Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
381/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietotyöläinen kirjoitti:

Jos olet työkykyinen niin ei ole ok.

Moraali on löystynyt selvästi...

Veronmaksajana en halua kustantaa vapaamatkustajien elämää.

No, miten aiot pakottaa työnantajat palkkaamaan? Vai taasko näitä, jotka eivät ymmärrä että töihin ei voi mennä ilman työnantajan suostumusta?

AP viittasi kotiin jäämiseen omana valintana minusta. Jos olet työtön mutta työkykyinen, hae töitä.

Ja minä viittasin sinun kommenttiisi. 

Vierailija
382/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia vain 4,9 miljardia ja osa on työmarkkinatuella töissä.

Niin ja suurin osa noista 33 miljardista tulee takaisin verojen muodossa valtiolle ja kunnille tosin harkittavana on aina muutto vaikkapa Viroon mihin eläkkeensä voi tuhlata ja maksaa veroja sitten sinne ja ne eläkeläiset joilla on pieni eläke ja eläke ei riitä menevät Suomessa sossuluukulle ja asuntotukiluukulle hakemaan lissää rahhoo ; )

Työeläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista 25 miljardia ja 5 miljardia rahastosta.

Tyhmät luulevat, että palkan eläkemaksu menee heidän omaan eläkkeeseen 😂😂😂

Jep,kaikki maksaa vuorollaan eläkemaksuja niin nykyiset eläkeläisetkin tekivät kun olivat vielä työelämässä.

Mutta silloin eläkeläisiä oli vähemmän ja he saivat pienet kansaneläkkeet.

Ja, onko se nykyisten eläkeläisten vika?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin töitä jos maksaisivat normi liksaa ja työnkuva olisi kohtuullinen, sellaista ei enää nykyään löydy mistään paitsi suhteilla joita minulla ei ole käytössä joten makoilen loppuikäni kuvainollisesti sohvalla vaikka teen kokoajan vapaa-ajan hommia enemmin kuin moni töissään koskaan. 

Terveisin 50+ YT:ssä irtisanottu ikityötön. 

Vierailija
384/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella sairaalan infossa töissä ja hallinnossa toimistotöissä. Lisäksi työttömiä on työkokeiluissa sairaaloiden osastoilla auttamassa osastonsihteeriä ja sairaalan arkistossa kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä.

Terkkuja hoitajille ja lääkäreille

Vierailija
385/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok. Itse teen niin. En vaan jaksa enää paskoja työpakkoja.

Vierailija
386/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia vain 4,9 miljardia ja osa on työmarkkinatuella töissä.

Niin ja suurin osa noista 33 miljardista tulee takaisin verojen muodossa valtiolle ja kunnille tosin harkittavana on aina muutto vaikkapa Viroon mihin eläkkeensä voi tuhlata ja maksaa veroja sitten sinne ja ne eläkeläiset joilla on pieni eläke ja eläke ei riitä menevät Suomessa sossuluukulle ja asuntotukiluukulle hakemaan lissää rahhoo ; )

Työeläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista 25 miljardia ja 5 miljardia rahastosta.

Tyhmät luulevat, että palkan eläkemaksu menee heidän omaan eläkkeeseen 😂😂😂

Jep,kaikki maksaa vuorollaan eläkemaksuja niin nykyiset eläkeläisetkin tekivät kun olivat vielä työelämässä.

Mutta silloin eläkeläisiä oli vähemmän ja he saivat pienet kansaneläkkeet.

Ja, onko se nykyisten eläkeläisten vika?

Ei ole. Sen sijaan nykyisten eläkeläisten vika on se, että suuret ikäluokat rakensivat 1960-1970-luvulla itseään varten mitoitetun työeläkejärjestelmän, josta nuoremmat ikäluokat eivät enää pysty nauttimaan.

Vierailija
387/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella palolaitoksella toimistotöissä. Terkkuja sinne

Vierailija
388/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Jotkut laittavat. Jotkut eivät.

Mutta kukaan ei varmasti koe työntekoa ja heräämistä yhtä raskaana ja uuvuttavana kuin minä.

ap

Kyllä sinä olet sitten uniikki lumihiutale, kukaan muu ei voi ymmärtää. Aika moni kokee työnteon niin raskaana ja uuvuttavana että mielenterveys on koetuksella. Ja välillä se mielenterveys ei kestäkään. Vaan kun ei millään haluaisi loisia muiden rahoilla. Ilmeisesti et ole koskaan uhrannut ajatusta sille, mistä rahoista ne sinun tukesi maksetaan? News flash, veroista mitä työssä käyviltä kerätään. Me muut siis maksamme sinun loisimisesi.

Kyllä suosittelen hakeutumista hoitoon silloin, kun se mielenterveys ei enää kestä tai ollaan siirrytty alueelle, joka vääjäämättä johtaa kohti sen romuttumista. Et sinä saa siitä mitään mitalia, että teet töitä yli voimiesi ja ne sinunkin voimasi sitten ihan oikeasti loppuvat jonain päivänä ja sitten sinäkin olet "loisiva luuseri", joka ei jaksa nousta töihin. 

Vierailija
389/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina, puhelinpalvelu englanniksi ja suomeksi.

Vierailija
390/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei, joten olen järjestänyt asiani niin, että nukun töiden jälkeen.

Tullessani töistä syön, teen iltatoimet ja painun petiin. Nukahdan helposti, koska ei ole stressiä siitä, että en ehtisi nukkua tarpeeksi, koska seuraava työpäivä alkaa noin 14 tunnin kuluttua. Kaiken varalta laitan herätyksen niin, että ehdin töihin, vaikka unet venähtäisivät. Yleensä herään 2-3 aikoihin yöllä itsestään, minkä jälkeen teen ensimmäiset aamutoimet ja lähden salille, lenkille tai teen kotona jonkun treenin. Liikunnan jälkeen hoidan asioita, siivoilen, mitä ikinä on tehtävänä ja teen ruuan. Ruuan jälkeen painun suihkuun ja valmistaudun töihin.

Eli sinulla ei ole lainkaan sosiaalista elämää? Miten kestät tuollaista?

Vierailija
391/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Eikös kaikilla ole tuollainen "oikeus", vaihtoehto valittavana?

Ei ole,pitää olla kyllin röyhkeä luonteeltaan.

Tai sairas. Eihän ap ole mitenkään terve ja hyvinvoiva.

Sitähän me emme aloituksen perusteella voi tietää.

Kyllähän sen tietää siitä, että ihminen ei jaksa nousta töihin.

Aika usein on myös kyse siitä, että nämä elämäntapatyöttömät ovat jo aikaisin syrjäytyneitä. Se koulunkäynti ei maittanut ja ei tullut hankittua mitään ammattia. Nyt siihen "p*skaduuniin" ei viitsitä lähteä, kun tuilla pärjää aivan yhtä hyvin kuin jollakin matalapalkka-alalla.

KOULUKIUSAAMINEN SYRJÄYTTÄÄ. Yhteiskunta korjaa sitä mitä on itse kylvänyt, kun ei olla haluttu puuttua kiusaamiseen. Itse sain hädin tuskin ammattikorkeakoulututkinnon lopulta raavittua kasaan, mutta sitten iski lopullinen romahdus, kun vuosiksi padottu kiusaamiskokemusten ahdistus alkoi purkautua. Väsyin vain niin, etten jaksanut enää mitään ja siitä alkoi lopullinen ulkopuolelle jäänti...

Yläkoulun opena olen täysin samaa mieltä. Myös omia lapsiani on kiusattu ja syrjäytetty peruskouluaikoina, siksi minulle on myös äidin näkökulma. Melkein kaikkien syrjäytyneiden taustalta löytyy koulukiusaamista.

Kiusaaminen herkässä kasvuvaiheessa muokkaa luonnetta, tekee yksilöstä usein hieman varautuneen ja epäluuloisen ulkomaailmaa, muita ihmisiä, kohtaan.  Siksi koulukiusattujen on vaikeampi löytää kumppaniakin.

Koulukiusaaja varastaa toisen aikuisuuden. Tähän pitäisi koulun enemmän vielä puuttua, esim. luokkakokojen pienentäminen olisi avainasia, mutta mieluummin kuin se tehdään, perustetaan muutama koulukuraattorin virka tai koulupsykologin. Siinä vaiheessa kun näihin ammattilaisiin joudutaan turvautumaan, asiat ovat jo nuorella menneet pieleen. Varhainen puuttuminen olisi a ja o. Toki hyvä, että näitäkin auttajia on.

Sympatiani kaikille koulukiusatuille, ja opettajana koulusysteemin puolesta pyydän anteeksi, että systeemimme ei ole kyennyt teitä suojelemaan, vaikka teidät on velvoitettu kouluun menemään!

Vierailija
392/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on palkkatuella valtion virastoissa asiantuntijoina, puhelinpalvelu englanniksi ja suomeksi.

On ilo palvella koko Suomen kansaa palkkatuella asiantuntijana.

