~*KesäHeinät vko49 + esittelyt*~
[color=FF3030][size=4]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=4]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.)
Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77
[color=CD2990]ikä:29
monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1
[color=CD2990]ikä: 30
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria
[color=CD2990]ikä: 26
monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77
[color=CD2990]ikä: 29
[size=2][color=0000EE]Lellu83
[color=CD2990]ikä: 23
[size=2][color=0000EE]Senniina
[color=CD2990]ikä: 38
monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72
[color=CD2990]ikä:34
[size=2][color=0000EE]Kihara
[color=CD2990]ikä: 32
[size=2][color=0000EE]-Veruska-
[size=2][color=0000EE]AMS74
monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde
[color=CD2990]ikä:30
monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis
monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975
[color=CD2990]ikä:
monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti
[color=CD2990]ikä:27
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka
[color=CD2990]ikä: 28
[size=2][color=0000EE]anjuusa
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, tyttö 7/05
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur
monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]Mathures
[color=CD2990]ikä:24
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana
[color=CD2990]ikä:
monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä
[color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@
[color=CD2990]ikä:
monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24
[color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]9.7.
[size=2][color=0000EE]elisabet73
[color=CD2990]ikä: 33
monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_
[color=CD2990]ikä:
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥
Kommentit (54)
Hienoja uutisia Kissantassu! Olen tosi iloinen puolestasi. Ilmeisesti luontoäiti (ja ne munasolut) on aika ihmeellinen ja välillä ennalta-arvaamaton. Kivaa, jos pysyt meidän kanssa samassa pinossa. Minun LA on loppupäässä (9.7.), joten en jää sitten tänne ihan yksin...
Minulla on pahoinvointi vähentynyt. Ei tule ihan niin helposti kuin aikaisemmin. Kai se sitten on normaalia tässä vaiheessa (9+1). Rinnatkin isot, mutta ei enää niin arat. Minulla on ollut taas niitä mahajuttuja, pistelee eri paikkoihin, jomottaa ja välillä särkee selkää. Muuten odotan kovasti ensi viikon ultraa, näkisi että kaikki olisi edelleen kunnossa. Meinaa koko ajan ahdistaa, onko kaikki varmasti kunnossa.
Siitä mädistä vielä. Olen syönyt jotain kasvismätiä, mikä oli aika lähellä oikeaa mätiä. Nyt en vain muista, mistä se oli tehty, ettei olisi ollut merilevästä. Sitä myy ainakin Stockmann.
Elisabet 9+1
Täytyy testata ennen joulua tota kasvismätijuttua, jos se vaikka olis toimivaakin. Mistäköhän se on oikein tehty?
Mua jo naurattaa, kun olen nostanut tällasen mellakan yhdestä mädistä. Jos tätä palstaa joku ulkopuolinen lueskelee, niin voi pitää jo ihan seinähulluina. Mutta kun on kaikki parhaat kalatkin kielletty ja juustotarjottimelta ei saa herkkuja ottaa, niin kai se on tyydyttävä kinkkuun ja suklaaseen!
terveisin kihara ja myrsky vesilasissa :)
...eli tuo kasvismäti, josta Elisabet kertoi. Jos se on oikeasti tehty merilevästä, niin sekin on nou-nou -listalla...
En minäkään kyllä oikeasti tiedä, millä sen mädin korvaisi... ehkä mielikuvaharjoittelulla siitä, kun raskauden ja imetyksen jälkeen painelee johonkin oikein hyvää blini -paikkaan ja tunkee napansa täyteen herkkua niin että on seuraavana aamuna silmät suolasta turvoksissa ;).
Kun saisi edes syödä sitä kinkkua ja suklaata... tai siis kinkkua juu, mutta suklaata ei - mulla kun on paastosokeri hiukan koholla niin on kaikki hyvä kiellettyä... suklaat, tortut, piparit jne jne.
Mutta mitäpä sitä ei kärsisi, ehkä käy niin hyvin kuin esikoisen kanssa, että raskausaikana tuli painoa vain 2,4 kg vaikka poika painoi kuitenkin 3750g - eikä mulla lähtöpaino kuitenkan ollut mikään suuri, BMI ihan normaali ;).
Myrskyä vesilasissa tai ei, musta on ihan hyvä, että voi narista tällaisista pienistä murheista, ettei ole ainakaan vielä niitä suurempia :).
Mitenkäs muuten te, joilla on vielä pieni/pieniä esikoinen/esikoisia kotona, koska olette ajatelleet kertoa uudesta perheenjäsenestä? Me emme ole vielä kertoneet... kävin tästä jo keskustelua tuossa toisessa pinossa " Koska kertoa esikoiselle" -tai jotain ja siellä oli hyvinkin poikkeavia tapoja ja mielipiteitä - mikä tietysti on ihan ok!
Voi vitsiläinen ettei oikein työt tänään nappaa....
-Cityäippä kera Öttiäisen-
täälläkään oikein maistu...Kollega, joka on samassa huoneessa, on poissa ja nyt yksin täällä nöpötän. Se mahajuttu muuten, minulla(kaikille halukkaille tiedoksi...) on joku ruoansulatusvaiva. Kävin veskissä ja helpottaa jo.
Miehelläni on 11 vuotias poika edellisestä avioliitostaan. Kun tulin 1. kerran raskaaksi, kerroimme tuolloin 9 vuotiaalle tulevasta siskosta/veljestä. Sitten se osoittautuikin tuulimunaksi ja oman surumme lisäksi poika oli aivan masentunut. Kakkosesta emme ehtineet kertoa ollenkaan ja tästä raskaudesta ajattelimme kertoa ensi viikon ultran jälkeen. Haluamme varmistaa, että raskaus etenee normaalisti, ettei taas tule pettymyksiä. Tuon ikäisen on kuitenkin vaikea hahmottaa, miksi se menee kesken ja mitä kaikkea ihmeellistä raskauteen kuuluu.
Toinen pointti on se, että kun pojalle kerrotaan, asiasta saa tietää heti myös exvaimo. Niinpä hoidamme molempien tiedottamisen samaan aikaan, kun ollaan turvallisilla vesillä.
Jokaisella on oma tilanteensa ja tapansa kertoa asioista jälkikasvulleen, eiköhän kukin meistä löydä sen oikean tavan ja hetken kertoa tuelvasta siskosta/veljestä.
Hei nyt kyllä joku mätikorvike. Minkäin olen aina jouluna nassuttanut mätiä, pateita, lohta, juustoja (home), punaviintä, shamppanjaa jne. Siis jääkö todellakin vain kinkku?? ALoitan viikonloppuna reseptien tarkastelun...
Elisabet
ruoka-asioista... Olin viikonloppuna duunin pikkujouluissa ja tarjolla oli jouluruokaa...Tämän ravintolan menu oli sellanen et suunnilleen puolia tarjolla olleista sapuskoista raskaana olevat ei saa syödä...sai vähä suunnitella millä saa masun täyteen. Ja osasta sai arvuutella et mitäköhän tää sisältää, et voiko syödä...tylsää.
Uusi vitsaus...alaselkä on kipee, varsinkin työpäivän jälkeen kun joutuu paljon kumartelee ym.
Nyt on kyl jotenki epätodellinen olo et onko siel masus ketään, mä ootan ku kuuta nousevaa ens viikon lääkärineuvolaa ja et saa kuulla ekat sydänäänet.
peetta+salamatkustaja rv 10+4
Mulle tämä palsta näyttää tulleen oikein valitusfoorumiksi! Aina kun rupean tähän näpyttämään, tulee raskaus entistäkin raskaammaksi... tällä kertaa valitan vatsataudista, jota koko perheemme sairasti erikseen ja yhdessä. Voin vain kuvitella millaisia vatsataudit ovat kahden kanssa (etenkin jos mies on silloin poissa, kun kerran vuoden on poissa). Toisaalta: turha kai sitä on kuvitella, ehkä se selviää käytännössä sitten aikanaan.
Mulla on vatsa alkanut kasvaa jo niin, että muutkin huomaa. Vaatteet kiristelevät päällä. Olen kyllä kade sinulle, jonka paino nousi alle kolme kiloa! Minulla nousi viimeksi 25 kiloa. Eikä se lapsi ihan niin paljoa painanut. Lohtuni on se, että tuo paino katosi itsestään esikoisen kanssa kahdessa kuukaudessa.
Joulunaika tuntuu niin täydeltä, että enpä ole ehtinyt ruokia miettimään. Mutta nyt kun otitte puheeksi, niin onpa jännää kuultavaa: itse olen pitänyt jouluruokina lähinnä laatikkoruokia - joillakin teillä onkin ihan toisenlaisia perinteitä Ü Ehkä olen kapeakatseinen, mutta niitä laatikoita nyt sitten saa ainakin syödä.
Laskettua aikaani on neuvolassa rukattu ja muutettu jo kesäkuun puolelle, mutta ilmoittelen tarkemmin ja otan heidät tosissani vasta ultran jälkeen 22.12.
Meidän pienen minä olen ristinyt Siemeneksi. Mies risti edellisen, joten nyt mä otin sen vallan. Tosin miehellä on vaikeuksia muistamisessa... mikä itu, jyvä, se olikaan...
Onnea, kissantassut! Ihana uutinen.
Mulla oli tänään eka lääkärineuvola! Mun hemoglobiini oli noussut siitä toissaviikon 104:stä 129:ään! Uskomatonta! On kyllä voinut olla joku mittausvirhe ekalla kerralla. Mutta ei mulla näin korkeana oo ollu aikoihin/koskaan.
Vähän niitä verisoluja(?) oli tullut pissanäytteen mukana, ei kuitenkaan menny jatkotutkimuksiin koska tunntustelujen perusteella kaikki ok, eikä mulla ole yhtään vuotoa, siis veristä. Ei yhtään. Mistä voi sitten johtua?!
Sydänääniä kuunneltiin jo toiseen kertaan ja hyvin kuului! Vauva potkaisi myös samalla siihen laitteeseen, joten siitä merkattiin ylimääräinen plussa. Ihana pikkuinen.
Paino on mulla vähän laskenut alkuperäisestä pahoinvoinnin takia, jäljellä 51kg. Se ei sais enää laskea, mutta en mahda mitään. Syön koko ajan paljon, vaikka oksennankin aina osan ulos. Koska pakko yrittää syödä vaikka oiskin huono olo.
Joulu. Minä en syö edes kinkkua, joten kalat ois ollu mulle kyllä tosi tärkeitä. Mätiä en ole koskaan jouluna syönytkään. Ajattelin tehdä sellaisen kalakastikkeen riisin kera. Siihen tulee kirjolohta, sipulia, herkkusientä ja kermaa. Ei niin jouluinen, mutta saa siitä maustamalla tarpeeksi jouluisen.
Sitten voisi syödä sellaisia ruisleipäsnackseja, tiedättekö? Bread snacks nimeltään. Ihania, valkosipulisia ja rapeita rusileipäsnackseja. Ah! Lisäksi ajattelin tehdä sellaisia jouluisia uunijuureksia, mm bataattia ja punajuurta. Hyvässä maustehässäkässä haudutettuna. Kyllä sitä keksii kun käyttää mielikuvitusta! Sitäpaitsi eikö esimerkiksi savusiikaa saa syödä?
Kyllähän tässä näköjään alkaa taas illaksi ruokahalu parantua... :)
monet kirjoitelleet. Meillä ei erityisemmin välitetä graavilohesta, mädistä ym., joten siinä ei vahinkoa pääse tapahtumaan. Laitamme kalkkunaa, kun mies ei syö sikaa. Laatikoita myös, rosollia (suolakurkku ja punajuuri, aaah) ja jotain uutta pitää kokeilla. Plaraan jatkuvasti kaikkia joululehtiä ja reseptejä. Kerron sitten, jahkas keksin tämän " uutuuden" .
Tänään olen raskaana. Väsyttää niin maan ..keleesti ja jopa hieman etoo, tissit myös muistuttaneet olemassaolostaan. Vatsaa pistelee ja kutittelee, taitaa kasvaa. Kuka siellä painokaan 51 kg. Ou nou, meikäläinen painaa 20 kiloa enemmän..Olen kyllä 170 pitkä eli 71 kg on siinä normaalin rajoilla. Esikoiselta lähtöpaino oli 66 kg ja lopulta painoin yli 80..10 kg jäi laitokselle ja poika imi parissa kuukaudessa mut 62 kiloseksi. Nämä kilot ovat siis tulleet vuosien myötä myöhemmin.
