Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullinen juttu äidin kuolemasta HS

Vierailija
15.05.2023 |

Lapsena äidin kuolema, surullinen juttu.

Essee | Äitini oli vasta 44-vuotias, kun hän kuoli täysin yllättäen Suren sitä edelleen: https://www.hs.fi/perhe/art-2000009529552.html?share=dd6f0de8e55917c05c…

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin mieluummin ottanut hyvän isän edes kahdeksaksi vuodeksi kuin kärsinyt sellaisen ihmisen takia teiniksi asti, kun mitä jouduin sietämään. Oli täysin tabu 90-luvulla sanoa, että ihminen ei käytöksensä ja tekojensa takia edes ansaitse olla kenenkään isä.

Vierailija
22/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauniisti kirjoitettu juttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihan hullua sekin että lapsi vaan vietiin jumppatunnille, eikä kerrottu että äiti on kuolemaisillaan sairaalassa. Eikä annettu edes mahdollisuutta nähdä enää.

Vierailija
24/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää kun teette aloituksia maksumuurin takaa! Lopettakaa. 

Miten voin ottaa osaa artikkeliiin kun en pääse lukemaan!

Vierailija
25/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää kun teette aloituksia maksumuurin takaa! Lopettakaa. 

Miten voin ottaa osaa artikkeliiin kun en pääse lukemaan!

Jos ilmainen kokeilujakso on käytetty, maksat niin kuin me muutkin tai käyt kirjastossa.

Vierailija
26/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen juttu äitienpäivänä?

Vierailija
27/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Eihän sitä ole pakko lukea, mutta saattaa tuoda lohtua sellaiselle joka on menettänyt äidin tai muun tärkeän ihmisen lapsena. 

Vierailija
28/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Eihän sitä ole pakko lukea, mutta saattaa tuoda lohtua sellaiselle joka on menettänyt äidin tai muun tärkeän ihmisen lapsena. 

Mitä lohtua?

Joitain vuosia sitten olisko ollut Hesari julkaisi myös jutun naisesta, joka oli menettänyt oman äitinsä ollessaan 7-vuotias. Tämä nainen kuitenkin kertoi, miten siitä huolimatta hän juhli ja oli aina juhlinut äitienpäivää.

Vierailija
29/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan hullua sekin että lapsi vaan vietiin jumppatunnille, eikä kerrottu että äiti on kuolemaisillaan sairaalassa. Eikä annettu edes mahdollisuutta nähdä enää.

no ei varmaan teholle voi viedä 8 vuotiasta

Vierailija
30/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa käydä hyvästelemässä.

Vierailija
31/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä ei ollut toivoa selviytymisestä. Kyllä nykyään perheenjäsenet, nuoretkin, saa mennä hyvästelemään.

Vierailija
32/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on äiti.

Vierailija
33/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuon jutun pointti oli?

Vierailija
34/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se että millasta on menettää lapsena äiti.

Vierailija
35/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni kuoli kun olin 7v. En silti ole koskaan mitenkään vihannut isänpäivää, vaan juhlinut aina jonkun kanssa. No, ihmiset on erilaisia.

Minunkin isäni kuoli kun olin pieni.

Jostain syystä minulle usein sanottiin, että kaverini äidin kuolema on paljon surullisempi juttu kuin minun isäni kuolema, koska äidin kuolema on muka kauheampi asia kuin isän kuolema. Siis kuka ihminen sanoo ala-asteikäiselle lapselle noin?

Meidän koulussa sama homma. Isän menettäminen ei ole mitään verrattuna äidin menettämiseen, sanoi keski-ikäinen opettaja vuonna 2000, kun olin 9v.

Vierailija
36/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se että millasta on menettää lapsena äiti.

Eihän menetyksiä voi yleistää, koska ihmiset, perheet, tilanteet ja olosuhteet on kaikki erilaisia. Tuo on vain yhden ihmisen subjektiivinen kokemus.

Vierailija
37/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, että äitienpäivääkään ei sovi enää viettää, koska joku voi siitä ahdistua

Vierailija
38/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan, että äitienpäivääkään ei sovi enää viettää, koska joku voi siitä ahdistua

Niin, voi kai sen noinkin ottaa. Itse taas ajattelisin, että essee auttaa ymmärtämään niitä, jotka kokevat äitienpäivän tuskalliseksi.

Vierailija
39/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin iloinen ja helpottunut, kun isä kuoli. Kaikilla oli parempi elämä ilman sellaista ihmistä.

Jos ei olisi, olisin todennäköisesti itse kuollut väkivallan seurauksena ennen kuin olisin päässyt peruskoulusta.

Vierailija
40/64 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voi kai sen noinkin ottaa. Itse taas ajattelisin, että essee auttaa ymmärtämään niitä, jotka kokevat äitienpäivän tuskalliseksi.

Mitä he tarvitsevat ja keneltä?

Äitienpäivän viettäminen ei käsittääkseni ole mitenkään pakollista.