Onko OK elää työttömänä tukien varassa, jos ei yksinkertaisesti vain jaksa käydä töissä ja herätä aikaisin aamulla?
Jokainen työ on vain tuntunut ylitsepääsemättömän uuvuttavalta ja liian aikaavievältä sekä stressaavalta.
Ja aina tuntuu että haluaisin vain jäädä sänkyyn nukkumaan kun pitäisi töihin lähteä.
Onko tällaisessa tilanteessa OK olla työtön ja elää tuilla?
Kommentit (719)
Kylläpä teitä työläisiä ottaa päähän. Minua eläkeläisenä ei hetkauta lainkaan. Siitä vaan heittäytymään, kun noin vitut taa. Vaikket tekisi päivääkään töitä saat käteen 922€ verottomana, lisäksi ehkä asumistukea, toimeentulotukea. Ei se eläke,joka tulee pienestä palkastani juuri kummoisempi ole. Selvyyden vuoksi, saan pelkkää työeläkettä takana 40 palvelusta. Mutta ei haittaa, vaikkei jokainen jaksa mennä röihin.
Ettekö ihmiset oikeasti ymmärrä, että töihin mennäkseen pitää olla ensin työnantajan suostumus? Muutenhan kutsutaan vain poliisi poistamaan luvaton tunkeilija!
Yleensä tuollaisen fiiliksen taustalla on masennusta, uupumusta tai muuta psyykkistä. Väitän, ettei yksikään ihminen oikeasti pidemmän päälle nauti elämästä, jossa ei ole mitään aktiviteettia tai mitään, jossa olla hyödyksi. Mutta mikäli on psyykkisen tason ongelmia, ei silloin jaksa, ainakaan täyttä määrää velvoitteita.
Mä olen työtön ja mun vuokra-asunnossa käy poliitikko kahvilla. Me ollaan sisaruksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Miksi sinulla olisi sellainen oikeus, kun muillakaan ei ole? Ei minuakaan huvita tipan vertaa herätä kuudelta ja lähteä töihin, mutta niin vain elätän itseni kuten yhteiskunnan jäsenen kuuluu.
Ma muilla on sellainen oikeus. Yli 50% heistä on työttömiä ja silti vaan heitä haalitaan tänne lisää, koska "tarvitaan työvoimaa".
Niin kauan kuin täällä elätetään ja mahdollistetaan vieraiden kansojen holtiton lisääntyminen tuilla elellen niin en näe mitään syytä, miksei jotkut suomalaisetkin voisi hyvillä mielin elellä tuilla.
Ja aloittaja kuulostaa siltä että ei hänellä ehkä ole ollut helppo elämä, tuollainen jaksamattomuus saattaa olla oire jostain traumasta, huonosta lapsuudesta jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen työtön ja mun vuokra-asunnossa käy poliitikko kahvilla. Me ollaan sisaruksia.
Joo ja kyllä, tausta vaikutan politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kyllä, tausta vaikutan politiikkaan.
Olen palkkatuella julkisen ja valtion yksiköissä. En kerro koskaan, että sukulaiseni on poliitikko. Haluan kuulla ihmisten oikeat mielipiteet ja haukkumiset, en kaunistelua.
Kai tämä on provo?
Kaikille on ainakin joskus raskasta herätä aikaisin, tai lähteä töihin. Onko näiden mielestä siis oikein soittaa pomolle, että "eipä tänään huvita, katsotaan huomenna uudestaan"?
Pitää varmaan testata joskus. Jos joku ajattelee noin, että on hyväksyttyä olla yhteiskunnan jäsen antamatta mitään vastineeksi, on oikeasti elätti ja loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia vain 4,9 miljardia ja osa on työmarkkinatuella töissä.
Niin ja suurin osa noista 33 miljardista tulee takaisin verojen muodossa valtiolle ja kunnille tosin harkittavana on aina muutto vaikkapa Viroon mihin eläkkeensä voi tuhlata ja maksaa veroja sitten sinne ja ne eläkeläiset joilla on pieni eläke ja eläke ei riitä menevät Suomessa sossuluukulle ja asuntotukiluukulle hakemaan lissää rahhoo ; )
Työeläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista 25 miljardia ja 5 miljardia rahastosta.
Tyhmät luulevat, että palkan eläkemaksu menee heidän omaan eläkkeeseen 😂😂😂
Jep,kaikki maksaa vuorollaan eläkemaksuja niin nykyiset eläkeläisetkin tekivät kun olivat vielä työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaisen fiiliksen taustalla on masennusta, uupumusta tai muuta psyykkistä. Väitän, ettei yksikään ihminen oikeasti pidemmän päälle nauti elämästä, jossa ei ole mitään aktiviteettia tai mitään, jossa olla hyödyksi. Mutta mikäli on psyykkisen tason ongelmia, ei silloin jaksa, ainakaan täyttä määrää velvoitteita.
Siis työ on ainoa mahdollinen aktiviteetti? Harrastuksia ei kai sitten ole olemassakaan? Kuulostaa työ-uskovaisten hurmokselta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia vain 4,9 miljardia ja osa on työmarkkinatuella töissä.
Niin ja suurin osa noista 33 miljardista tulee takaisin verojen muodossa valtiolle ja kunnille tosin harkittavana on aina muutto vaikkapa Viroon mihin eläkkeensä voi tuhlata ja maksaa veroja sitten sinne ja ne eläkeläiset joilla on pieni eläke ja eläke ei riitä menevät Suomessa sossuluukulle ja asuntotukiluukulle hakemaan lissää rahhoo ; )
Työeläkkeitä maksetaan nyt työssäkäyvien palkoista 25 miljardia ja 5 miljardia rahastosta.
Tyhmät luulevat, että palkan eläkemaksu menee heidän omaan eläkkeeseen 😂😂😂
Jep,kaikki maksaa vuorollaan eläkemaksuja niin nykyiset eläkeläisetkin tekivät kun olivat vielä työelämässä.
Mutta silloin eläkeläisiä oli vähemmän ja he saivat pienet kansaneläkkeet.
Yleensä kroonisestintyökyvyttömillå on joku ongelma.m kuten kroonistunut masennus. Se olisi hyvä selvittää oman hyvinvoinnin vuoksi.
Työttömien määrää ei kuitenkaan kannata aloitta vähentämään tästä päästä kun valtava määrä tmtyöhaluisia ja työkuntoisia pyrkii koko ajan töihin eikä pääse edes haastatteluun.
Eläkemaksuja on maksettu seuraavasti 1963-1983 vain 5 miljardia, 1984-2009 vain 95 miljardia ja 2010 - 2020 jopa 100 miljardia.
Julkiselle terveydenhoitoon ei pääse, kun eläkeläisiä on 1 600 000, työttömiä 300 000 + lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto että pistää vihaksi tuollaiset itsekkäät pummit kuin AP! 😠 "Et jaksa nousta aamulla"? No hitto, hakeudu ilta- tai yötöihin. MIKSI mielestäsi on OK että me muut elätetään sua, koska olet aamu-uninen?? En mäkään aikaisia aamuherätyksiä rakasta, päinvastoin, mutta silti osaan ottaa itseäni niskasta sen verran kiinni, että nousen silti ja menen töihin ja kannan vastuuni. Eri asia on jos ei oikeasti saa töitä yrityksistä huolimatta, mutta AP:n kaltaiset elämäntapatyöttömät saavat näkemään punaista. Mene töihin ja jätä tuet niille, jotka oikeasti eivät ole työkykyisiä tai eivät onnistu löytämään mitään töitä!
Vaikka sinä kykenet istumaan epämukava tappi pyllyssä (kuvainnollisesti) rahaa vastaan, ei tarkoita, että kaikki valitsisivat elämäänsä käyttää niin
Se tässä juuri pielessä onkin että jotkut lusmut voivat valita olla tekemättä mitään, muiden kustannuksella. Todella itsekästä ja kusipäämäistä. Itse pidän työstäni ja siitä että saan jotain aikaiseksi eikä työ ole mulle mikään tappi hanurissa edes kuvainnollisesti. Töissä käyminen antaa mulle mahdollisuuden elää elämääni niin kuin haluan. Tuilla tuskin eletään kovinkaan leveästi.
Eiköhän tuo vaihtoehto ole avoinna muillekin kuon vain joillekin lusmuille. Se on sitten toinen asia onko ihmisellä kanttia valitseen sitä
Just se että valitsee tuon tekee ihmisestä lusmun. 🙄 Zero respect.
Vierailija kirjoitti:
Tietotyöläinen kirjoitti:
Jos olet työkykyinen niin ei ole ok.
Moraali on löystynyt selvästi...
Veronmaksajana en halua kustantaa vapaamatkustajien elämää.
No, miten aiot pakottaa työnantajat palkkaamaan? Vai taasko näitä, jotka eivät ymmärrä että töihin ei voi mennä ilman työnantajan suostumusta?
AP viittasi kotiin jäämiseen omana valintana minusta. Jos olet työtön mutta työkykyinen, hae töitä.
Masennuslääkkeet naamariin ja töihin. Näin, ongelma ratkaistu.
Voi olla tällainen tilanne, että ihmisen maailmankuva on niin erilainen, että se ei vaan mene yksiin sellaisen maailmankuvan kanssa, jonka avulla voi käydä töissä. Ihminen näkee maailman ja olemassaolon vaikka niin, että töissä käyminen on ajan hukkaamista. Ja vaikka tietää, että ajan hukkaamisesta saa vaihdossa rahaa, se ei välttämättä riitä muuttamaan tätä maailmankuvaa. Niin missä menee sen raja, että onko ihminen lusmu vai työkyvytön?
Mä siivoan asunnon, teen ruoat, leivon, pesen 4 hengen pyykit, teen nuo asiat myös silloin kun olen töissä esim. sijaisena 40 h viikko.