Hyviä vointeja kaikille,
minä taas
No minä tosiaan oon paljon lyhempikin, 161cm. Ja painoa on nyt pudonnut 1-2kg. Mutta kyllä se pian alkaa nousemaan kun masukin alkaa kasvaa! Minä nimittäin syön ja paljon. Joten uskon että kunhan pahoinvointi ei enää vaivaa niin kaikki ok ja kilot kohillaan. Herkkuja syön kyllä nytkin aika paljon, täytyis varmaan vähän rajottaa. Mutta eikös se ollutkin niin, että mitä tekee mieli niin sitä elimistö kaipaa! ;)
noista esittelyistä.. niin olen 24v ja tämä raskaus eka.
pahaolo oli jo yli viikon poissa ja nyt tullut takaisin. huimaus on välillä sietämätöntä. vaikeaa olla väliin töissä kun pitäisi asiakkaita palvella. maha kasvaa ja ristiselkä napsuu. ei kai sen kummempia tänne.
mä olen onneksi perinteisen kinkun ja laatikon ystävä, niin ei tuota tuskaa jouluruuat. kyllä lohi tietysti maistuisi mutta...
18pv np-ultra ja sit aijotaan kertoa muille ilouutisia. äiti ainakin sekoo kun siitä tulee ekaa kertaa mummo. hassua.
tiinaf
Huhhei, täällä taas. Nyt ei taas malta pysyä poissa kun toiveet ovat uudestaan heränneet!
Oireita mulla ei edelleenkään juuri ole, ja lääkäri totesi, että ei sulle taida sitten missään välissä sen kummempia tulla. Silloin ihan ihan alussa tuntui vähän rinnoissa ja kohdussa vihloi, nyt tuskin lainkaan. Eto olo on kyllä ruvennut olemaan - en oksentele, mutta vähän väliä on huono olo. Täytyy nyt ruveta iloitsemaan siitä ;) kun olin niin huolissani siitä oireiden puutteesta...
Cityäippä ja Kihara - minäkin suren kovasti, kun mäti on kiellettyjen listalla. Olen oikea mätihullu ja jouluksi yleensä hankimme jotain " kunnon" mätiä, siis ei mitään kirjolohen vaan siian & muikun. Väliin jäävät tänä vuonna, sniff...
Kihara - jep, olen tosiaan ollut vähän sekava viime aikoina ;) Mulle kävi siis niin, että kun kävin ultrassa 24.11., ei näkynyt mitään muuta kuin pieni sikiöpussi. Ei sikiökaikua, edes ruskuaispussista ei saatu kunnon kaikua. Edelliset kuukautiset olivat alkaneet syys-lokakuun vaihteessa, eli käsitykseni mukaan mulla piti olla jo melkein 8 viikkoa kasassa. Tuulimunaepäily oli siis vahva.
Sain ajan uusintaultraan tämän viikon maanantaille, ja nyt kun kävin, kohdussani olikin elämää! En olisi millään uskonut mahdolliseksi, että hedelmöittyminen on tapahtunut vasta lokakuun lopussa, joten siksi en liiemmin ollut toivonut mitään ekan ultran jälkeen. Mutta näin vaan oli, onneksi! Kiertoni on kyllä hyvin epäsäännöllinen, ja tällä kertaa oli näköjään yli 40 vuorokauden kierros kyseessä. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin (tai eihän tämä vielä loppu ole, mutta ainakin nyt siis näyttää kaikki oikein hyvältä!).
Elisabet - mun la on nyt siirtynyt niin paljon, että olen melkein 2 viikkoa sua jäljessä. Mutta me voidaan papusen kanssa olla sitten joukon junnuja ;)
Hm, jouluruuista vielä. Olen perinteisten laatikkojen ystävä ja rosolli maistuu myös. Loppu yleensä onkin sitten ollut tätä mäti-juusto- ym. herkkuosastoa... Yksi hyvä herkku, jos tykkää kylmäsavuporosta, on pororullat. Olemme käärineet porosiivujen sisään pippurituorejuustoa (nyt täytyy tietysti katsoa joku sellainen juusto, jota saa syödä), ja voihan sinne vaihtelevasti laittaa vaikka mitä väliin juuston lisäksi/sijaan: sipulisilppua, jotain muuta pilkottua rehua (esim. kurkkua)... Ainakin vähärasvaista ja vie sitä suolanhimoakin :) Kovin monta ei tietysti voi syödä suolan takia :(
Heippa toooodella pitkästä aikaa, ja onnittelut aluksi kissantassuille hienoista uutisista!
Täällä on alkuraskaus mennyt pahoinnvoinnin ja migreenin merkeissä, eli suorastaan ruusuisesti ;)
Mulla on myös takana myöhäisen vaiheen keskenmeno vuosi sitten, joten oon ollut aikas huolissani ja hiljaa tästä raskaudesta.
No, rauhoittakseni mieltäni olin eilen yksityisellä jo toisessa ultrassa. Siellä näkyi vilkkaasti temmeltävä pikkuinen, jolla ei ollut niskaturvotusta ja jonka koko vastasi viikkoja. Tuli helpotuksesta tippa linssiin ja joulumieli kohosi huimasti!
Senniinako kyseli veriseuloista? Mulla ne otettiin eilen siellä yksityisellä, kun kunta ei seuloja tee. Tulokset tulee ens viikolla.
Pahoinvointikin alkaa jo pikkuisen helpottaa, joten nyt hyvillä mielin joulua odottelemaan! Iloista joulun odotusta kaikille!
Koala + Ilmari rv 11+0
Niin, kun joku on kiellettyä, muuttuu se entistä houkuttavammaksi. Koskee siis mm. jouluruokia. Meillä ei ole ollut juurikaan mitään perinteisiä joulupöperöitä, kinkku ja lohi taitaa olla perinteisimmät. Siinä mielessä nyt voi soveltaa mitä tahansa reseptiä, kyllähän meille raskaana oeleville löytyy onneksi vaikka mitä vaihtoehtoja!
En ole ollut pariin päivään niin turvoksissa kuin aiemmin, näkyy lähinnä mahassa ja rinnoissa. Mahaa tykyttää ja nipistelee vähän väliä. Oletan edelleen sen olevan normaalia. Noi oireet tuntuu tulevan ja menevän kausittain. Tietty jonkin oireen laantumisesta saa itse hepulin.
Tavalliset housuni eivät oikein mahdu enää jalkaan. Onneksi on pari hametta, joita voi hyvin käyttää. Ostan äotoysvaatteita vasta sitten, kun raskaus on viikon 12 tietämillä. Siihen asti sinnittelen hakaneulaviritysten voimin.
Sain tietää, että meillä on töissä toinenkin raskaana, jo viikolla 14. Olin hieman kade, koska hänen raskautensa tuntuu olevan jo niiiiiiiin pitkällä. En ole kyllä vielä kertonut omasta raskaudestani työpaikallani. Odottelen vielä pari viikkoa.
Jaksan muuten vieläkin iloita kissantassujen iloisesta käänteestä. Mahtavaa!
Elisabet ja toukka 9+2
Taitavat kaikki olla perheiden/puolisoiden parissa puuhailemassa, kun niin hiljaista on. Minä täällä yksikseni kökin, kun poika on isällään ja mies töissä. Kynttilät aion sytyttää myös kuuden aikaan ja katsella linnanjuhlien pukuloistoa. Tuossa sohvalla makaillessa nämä illat nykyään menevät. Eilinen päänsärky tykyttelee taas takaraivossa, enkä kyllä yhtään tykkää, jos tällanen vaiva nyt riesaksi tulee. Toisaalta ihan sama, kunhan vauvalla kaikki kunnossa.
Mulla mahtuu yhdet housut hyvin. Sellaiset stretch-farkut ja niillä aion sinnitellä vielä jonkin aikaa. Iltaisin olen kyllä tosi turvoksissa ja inhottaa kaikki, mikä painaa vatsaa. Mullakin nipistelee ja ikäänkuin kutittaa vatsaa ja se tarkoittaa käsittääkseni kohdun kasvua eli kuuluu kuvioon.
Veriseuloista vielä, että täällä ne tehdään halukkaille yli 30-vuotiaille. Me emme halunneet.
Pitäisi tehdä vaikka mitä, mutta ei huvita. Etoo ja väsyttää. Vali vali vali.
Päivänjatkoja,
S uusissa lukemissa eli rv tasan 11
Mukava kuulla moisia uutisia kaiken sen jälkeen...Mutta jää toki porukkaan kun oot siihen jo päässyt sisälle.
Ja myös terveisiä koko muulle porukalle.
Mä se oon yövuoroja painanut ja viiminen edessä tai lopussa, miten sen nyt sanois. Kauhee kiirus oli mukamas viime viikolla kun olin saikulla enkä kirjotellut, mutta nyt taas jokinen rivi.
Ihme tuhru vuotoa tullut viime päivinä, tosi vähän kylläkin. Huomenna tai siis tänää torstaina varmaan selviää syy siihen. Kai ne lääkärit osaa jotain sanoa. Eli eka neuvola lääkäri heti aamulla. Kävin ekassa neuvolassa 9.11 ja anto samalla neuvolalääkärille ajan 7.12..ja ainut lääkäri aika oli klo 8.30. Tosin ei se mua haittaa kun sinne juuri kerkeen ja pääsen sit sen jälkeen nukkumaan kotiin. Vähän kyllä jänskää, etenkin sen neuvolatädin verikokeen ottamistaidot. Helpommalla saattaisin päästä jos se laittais lähetteen ja pääsisin käymään oman talon labrassa työpäivän aikana...mut saas nyt nähdä. Seuraava neuvola aika selvinnee huomenna...
Ultra-ajat tulikin jo postissa muutama viikko sitten, eka ultra on reilun vkon päästä 15.12 ja toinen tais olla 26.1.
Tänää alkaa 12viikko, ainakin menkoista laskettuna. Saas sit nähdä muuttuuko se. Mutta kai se ois taas paneuduttava työntekoon kun alkaa väsyttää vaikkei täällä mitään tekemistä ookkaan. =)
Mutta kaikille mukavaa odotusta. =) ja loppuviikon jatkoa.
Toivottelee Miiu ja pirpana 12+0
ja nostetaanpas vähän. Mulla on takana taas huonosti nukuttuja öitä ja pari iltaa päänsärkyä. Ihan sellanen krapulainen olo iltaisin. Pyttyynkin olen huhuillut, mutta ulos asti ei tule mitään. Mitenhän tässä vaiheessa tuollanen voi alkaa? Toivottavasti kaikki on alakerrassa ok..
S rv11+1
Hauskaa, juuri kun täällä oli käyty tätä mätikeskustelua, niin juuri tämä samainen aine paljasti minut eilen ;). Oltiin isäni luona syömässä, ja alkupalaksi pöytään kannettiin - blinejä ja mätiä... (Vielä siianmätiä, nyyh!) En ole vielä hirveästi halunnut kertoa kenellekään, etenkin tämän " tuulimunaopetuksen" jälkeen, mutta pakkohan siinä sitten oli paljastaa totuus. Pappa-raukalle ei tainnut ihan mennä kunnolla vielä uutinen takaraivoon, kun se oli niin hiljaista miestä eikä paljon kysellytkään mitään. :)
Tänään olen ylityövapaalla kotona, ja pahalla tuulella kuin mikä. Soitin äsken neuvola-aikaa, ja oli NIIIIIIIIIIIIIN tympeä sairaanhoitaja siellä puhelimessa, että oikein kyynelet kihosivat silmiin. Kävi ilmi, että se mukavan ja reippaan tuntuinen sh-kätilö, jolta ensin varasin ekan kerran aikaa (ja sitten peruin sen tässä välissä), olikin ollut vain tämän varsinaisen henkilön sijainen. Nyt oli niin tympeä tyyppi, ush. Teki mieli jo sanoa, että anteeksi nyt vaan kauheasti kun olen raskaana ja tässä sinua soitoillani häiritsen. Toivottavasti hänellä nyt oli vain satunnainen huono päivä ja hän käyttäytyy paremmin kun sitten lopulta nähdään. Sain ajan vasta kuukauden päähän, pe 5.1., jolloin minulla pitäisi olla melko lailla 12 viikkoa kasassa. Aika myöhäiseksi meni?!
Iloisempaa menoa muille! :)
Huomenna pe neuvolassa lääkärin tapaaminen ja jotain verikokeita otetaan. En tiedä on ko. neuvolassa mahdollisuutta kuunnella sydänääniä - se olisi kyllä huippujuttu. Lauantaina on kavereitten kesken pikkujoulut ja olisi mukavaa että itsellä olisi varmuus että kaikki on masussa kunnossa. Tulen jäämään " kiinni" tästä raskaudesta siellä ihan varmasti. Ultra on juuri ennen joulua (vko 13+0) ja muutahan ei täällä Tampereella saa, ellei ole jotain vialla.
Joulun ruokailu onkin mielenkiintoista. Menemme mummolaan jouluksi ja minun ja mummon kylmäsäilytys ja hygieniakäsitykset ovat pikkuiset erilaiset, joten kaikki kalat, säilykkeet, kylmät ruoat jäävät väliin...
Eilen illalla istuimme miehen kanssa sohvalla, ja han siina sitten sanoi, etta " mitas tarjoat mulle juotavaksi" johon mina " mutta eik SUN pitanyt tuoda MULLE sita teeta?" (siita oli aiemmin puhuttu. Mies ponkaisi heti ylos ja lahti valmistamaan teeta, ja mina vollasin kuin hullu kun oli niin liikuttunut hanen eleestaan... joopa jooo. On tama hullua!