Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?

Vierailija
15.05.2023 |

Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.

Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.

Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?

Kommentit (719)

Vierailija
361/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle terveydenhoitoon ei pääse, kun eläkeläisiä on 1 600 000, työttömiä 300 000 + lapset.

Kun on työmarkkinatuella työkokeilussa niin ei ole työterveyshuoltoa, mutta kela vaatii sairaslomatodistuksen. Pääsin julkiselle fysioterapeutille heti samana päivänä, hän kirjoitti kelaan sairaslomalapun ja tutki tunnin kättäni.

Vierailija
362/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä on provo?

Kaikille on ainakin joskus raskasta herätä aikaisin, tai lähteä töihin. Onko näiden mielestä siis oikein soittaa pomolle, että "eipä tänään huvita, katsotaan huomenna uudestaan"?

Pitää varmaan testata joskus. Jos joku ajattelee noin, että on hyväksyttyä olla yhteiskunnan jäsen antamatta mitään vastineeksi, on oikeasti elätti ja loinen.

Ei ole provo, Suomi on aloituksessa kuvatunlaista porukkaa täynnä ja ainoa asia millä heidät saa suostumaan menemään töihin on yleinen 40 prosentin leikkaus työttömyys- ja sossutukiin. Koskien kaikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei, joten olen järjestänyt asiani niin, että nukun töiden jälkeen.

Tullessani töistä syön, teen iltatoimet ja painun petiin. Nukahdan helposti, koska ei ole stressiä siitä, että en ehtisi nukkua tarpeeksi, koska seuraava työpäivä alkaa noin 14 tunnin kuluttua. Kaiken varalta laitan herätyksen niin, että ehdin töihin, vaikka unet venähtäisivät. Yleensä herään 2-3 aikoihin yöllä itsestään, minkä jälkeen teen ensimmäiset aamutoimet ja lähden salille, lenkille tai teen kotona jonkun treenin. Liikunnan jälkeen hoidan asioita, siivoilen, mitä ikinä on tehtävänä ja teen ruuan. Ruuan jälkeen painun suihkuun ja valmistaudun töihin.

Vierailija
364/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä on provo?

Kaikille on ainakin joskus raskasta herätä aikaisin, tai lähteä töihin. Onko näiden mielestä siis oikein soittaa pomolle, että "eipä tänään huvita, katsotaan huomenna uudestaan"?

Pitää varmaan testata joskus. Jos joku ajattelee noin, että on hyväksyttyä olla yhteiskunnan jäsen antamatta mitään vastineeksi, on oikeasti elätti ja loinen.

Ei ole provo, Suomi on aloituksessa kuvatunlaista porukkaa täynnä ja ainoa asia millä heidät saa suostumaan menemään töihin on yleinen 40 prosentin leikkaus työttömyys- ja sossutukiin. Koskien kaikkia.

Kun seuraavan kerran olen julkisen yksikössä palkkatuella töissä niin lähetän kaupunginvaltuustoon kaikkien vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.

Vierailija
365/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto että pistää vihaksi tuollaiset itsekkäät pummit kuin AP! 😠 "Et jaksa nousta aamulla"? No hitto, hakeudu ilta- tai yötöihin. MIKSI mielestäsi on OK että me muut elätetään sua, koska olet aamu-uninen?? En mäkään aikaisia aamuherätyksiä rakasta, päinvastoin, mutta silti osaan ottaa itseäni niskasta sen verran kiinni, että nousen silti ja menen töihin ja kannan vastuuni. Eri asia on jos ei oikeasti saa töitä yrityksistä huolimatta, mutta AP:n kaltaiset elämäntapatyöttömät saavat näkemään punaista. Mene töihin ja jätä tuet niille, jotka oikeasti eivät ole työkykyisiä tai eivät onnistu löytämään mitään töitä!

Vaikka sinä kykenet istumaan epämukava tappi pyllyssä (kuvainnollisesti) rahaa vastaan, ei tarkoita, että kaikki valitsisivat elämäänsä käyttää niin

Mitä jos yhteiskunta päättäisi olla kustantamatta sinulle tukia kun et osallistu sen toimintaan?

Moraalinen selkärangattomuus on kyllä näemmä ihan todellinen asia.

Vierailija
366/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeet naamariin ja töihin. Näin, ongelma ratkaistu.

Miten menet, jos työnantaja ei palkkaa.