Vierailija
393/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole mitään työmuurahaisia. Elämässä on muutakin kuin työ.

Vierailija
394/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla 90 päivää työtön jotta pääsee Kelaan vuorotteluvapaasijaiseksi.

Vierailija
395/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläis mummut luulevat, että kaikki on vakituisia. He elävät 1970-luvulla vielä.

Vierailija
396/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.

Eikös kaikilla ole tuollainen "oikeus", vaihtoehto valittavana?

Ei ole,pitää olla kyllin röyhkeä luonteeltaan.

Tai sairas. Eihän ap ole mitenkään terve ja hyvinvoiva.

Sitähän me emme aloituksen perusteella voi tietää.

Kyllähän sen tietää siitä, että ihminen ei jaksa nousta töihin.

Aika usein on myös kyse siitä, että nämä elämäntapatyöttömät ovat jo aikaisin syrjäytyneitä. Se koulunkäynti ei maittanut ja ei tullut hankittua mitään ammattia. Nyt siihen "p*skaduuniin" ei viitsitä lähteä, kun tuilla pärjää aivan yhtä hyvin kuin jollakin matalapalkka-alalla.

KOULUKIUSAAMINEN SYRJÄYTTÄÄ. Yhteiskunta korjaa sitä mitä on itse kylvänyt, kun ei olla haluttu puuttua kiusaamiseen. Itse sain hädin tuskin ammattikorkeakoulututkinnon lopulta raavittua kasaan, mutta sitten iski lopullinen romahdus, kun vuosiksi padottu kiusaamiskokemusten ahdistus alkoi purkautua. Väsyin vain niin, etten jaksanut enää mitään ja siitä alkoi lopullinen ulkopuolelle jäänti...

Yläkoulun opena olen täysin samaa mieltä. Myös omia lapsiani on kiusattu ja syrjäytetty peruskouluaikoina, siksi minulle on myös äidin näkökulma. Melkein kaikkien syrjäytyneiden taustalta löytyy koulukiusaamista.

Kiusaaminen herkässä kasvuvaiheessa muokkaa luonnetta, tekee yksilöstä usein hieman varautuneen ja epäluuloisen ulkomaailmaa, muita ihmisiä, kohtaan.  Siksi koulukiusattujen on vaikeampi löytää kumppaniakin.

Koulukiusaaja varastaa toisen aikuisuuden. Tähän pitäisi koulun enemmän vielä puuttua, esim. luokkakokojen pienentäminen olisi avainasia, mutta mieluummin kuin se tehdään, perustetaan muutama koulukuraattorin virka tai koulupsykologin. Siinä vaiheessa kun näihin ammattilaisiin joudutaan turvautumaan, asiat ovat jo nuorella menneet pieleen. Varhainen puuttuminen olisi a ja o. Toki hyvä, että näitäkin auttajia on.

Sympatiani kaikille koulukiusatuille, ja opettajana koulusysteemin puolesta pyydän anteeksi, että systeemimme ei ole kyennyt teitä suojelemaan, vaikka teidät on velvoitettu kouluun menemään!

Kiva että edes 1 joka tajuaa jostain jotain eikä vain sokeasti hoe jotain "niskasta kiinni" vaikka se niska olisi jo rikki.

Vierailija
397/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ok.

Eli susta on ok, että työnnät käden mun taskuun ja otat mun rahat, koska haluat jäädä sänkyysi makoilemaan?

Vierailija
398/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläis mummut luulevat, että kaikki on vakituisia. He elävät 1970-luvulla vielä.

Mä ehdin varmaan eläkeikään mennessä kiertää kaikki Suomen virastot palkkatuella ja sijaisena. Nyt cv on 2 sivua ja vielä olisi 20 vuotta edessä.

Vierailija
399/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on OK makaulla kotona ja juoda halpaa olutta. Ja huumeitakin kannustetaan käyttämään monin tavoin tässä yhteiskunnassa. Ilmaisia piikkejä jaellaan vaikka laittomista aineista on kyse jne.

Tyhmä se on joka töissä käy, etenkin jos ei käy pimeissä töissä.

En juo alkoholia tai käytä huumeita.

Käyn kuntosalilla ja pelaan kavereiden kanssa.

ap

Vierailija
400/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdin varmaan eläkeikään mennessä kiertää kaikki Suomen virastot palkkatuella ja sijaisena. Nyt cv on 2 sivua ja vielä olisi 20 vuotta edessä.

Voi tulla jopa Suomen ennätys.

Yksi rekryfirma sanoi, että on kyllä mahtava cv.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi