Kohtalon ivaa: tuleva työeläkkeeni on täsmälleen saman kokoinen kuin nykyiset sosiaalituet
Kun lasken työeläkkeeseen pienen asumistuen, summa on sama kuin työmarkkinatuki + toimeentulotuki + asumistuki.
Saatana.
Kommentit (18)
Uskotko että pääset eläkkeelle. Eläkeikää nostetaan jatkuvasti tavoitteena että henki lähtee ennenkuin eläke tulee.
Etkö saa kansaneläkettä lisäksi jos työeläke on pieni?
Onko sinulla sellainen työura takanasi, että odotit saavasi enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Kohtalon ivaa: tuleva työeläkkeeni on täsmälleen saman kokoinen kuin nykyiset sosiaalituet
Kun lasken työeläkkeeseen pienen asumistuen, summa on sama kuin työmarkkinatuki + toimeentulotuki + asumistuki.
Saatana.
Olisit laisjajaakko tehnyt töitä kun niitä oli 80-90-luvuilla ja 2000-luvin alkupuolella, niin ei tarvitsisi itkustaa.
Monet nykyajan nuoret pätkätöillä ja määräaikaisilla soppareilla ei ihan oikeasti pysty keräämään kunnon työeläkettä. Heillä on oikea ongelma, sulla oli vaan laiskuus.
Vierailija kirjoitti:
Saatana.
Olisit ollut ahkera, mutta nyt vaan kitiset toisten sosiaaliturvasta, säälittävää.
Kertoo ettei persu ole juuri töitä tehnyt, ei yllätä.
Semmosta se on kun tekee monta mukulaa ja jää kustakin kolmeksi vuodeksi kotiin. Eivät ne lapset sitä muista siinä kohtaa kun äipällä alkaa eläkeikä. Isä varmaan paahtoi nekin vuodet töissä, tienasi ikälisiä ja palkankorotuksia ja aikanaan korkeampaa eläkettä.
Milloin te naiset avaatte silmänne tälle asialle?
Takuueläke nostaa minimieläkkeen sen yläpuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta se on kun tekee monta mukulaa ja jää kustakin kolmeksi vuodeksi kotiin. Eivät ne lapset sitä muista siinä kohtaa kun äipällä alkaa eläkeikä. Isä varmaan paahtoi nekin vuodet töissä, tienasi ikälisiä ja palkankorotuksia ja aikanaan korkeampaa eläkettä.
Lapsilla pitäisi tienata paremmin.
Vierailija kirjoitti:
No minä persu kerron, että pitää ihan itse säästää ylimääräistä, jos meinaa eläkeajasta nauttia.
Tuolla työhistorialla olisin hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla pitäisi tienata paremmin.
Töissä käyvän puolison pitäisi maksaa eläkemaksuja kotiin jäävälle puolisolle. Sinne töihin voisi myös palata jo aiemmin. Kolmivuotias kaipaa ikäistään seuraa, ja harva on niin epäkehittynyt, etteikö kestäisi päivähoitoa jo kaksivuotiaana. Siellä suurimmaksi osaksi syödään, ulkoillaan ja nukutaan tuon ikäisten ryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä persu kerron, että pitää ihan itse säästää ylimääräistä, jos meinaa eläkeajasta nauttia.
Ei minun tarvitse. Elämä on valintoja, valitettavasti jo sieltä peruskoulusta lähtien, missä sinä et juuri viihtynyt.
Onko palkastasi kaikki pistetty kulutukseen mikä on tullutkin?
Vierailija kirjoitti:
Mutta eipä tarvitse sitä hakemusrumbaa kelan ja työkkärin kanssa!
Ja sen on ansainnut ihan itse.
Jos on toimeentulotuella, se syö muut tuet ja käteen jää perusosan verran. Eli perusosa ei tule muiden tukien päälle. Toimeentulotukea voi tulla esim 10e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatana.
Olisit laisjajaakko tehnyt töitä kun niitä oli 80-90-luvuilla ja 2000-luvin alkupuolella, niin ei tarvitsisi itkustaa.
Monet nykyajan nuoret pätkätöillä ja määräaikaisilla soppareilla ei ihan oikeasti pysty keräämään kunnon työeläkettä. Heillä on oikea ongelma, sulla oli vaan laiskuus.
Ja itselläsi mätä luonne.
Mutta eipä tarvitse sitä hakemusrumbaa kelan ja työkkärin kanssa!