Provon tunnistaa heti.

Vierailija
367/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä on provo?

Kun seuraavan kerran olen julkisen yksikössä palkkatuella töissä niin lähetän kaupunginvaltuustoon kaikkien vakituisten nimet jotka on kahvitauolla yli lakisääteisen 10 minuuttia.

- Antti Nie... 35 minuuttia

- Ella Jär... 40 minuuttia

Vierailija
368/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tämä on provo?

- Antti Nie... 35 minuuttia

- Ella Jär... 40 minuuttia

Valtion virastossa ollessa voi lähettää nuo kahvitaukojen pituudet Helsingin konttorin pääjohtajalle.

Vierailija
369/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teitä työläisiä ottaa päähän. Minua eläkeläisenä ei hetkauta lainkaan. Siitä vaan heittäytymään, kun noin vitut taa. Vaikket tekisi päivääkään töitä saat käteen 922€ verottomana, lisäksi ehkä asumistukea, toimeentulotukea. Ei se eläke,joka tulee pienestä palkastani juuri kummoisempi ole. Selvyyden vuoksi, saan pelkkää työeläkettä takana 40 palvelusta. Mutta ei haittaa, vaikkei jokainen jaksa mennä röihin.

Onhan tuo nyt ihan sairasta, että nuorten ihmisten ei tarvitse tehdä muuta kuin haista ja maata ja raha juoksee. Ehdottomasti työttömyyskorvaukseen pitäisi olla joku työvelvoite.

Vierailija
370/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietotyöläinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto että pistää vihaksi tuollaiset itsekkäät pummit kuin AP! 😠 "Et jaksa nousta aamulla"? No hitto, hakeudu ilta- tai yötöihin. MIKSI mielestäsi on OK että me muut elätetään sua, koska olet aamu-uninen?? En mäkään aikaisia aamuherätyksiä rakasta, päinvastoin, mutta silti osaan ottaa itseäni niskasta sen verran kiinni, että nousen silti ja menen töihin ja kannan vastuuni. Eri asia on jos ei oikeasti saa töitä yrityksistä huolimatta, mutta AP:n kaltaiset elämäntapatyöttömät saavat näkemään punaista. Mene töihin ja jätä tuet niille, jotka oikeasti eivät ole työkykyisiä tai eivät onnistu löytämään mitään töitä!

Vaikka sinä kykenet istumaan epämukava tappi pyllyssä (kuvainnollisesti) rahaa vastaan, ei tarkoita, että kaikki valitsisivat elämäänsä käyttää niin

Mitä jos yhteiskunta päättäisi olla kustantamatta sinulle tukia kun et osallistu sen toimintaan?

Moraalinen selkärangattomuus on kyllä näemmä ihan todellinen asia.

No ei. Perusturvasta on säädetty EU:n tasolla. Suomi on saanut jo 3 moitetta riittämättömästä perusturvasta.

Vierailija
371/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä teitä työläisiä ottaa päähän. Minua eläkeläisenä ei hetkauta lainkaan. Siitä vaan heittäytymään, kun noin vitut taa. Vaikket tekisi päivääkään töitä saat käteen 922€ verottomana, lisäksi ehkä asumistukea, toimeentulotukea. Ei se eläke,joka tulee pienestä palkastani juuri kummoisempi ole. Selvyyden vuoksi, saan pelkkää työeläkettä takana 40 palvelusta. Mutta ei haittaa, vaikkei jokainen jaksa mennä röihin.

Onhan tuo nyt ihan sairasta, että nuorten ihmisten ei tarvitse tehdä muuta kuin haista ja maata ja raha juoksee. Ehdottomasti työttömyyskorvaukseen pitäisi olla joku työvelvoite.

90 000 työtöntä on aktivoituna työpaikoilla tyhmä ja työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa.

Vierailija
372/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 000 työtöntä on aktivoituna työpaikoilla tyhmä ja työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa.

Yksi vakituinen kysyi kuinka kauan mun harjoittelu kestää.

Kuinka tyhmiä ihmisiä meillä on julkisella ja valtiolla vakituisena?

Vierailija
373/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ajattelet? kirjoitti:

Onko sinun mielestäsi? Voimmeko kaikki tehdä niin? 

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Jotkut laittavat. Jotkut eivät.

