Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
101/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos et kykene työhön, pitää hakea sairausetuutta tai eläkettä. Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. 

Vierailija
102/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jokainen voi tehdä vain sellaista joka on hirveän hauskaa,NOT...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten tietenkin niiden, jotka jaksavat ja viitsivät käydä töissä ja tienaavat siitä rahaa, pitää maksaa sinulle omistaan "koska sulla on niin paljon rahaa" ja "älä nyt oo noin pihi hei". 

Vierailija
104/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on hauskaa, se on harrastus, eikä siitä saa palkkaa. Työn ei tarvitse olla hauskaa.

Toki, jos haluaa vaan pitää hauskaa, niin voi vaikka perustaa yrityksen ja maksaa itse itselleen palkkaa.

Vierailija
105/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommalla pääsee työkyvyttömyyseläkkeellä

kun ei kuukausittan trarvitse palautella erilaisia lappusia ja käydä työkkärin periaatteiden mukaista velvollisuuttaan läpi-

No ei työkyvyttömyyseläkkeelläkään kivaa ole! Äitini joutui auto-onnettomuuteen 43-vuotiaana ja jäi työkyvyttömyyseläkkeelle. Hänestä huomasi, että seinät kaatuu päälle ja koki itsensä tarpeettomaksi. Lisäksi se taloudellinen riippuvuus isästä ja vakuutusyhtiöstä.

Vierailija
106/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön opiskelija ja mielestäni myös aloitus on järjetön. Oikein mielelläni tekisin myös vaikka oman alani töitä viikonloppuisin, mutta niihin paikkoihin on aina ollut aikamoinen tunku. 

(Ja muuallekin). Valmistuminen on loppuvuodesta jonka jälkeen aion taas hakea aktiivisesti töitä.

Vierailija
107/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tuollaisessa tilanteessa, koska masennus, elän toimeentulotuella. Sairauspäivät käytetty, työkyvyttömyys eläke hylätty, työttömyysetuutta en hae koska en ole työkykyinen, joten jäljelle jää toimeentulotuki.

Vierailija
108/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo hoitaa sinut töihin. Pikku hiljaa ne tuet pienenee olemattomiin, jos ei työt tervettä ihmistä kiinnosta.

Ap ei välttämättä ole terve. Tuollainen väsymys voi olla sairauden oire -myös fyysisen sairauden, ei ainoastaan masennuksen.

Vierailija
109/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään töis- Hitto että olin lämmin päivä ja olin lapiohommissa. Palkka oli kyllä 15 euroa tunti että sen takia jaksoin. Kyllä minä tykkään työnteosta mutta palkan pitää olla hyvä että jaksa tehdä töitä. Tänään oli vaan 6 tuntia töitä mutta otan tietty lyhyet työt vastaan jos palkka on kohtuullinen.

Vierailija
110/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap masentunut? Kuulostaa siltä.

Selvä masennustapaus, turha tästä ap:tä syyllistää. Sinun pitää ap saada masennusdiagnoosi.

Vierailija
111/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään. Mitä jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla? Mistäs "taikaseinästä" ne kaikkien tuet revittäisiin?

V...ttaa tuollaiset ap:n kaltaiset..

Vierailija
112/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Kyllä kaikilla siihen on oikeus, suurin osa vaan haluaa enemmän rahaa ja paremman statuksen elämäänsä kuin työttömällä on. Jos joku haluaa elää 500 eurolla kuussa, niin ihan jees, jääpähän yksi työpaikka enemmän niille jotka haluaa tienata vähintään 2000€/kk.

Vierailija
114/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kaupan myyjä, roskakuski, lääkäri, poliisi, poliitikko, tuomari tai sähkölaitoksen huoltaja päättäisi vaan jäädä nukkumaan? Siinä sitten olisit pimeässä kämpässä ilman ruokaa ja pelkäisit edes ulos lähteä, koska yhteiskuntaa ei enää olisi ja vain vahvimmat selviäisi..

Vierailija
115/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään. Mitä jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla? Mistäs "taikaseinästä" ne kaikkien tuet revittäisiin?

V...ttaa tuollaiset ap:n kaltaiset..

Jos kaikki ajattelisivat noin? No kun ei ajattele, kun ihmiset on ahneita rahalle, pitää olla matkustelua, ravintolassa syömissä, elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja urheilutapahtumissa käymistä, matkustelua, uudet kännykät, läppärit ja muut hilavitkuttimet jotka maksaa työttömän kuukauden tai kahden tulot. Ihminen käy töissä koska haluaa kaikkea kivaa elämäänsä, tavaraa ja elämyksiä, isomman asunnon, oman talon, auton jne.

Jokainen joka on työttömän tuloista kateellinen, voi kokeilla itse, minkälaista se elämä on yksiön ja lähimmän Lidlin välisellä alueella vuodesta toiseen.

Vierailija
116/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON!

Vierailija
117/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen tilanteeseen ei kannata turtua. Kyseessä voi olla esimerkiksi jotain terveydellisiä juttuja, minkä takia uupuu tavallista enemmän. Pitäisi rakastaa itseään niin paljon, ettei anna elämän valua ohi. Ymmärrän että houkutus voi olla suuri jäädä kotiin pötköttämään, mutta onko se pidemmän päälle elämän tarkoitus?

Vierailija
118/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta masentuneekta. Itsekeskeiseltä ja laiskalta ennemminkin.

Vierailija
119/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisellä on päässä vikaa jos pystyy makaamaan vuodesta toiseen työttömänä kotona.

Vierailija
120/719 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole ok! Ihmisen pitää tehdä töitä elääkseen ja opettaa myös lapsensa kunnioittamaan työtä ja opiskelua. Minä en halua veroillani mahdollistaa jonkun laiskan kotona makoilua.