Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä (ylläriylläri) paha mieli; kuka on oikeassa?

Vierailija
14.05.2023 |

Miehen äiti on hoitokodissa eikä lähimuistia enää ole. Joskus tunnistaa lapsensa, joskus ei. Ei muista missä asuu eikä tiedä ikäänsä. On koko ajan etsimässä omaa äitiään, joka kuoli yli 30 vuotta sitten.

Meillä on omat lapset ja minun äitini on vielä sangen hyvävointinen joskin iäkäs hänkin. Emme asu samalla paikkakunnalla anopin kanssa ja teimme sen päätöksen ettemme tänään aja kuin yhteen paikkaan eli menemme anoppia tervehtimään vasta ensi viikolla. Ensinnäkin hoitokodissa on monta muutakin kävijää tänään ja lisäksi jotain erikoisihjelmaa, jotka kumpikin väsyttää anoppia. Toinen miehen siskoista (lapseton) veti herneet takaraivoon ja raivoaa veljelleen että kuinka hän saattaa hylätä äitinsä näin. Miksi olisi pakko käydä juuri tänään? Anopille jokainen vierailu unohtuu samantien; hän elää aivan omassa tietoisuudessaan. Eikö äitiä voi muistaa muinakin päivinä? Miksi Äitienpäivä on niin pyhä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole mitään kommenttia puolesta tai vastaan?

Vierailija
2/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sisko on väärässä. Anopillesi se on herttaisen yhdentekevää minä päivänä käytte. Enemmän iloa tuottaa se, että käytte sen luona joka siitä saa irti enemmän.

Vierailija
4/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi eri mieltä.

Vierailija
5/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös minä. Miksette voi mennä miehesi kanssa eri paikkoihin? Äitienpäivä kuuluu sille OMALLE äidille.

Vierailija
6/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasielut (90% naisista) elää muiden mielipiteiden mukaan.

Vierailija
7/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisko ehkä kokee alitajuisesti häpeää kun veljensä ei tule katsomaan äitiä vaikka on äitienpäivä. Ajattelee, ehkä ilman että tiedostaa sitä edes itse, että mitä ne hoivakodin hoitajat nyt meistä ajattelevat. Vaikka hoitajat eivät ajattele asiasta yhtään mitään, ja omasta mielestäni sinun tulisi mennä oman äitisi luo, joko tänään tai jonain muuna päivänä, ja miehesi vierailla oman äitinsä luona.

Vierailija
8/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei matkan vuoksi ole mahdollista käydä molempien äitien luona, niin ei ole. Jos on, niin olisi kunnioittavaa ponnistautua myös miehesi äidin luo - vaikkapa miehesi yksin sinne, jos muuten perheelle liian vaativaa.

Vierailija
9/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä, mitä väliä kun ei muista kuitenkaan käydäänkö tervehtimässä vai ei. Tämä päivä voi viimeinen, ääni ja kosketus on hyvin tärkeä kun muita aiteja menetetään.  Kuinka te naiset olette noin kamalan itsekkäitä. Ap ota kaara tai polkupyörä ja polje äitisi luokse,  anna miehesi mennä oman äitinsä luokse. Pitääkö kaikesta riitaa vääntää, hävetkää ihmiset.

Vierailija
10/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten myös minä. Miksette voi mennä miehesi kanssa eri paikkoihin? Äitienpäivä kuuluu sille OMALLE äidille.

Entä kenen kanssa omien lasteni pitää viettää äitienpäivä? Oman äitinsä ja sitten kummankin isoäidin kanssa mutta jotenkin niin että kaikki käyvät kaikkialla paitsi miniän ei kuulu vierailla anoppinsa luona?