Mutta kukaan ei varmasti koe työntekoa ja heräämistä yhtä raskaana ja uuvuttavana kuin minä.

ap

Kyllä sinä olet sitten uniikki lumihiutale, kukaan muu ei voi ymmärtää. Aika moni kokee työnteon niin raskaana ja uuvuttavana että mielenterveys on koetuksella. Ja välillä se mielenterveys ei kestäkään. Vaan kun ei millään haluaisi loisia muiden rahoilla. Ilmeisesti et ole koskaan uhrannut ajatusta sille, mistä rahoista ne sinun tukesi maksetaan? News flash, veroista mitä työssä käyviltä kerätään. Me muut siis maksamme sinun loisimisesi.

Vierailija
374/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön ja mun vuokra-asunnossa käy poliitikko kahvilla. Me ollaan sisaruksia.

Joo ja kyllä, tausta vaikutan politiikkaan.

Olen palkkatuella julkisen ja valtion yksiköissä. En kerro koskaan, että sukulaiseni on poliitikko. Haluan kuulla ihmisten oikeat mielipiteet ja haukkumiset, en kaunistelua.

Ja sitten heräsin.

Vierailija
375/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole tuollaista...Suurin osa käy töissä...Typerää aina vetää tuo kortti esiin. 

ap

Se on moraalinen periaate: miten homma toimisi jos kaikki tekisivät kuten sinä, tai kuten liikenteessä ylinopeutta ajava, tai kuten sarjapettäjä.

Vierailija
376/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Laittaako tuntemasi työssäkäyvät herätyskellon soimaan viikonloppuna ja lomilla, jos ei ole menoa aamulla? Vai nukkuvatko kenties mielellään pitempään?

Mutta kukaan ei varmasti koe työntekoa ja heräämistä yhtä raskaana ja uuvuttavana kuin minä.

ap

Kyllä sinä olet sitten uniikki lumihiutale, kukaan muu ei voi ymmärtää. Aika moni kokee työnteon niin raskaana ja uuvuttavana että mielenterveys on koetuksella. Ja välillä se mielenterveys ei kestäkään. Vaan kun ei millään haluaisi loisia muiden rahoilla. Ilmeisesti et ole koskaan uhrannut ajatusta sille, mistä rahoista ne sinun tukesi maksetaan? News flash, veroista mitä työssä käyviltä kerätään. Me muut siis maksamme sinun loisimisesi.

Etkö käsitä, että osa nauttii, kun saat kaikki tuet. Ei tuollainen paheksunta aiheuta kuin naurua.

Ne oikeat tukikuppaajat on Helsingissä Arkadianmäellä.

Vierailija
377/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi vakituinen kysyi kuinka kauan mun harjoittelu kestää.

Kuinka tyhmiä ihmisiä meillä on julkisella ja valtiolla vakituisena?

No miten tuollanen asia pitäisi tietää? En minäkään tiedä. 

Vierailija
378/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Työttömiä on palkkatuella ja työkokeiluissa esim. sairaalat, koulut, tarhat, museot taidemuseot, nuorisotalot, kansalaisopistot, sosiaalitoimistot, rakennusvalvonta, sivistyskeskus, hautausmaiden toimistot, seurakuntien toimistot, kaupungin puutarhanhoito, katujen hoito, palolaitos, vesilaitos, sähkölaitos, kirjastot jne.

Vierailija
379/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihdoin heräät ja nouset ylös, onko sinulla energinen olo ja osaat nauttia vapaasta päivästäsi?

Vierailija
380/719 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tuollaisen fiiliksen taustalla on masennusta, uupumusta tai muuta psyykkistä. Väitän, ettei yksikään ihminen oikeasti pidemmän päälle nauti elämästä, jossa ei ole mitään aktiviteettia tai mitään, jossa olla hyödyksi. Mutta mikäli on psyykkisen tason ongelmia, ei silloin jaksa, ainakaan täyttä määrää velvoitteita.

Niinpä. Minäkin diagnosoin ap:lle jonkun mt-diagnoosin, koska jos kyseessä olisi pelkkä fyysinen sairaus, hän menisi lääkäriin hakemaan apua. Toisaalta esim. kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa passiivisuutta, uneilaisuutta ja masennusta eli saattaapi jäädä ongelman syy selvittämättä, kun potilas venyy himassa. 

Terve ihminen ei jaksa loisia, vaikka olisi siihen teoreettinen mahdollisuus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi