Puoliso sanoi jotain niin törkeää etten voi uskoa?!
Keskustelu meni näin, ei ollut siis mitään riitaa tätä ennen. Mies harmitteli kun jää niin vähän aikaa nukkua ennen työvuoron alkamista. Oli itse lähtenyt omille menoilleen jotka venyivät myöhään iltaan. Sanoi että on muka minun ja lapsen vuoksi mennyt niin myöhään kotiin tuleminen? Ihmettelin kommenttia, totesin että sinähän olit jo päivällä omilla menoillasi että aikaa sinulla on tänään mennyt monta tuntia eikä ne liity mitenkään perheeseen. Tähän mies sanoi: jos mä joutuisin olemaan täällä kotona yhtään enempää niin ampuisin kuulan kallooni, siksihän mä olen täältä niin paljon pois, luuletko että mä haluan linnottautua tänne kotiin?! Poistui tämän sanottuaan toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Jäin monttu auki seisomaan enkä saanut sanaakaan sanottua. Myöhemmin kun otin hänen kommenttinsa puheeksi niin väitti että ei todellakaan ole mitään sellaista sanonut ja vettuuntuneena totesi että hanki kuulolaite! Mitä hittoa??? Teini valitettavasti myös kuuli isänsä sanomiset, pahoitti mielensä, että kait tässä pitää kaksi kuulolaitetta hommata!
Kommentit (213)
Hänellä on uusi katsottuna. Käyttäytyy törkeästi ja toivoo sinun tekevän ensimmäisen siirron.
Mies kysyi eilen myöhään illalla että miksi olen niin väsynyt enkä ole nukkunut kunnolla? Tähän vastasin että on ollut stressiä aika paljon viime aikoina. Mies sanoi että hän ei ainakaan ole sitä minulle aiheuttanut. Totesi että välittää minusta todella paljon, on kaikki tekemisensä tehnyt vain minun parastani ajatellen. Mies sanoi että hän itsekin on voinut tavallista paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin?!!! Että minun pitää vain lopettaa kaikki turhat stressaamiset, ei ole syytä ajatella että hän haluaisi mitään pahaa ikinä aiheuttaa! Eikä hänellä todellakaan ole mitään toisia naisia jos nyt sellaistakin epäilen kun olen ihmetellyt hänen jatkuvaa kulkemistaan. Että kaikki on vain minun keksimää kuvitelmaa jos jotain epäilen.
Jämäkästi sanoin että tähän minä en taas lähde. Tiedän että olet tehnyt väärin ja törkeästi, ihan turha muuta väittää. Sanoin että onkohan hänellä nyt muistissa jotain vikaa? Mitä mm. päähän ampumisella sitten tarkoitti?! Tässä vaiheessa mies alkoi hermostua. Katsoi kysyvästi että mitä sinä nyt taas puhut? En IKINÄ ole niin sanonut! Nyt olet kuullut taikka ymmärtänyt niin väärin että huh huh. Hän on saattanut jotain epämääräistä sanoa kun olen häntä taas ärsyttänyt tahallani? mutta ei koskaan sanoisi niin. Väitti että teinikin on nyt sitten käsittänyt ja kuullut ihan väärin. Hänellä ei ole mitään meitä vastaan, haluaa vain olla meidän kanssa. Kuinka voimmekaan näin vääristellä asioita?! Olin tästä tapahtuneesta maininnut viestillä yksi päivä ja sanoin että katsopa vielä sitä meidän viestiketjuakin. Tähän mies totesi ettei hänellä näy enää yhtään minun viestejäni. Että vahingossa oli poistanut meidän parin vuoden viestittelyt kokonaan puhelimestaan??? Juu, ihan varmasti vahingossa tapahtunut! Tämmöistä tänne. ap
Vierailija kirjoitti:
Mies kysyi eilen myöhään illalla että miksi olen niin väsynyt enkä ole nukkunut kunnolla? Tähän vastasin että on ollut stressiä aika paljon viime aikoina. Mies sanoi että hän ei ainakaan ole sitä minulle aiheuttanut. (Vastuunsiirto, kaasuvalotus, tietää nimenomaan itse aiheuttaneensa sen.) Totesi että välittää minusta todella paljon, on kaikki tekemisensä tehnyt vain minun parastani ajatellen. (Talks is cheap. Teot ratkaisee, ei puhe. Onko toiminta linjassa sanojen kanssa. Miten tämä näkyy konkreettisesti.) Mies sanoi että hän itsekin on voinut tavallista paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin?!!! (Just joo... että hän itseKIN...) Että minun pitää vain lopettaa kaikki turhat stressaamiset (syyllistäminen), ei ole syytä ajatella että hän haluaisi mitään pahaa ikinä aiheuttaa! (Noin juuri sanovat ne, jotka yrittävät uskotella etteivät ole sitä mitä ovat. Esim. pettäjä sanoo, ettei koskaan pettäisi.) Eikä hänellä todellakaan ole mitään toisia naisia jos nyt sellaistakin epäilen (eli siis taitaa tosiaan olla) kun olen ihmetellyt hänen jatkuvaa kulkemistaan. Että kaikki on vain minun keksimää kuvitelmaa jos jotain epäilen. (Oh, really?)
Jämäkästi sanoin että tähän minä en taas lähde. (HYVÄ, AP!) Tiedän että olet tehnyt väärin ja törkeästi, ihan turha muuta väittää. Sanoin että onkohan hänellä nyt muistissa jotain vikaa? Mitä mm. päähän ampumisella sitten tarkoitti?! (MAHTAVAA!)Tässä vaiheessa mies alkoi hermostua. (Kyllä, kun ei onnistunut manipuloimaan sinua kuten ennen.) Katsoi kysyvästi että mitä sinä nyt taas puhut? En IKINÄ ole niin sanonut! Nyt olet kuullut taikka ymmärtänyt niin väärin että huh huh. (Kaasuvalotusta) Hän on saattanut jotain epämääräistä sanoa kun olen häntä taas ärsyttänyt tahallani? (Vastuunsiirto, sinä olet ansainnut kaiken, koska SINÄ teit jotain, miksi hän sitten joutui tekemään sen mitä teki.) mutta ei koskaan sanoisi niin. (Suora vale.) Väitti että teinikin on nyt sitten käsittänyt ja kuullut ihan väärin. (Hoh hoijaa.) Hänellä ei ole mitään meitä vastaan, haluaa vain olla meidän kanssa. (Eli siis oikeasti on jotain teitä vastaan eikä halua olla teidän kanssa, mutta uskottelee sinulle nyt toisin.) Kuinka voimmekaan näin vääristellä asioita?! (Niin, hän siis on se, joka vääristelee asioita, mutta syyttää teitä siitä.) Olin tästä tapahtuneesta maininnut viestillä yksi päivä ja sanoin että katsopa vielä sitä meidän viestiketjuakin. Tähän mies totesi ettei hänellä näy enää yhtään minun viestejäni. Että vahingossa oli poistanut meidän parin vuoden viestittelyt kokonaan puhelimestaan??? Juu, ihan varmasti vahingossa tapahtunut! (No just, ihan klassinen loppukohtaus tälle keskustelusessiolle. Eikä se auta, vaikka sulla olisi todisteet lähteneissä, silti väittävät mustaa valkoiseksi.) Tämmöistä tänne. ap
Lue kommenttini tuolta viestisi välistä.
Youtubessa on kanava Mental Healness, jonka pitäjä Lee Hammock on miehesi kaltainen mies. Hän on ollut vuosia terapiassa parantamassa tapojaan ja nyt sitten auttaa muita tunnistamaan näitä toksisia toimintoja ja kertoo, miten toksisen ihmisen mieli toimii, mitä he tekevät ja miksi tekevät. Tuo tekstisi on kuin hänen videoistaan.
ihmiset sanoo monia asioita
.
jos nyt meet itseesi, ootko ikinä sanonut miehelle mitään törkeätä?
.
tietysti sanot vain aiheesta, niin niin,
mutta ootko aiheesta sanonut rumasti?
Sun kannattaa miettiä myös omaa käytöstä miestäsi kohtaan. Oletko kova valitti ja? Mies ei ehkä jaksa kuunnella sun nalkutusta. Ainakin mun mies sanoi mulle ettei jaksanut olla kotona aikoinaan exänsä luona, kun kokoajan oli pahalla päällä.
Vierailija kirjoitti:
ihmiset sanoo monia asioita
.
jos nyt meet itseesi, ootko ikinä sanonut miehelle mitään törkeätä?
.
tietysti sanot vain aiheesta, niin niin,
mutta ootko aiheesta sanonut rumasti?
En ole ap, mutta en ole sanonut koskaan miehelleni mitään törkeää. No ok, kerran suuttuneena sanoin häntä munapääksi viidentoista vuoden aikana, kun olin ihan sairaan vihainen ja syystä.
Ihmiset sanoo monia asioita. Ihmiset myös tap*aa, rais*aa ja varastaa. Ei niitä juttuja silti pitäisi tehdä eikä se tee niistä oikeita tai oikeutettuja.
Katso tämä, ei ole kuin muutaman minuutin. Tulee suoraan parin minuutin kohdalla tuo "olet vain kuvitellut".
Ap ja muutkin jotka ovat ja ovat olleet yhdessä narsistin kanssa, kannattaa lukea kirja nimeltä Sata Tapaa Tappaa Sielu, Tuija Välipakka on kirjoittanut tuon. Oli karua luettavaa ja samalla silmiä avaavaa, kun luki että mitä kaikkea naristit tekeevätkään.
Ja he, jotka tällä hetkellä ovat narsistin kanssa, pakatkaa kamanne ja nostakaa kytkintä, te ansaitsette niin paljon parempaa <3
Vierailija kirjoitti:
Ap ja muutkin jotka ovat ja ovat olleet yhdessä narsistin kanssa, kannattaa lukea kirja nimeltä Sata Tapaa Tappaa Sielu, Tuija Välipakka on kirjoittanut tuon. Oli karua luettavaa ja samalla silmiä avaavaa, kun luki että mitä kaikkea naristit tekeevätkään.
Ja he, jotka tällä hetkellä ovat narsistin kanssa, pakatkaa kamanne ja nostakaa kytkintä, te ansaitsette niin paljon parempaa <3
Itse muistuttaisin siitä, että sen ei aina tarvitse olla mitään henkeä uhkaavaa väkivaltaa vaan narsistin kanssa oleminen on paljon muutakin epätervettä ihmissuhdetta ja henkistä ja seksuaalista väkivaltaa, hyvin hienovaraista ja piilotettua väkivaltaa, manipulaatiota, myyräntyötä jne. Mutta se AINA sairastuttaa kohdetta ja aiheuttaa kuormaa mielenterveydelle.
Kannattaa lukea ketju Narsistin keskustelutyyli. Siellä on juttuja monenlaisista suhteista narsistien kanssa.
Ainoa oikea tapa suhtautua narsistiin on pysyvä nollakontakti. Ja once you know, you go.
Vierailija kirjoitti:
Mies on viime aikoina sanonut ja tehnyt paljon kaikenlaista mitä on jälkikäteen väittänyt ettei muka ole tehnyt. On jopa vihjannut että minulla viiraa päässä, kuvittelen asioita?! Mutta tämä kommentti oli kyllä kamala. Onkohan tuo mieskään nyt ihan itse tervepäinen? ap
Tekee tuota ihan tarkoituksella. Saa sinut epäilemään itseäsi ja kohta jo oletkin sitä mieltä, että sinähän tässä tosiaan taidat se syypää olla.
Kuulostaa ihan narsistin käytökseltä. Kannattaa tutustua aiheeseen, esim. Youtubesta löytyy suomenkielinen Narsisti vs Minä kanava ja monia hyviä englanninkielisiä, esim. Surviving narcissism ja Dr Ramani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja he, jotka tällä hetkellä ovat narsistin kanssa, pakatkaa kamanne ja nostakaa kytkintä, te ansaitsette niin paljon parempaa <3Itse muistuttaisin siitä, että sen ei aina tarvitse olla mitään henkeä uhkaavaa väkivaltaa vaan narsistin kanssa oleminen on paljon muutakin epätervettä ihmissuhdetta ja henkistä ja seksuaalista väkivaltaa, hyvin hienovaraista ja piilotettua väkivaltaa, manipulaatiota, myyräntyötä jne. Mutta se AINA sairastuttaa kohdetta ja aiheuttaa kuormaa mielenterveydelle.
Kannattaa lukea ketju Narsistin keskustelutyyli. Siellä on juttuja monenlaisista suhteista narsistien kanssa.
Ainoa oikea tapa suhtautua narsistiin on pysyvä nollakontakti. Ja once you know, you go.
Juuri näin. Aina ei ole fyysinen väkivalta mukana. Henkinen väkivalta on kuitenkin jatkuvaa ja se sairastuttaa narsistin lähellä olevan ajan kanssa. Erittäin monella narsistin uhrilla on fyysisiä oireita tai sairauksia tullut suhteen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa ihan narsistin käytökseltä. Kannattaa tutustua aiheeseen, esim. Youtubesta löytyy suomenkielinen Narsisti vs Minä kanava ja monia hyviä englanninkielisiä, esim. Surviving narcissism ja Dr Ramani.
Ja täällä palstalla on valtavan hyvä pitkä ketju Narsistin keskustelutyyli.
Jännä miten AP oli unohtanut aloitusviestiin laittaa että "niin ohan toi mies kaasuvalottanut minua säännöllisesti", luulisi että se olisi aika olennainen osa aloitusta :)
Ottakaa lääkkeet välillä, sitten taas mukavampi haukkua muita.
Vierailija kirjoitti:
Jännä miten AP oli unohtanut aloitusviestiin laittaa että "niin ohan toi mies kaasuvalottanut minua säännöllisesti", luulisi että se olisi aika olennainen osa aloitusta :)
No jännä sinänsä, että ehkäpä ap ei ole tajunnut ennen kuin ketjun sivulla x, että mies on säännöllisesti kaasuvalottanut häntä.
Ero, välittömästi. Noiden tollaisten kanssa on aivan turha keskustella. Lapsi miehelle kylään vain jos olet varma ettei kaltoinkohtele.
Vierailija kirjoitti:
Mies on viime aikoina sanonut ja tehnyt paljon kaikenlaista mitä on jälkikäteen väittänyt ettei muka ole tehnyt. On jopa vihjannut että minulla viiraa päässä, kuvittelen asioita?! Mutta tämä kommentti oli kyllä kamala. Onkohan tuo mieskään nyt ihan itse tervepäinen? ap
No esimerkiksi alkoholikin tuhoaa niitä aivosoluja, kun liikaa käyttää. Eräs mies ei enää muistanut oman lapsen syntymästä mitään, vaan oli kehittänyt päässää erilaisen tarinan, miten esikoinen syntyi ja mitä siellä synnytyssalissa tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Kun aloin miettimään meidän keskusteluja noin ylipäänsä. Niin aika usein ne ovat menneet niin että kun mies sanoo jotain niin väittää minuutin päästä ettei ole sanonut näin. Alkaa inttämään ja puhumaan päälle ja väittämään ihan pokkana että olen kuullut väärin. Usein lapsi on kuullut tämän ja huutaa jostain sivusta isälleen että kyllä minäkin kuulin mitä sinä sanoit. Miksi väität muuta ja vastaan? Taikka jos mies on kertonut etukäteen käyvänsä paikassa a ja selviääkin ettei siellä käynytkään niin alkaa väittää että ei ole sanonut menevän sinne taikka valehtelee että on käynyt tms. Vaikka onkin selvinnyt ettei ole käynyt. Aivan käsittämätöntä pakan sekoittamista ollut viime kuukaudet. En enää luota mieheeni enkä edes itseeni! ap
Päätä luottaa itseesi, aina uudestaan ja uudestaan ! pelasta itsesi ja lapsesi !
Kun uskosi alkaa horjua niin mieti sitä miehen omahyväistä katsetta ja miten arvottomana ja tyhmänä hän sinua on pitänyt. Hän on vaan vedellyt naruistasi omia sairaita koreografioitaan noudattaen, ei ole kohdellut sinua kunnoituksella eikä rakkaudella.
Ihmisillä on mitä erilaisimpia motiiveja parisuheelle ja terve ja tasapainoinen, rakastava suhde on vain osan tavoitteena.