Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan mun kolmesta lapsesta ei ole muistanut äitienpäivää tänään

Vierailija
14.05.2023 |

Lapset ovat 22, 19 ja 13.
Kaksi vanhinta opiskelevat muualla ja nuorin on isällään viikonlopun. Onko teitä muistettu, varsinkin isompien lapsien toimesta?

Kommentit (185)

Vierailija
1/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ovat kaikki poikia?

Vierailija
2/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis ole olleet puhelimella tänään..

Varmasti ovat tietoisia. Kannataisi varmaan kysyä heiltä, että mikseivät ole onnitelleet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toinen laittoi wa-viestillä onnittelut ja toinen soitti äsken.

Vierailija
4/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä oot ne suututtanut?

Vierailija
5/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muistettu. Toinen asuu ulkomailla, siellä ei kyllä äitienpäivää vietetä. Toinen toisella puolella Suomea. Ei ole kuulunut hänestäkään. Eikä kyllä kuulu muutenkaan paitsi kun on rahan tarve.

Vierailija
6/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muistanut minun 37 v poika. Hyljätty olo 🍰

Vierailija
7/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat on muistaneet kun isänsä on muistuttanut ja mummonsa. Se jonka kanssa asun vielä on autuaan tietämätön mistään äitienpäivistä.

Vierailija
8/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi ovat kaikki poikia?

Vanhin on tyttö.

Vierailija
9/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi parikymppistä poikaa, molemmat kävi syömässä. Nuorempi toi suklaalevyn, vanhempi ei edes onnitellut.

Vierailija
10/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhempaa ei edes viestiä laittanut. Kaksi nuorempaa soitti.

Vierailija
11/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan surkeata kohtelua, kun ei onnitella. Myötätuntoni.

Vierailija
12/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella on syynsä.

Vierailija
13/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin. Sieltä löytyy vastuunkantaja.

Terv. Äiti, jota kaikki 4 lasta muistivat yhdessä ja erikseen

Vierailija
14/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta. Ymmärrän jos on paha mieli!

Mun lapset 21v, 18v, 15v ja 14v valmistivat mulle aamiaisen, olivat poimineet valkovuokkoja, tehneet kortin ja antoivat lahjaksi toivomani repun ja mun lempisuklaata. Kaksi vanhinta lasta ei asu enää kotona mutta tulivat vartavasten kotiin äitienpäivää viettämään. Jopa lasten isä, mun ex-mies, lähetti äitienpäiväonnitteluviestin

Vierailija
15/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä on yksi päivä vuodessa muiden joukossa, mikä tarve silloin olisi erityisesti muistaa, jos ei muutenkaan ole sellainen että huomioisi äitiä.  Kyllä se muiden päivien merkitys korostuu enemmän miten huomioi äitiä. Jos on välinpitämätön, on sitä myös äitienpäivänä. 

Vierailija
16/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin. Sieltä löytyy vastuunkantaja.

Terv. Äiti, jota kaikki 4 lasta muistivat yhdessä ja erikseen

Otapa se sädekehä pois pääsi päältä

Vierailija
17/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut apn ja muiden onnittelematta jääneiden puolesta- olisikohan sitä mahdollista kertoa ihan suoraan, että kun tässä on kovan ja kivuliaan synnytyksen jälkeen sinua monien vaikeuksienkin keskellä elämäntielle toistakymmentä vuotta kasvatettu ja oma elämä sinun hyvinvointisi vuoksi jätetty monilta osin elämättä ja hyvin paljosta luovuttu vain sinun vuoksesi rakas lapseni, niin vähintä, mitä voisit kerran vuodessa antaa, olisi edes pieni kortti tai onnittelu soitto? Jos tämä ei käy, olisi syytä pitää rehellinen keskustelu siitä, miksi muistaminen äitienpäivänä on niin ylivoimaista ja onko jotain anteeksipyydettävää tai annettavaa puolin ja toisin.

On itsekin painotettava sitä, ettei kukaan ole itsestäänselvyys-ei edes se oma äiti. Nuori ihminen on usein  omasta mielestään kuolematon ja monelle sen oman vanhemman sairastuminen ja kuolema tulee nykyisin jotenkin "yllätyksenä, eikä empatiaa ja myötäelämisen kykyä enää löydy. Valmistakaa lapsianne elämän kipeäänkin todellisuuteen, jotta heidän arvomaailmansa ei jäisi vain pinnallisuudeksi.

Hyvää äitienpäivää kuitenkin jokaiselle, joka ei lapsiltaan muistamista saanut-sinä teit parhaasi, sinä rakastit niin hyvin kuin kykenit ja neuvoit parhaasi mukaan. Nyt on sinun aikasi olla itsellesikin rakkaudellinen ja päästää irti-teit sen, mihin kykenit-arvosta itseäsi siitä.

Vierailija
18/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi kun koko typerä äitienpäivä lopetettaisiin. Aiheuttaa monelle naiselle pelkkää pahaa mieltä ja usein myös riitoja perheissä. Amerikkalaisten kauppiaitten keksimä krääsänmyynti-päivä ei ole niin pyhä, etteikö sitä voisi kalenterista poistaa.

Vierailija
19/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muistettu. Toinen asuu ulkomailla, siellä ei kyllä äitienpäivää vietetä. Toinen toisella puolella Suomea. Ei ole kuulunut hänestäkään. Eikä kyllä kuulu muutenkaan paitsi kun on rahan tarve.

Missäs ulkomaassa ei toukokuun toinen sunnuntai ole äitienpäivä?

Vierailija
20/185 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella on syynsä.

Minä laitoin äidilleni tekstiviestin ja onnittelin.

Vaikka on tehnyt testamentin enkä peri mitään. Olen huono tytär * jo syntymästä lähtien.