Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä sinulle tuli sellainen voimaantumisen vaihe elämässä että

Vierailija
16.05.2023 |

Että lopetit elämästä sillä tavalla kuin sinulta odotetaan vaan aloit vihdoin tehdä sitä omaa juttua. Että lemppasit kuluttavat ihmiset elämästäsi ja löysit itsesi ja oman viihdyttävän seurasi. Sellainen positiivinen irrottautuminen yhteisön odotuksista, eläminen itselleen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodet sen teki eikä mikään voimaantuminen.

Vierailija
2/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 40 v se alkoi. Ei se mikään kertarysäys ollut. Vaijdevuodet todellakin sitten vaikutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdevuodet vaikuttaa?

Vierailija
4/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen toiminut aloituksen mukaan, mutta kyllä siinä 40+ tulee vahvemmin sellainen vaihe että osaa pitää omia puoliaan.

Vierailija
5/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman olen sitä aloitellut, mutta kun aloitin uuden työn en voi välttyä ahdistavilta ja pahan suovilta ihmisiltä.

Vierailija
6/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni vaikuttanee tähänkin asiaan.

Vierailija
7/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kohta tulisi, kun lapsi muuttaa parin vuoden päästä omilleen. Lisäksi äitini ei taida enää silloin elää eikä tarvitse hoitaa häntäkin päivittäin paria tuntia kuin nyt. Ehkä eroan samalla miehestä ja alan elää kokonaan itselleni.

N53

Vierailija
8/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vaihdevuodet vaikuttaa?

En mä tiedä vaikuttaako, mutta siinä iässä se muutos tapahtuu. En kuitenkaan usko, että ihmistä pelkät hormonit vie. Kokemuksellakinnon osuutensa.

Vierailija
9/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioero 21-vuotiaana. Tajusin, että minun on kirjoitettava ylioppilaaksi ja pyrittävä opiskelemaan toiveammattiini. Erosta lähtien olen pitänyt huolta vain itsestäni, en enää millään tavalla poika- tai miesystävistä, jotka ovat pelkkiä aikavarkaita naisen elämässä.

Vierailija
10/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaipa oon aina ollut sellainen, ei ulkoisilla odotuksilla ole ollut muhun mitään vaikutusta. Oon naimaton ja lapseton omien harrastusten parissa viihtyvä 3kymppinen, en seuraa mitään trendejä ja uskon salaliittoteorioihin republikaanien salaisuuksista :D

Vierailija
11/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tehnyt niin kuin haluan, mutta yritin samalla olla mahdollisimman "normaali" ja olla parisuhteessa. No eiväthän ne kestäneet koska en vain sovi siihen tiettyyn vaimomuottiin, mitä minulle yritettiin tyrkyttää. 35v luovutin kokonaan ja olen ollut onnellinen sinkku siitä lähtien. Onneksi ei tullut mentyä naimisiin.

Vierailija
12/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana. 40-vuotiaana tuli sitten vielä toinen spurtti.

Vierailija
13/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 40v lakkasin olemasta niin reilu.

Vierailija
14/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avioero 21-vuotiaana. Tajusin, että minun on kirjoitettava ylioppilaaksi ja pyrittävä opiskelemaan toiveammattiini. Erosta lähtien olen pitänyt huolta vain itsestäni, en enää millään tavalla poika- tai miesystävistä, jotka ovat pelkkiä aikavarkaita naisen elämässä.

Olisinpa minä tullut järkiini noin varhain. 

Vierailija
15/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vee. Pääsin hetkeksi viettämään aikaa "suositun" porukan kanssa ja huomasin että heillä oli suurimman osan ajasta ihan yhtä tylsää kuin minulla ja minun epäsuosituilla kavereilla.

Vierailija
16/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tiedostavin tuollainen hetki oli kuitenkin 33-vuotiaana, kun pitkän jahkailun ja epäröinnin jälkeen päätin viimein vaihtaa työpaikkaa. Uusi työpaikkani oli paperilla vähemmän mielenkiintoinen kuin edeltäjänsä, siitä epäröinti. Olin monelle läheiselle tästä harkintavaiheessa puhunut, ja kaikki olivat olleet joko sitä mieltä, että älä vaihda työpaikkaa, tai eivät olleet sanoneet juuta tai jaata. Jostain syystä oli todella vaikea tehdä vastoin noiden läheisten neuvoja. En pelännyt loukkaavani heitä tms, oli vain vaikea uskoa, että olisivat väärässä, vaikka eivät edes tunteneet alaani ollenkaan. Nyt kolme vuotta myöhemmin olen edelleen tyytyväisenä tuossa uudessa työpaikassa, ja nyt mulla on jo enemmän uskoa omaan päätöksentekokykyyni. 

Vierailija
17/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 vuotiaana, en enää kuuntele muitten neuvoja niin kuin pieni lapsi jona ihmiset näköjään ovat minua pitäneet

Vierailija
18/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaannuin kun aloitin saliharrastuksen kasarilla

Vierailija
19/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27v taisin olla kun tajusin että olen aina muita varten, muttei kukaan ollut minua varten. Kyllähän ihmiset ihmettelivät käytökseni muutosta ja estin osan porukasta jotka halusivat etten olisi mennyt eteenpäin elämässäni vaan halusivat vetää minut alas heidän tasolleen. Suurin "shokki" oli kyllä millaisia jotkut ihmiset ovat oikeasti. Moraali on harvinaista kun elämä vähän lyö vasten kasvoja, silloin ihmiset oikeuttavat kaiken itselleen.

Vierailija
20/25 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä laitoin koko elämän uusiksi. Uusi ura, muutto toiseen maahan, kumppani ja ystävät, jolla on samanlaiset elämänarvot ja muutenkin panostin henkiseen kasvuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän