Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin, että isällä on tapana pitää puhe lastensa häissä ja äidit on hiljaa?

Vierailija
15.05.2023 |

Miten on?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana aikana toki. Nykyään olen kuullut puheita sekä että. Tietenkin äiti saa puhua. Yksissa juhlissa morsian itse piti puheen. Sellainen poliitikko-tyyppinen henkilö. 

Vierailija
2/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapana on ollut, että morsiamen isä, sulhanen ja bestman pitävät kukin puheen. Nykypäivänä toki kuka tahansa saa puhua, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi pitää puheen. Puhujan kannattaa toki tarkistuttaa puheensa jollakin. Ystäväni äiti piti puheen pojastaan, jossa kertoi käytännössä tämän elämäntarinan ja morsian jossain loppupuolella ilmestyi elämään mukaan sen pituinen se. Oli helvetin kiusallista kun puhe oli ylistyspuhe pojasta eikä käytännössä mitään parista vaikka häissä on kyse itse parista

Vierailija
4/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, muistan serkkuni häät 30 vuoden takaa joissa serkun paras opiskelukaveri piti puheen. Oman opiskelukaverin häissä puheen taas piti hyvä lapsuuden ystävä ja koulukaveri.Molemmat oli miehiä.

Vierailija
5/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riittävästi tarjoilua, niin kaikki puhuvat ja huutavat yhtä aikaa.

Vierailija
6/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaaso voi pitää puheen, ja usein juuri hän on se, joka tuntee hääparin yhteisen tarinan paremmin kuin kukaan muu.

Vierailija
7/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli sellainen puhumaton juntti että mä olen pitänyt kaikki 3 puhetta lasteni häissä. Tai no 2. häissä ei ollut edes mukana kun häät oli ulkomailla. 

Ei myöskään ole osallistunut rahallisesti järjestelyihin...

Vierailija
8/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut mukana häissä, joissa ei ole pidetty puheita. Olen ollut mukana häissä, joissa puheita on pitäneet sekä morsiamen että sulhasen isät. Olen ollut mukana häissä, joissa puheen ovat pitäneet morsiamen äiti ja sulhasen isä. Olen ollut mukana häissä, joissa puheen on pitänyt etäinen perhetuttu kansanedustaja. Puheita ovat pitäneet kaasot, bestmanit, morsiamet ja sulhaset. Pari kertaa on ollut puhetta pitämässä pappi, kerran lääninrovasti (lahkolaisten häitä). Mikäs siinä, minulle tärkeintä on, että hääparille ne puheet ovat tärkeitä.

Vierailija
9/9 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en pidä koskaan häitä! Niin rakas kuin isäni onkin, olisi aivan älyttömän kiusallista jos hän joutuisi pitämään puheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi