Miten suhtaudut mieheen jonka aiemmat parisuhteen päättymiset
On joutuneet aina naisesta, kuulemma? Yli 40v ja hänen parisuhdetausta hyvin rikkonainen.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tällaisen. Omasta mielestään on uhri. Todellisuudessa ei kykene näkemään millään tavalla omaa osuuttaan, joka näyttäytyy itsekkyytenä, kylmää kuumaa -pelaamisena, valehteluna ja muuna kypsymättömänä käytöksenä.
Tällä myös omituista kylmää-kuumaa -pyöritystä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako nimi M:llä?
Kyllä.
Minun tuntemani M:llä alkava ei ole tasapainoinen eikä kykeneväinen menemään itseensä. En aloittaisi suhdetta hänen kanssaan. Pettämisistä tai taloudellisesta hyvåksikäytöstä en tiedä.
Hmm. Tämä on kontrolliin taipuvainen. Alussa toki antaa hyvinkin empaattisen vaikutelman. Mutta vähän sellainen että tänään on tätä mieltä, huomenna päinvastaista, seuraavana ei ota kantaa jne.
Välillä on despootti, välillä masentuneen oloinen ja sulkeutunut. Työnsä hoitaa ilmeisen hyvin, mikä tässä paketissa kokonaisuus huomioon ottaen erityisesti hämää.
Ap olen siis.
Syitä miksi nainen on huutanut minulle:
- Halasin naispuolista serkkua.
- Minulla oli ala-asteelta tyttöjen tarrakuvia kirjahyllyssäni kaverikirjassa.
-Kävin työporukan kanssa syömässä jossa oli muutama nainen.
- Kerroin työkaverin tyttären käyneen työpaikalla.
Jos kerron eronneeni tästä naisesta niin silloinkin olen epäilyttävä?
T: mies joka asui tämän naisen kanssa kolme kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Minun tuntemani M:llä alkava ei ole tasapainoinen eikä kykeneväinen menemään itseensä. En aloittaisi suhdetta hänen kanssaan. Pettämisistä tai taloudellisesta hyvåksikäytöstä en tiedä.
Hmm. Tämä on kontrolliin taipuvainen. Alussa toki antaa hyvinkin empaattisen vaikutelman. Mutta vähän sellainen että tänään on tätä mieltä, huomenna päinvastaista, seuraavana ei ota kantaa jne.
Välillä on despootti, välillä masentuneen oloinen ja sulkeutunut. Työnsä hoitaa ilmeisen hyvin, mikä tässä paketissa kokonaisuus huomioon ottaen erityisesti hämää.
Tämä myös vaihtaa mielipidettä usein, vannoo milloin minkäkin nimeen. Impulsiivinen. Omasta mielestään luultavasti kiltti ja empaattinen, todellisuudessa itsekäs ja ilkeä, lähinnä silloin, jos sanomisiaan tai tekemisiään yhtään kyseenalaistaa (syystä). Kavereita ei juuri ole. Salaileva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Tämä myös vaihtaa mielipidettä usein, vannoo milloin minkäkin nimeen. Impulsiivinen. Omasta mielestään luultavasti kiltti ja empaattinen, todellisuudessa itsekäs ja ilkeä, lähinnä silloin, jos sanomisiaan tai tekemisiään yhtään kyseenalaistaa (syystä). Kavereita ei juuri ole. Salaileva.
Kuulostaa tutulta. Tämä on välillä konservatiivi, välillä liberaali. Kuitenkaan ei salli samanlaista puolen vaihtamista muille: nämä ovat tällöin opportunisteja.
Toisaalta tarkka maineestaan, toisaalta todella ajattelematon sen suhteen, mitä asioita paljastaa itsestään, kenelle ja miten.
Tällä paljon tuttuja ja hyvät verkostot. Ystäviä vähän. Poikkeuksellisen läheiset suhteet lapsuuden perheeseen, erit. äitiin.
Ap
"ilmeisesti aina pettänyt kaikissa läheisissä ihmissuhteissa". Mitä miettimistä tuossa on? Äkkiä eroon tuommoisesta miehestä!
Luuletko, että pystyt korjaamaan hänet, että se, mikä on pielessä ei tapahdu teille, koska tämä kerta on erilainen? Tuollaisiin miehiin haksahtavat naiset aina luulevat niin. Miesparka on tähän saakka ollut niin väärinymmärretty...
Miehen mennyt ei kuulu kumppanille!
Tunnistan miehen. Onko nimikirjaimet M. O.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ns. menestynyt, korkeasti koulutettu ja ulkonäkökin Ok. Parisuhteet vain jostain syystä ei kuulu osaamisalueeseen.
ApJoko ei ole ns. yhden naisen mies, eli tietää ettei varsinaisesti halua sitoutua. Taikka sitten on ihan oikeasti sitoutumiskammoinen, joku traumatausta. Kyllä tollasenkin kanssa voi koittaa, jos tyyppi on valmis kehittymään ja haluaa itse muutosta ja on terapiassa tms. Jos sellaista tietoisuutta ei ole, niin tulee toki vain toistamaan kaavaa.
Tai sitten kukaan niistä vaan ei ollutkaan se sopiva.
Mutta ei, ei, vaan terapiaan hop! Mielialalääkkeet ja vääristynyt minäkäsitys, siitä se lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten ns. menestynyt, korkeasti koulutettu ja ulkonäkökin Ok. Parisuhteet vain jostain syystä ei kuulu osaamisalueeseen.
ApJoko ei ole ns. yhden naisen mies, eli tietää ettei varsinaisesti halua sitoutua. Taikka sitten on ihan oikeasti sitoutumiskammoinen, joku traumatausta. Kyllä tollasenkin kanssa voi koittaa, jos tyyppi on valmis kehittymään ja haluaa itse muutosta ja on terapiassa tms. Jos sellaista tietoisuutta ei ole, niin tulee toki vain toistamaan kaavaa.
Esittää aluksi että haluaa sitoutua. Joidenkin kanssa esittää hetken (esim. 4-10 vuotta) parisuhdetta. Ilmeisesti useita rinnakkaisduhteita näidenkin aikana. Samanaikaisesti meneillään aina useita, eri vaiheessa olevia suhteita.
Loukkaantuu verisesti, kun nainen katkaisee välit häneen.
Ap[/quote
Jahas, olet menossa yksiin mun ex:n kanssa. Hän esitti perhettä minun kanssani - liitto kariutui, kun sain tietää, että koko suhteemme ajan oli muita naisia kuvioissa. Tällä hetkellä kyseinen mies on jälleen perheellinen, vaan kovasti niitä muita naisia näkyy nurkissansa pyörivän. Nykyisensä niistä tietämättä, luonnollisesti.
Hirvittävän kiusaamisen ja vainoamisen kohteeksi jouduin, kun en eron jälkeen suostunut olemaan tekemisissä. Kun olisi vielä halunnut kontrolloida elämääni.
Tästä syystä en kerro nykyiselleen miehen tekemisistä. Jos tuo arvaisi, että kertoja olen minä, joutuisin jälkeen vainon uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esittää aluksi että haluaa sitoutua. Joidenkin kanssa esittää hetken (esim. 4-10 vuotta) parisuhdetta. Ilmeisesti useita rinnakkaisduhteita näidenkin aikana. Samanaikaisesti meneillään aina useita, eri vaiheessa olevia suhteita.
Ap
"Ilmeisesti useita rinnakkaisduhteita näidenkin aikana"
Ilmeisesti? Siis on vai ei?
Ei näistä asioista voi tällä tavalla keskustella, että heittelet sekaan väitteitä joista et ilmeisesti itsekään tiedä ovatko ne totta vai eivät 😀
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan miehen. Onko nimikirjaimet M. O.?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap"Ilmeisesti useita rinnakkaisduhteita näidenkin aikana"
Ilmeisesti? Siis on vai ei?
Ei näistä asioista voi tällä tavalla keskustella, että heittelet sekaan väitteitä joista et ilmeisesti itsekään tiedä ovatko ne totta vai eivät 😀
No itse olen ollut tällainen rinnakkaissuhde, joten voi olla, etten ole ainut.
Ap
Terve järki ja harkinta auttaa välttämään tuollaisia tyyppejä jotka eivät ole hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarpeeksi taustatietoa. Siis aina jätetty? Vaikea sanoa mitään yleispätevää tuosta. Ei se ainakaan sitä tarkoita että olisi jotenkin huono tyyppi, sehän voi olla sattumaa. Nutta lähinnä luulisi että hänellä on välttelevä kiintymyssuhdemalli, jos ei paljon pitkiä suhteita. Mutta vaikea sanoa.
Ilmeisesti aina pettänyt kaikissa läheisissä ihmissuhteissa. Lisäksi käyttänyt hyväksi taloudellisesti. Ensiksi mainittu varmaa tietoa, jälkimmäinen spekulaatiota/ tulkintaa.
Ap
Tuo ekaksi mainittu riittäisi mulle siihen että en tuollaisen kanssa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kuuluisi? Salailu kertoo vain siitä että on asioita jotka eivät kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kuuluisi? Salailu kertoo vain siitä että on asioita jotka eivät kestä päivänvaloa.
CV on tärkeää tietoa myös ihmissuhteissa.
Tässä näkökulmassa on näkemystä.
Eroja on toki erilaisia ja eri syistä, minkä vuoksi ensimmäiset puoli vuotta voi viedä paljon ajatuksia vielä exän suuntaan, mutta pidemmällä aikajanalla ainakin itse olen ymmärtänyt parisuhteissa eläneen ja vaikuttaneen kaksi eri henkilöä omine mielipiteineen, toiveineen ja arvoineen. Usein koen, että olen oppinut exieni kautta myös itsestäni, vaikken kaikesta aina samaa mieltä ole ollut jälkikäteenkään ;D
Pitkissä suhteissa on myös hyviä hetkiä, joten kyllä hyvää sanottavaakin löytyy. Samoin heissä on myös hyviä ominaisuuksia. Silti exät on aina exiä ja suhteen päättymisen jälkeen ei vanha suola ole janottanut.