Tuleepa tän äidin lapsille lahjaton joulu
oon yh-äiti minimiäitiysrahalla ja ruuat saa ostettuu mut lahjoja ei, isommille lapsille oon sanonu et äitillä ei ole varaa lahjoihin ja pienemmät ei ymmärrä lahjoista.. Ja sit kun täällä lukee näit juttuja ko anoppi vie joulumielen nii jotenki naurattaa koska niiden lapset saa lahjoja. Ja sukulaisiltakaan niitä lahjoja ei ole tulossa. Kotia ei jouluiseksi koristella koska hintojen takia koristeet jäävät kauppaan mut jos ees jouluruuat tekee niin lapsille riittäisi se ja täysin selvä äiti.
Kommentit (166)
Ja näkihän sen jo ap:n ensimmäisistä teksteistä että se ämmä ei oo ihan normaali, eikä sitä mitä väittää.
Vierailija:
hyppäämistä, mutta eipä hän tullut paikalle eikä ole yhteyttä ottanut =/raahasin siis turhaan helsingistä junassa muovikassillisen leluja ja vaatetta - mukana itsellä kaksi lasta sekä omatkin matkakamppeet.
eipä kauhean reilua?
itsekin huomannut saman, että ei kelpaa käytetty. Pitäisi olla uusinta uutta suoraan kaupasta. En tiedä miksi maailma on tälläiseksi mennyt.
Itse sain ystävältä muovikassillisen vanhoja lastenvaatteita ja olin onnesta soikeana. Paketissa oli mm. Nokian kumisaappaat kokoa 20 ja muuta ihanaa.
Kun lukee näitä " Otetaan/Annetaan" -palstoja, siellä kinutaan taulutelkkareita ja läppäreitä ilmaiseksi. Kun tarjosin vaikkapa sänkyjä ilmaisiksi, ei kelvannut.
laatikkoon ja muutamaan muovipussiin ap perheelle tavaroita ja ruokaa jouluksi. Sovimme tapaamisen erään kaupan eteen. Ystävieni luokse tulin kylään ja samalla ajattelin auttaa ap:ta. Sain kuin sainkin kaikki lahjaksi tarkoitetut tavarat ja matkalaikkuni autoon mahtumaan. Koirat kun veivät suuren osan autosta. Odotin ap:ta TUNNIN kaupan edessä. Ei näkynyt ei.
Vähäsen vituttaa. Meileissä tuntui vähäsen oudolta ja kertoi kuinka vaikeaa on pyytää apua ja kuinka häntä haukutaan täällä.
Tavarat roudasin takaisin kotiin ja ruuat syötiin kavereiden ja koirien kanssa.
Ja halvalla saa jotakin ostettua. Onko sulla jotain osamaksulaskuja vai miksi ei rahat riitä??
T: opiskelija yh- yhden 2,5 vuotiaan äiti.
niin lapsilisää pitäisi tulla ainakin 1000 euroa. Se tuli juuri ennen joulua. Miten niin siitä ei riittänyt lahjoihin/koristeisiin?
Olen itse 5 lapsen pienipalkkainen yh ja ärsyttää kun toiset provoilevat meidän kustannuksella. Vaikka tuloni ovat alle 2000/kk meillä katettiin kaunis joulupöytä ja jokainen sai yli 10 lahjaa.
Oon ite lapsen pienen lapsen äiti äippälomalla, eli tulee lapsilisät, elarit ( minimi , äippäraha ja hoitoraha, siis näillä me maksetaa laskut, ostettii kuusi, kinkku, jouluruuat ja kummallekki lapselle lahjoja muutama. Lisäksi lahjotin joulupataan pari pakettia. Me ei kauheesti kituuteta mut kaikki ollaan saatu, ja ostettii joka muillekki lahjoja. En siis tiiä miksei joillain oo rahaa mihinkää, juoko ne? tai polttaavat? Jos polttaa askin päivässä halvinta röökiä, se maksaa viikossa reilu 22euroa!!!!!!!!!! elikkäs kuussa reilut 88euroa! T: Äite 22v
ja kertoisit minä ikäiset lapset. Voisin jeesata sen verran et jonkun pikku yllätyksen lähettäisin lapsillesi.
Ja ihan oikeasti, vain joulumieltä tuodakseni.
Paperista voi taitella nauhoja, tehdä joulukuvia seiniin, ikkunaan jne jne.
tähdet ikkunoihin.
Joulukonsertit on ilmaisia, samaten joulukirkko. Ja pulkkamäki, jos vaan lunta saadaan. Kauppojen jouluikkunoita ja kaupungin jouluvaloja voi käydä katselemassa kuka vaan. Ja pieniä paketteja voi laittaa vaikka ihan mistä. Siis saippuoita, sukkia yms.
Vierailija:
Kotia ei jouluiseksi koristella koska hintojen takia koristeet jäävät kauppaan mut jos ees jouluruuat tekee niin lapsille riittäisi se ja täysin selvä äiti.
Jotenkin haiskahtaa provolle, koska koristeita edes jonkin näköisiä, on helppo tehdä itsekin hyvin pienellä rahalla.
Havuista voi askarrella kranssin tai muita koristeita.
Ei ne lahjat vaan yhdessä oleminen ja mukavien asioiden yhdessä tekeminen. Se kuulostaa varmasti hölmöltä jos rahat on niin tiukilla kuin teillä on, mutta sellaiset asiat jäävät mieleen, ei niinkään se, mitä on saanut lahjaksi.
provo ei ole koska eron jälkeen koristeet jäivät ex-miehelle koska hänestä ne kuuluivat hänelle. Myöskin lapsia on 6 ja tosiaan minimiäitiysraha tulona niin sillä ei paljon ylimääräisiä ostella.
kuusi lasta, työtön äiti ja eksä, joka vei erossa joulukoristeet, hih!
arvaan että lasten kummit eivät välitä lapsista ollenkaan joten sieltäkään ei ole lahjan lahjaa tulossa, isovanhemmat samoin. myöskään ex-mies ei välitä lapsistaan tipan tippaa (kuitenkin 6 on pitänyt tehdä).
Vierailija:
provo ei ole koska eron jälkeen koristeet jäivät ex-miehelle koska hänestä ne kuuluivat hänelle. Myöskin lapsia on 6 ja tosiaan minimiäitiysraha tulona niin sillä ei paljon ylimääräisiä ostella.
Eikö mieskään anna lahjoja lapsilleen jouluna? Onko isovanhepia elossa?
Sorry, mutta tuo vastaus sai sinut vaikuttamaan entistä enemmän provolta ;)..
työtön en tällä hetkellä ole vaan olen äitiyslomalla jonka jälkeen joko työttömyys tai hoitovapaa
Se voi olla kova paikka jos ei saa YHTÄÄN lahjaa jouluna.
piti oikein etsiä esille että näkisi mitä tälle ap:lle kuuluu ja näyttää hyvää kuuluvan. Ihmiset ovat olleet auttavaisia, mutta ap huijari?