++ Ensikot maanantaihin ++
Kommentit (27)
Leenaliinulle - sukkia olen testannut ja ihana äitini oli ostanut " unisukat" , joten niitä kokeilen tulevana yönä. Ja toivon hartaasti että auttaisivat. :) Uusi Bond oli ihan hyvä, ei mikään mahtava mutta ei niin huonokaan.. Sellasta " takuuvarmaa" Bondia. Parempi tää oli kuin yksikään Pierce Brosnanin..
Remukalle tervetuloa joukkoon! :) Ja Ladielle nyt kovasti positiivisia ajatuksia! Te ootte jo niin loppusuoralla että pian sulla on ihana nyytti kainalossa!!! :))
Sovittiin juuri miehen kanssa että mennään uuden vuoden jälkeen 2pv 2yötä johonkin kylpylään hanistelemaan! :) Käydään hoidoissa ja syödään hyvin, uidaan, saunotaan, porekylpyillään ja hellitään toisiamme. Hmmm. Kuulostaa niin hyvälle! Jep, nyt taidan kaivaa pakkasesta yhden jätskin ja kohtahan alkaa täydelliset naiset! :)
Huomiseen!!!
Mammis
Tämä päivä mennyt vaakatasossa levätessä, enkä ole ehtinyt edes täällä pyörähtää kunnolla:) Nytkin jää kirjoittelut vähemmälle, kun mies odottaa sohvalla leffan kanssa...
Tulin kuitenkin ilmoittelemaan, että sain heiniltä viestiä. Prinsessa on syntynyt klo 14:25 52cm ja 3,6kg :)
Onnittelut tytöntylleröstä, jonka laskettuaika taisi olla jos oikein muistan vasta 26.12.2006:))
Aurora + Poitsu rv 28+2
[color=red]Taidan vihdoin siirtyä tänne puolelle tunnusväreineni tuolta kuumeilupuolelta! En ole teidän juttuja nyt kamalasti seurannut, eli en paljon mistään mitään tiedä, mutta yritän päästä mukaan keskusteluun tässä pikku hiljaa.
[b]Live[/b]: Tervetuloa kerhoon! Mulla kans karsee pahoinvointi, oon tässä jo pari viikkoa oksennellut. Ja alkuun se pahoinvointi jatkui läpi päivän, nyt onneksi sitä esiintyy vain enää aamupäivästä. Mutta joka päivä olen poikkeuksetta oksentanut. Mulla kans koulussa luokkatoverit ihmettelevät, että mikä mulla on kun opintomatkallakin oksensin vaan linja-automatkat. Eivät varmaankaan oo aavistaneet vielä mitään. Mulla inkivääri on auttanut pahoinvointiin (½ tl inkivääriä ja ½ tl hunajaa pari kertaa päivässä). Mä varasin ekan neuvolan rv5+3 ja sain ekan ajan rv9+3.
[b]Hoyt[/b]: Missä noin aikasessa vaiheessa ovat ultranneet? Vai kävitkö yksityisellä? Mulla siis eka neuvola rv9+3, mutta eka ultra vasta rv12+, mikä on ilmeisesti ihan normaali käytäntö. On muuten aikaisessa vaiheessa sun masuasukilla kuulunu sydänäänet!
Ja [b]Greetaskin[/b] Missä ihmeessä te käytte ultrassa noin aikaisessa vaiheessa! Ja ihan hullua että sinunkin masuasukilla jo sydänäänet kuuluu!
Hui kamala tuota [b]Hermionen[/b] onnettomuutta! Onneksi mitään ei sattunut! Suojelusenkeli oli matkassa!
[b]Remukka[/b]: Mulla on masu alkanut turpoamaan jo nyt, samoin tissit. Ihan yksikköhousut menee enää jalkaan, joissa on joustava vyötärö ja uudet rintaliivit on jo pitänyt käydä ostamassa. Tosin paino ei vielä ole (onneksi) noussut. Olen kyllä oksennellut siihen tahtiin ettei se pääse tätä menoa nousemaankaan! Mullekin tämä tälle puolelle siirtyminen oli vähän ¿vaikeeta¿, kun niin moni täällä on jo niin pitkällä menossa! Mut kiva kun on muutamia tuttuja ihan alkuraskaudessa menijöitäkin täällä!
T:[b]Titi[/b] rv7+1[/color]
Uusi ensikko ilmoittautuu, viikkoja nyt kasassa 11+6 (neuvolan mukaan) ja ekaan ultraan ollaan menossa perjantaina. Jannaa, kiinnostavaa paasta nakemaan, jos siella mitaan elamaa on? Niin epatodellinen olo asian suhteen on. Ulospain ei kylla mitaan nay, paitsi valtavasti sinertavia laskisuonia on tullut nakyviin rintoihin. Mahaa ei ole ensinkaan (vaikka ei kai tassa vaiheessa monesti olekaan). Etova olo on ollut melkein koko raskauden ajan, mutta pyttya on alettu halia vasta viime aikoina.
Raskaus lahti kayntiin luomusti 15sta yrityskierrosta, joten kylla ehdittiin toivo heittaa jo moneen kertaan!
Onko olemassa jotain esittelylistaa, jonne voin laittaa paremman esittelyn itsestani?
kipa + tiukulainen 11+6
Kopioin saman teksin nyt tännekin, vaikka sulle jo kuumeilupuolellekin vastasin. Greetaskin oli miettinyt tuota ultra-asiaa.
Asun tosiaan tällaisella pienemmällä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla ja täällä on tapana ultrata heti eka kerralla neuvolakäynnin yhteydessä. Ilmeisesti muuten ensimmäinen ultra olisi vasta np-ultra isommassa sairaalassa. Meidän neuvolassa th ultraa eka ultran; ovat saaneet siihen koulutusta ja tosiaan katsotaan vaan löytyykö sydänääniä ja onko kuinka monta sikiötä ja vastaako viikkoja. Sen tarkempaa tutkimusta ei tehdä. En siis käynyt ollenkaan yksityisellä, koska ultra oli näin aikaisin. Ja minulle oli selvä juttu, että sikiön tila pitää saada heti selville, muuten olisi ihan turhaa ollut koko alkuraskaus ja pelkät juttelukäynnit neuvolassa!
Ja sydänääniä ei siis kuunneltu vaan katsottiin ultralla ja siinähän sen sydämen sykkeen selvästi näkee. Eihän ne äänet vielä taida pitkään aikaan kuulua millään doplerilla tai muulla laitteella.
Tämmöinen tapa siis meillä päin!
Pakko oli tulla piipahtaa täällä sen verran, että kävin Auroran masukuvat kattomassa (sain siitä pikku vinkin tuolla mesessä ;)). Se on kyllä jännä miten eri tavalla mahat kasvaa... Ja vitsit, että tuli niitä kuvia kattellessa ihan hirvee vauvamaha-ikävä-kohtaus!!!! *huoh* Mun vauvamahan sisältö nukkuu tossa meidän sängyssä.. :)
Voikaa hyvin ja pitäkää huolta masuistanne. ;)
Burde ja pikku penni (2kk ja rapiat)
PS. Laitoin muutamia kuvia IRC-galleriaan -> http://irc-galleria.net/view.php?nick=Terstil
Mulla on nyt ihan tyhjä pää teidän kuulumisista, sori! Tuntuu, että omat jutut pyörii mielessä liikaakin, ja pitäis päästä jo (synnärille) purkautumaan. :-/ Miten tätä kestää jos edessä on vielä kaksi viikkoa odotusta?
Toisaalta nää alkuviikot on mulla aina pahimmat. Viime viikkoina raskaushormonit ovat oikein tuhatkertaistuneet ja elämä on yhtä tunteiden vuoristorataa - onneksi mies on ymmärtävä ja nytkin tuolla tiskailee! :-)
Tänään päivän pilasi puhelu kelaan aiheesta asumistuki - vitsit että voikin olla byrokraattinen ja sietämätön laitos!! :-S Mun olis muuton jälkeen pitänyt samassa kuussa älytä toimittaa olosuhdemuutosilmoitus muuton vuoksi, sitten uusi OTM (myöskin marraskuussa) saatuani tiedon äitiyspäivärahasta, sitten vielä uusi kun vauva syntyy ja siihen syssyyn mies saisi kans rustata hakemuksen yleisestä asumistuesta kun meille tulee lapsi ja hän siirtyy sen piiriin. Hän saa siis tällä hetkellä vielä opiskelijan asumislisää. Voi että, oon niin kypsä tähän tukirumbaan; saa kyllä vetää henkeä aika pitkään että säilyy joku usko suomalaisen sosiaaliturvan hyviin ominaisuuksiin! Alkaa itselle jo vähin erin riittää tällainen elämä. Nyt kun vauva on tulossa, on muutenkin niin kova tarve vaan kaikelle kestävälle ja pysyvälle ja säännölliselle, että tällaiset jutut saa ihan pois tolaltaan! Nyt siis mun asumistukea puidaan siellä uudelleen, ja joudun varmaan maksamaan jotain takaisin (vaikka olen kaikin puolin oikeutettu tukea saamaan). Voi v***u.
Huomenna on taas neuvolassa purnattavaa. Miten mä oikeasti jaksan odottaa vielä ens viikon jos ei tää synnytys ala tästä pikku hiljaa käynnistyä? Ja mitä mä teen sit kun se on syntynyt? Ääh kun tuntuu kaikki taas niin vaikealta.
Eli täysin ymmärrän, Poppis, sun fiiliksiä, kun kerroit siitä kun ihmiset ihmettelee että miten " sinä, aina niin iloinen ihminen olet nyt allapäin" ! Ei aina jaksa. On sitä tunteet iloisillakin. :-/
Sori tätä marinaa!! Onneks Lill_Sis oli päässyt jo hakemaan nyyttinsä. Onnea teille kovasti! Toivottavasti perästä tullaan ajallaan mekin!!
Terkuin Ladie ja pikku-L viikoilla 39+4