"Jos komea mies sanoisi saman, et pitäisi sitä ahdisteluna"
On ilmeistä, että meitä ei rohkaista ilmaisemaan tunteitamme, kun mies saa meidät tuntemaan olomme epämukavaksi oudoilla kommenteillaan. Syynä on se, ettei ole hänen vikansa, jos hän ei ymmärrä sosiaalisia vihjeitä. Eräs mies sanoi: "Jos mies olisi komea, nainen ei pitäisi noita kommentteja ällöttävinä." Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa kaikkien naisten kohdalla. Ulkonäöllä ei ole väliä silloin, kun joku saa meidät tuntemaan itsemme todella epämukavaksi.
Nämä miehet paljastavat itsestään, kun he kehottavat naisia olemaan nimeämättä ahdistelevaa miestä ällöttäväksi. Sen sijaan, että vaarantaisin turvallisuuteni, sanon mieluummin ahdistelijaa ällöttäväksi ja kohtaan hänen loukkaantumisensa. Eräs mies sanoi: "Mutta hän ei ymmärrä sosiaalisia vihjeitä! Anna hänelle mahdollisuus!" Ei, turvallisuus on tärkeämpää kuin loukkaantumisen riski.
Jos emme kerro miehille, että heidän käytöksensä saa meidät tuntemaan olomme epämukavaksi, he saattavat mennä vielä pidemmälle. Se ei ole riskin arvoista. Näyttää siltä, että nämä miehet ovat harmistuneita siitä, että naiset pitävät joitain miehiä viehättävämpinä kuin toisia. Naisilla on kuitenkin oikeus seksuaalisiin mieltymyksiin, ja kun suostumus on olemassa, se on hyväksyttävää. Suostumus on avainasia.
Jos homomies rikkoo heteromiehen rajoja, yhtäkkiä heteromies ymmärtää suostumuksen merkityksen. He tietävät, mikä suostumus on. Oma näkemykseni on, että nämä miehet haluavat vain esittää tietämättömiä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Komean miehen kaverina olen nähnyt omin silmin miten hyvin naiset sietävät sen ahdistelua. Pokaamiset sillä on tyyliä kähmiä naisia tanssilattialla.
Miksi tässä yhteydessä käytetään verbiä sietää ja toisessa on suvaita vaikka sanan merkitys on sama?
Mikä tässä on ongelma? Jos nainen on ihastunut hän voi sallia kourinnan etc, jos taas ei ole niin ei salli. Komeaan toki ihastuu useampi. Samahan se on miehillä, jos eikiinnostava nainen lähentelee, niin ei siitä mieskään pidä.
Vierailija kirjoitti:
Ai että naiset ei saisi itse määrittää mikä on hänen suhtautumisensa kehenkin? Että flirttiin ei saa lähteä mukaan henkilön kanssa josta on kiinnostunut ellei lähde ihan jokaisen flirttiä yrittävän kanssa :D
Testatkaapa insellit omaa logiikkaanne omalla kohdallanne ennen kuin alatte vaatia siihen mukautumista muilta!
Flirtti on flirttiä tekipä sen minkä näköinen ihminen tahansa. Se ei muutu maagisesti ahdisteluksi jos kohde ei pidä flirttaajan ulkonäöstä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on väärässä. Teimme erittäin komean ystäväni kanssa testin. Minä, joka en ole komea, lähestyin naisia tietyllä, kaverini kanssa etukäteen sovitulla tyylillä. Sain pakit kahdeksalta (8) naista. Sitten ystäväni lähestyi naisia samalla taktiikalla. Hän onnistui joka kerta. Hän ei ehtinyt edetä kahdeksaan, sillä jäi viettämään iltaa viidennen (5.) naisen kanssa saatuaan yhteystiedot, hymyä, kikatusta ja suudelmia sitä ennen neljältä. Tällä perusteella väitän, että aloittaja on väärässä.
Näin ehdottomasti tapahtui. Kivetkin uskoo 😂.
Luin sieltä täältä aloitusta ja oli niin umpisurkeasti kirjoitettua soopaa, etten jaksa sen enempää keskittyä aiheeseen.
Totta kai päästän mieluummin itseäni miellyttävän mieķķosen lähelleni, se on ihan päivänselvää?!?! XDDDDD En minä silti katso hyvällä mitä tahansa käytöstä. Ongelma vain on se, kun en kovin helposti ahđıştu, ja sitten minua syytellään siitä, että hyväksyn "kaiken", vaikka pitäisi ahđıstua ja suuttua ja ţřaumaţisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on väärässä. Teimme erittäin komean ystäväni kanssa testin. Minä, joka en ole komea, lähestyin naisia tietyllä, kaverini kanssa etukäteen sovitulla tyylillä. Sain pakit kahdeksalta (8) naista. Sitten ystäväni lähestyi naisia samalla taktiikalla. Hän onnistui joka kerta. Hän ei ehtinyt edetä kahdeksaan, sillä jäi viettämään iltaa viidennen (5.) naisen kanssa saatuaan yhteystiedot, hymyä, kikatusta ja suudelmia sitä ennen neljältä. Tällä perusteella väitän, että aloittaja on väärässä.
Näin ehdottomasti tapahtui. Kivetkin uskoo 😂.
Ihan normi lauantai ilta jollekin tummalle komealle ja jännittävälle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys näin miehenä on että hyvännäköisenä saa enemmän anteeksi jos päästää sammakoita suustaan tai käyttäytyy moukkamaisesti. Tämä on ihan oma kokemus.
Olet siis sekä rumana että komeana päästellyt sammakoita? Erikoista. Kokeilepa vielä läs ski nä ja laihana, onko eroavaisuutta.
Miksi naiset otatte kaiken aina loukkauksena. En sanonut että komea. Hyvännäköinen, ehkä enemmän semmonen pahapoikamainen look. Ja olen vierestä nähnyt viihteellä että vähemmän mairittelevan näköinen mies ottaa kantaa johonkin asiaan mikä saa naiset suuttumaan ja olen itse sitten itse tahallaan ollut samaa mieltä, niin saan enemmän arvostusta ja hyväksyntää kun tämä epämiellyttävämpi. Se nyt vaan on fakta että hyvännäköinen saa parempaa kohtelua kun huonomman näköinen, oli mies tai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma näkemys näin miehenä on että hyvännäköisenä saa enemmän anteeksi jos päästää sammakoita suustaan tai käyttäytyy moukkamaisesti. Tämä on ihan oma kokemus.
Olen useamman komean miehen torpannut moukkamaisuuden takia, eli ei saa.
Kyllä saa. Olen 190cm komea ja raamikas kaveri. Velipoika on 170cm, hintelä nörtti. Jos molemmat lähestymme naista yhtä törkeästi - minulla käy flaksi 6/10 ja velipojalla ehkä 1/10.
Ihan empiirinen tutkimus
Mahtaa olla laadukkaita naisia jotka lähtevät sinun tasoisen älykön matkaan. No tietysti jos laadukkaampaan ei ole varaa..
Hyvännäköinen ihminen saa etua elämässä. Posketon väite. Ei pidä paikkaansa.
Ihan samoin kaunis nainen voi skitsota ja diivailla miten haluaa, aina siihen joku mies löytyy viereen.