Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnair perii hintaa myös käsimatkatavarasta

Vierailija
16.05.2023 |

1.6. alkaen , kun matkustat , joudut maksamaan lisähintaa käsimatkatavarasta , jos on suurempi ,kuin 40cm x 30cm x 15cm. Ei kiva.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin kyllästynyt tähän finskin rahastukseen ja kaikkien etujen ja palveluiden alasajamiseen. Mulla on vielä melkein 600 000 tasopistettä, jotka pitää yrittää tuhlata, ennen kuin koko lafka menee nurin. Finnair on jo nyt lähellä sitä pistettä, että se heivataan ulos One World- allianssista, kun se huonontaa asioita jatkuvasti. Sillä on tällä hetkellä allianssin lentoyhtiöiden huonoimmat edut.  

Vierailija
42/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa työläältä, jo nyt koen lentomatkat työlääksi ja pelkillä käsimatkatavaroilla on ollut helpompi matkustaa, mutta millainen laukku noihin mittoihin siis muka mahtuu? Viimeksi olin rinkan kanssa liikkeellä, se ei ainakaan. Onneksi ei ole nyt matkaa suunnitteilla niin ei tarvitse enempää miettiä tätä asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...sitten sinne ei tosiaan mahdu edes jonkun takkia (mitä varten se hylly on tarkoitettu).

Jos siinä nyt muutaman minuutin voittaa, että pääsee nopeammin lentokentältä ulos ja taksijonoon. Jollakin lentokentillä tavarat rullaa ympyrää jo ennen kuin ehdit itse laukkuhihnalle, ei tarvi yhtään odotella.

- eri

No ei sitä ylälokeroa ole takeille tarkoitettu :D Et taida matkustaa kovin usein?

Vierailija
44/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uudistus, saadaa käytävien tukkijat kuriin. Eikä omaa laukkua ole painettu kasaan kuin hydrauliikkaprässillä

Vierailija
45/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä edes saa tuollaisia pikkulentolaukkuja?

Vierailija
46/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaan Finnairia nykyään halpalentoyhtiöihin tasossa. Esim. Air Asiaan tosinnsillä erotuksella että aasialaisissa lentoyhtiöissä järestään panostetaan naiskauneuteen.

Vierailija
47/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää matkustako, jos olette niin köyhiä, että pari kymppiä tuhoaa budjettinne. 

Parikymppiä per henkilö, meno- ja paluumatkalla, on nelihenkiselle perheelle 160 euroa. Ainakin minulle se on jo iso raha.

Siis ihan oikeesti lähdette noin persaukisena reissuun? 160€ matkustamisessa ei ole mitään. Mä en voi käsittää, että miten joku pitää matkustelua jotenkin ihmisoikeutena ja asiana, joka kuuluu jokaiselle. Jos teillä ei ole laittaa tuota 160€ niihin laukkuihin niin jääkää kotiin Suomeen. Aivan naurettavaa narista kuinka on kallista. Matkustelu on kallista ja tulee toivottavasti vielä kalliimmaksi, että päästään eroon ihmisten järjettömästä käytöksestä ja kuvittelusta, että se on kaikkien saatavilla. Varsinkin jos lapsia on pitänyt tehdä niin eiköhän teidän ilmastoasiat ole sillä hoidettu.

Vierailija
48/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten Finnair eroaa Ryanairista, paitsi kuin että finskillä on paljon kalliimmat liput?

No, onneksi on vaihtoehtoja, millä lentää. Valitettava tilanne tietysti niille, jotka lentävät esim Kuopiosta, Vaasasta tai Kemistä maailmalle. Kotimaan pomppu kun on Finnairin/Norran koneilla tehtävä. 

Vierailija
49/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistushan käytännössä tarkoittaa, että matkustamoon tulee entistä enemmän tavaraa ja syyniä lisätään.

Vierailija
50/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aivan kettuilua sanoa, että laittakaa ne käsimatkatavarat sinne jalkatilaan. Eihän sinne mitään mahdu.  On aikuisen äijän aivan tuskaisaa muutenkin kun ei ole tilaa jaloilla mihinkään suuntaan.  Käsimatkatavaran ainoa oikea paikka on se penkkien päällä oleva luukullinen hylly. Aina on pilot-tyyppinen laukkuni sinne mahtunut 

Mulla meni helposti normireppu jalkatilaan, siellä sisällä oli vielä käsilaukku ja syötävää ja vaihtovaatteet.

Oma reppuni ei olisi edes mahtunut sinne ylhäällä olevaan kaappiin koska osa ihmisistä tunki sinne ihan niitä sallitun koon rajoissa olevia matkalaukkuja. Mitkä olivat tosi isoja mun mielestä. Itse olen normaalikokoinen aikuinen ja ihan oli jaloille tilaa.

T:Finnairilla kaksi viikkoa sitten matkustanut.

Vierailija
51/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kohtaa kun Finnair alkaa heikentämään business-luokan etuja, niin se on bye bye koko yhtiölle. Se on samalla merkki siitä, että edes taso asiakkaat eivät ole sille tärkeitä ja se viimeinenkin kortti on käännetty. 

Vierailija
52/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkö ihmiset, miten pieni tuo sallittu käsimatkatavara jatkossa on?

40 cm korkea ja 15 cm paksu tarkoittaa että monet tavallisista läppärilaukuista ovat liian suuria ja ne pitää laittaa lisämaksusta ruumaan. Käytännössä tuo sallittu on sellainen pikku koulureppu, vetoisuus 20 litraa.

Niin ja se normaali nk. käsimatkatavarakokoinen pieni matkalaukku on ihan liian iso noihin mittoihin. Moni ottaa esim. viikonloppu- tai työmatkalle vain sen. Myydäänkö edes noihin uusiin mittoihin sopivia kunnollisia laukkuja ja kuinka moni on kiinnostunut uusimaan laukkunsa vain tästä syystä? Varsinkin jos/kun muilla lentoyhtiöillä voi käyttää sitä vanhaa?

Linkatkaa, jos löydätte? Kova, 2 tai 4 pyörää ja nuo mitat.

Vierailija
53/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun Finnair alkaa heikentämään business-luokan etuja, niin se on bye bye koko yhtiölle. Se on samalla merkki siitä, että edes taso asiakkaat eivät ole sille tärkeitä ja se viimeinenkin kortti on käännetty. 

Heikennyksiähän on tehty koko ajan. Viime kuussa "kevennettiin" tarjoilua kannattavuuden parantamiseksi ja vaihdettiin samppanja kuohariin. Nyt sitten tämä laukkuhimmeli.

Vierailija
54/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kun matkustin, niin lentoemäntä räpläsi vain kännykkäänsä ei toivottanut tervetulleeksi eikä mitään muuta, kun tultiin koneeseen.

Kun poistuttiin koneesta, niin sama juttu, ei vilkaissutkaan matkustajia.

Jäi jotenkin kyllä outo fiilis siitä.

Vierailija
55/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40 cm korkea ja 15 cm paksu tarkoittaa että monet tavallisista läppärilaukuista ovat liian suuria ja ne pitää laittaa lisämaksusta ruumaan. Käytännössä tuo sallittu on sellainen pikku koulureppu, vetoisuus 20 litraa.

Niin ja se normaali nk. käsimatkatavarakokoinen pieni matkalaukku on ihan liian iso noihin mittoihin. Moni ottaa esim. viikonloppu- tai työmatkalle vain sen. Myydäänkö edes noihin uusiin mittoihin sopivia kunnollisia laukkuja ja kuinka moni on kiinnostunut uusimaan laukkunsa vain tästä syystä? Varsinkin jos/kun muilla lentoyhtiöillä voi käyttää sitä vanhaa?

Tuskin on noin pieniä varustettuna pyörillä?

Eikö ole mittanauhaa? 30 cm x 40 cm, vähän isompi molempiin suuntiin kuin A4 paperiarkki. 15 cm paksu. Se on lähes just mun läppärilaukun kokoinen.

Vierailija
56/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä edes saa tuollaisia pikkulentolaukkuja?

No noi mitat on käsilaukku eikä mikään lentolaukku.

Vierailija
57/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä kun matkustin, niin lentoemäntä räpläsi vain kännykkäänsä ei toivottanut tervetulleeksi eikä mitään muuta, kun tultiin koneeseen.

Kun poistuttiin koneesta, niin sama juttu, ei vilkaissutkaan matkustajia.

Jäi jotenkin kyllä outo fiilis siitä.

Hän tuskin siinä tinderissä kuitenkaan pyörii. Uskoisin, että on ihan asiallista hommaa ilmoitella jotain?

Olen ainakin saanut tosi hyvää palvelua aina Finskillä. Kerran NY mennessä sanoin emännälle, että mulla on kiire päästä ulos koneesta siellä päässä (tietystä syystä) ja olin ihan äimänä, hän oli tilannut mulle saattajan ovelle, joka vei mut aika vauhtia ja suoraan siihen passintarkastuksen tiskille ohi kaikkien jonojen. En ees tippiä hoksannut antaa kun juoksin perässä. 

Vierailija
58/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä konsepti kun on finskin hinnat, mutta halpiksen palvelut. 

Keskohan kokeili samaa varsin onnistuneesti anttilan kanssa eli hinnat hilattiin stokkan tasolle ja myymälöihin tuotiin fiinejä lasisia pöytiä/hyllyjä, mutta laatu oli tokmannin.

Vierailija
59/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on olkalaukku, ei siinä tarvita pyöriä vaikka lastaisit täys kiviä.

Vierailija
60/241 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö nämä ole ulkoistanut jo asiakaspalvelunsa jonnekin puolaan josta sitten googlekääntäjän avulla yritetään palvella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi