Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*KesäHeinät vko49 + esittelyt*~

04.12.2006 |

[color=FF3030][size=4]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=4]♥

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)

Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77

[color=CD2990]ikä:29

monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1

[color=CD2990]ikä: 30

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria

[color=CD2990]ikä: 26

monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77

[color=CD2990]ikä: 29

[size=2][color=0000EE]Lellu83

[color=CD2990]ikä: 23

[size=2][color=0000EE]Senniina

[color=CD2990]ikä: 38

monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72

[color=CD2990]ikä:34

[size=2][color=0000EE]Kihara

[color=CD2990]ikä: 32

[size=2][color=0000EE]-Veruska-

[size=2][color=0000EE]AMS74

monesko: toinen, poika 7/05

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde

[color=CD2990]ikä:30

monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Sannnis

monesko: toinen, esikoinen 1v.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975

[color=CD2990]ikä:

monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti

[color=CD2990]ikä:27

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka

[color=CD2990]ikä: 28

[size=2][color=0000EE]anjuusa

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, tyttö 7/05

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur

monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]Mathures

[color=CD2990]ikä:24

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana

[color=CD2990]ikä:

monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä

[color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@

[color=CD2990]ikä:

monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24

[color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]9.7.

[size=2][color=0000EE]elisabet73

[color=CD2990]ikä: 33

monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_

[color=CD2990]ikä:

[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiks juttelin neuvolatädin kanssa hetken ja kerroin huonosta olosta ja väsymyksestä. Kehotti juttelemaan lääkärin kanssa.

Lääkäri oli mukava ja oikein herttainen nuori nainen, kovin ymmärtäväinen. Kertoi omista raskauksistaan ja että hänellä oli eka ollut kans kaikkee muuta kun ihanaa odotusta. Pisti mut ens viikon loppuun saikkarille ja neuvo ulkoileen päivisin ja lepäileen ja tekeen kaikkee mikä hyvältä tuntuu. Mua kyl ressaa kovasti jäädä firmalta pois ja olen jo kaks kertaa soittanukin sinne tänään. Että näin viel ennen joulua.

Juu ja paras meinas unohtua. sydänäänet kuului sillä dopplerilla. Itku pärähti välittömällä nopeudella, eikä meinannu laantua millään. Nyt taas helpottaa oloa kun saa tietää, että joku on oikeesti mun nahan alla kasvamassa :)

Nyt mul on sitten hyvää aikaa vaikka päivisinkin palstailla, kun olen kotosalla. Olikos muita kotosalla olijoita?

t. kihara 11+0 ja kirppu

Vierailija
42/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä päivystän päivät pitkät=)

Kihara, oisin varmaan kanssa saikulla nyt, jos olisin töissä. Yöt menee niin kehnosti, että työnteosta ei tulis mitään. Iltaisin on päätä särkenyt, kuten taisin tuossa jo aikasemminkin mainita. Pitäis ulkoilla, mutta ei tuo sää oikein houkuttele lenkkeilyyn.

Fiikus, meillä kuunnellaan sydänäänet ekan kerran lääkärineuvolassa, joka on mulla 20.12. eli rv13 tasan. Ekassa neuvolassa rv9 otettiin verikokeet (hiv, hepatiitti, hgl). Hemoglobiinia kai seurataan jatkossakin. Seuraava neuvola onkin varmaan vasta joskus helmikuussa.

Nyt on sellanen suht hyvä olo. Yritän häärätä kaikkea joulujuttua ja siivousta, kun välillä menee monta päivää, etten juuri sohvalta nouse..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt odottaja täälläkin... vai ei jonkun anoppi millään usko omien raskauksien vuoksi toisen " haihattelu" oireisiin!! Arggggggg.... et voi raivostuttaa!! Kaikillahan meillä on erilainen odotusaika,sanoi kuka mitä hyvänsä ja pöh.. muiden mielipiteille. Toisalta ihmettelen miks kysyy oireita, jos ei niitä usko?! Voimia sinulle raskauteesi =)

Mun äiti on saanut 7.lasta ja koittaa rauhoittaa mua jatkuvasti ;D Kuitenkin hän ihmetteli mun väsymystä kans... Liekö sitten aika kuultanut muistoja tai arki ei ole ollut sitten niin raskas kotiäidillä??! Lapset -73,-76,-78,-83,-86,-90 ja -94. Mun äiti, kun ei ole siis KOSKAAN tehnyt päivääkään töitä kodin ulkopuolella. Ihmetteli myös etten syö rautaa,mutta hyväksyi kyllä kaiken kun oon selittänyt miks. Toki mun hemppa oli 147 muistaakseni neuvolassa =D,et siitä mun väsymys ei johdu!

Joulu ruuasta ootte paljon puhuneet. Mulle ei ruoka kiusaa tee, sillä oon TOSI ronkeli ruuan suhteen muutenkin =0 Eipä silti ei mein jouluun kuulu muutenkaan mädit tai kalatkaan oikeestaan lainkaan. Kalaa mä en syö ollenkaan. Meillä ihana tilanne siinä,että anoppi laittaa vaikka joka päivä meille jouluaterian, et kotiin ei paljon tarvii hankkii ja välillä anoppi tekee meillekin kaikki laatikot kotiin =D

No,sen voin puhtaasti teille tunnustaa,että anoppi on mulle kuin punainenvaate härälle! Siis puttuu joka asiaan AIVAN LIIKAA! Nyt kun rakennetaan kolmatta taloa meille, ei oo juuri kommentoinut enää mitään asiaa, mutta muuten ollaan oltu asiasta ku asiasta sotajalalla,miltei aina kaikesta!? Rasittavaa, mut toisalta jos nyt on oppinut jotakin meistä näiden 13.vuoden aikana, niin hyvä niin ;)) Mielummin oon kuitenkin väleissä häneenkin, vaikka vaikea onkin :(( Poika tykkää kovasti kaikista mummoista, joten hänen kannaltaan asiaa ajattelen,kun mulla itellä ei oo koskaan ollut yhtään mummoa.

Oon sairaslomalla (3pv) nyt vikaa päivää ja huomenna on vielä vapaapäivä ;D Ihanaa kun on saanut olla kotona vaikka vaan viikonkin. Jotenkin vaan väsymys ei helpota täällä lainkaan... Etovaa oloa on aina iltaisin ja masu paisuu iltaisin ihan hirmuisesti!? Miten ihmeessä voi mennä lauantai iltaan töihin, kun housut tarttis avata,et masu ei puristu aivan... oon siis ärrällä töissä ja ihana lotto rumpa lauantai illan :-) Plääh......

Voimia teille kaikille omien " onelmienne" kanssa. Kuullaan taas ja toivottavasti jouluna kaikilla on jo helpompi aika edessä!

S@nde Rv 11+0

Vierailija
44/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjotit, että yöt menee huonosti. Onks sul tällasta kun mulla, et jos vahingossa herää johonkin yöllä on heti ihan kamala pahoinvointi, eikä nukahda enää millään? Kun mul tällasta ja tosiaan jo haittaa työntekoa. Tää on nyt viimesen 2-3 viikkoo ollu pahimmillaan.

Vierailija
45/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla välttämättä ole pahaolo yöllä, mutta saattaa vähän etoa ja kauhee jano on edelleen kokoajan. Onko muilla jano helpottanut? Sisko muistutti, että hänellä oli raskausajan diabetes kakkosta odottaessa ja muisti siitä hillittömän janon. Paskat, jos sellasen mulle lykkää.

Vierailija
46/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mul ole enää sellasta aivan sairasta janoa kun aiemmin, mut juon kuitenkin enemmän, kun ennen raskautta. On mulla koko ajan vesilasi jossain lähellä.

Mutta noista mieliteoista. Täs Tampereen kupees kun olen niin pakko on saada tänään ruuaks mustaa makkaraa, puolukkahilloa ja maitoa! Että palailen astialle, kun olen käynyt kaupassa :)

Vierailija
47/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihara ja Senniina kertoivat ykpahoinvoinneista. No, minulle käy joka yö niin, että ensin herään siihen että on pissahätä. Kun tulen vessasta, seuraavaksi on paha olo ja jano. Ryystän vettä ja sitten nukkumaan. Onneksi saan kyllä aika hyvin uudelleen unen päästä kiinni. Aamuisin vain en pysty nukkumaan pitkään kun on eto-olo ja kakkoshätä. Jee.

Pahoinvointi on kyllä muuten lientynyt. Minulla ei ole onneksi oksea tullut kertaakaan, mutta kokopäivä eto on vaihtunut hetkittäiseksi. On ollut jopa päiviä, etttei varsinaista etoa ole ollutkaan. Tosin kun riemuitsee, sitten seuraavana päivänä tulee joku karmea pahoinvointi (näin on käynyt). Mutta siis keskimääräisesti vointi parempi.

Nyt lasken päiviä ensi viikon ultraan, keskiviikkona on mielentyynnyttely ultra yksityisellä. Ja seuraavana aamuna neuvola. Mieheni tulee ekaan neuvolaan mukaan, saa itse vastailla suvun sairauksia ja alkholin käyttöä koskeviin kysymyksiin. Kuunteleeko ne sydänääniä neuvolassa. Kuuluukohan tuossa vaiheessa (tuolloin rv 10+3) vielä mitään?

Taidanpa vaipua sohvalle uuden herkun - jacky suklaavanukkaan - kanssa.

Elisabet 9+3

Vierailija
48/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä ainakaan kuunnella sydänääniä ennenku ekassa lääkärineuvolassa ja se on mulla rv13. Rv10 voivat kai kuulua, mutta olen tuolta aika monta tarinaa lukenut, että ei kuulunutkaan. Vaikka ei siis mitään olekaan ollut pielessä. Sullahan on se ultra, niin siinä näkyy jo miten pikku kädet ja jalat heiluu=)

Vierailija
49/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuunneltiin ekassa neuvolassa kunhan olin ensiksi vannonut etten pelästy jos ei kuulukaan. Raskausviikkoja oli tuolloin tasan 9. Hyvin kuului pikkuinen höyryjuna pienen etsinnän jälkeen. Syke oli 180.

Nyt sitten tiistaina lääkärineuvolassa kuunneltiin taas, syke oli 178. Oulussa on vaan se ikävää, että ensimmäinen ultra menee mulla vasta tammikuulle! Eli ennen joulua yksityiselle vaan niskapoimuun!

Pahoinvoinnista sen verran, että jos satun heräämään pissahätään yöllä, on mulla sen jälkeen vähän paha olo. Aamulla sitten aina ensimmäisen pakollisen vesilasin jälkeen lentää oksennus. Ja jos vettä ei juo, tulee pelkkää sappinestettä joten parempi juoda sitä vettä.

Päivisin vieläkin rajua pahoinvointia, ei ole kivaa töissä käydä vähän väliä pöntöllä. Mutta pystyn kuitenkin sitten aina syömäänkin. Kuulin jostain, että just näin 10-12 viikoilla ois rajuimmillaan. Saa nyt sitten nähdä.

Veruska, 10+6

Vierailija
50/54 |
07.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meinas mennä hermot. yövuorojen jälkeen töistä suoraan neuvolaan. tuntu ettei mikään toimi. sh-opisk.pyysi huoneeseen, otti painon ja verenpaineen. sit neuvolatäti tuli ja totes et hups...olin antanu 4h virtsanäytteen ja kuinka kävikään. opiskelija oli stiksauksen jälkeen kipannut loput pissat pois. eli uus näyte joku pv sitten. siin vaihees aattelin että ei tuu kesää.no sit menin kääntyy lääkärin luokse. vuodon syykin (josta viime yönä kirjotin)selvisi..kohdunkaula on herkkä vuotamaan ja alko vuotaa heti kun teki sisätutkimuksen. no sit ei kuulunu ääniä...olipahan doplerlaite, moista en oo koskaa nähnyt vaikka oonkin tehny opiskeluaikana pari neuvola harjottelua. Mutta kohtu kuitenkin vastaa viikkoja joten viikko vielä kärvistelyä ennen kun on ultra.

mutta nyt saunaan ja sit nukkumaan koska yövuorojen väsymys painaa..

Mutta toivotan kaikille mukavaa loppuviikkoa. =)

Miiu77

Vierailija
51/54 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin jo toivottelemaan. Sen verran kiirettä tulossa, kun on konsertti, 4 muuta keikkaa ja myyjäiset, että en ehdi muutamaan päivään koneelle. Palaillaan ensi viikolla. Se onkin sitten se maaginen 12 viikkoa ja ultra keskiviikkona, jännää taas..

Vierailija
52/54 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä viestittää onnellinen immeinen. Neuvolalääkäri oli tänään ja sydänäänet kuuluivat selvästi (vko11+2). Vaikka varoitteli ettei välttämättä vielä kuulu. Muutenkin kaikki oli kunnossa :-)

Nyt sitten vain odotellaan np-ultraa 2 viikkoa

Vierailija
53/54 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikukselle halit lääkärikäynnistä. Eikös ollut mukavaa kuulla vauvan sydänäänet? Kyllä se ihmisen herkistää.

Onko muille tullut samoja mielihaluja kun mulle? On yht´äkkiä alkanu tekeen mieli kaikkia sellasia tavallisia kotiruokia, joita oma äiti teki, kun olin pieni. Sellasia sapuskoita, joita en itse oikeastaan koskaan tee, mutta jotka kuitenkin on tosi hyviä.

Olen nyt opetellut tekeen pinaattikeittoa itse ja tänään laitan kaalikääryleitä. Eilen oli pakko saada mustaamakkaraa. Olen 70-luvulla syntynyt ja pisti jotenkin ittee miettiin, kun on alkanu retroruoka maistuun. kai mä kohta paistelen jo silakkalaatikkoakin tääl mammahuuruissa :)

Kertokaas omista hullutuksistanne, joko on alkanu ilmaantuun?

Vierailija
54/54 |
08.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin ja viimein kutsun ekaan ultraan ja luojan kiitos juuri joulun alle eli 22.12 sillä olimme ajatelleet että vasta ekan uä:n jälkeen alamme kertoilemaan sukulaisille uudesta tulokkaasta! Tosin vaikeaa on ollut pitää salaisuutena koska täällä on myös yksi ikionnellinen tuleva isoveikka 5v. joka meinaa välillä päästää sammakoita suusta :)

Paha olo alkaa onneksi väistyä mutta nyt väsyttää kun koko viikon joutunut rötväämään kotona saikulla. Muillakin on näköjään ollut huimaus onkelmia, mulla maanantaina aika paha; en päässyt sängystä ylös ja lekurissa kun ip:llä kävin niin verenpaineet (alapaine) oli noussu aikas korkeeks... mut nyt rupiaa helpottaan! Mutta hauskat viikonloput ja mie lähden tästä askartelemaan joulukortteja pojjaan kansa =)

T: ÄP81 ja rv 12