Miksi on niin tärkeää juuri tänään käydä hoitokodissa? On 100% varmaa ettei anoppi muista vierailua eikä ymmärrä päivämäärän päälle. (Kun päivän aikataulutusta suunniteltiin niin hoitokodissa oli koronaeristys ja vahva suositus välttää turhia vierailuja. Yllättäen loppuviikosta vierailusuositusta hellitettiin)

Vierailija
11/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti tätä sitten kunn olet vanhana yksin äitienpäivänä(kin)

Vierailija
12/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko ottaa kierroksia ihan turhasta. Mikä moraalipoliisi se kuvittelee olevansa

Vierailija
13/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti tätä sitten kunn olet vanhana yksin äitienpäivänä(kin)

Eihän ap:n tartte mennä anoppia katsomaan. Haloo pahvi.

Vierailija
14/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kenen kanssa omien lasteni pitää viettää äitienpäivä? Oman äitinsä ja sitten kummankin isoäidin kanssa mutta jotenkin niin että kaikki käyvät kaikkialla paitsi miniän ei kuulu vierailla anoppinsa luona?

Miksi on niin tärkeää juuri tänään käydä hoitokodissa? On 100% varmaa ettei anoppi muista vierailua eikä ymmärrä päivämäärän päälle. (Kun päivän aikataulutusta suunniteltiin niin hoitokodissa oli koronaeristys ja vahva suositus välttää turhia vierailuja. Yllättäen loppuviikosta vierailusuositusta hellitettiin)

Ei tämä mikään joulu ole. Ei lasten ole mikään pakko käydä kummankin isoäidin luona. Tää on taas jottai akkojen kotkotusta.

Ottakaa nyt hyvät ihmisten järki käteen.

Vierailija
15/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset oman äitinsä kanssa tietenkin. Oletko ihminen, joka ei osaa käydä missään ilman ukkoa? Aina vaan perheenä?

Vierailija
16/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee juuri niin kuin itse haluaa, ei tuossa ole oikeaa tai väärää. Jos et halua, että miehesi on äitienpäivänä käymässä äidillään, on se ihan OK. Jos miehen sisko pitää tätä kylmänä ja halveksivana käytöksenä, on sekin OK.

Kannattaa katsoa maailmaa itsekkäästi, koska jonain päivänä sinä voit olla siellä hoitokodissa koko ajan kaipaamassa tuttua ja turvallista ääntä. Ehkä poikasi tai tyttäresi puoliso toteaa, että miksi siellä käydä, eihän se enää tiedä mistään mitään.

Vierailija
17/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso ensi keväänä viisuja. Ei mua kiinnosta abba 50 vuotta vuotta viisut. Oikeesti! Ne on aikansa eläneitä täriseviä muumioita. Niille muut juhlat kuin euroviisut! Kyllästyttää

Vierailija
18/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä nämä vanhat naiset voisivat lopettaa sen oman äitytensä ylistämisen. Heillä on ollut lukuisia äitienpäiviä ennen lastenlasten syntymää. Näillä tuoreilla äideillä on ensimmäiset omat äiteinpäivät, ja se menee sitten näitä vanhuksia palvoessa.

Vierailija
19/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset oman äitinsä kanssa tietenkin. Oletko ihminen, joka ei osaa käydä missään ilman ukkoa? Aina vaan perheenä?

Eli ap ja ap:n lapset viettää äitienpäivää jotenkin ja ap:n on moraalinen velvoite viettää oman äitinsä kanssa äitienpäivää samoin kuin miehen täytyy viettää aikaansa äitinsä kanssa. Isoäitien suhteen ei siis ole samanlaista pakkoako ja sinne sitten ei mennä perheenä? Vai lastenlasten on yhtälailla pakko tervehtiä kumpaakin isoäitiään?

Vierailija
20/43 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole sun asias ollenkaan koska kyseessä on miehesi äiti.

Miehen sisko tosin käyttäytyy huonosti veljeään kohtaan. Ei hänen tai oikeastaan meidän kenenkään asia ole sanella toisille kuinka näiden muiden kuuluu olla ja elää.

Eikö miehesi osaa itse pitää puoliaan vai miksi sinä avaudut asiasta joka ei sinulle kuulu?

Antaa sisarusten selvittää itse välinsä.