleenkin saat ottaa isomman käsimatkatavaran, kunhan vain maksat siitä.

Vierailija
31/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan p**** uudistus minulle 🙂 tosi hauskaa maksaa sellaisesta, minkä ennen sai ilmaiseksi. Finnair on kyllä enää varjo entisestään. Kaikin puolin siirtynyt halpalentoyhtiöiden joukkoon kaikilta osin paitsi hinnoiltaan.

Vierailija
32/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ihan p**** uudistus minulle 🙂 tosi hauskaa maksaa sellaisesta, minkä ennen sai ilmaiseksi. Finnair on kyllä enää varjo entisestään. Kaikin puolin siirtynyt halpalentoyhtiöiden joukkoon kaikilta osin paitsi hinnoiltaan.

Kukaan ei pakota matkustamaan. Hyvä vain että karsiintuu turhat matkat. Ne matkustaa, jotka voi siitä myös maksaa.

Vierailija
33/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin on, finnairista on tullut palveluiltaan halpalentoyhtiö mutta hinnat pysyneet ja nousseet ns. paremman lentoyhtiön mukaan. Lennän noin 50 lentoa vuodessa. Tämä onneksi loppuu nyt kesällä, ei todellakaan tule ikävä Finnairia.

Vierailija
34/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Finnair sanoo:

Ja näillä mennään.

Lehtijutussa oli eri tavalla 1.6.-

Vierailija
35/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enää ei saa ottaa pientä matkalaukkua ja nyssäkkää, vaan pelkän mininyssäkän? Joopa joo onpa tosi hyvä uudistus joo.

Vierailija
36/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastusta.

Vierailija
37/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua haittaa tuo istumapaikan maksullisuus. Itse haluan aina istua käytäväpaikalla ja olen sen myös tietoihini tallentanut, mutta aina minut on silti alunperin laitettu istumaan ikkunan viereen. Nyt jos haluan sen muuttaa, joudun maksamaan siitäkin ylimääräistä. Täytyy siirtyä entistä enemmän käyttämään Lufthansaa, niillä sentään vielä palvelu pelaa siltä osin. 

Vierailija
38/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pakota matkustamaan. Hyvä vain että karsiintuu turhat matkat. Ne matkustaa, jotka voi siitä myös maksaa.

Tosi hyvät perustelut sille, kun tulee palveluihin heikennyksiä "ei oo pakko hei käyttää".

Siihenhän tässä  ohjataankin, että vain harvoilla ja valituilla on varaa lentää.

Vierailija
39/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyy halpalentoyhtiö malliin, ja se on järkevää. En halua maksaa mitään extraa palveluista joita en käytä.

Vierailija
40/75 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varmaan ikinä mahtunut mitään tavaraa sinne piippuhyllylle. Aina toiset ovat jo täyttäneet tilan. Minulla on lentokoneessa reppu, joka mahtuu kyllä just sullottuna sinne penkin alle, mutta se vie myös palan sitä jalkatilaa mitä on muutenkin jo pahuksen vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan