Kertokaa jotain kiinnostavia kirjoja mistä voisi aloittaa lukemisen jos ei ole pitkään sellaista harrastanut.
Kommentit (43)
Mulle ei toimi tylsät romaanit. Pitää olla karttakirja, englanninkielinen tiettyyn aiheeseen menevä kirja, ehkä kuvia jos on ja suomalaisen pitää olla tietokirjamainen. Usein suomenkielinen kertomakirjallisuus on mulle liian harmaata, draamallista ja outoa. En elä sitä sielunmaisemaa jossa ankeutellaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei toimi tylsät romaanit. Pitää olla karttakirja, englanninkielinen tiettyyn aiheeseen menevä kirja, ehkä kuvia jos on ja suomalaisen pitää olla tietokirjamainen. Usein suomenkielinen kertomakirjallisuus on mulle liian harmaata, draamallista ja outoa. En elä sitä sielunmaisemaa jossa ankeutellaan.
karttakirja,,,?
Runokirjat! Ne sopii ihmisille, jotka ei malta pitkään istua tai maata paikallaan lukemassa. Kannattaa aloittaa vanhoista runoista kuten Eino Leino tai L. Onerva niin ei pety!
Pitäisi vähän tietää, millaisista aiheista ja tarinoista olet kiinnostunut. Vaikka esimerkkejä elokuvista ja TV-sarjoista, joista tykkäät.
Olisi vähän turhaa suositella vaikka romanttista fantasiaromaania jollekin, joka tykkää trillereistä.
George Orwell: Eläinten vallankumous
Minä sain viime kesänä lukuintoni takaisin lukemalla Alex Schulmanin kirjoja. Sitten norjalaisen Anne Ragden Berliininpoppelit-sarjan. Inhorealistisia kuvauksia tavallisten ihmisten elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
karttakirja,,,?
Joo. Tuijotan sitä illalla ja lue karttaa. Paitsi en just nyt.
Minun äiti luki runoja ja lastenkirjoja. Ei tarvitse olla mitään tietokirja-jättiläisiä eikä romaaneja, jos ei malta keskittyä lukemaan. Taitavasti kirjoitettu tarina voi olla vaikka kappaleen pituinen. Muistutan, että paksuille kirjoille on läjäpäin vaihtoehtoja. Jos kokee lukemisen hankalaksi, voi kokeilla pienoistarinoita ja ohuempia kirjoja, vaikka kuvitettuja lastenkirjoja. Aikuisillekin löytyy paljon "ohkasempia" kirjoja, esim. sarjakuva-kirjat.
Jos Hesan kirjaston arkistosta saat niin kandee lukea Theodor Dreiser 'Titan'. Julkaistu joskus 1920 (-luvulla?)... kertoo usalaisesta yhteiskunnasta. Rikollinen tulee jonnekin... varastetulla identitettillä... soluttautuu korkeimpiin piireihin... naimisiin semmosten kanssa... Kirjassa välähtelee myös meidän aikamme pressasuvut...
Vierailija kirjoitti:
Runokirjat! Ne sopii ihmisille, jotka ei malta pitkään istua tai maata paikallaan lukemassa. Kannattaa aloittaa vanhoista runoista kuten Eino Leino tai L. Onerva niin ei pety!
Hyvä vinkki
Älä ainakaan aloita kaunokirjallisuuden klassikoista. Tylsää luettavaa.
Jan Karonin Pappila-sarja. Leppoisaa luettavaa, tykkään tästä itse paljon. Kesälomalla käyn aina lainaamassa kirjastosta muutaman kirjan sarjasta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vähän tietää, millaisista aiheista ja tarinoista olet kiinnostunut. Vaikka esimerkkejä elokuvista ja TV-sarjoista, joista tykkäät.
Olisi vähän turhaa suositella vaikka romanttista fantasiaromaania jollekin, joka tykkää trillereistä.
Kiinnostaa esim
-Ihmismieli
-Unet
-Kaikki taruolennot, esim keijut
-Oman mielenterveyden kohottaminen
-Taide (mutta ei niinkään taidehistoria)
Iltasatuja unettomille aikuisille. Sopivan lyhyitä ja leppoisia.
Elämässä on kurjuutta tarpeeksi, joten en tykkää lukea draamasta, jännityksestä tai rikoksista.
Vinkki ap: lle Anni Polva Tiina- sarja. Aku Ankat. Uppo-Nalle kirjat. Tiku ja Taku.
Rasmus-Nalle.
Kotimaiset vanhat satukirjat ( ovat jännittävämpiä, kuin nykyiset).
Regina-lehdet.
Hymy, Seiska ym lehdet. Iltapäivälehdet. Ja niin edelleen.
Juu, satukirjat kuulostaa kivalle!. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa esim
-Ihmismieli
-Unet
-Kaikki taruolennot, esim keijut
-Oman mielenterveyden kohottaminen
-Taide (mutta ei niinkään taidehistoria)
Suosittelen kirjaa Unet tietävät. Siihen on koottu ihmisten kokemuksia enneunista.
Miten? Avasin kirjan ja aloin lukea. Se on minun tyylini.