Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso sanoi jotain niin törkeää etten voi uskoa?!

Vierailija
13.05.2023 |

Keskustelu meni näin, ei ollut siis mitään riitaa tätä ennen. Mies harmitteli kun jää niin vähän aikaa nukkua ennen työvuoron alkamista. Oli itse lähtenyt omille menoilleen jotka venyivät myöhään iltaan. Sanoi että on muka minun ja lapsen vuoksi mennyt niin myöhään kotiin tuleminen? Ihmettelin kommenttia, totesin että sinähän olit jo päivällä omilla menoillasi että aikaa sinulla on tänään mennyt monta tuntia eikä ne liity mitenkään perheeseen. Tähän mies sanoi: jos mä joutuisin olemaan täällä kotona yhtään enempää niin ampuisin kuulan kallooni, siksihän mä olen täältä niin paljon pois, luuletko että mä haluan linnottautua tänne kotiin?! Poistui tämän sanottuaan toiseen huoneeseen ja laittoi oven kiinni. Jäin monttu auki seisomaan enkä saanut sanaakaan sanottua. Myöhemmin kun otin hänen kommenttinsa puheeksi niin väitti että ei todellakaan ole mitään sellaista sanonut ja vettuuntuneena totesi että hanki kuulolaite! Mitä hittoa??? Teini valitettavasti myös kuuli isänsä sanomiset, pahoitti mielensä, että kait tässä pitää kaksi kuulolaitetta hommata!

Kommentit (213)

Vierailija
161/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana miehenä ja kaiken  maailman erilaisiin ihmisiin elämäni aikana törmänneenä totean, että tässä tietysti kuulimme yhtä osapuolta ja hänen suppeaa kertomusta tarinasta.

Erityisesti suoraviivaiset "ota ero" palikat saisitte itse saada kunnolla näpeillenne liian pitkälle menevistä nopeista johtopäätöksistä. Naisten (sisarten) toisilleen antama tuki on hieno asia, mutta voi johtaa myös vääriin lopputulemiin.

Emme tiedä tapauksesta tai laajemmin aloittajan perhe-elämästä mitään.

Kerropa nyt sitten mikä tässä olisi väärä johtopäätös ja miten asia voisi olla, mitä me suoraviivaiset sisaret emme ymmärrä? 

Tajuat kai, että nämä neuvomme tulevat siitä, mitä olemme elämässä kantapään kautta oppineet. 

Vierailija
162/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana miehenä ja kaiken  maailman erilaisiin ihmisiin elämäni aikana törmänneenä totean, että tässä tietysti kuulimme yhtä osapuolta ja hänen suppeaa kertomusta tarinasta.

Erityisesti suoraviivaiset "ota ero" palikat saisitte itse saada kunnolla näpeillenne liian pitkälle menevistä nopeista johtopäätöksistä. Naisten (sisarten) toisilleen antama tuki on hieno asia, mutta voi johtaa myös vääriin lopputulemiin.

Emme tiedä tapauksesta tai laajemmin aloittajan perhe-elämästä mitään.

Periaatteessa useimmissa asioissa näin, mutta kyllä tämä ap:n juttu on melkoisen selkeä tapaus. Tietysti jos ap olisi valehdellut tai vääristellyt asioita aloituksessa, niin asia olisi toinen, mutta a) nyt ei vaikuta siltä eikä ap oikein hyötyisi mitään siitä, että vääristelee anonyymillä palstalla, eri asia jos tuttu ihminen kertoilee juttuja, b) ei keskustelupalstan juttuihin voi vastata siitä olettamuksesta, että aloittaja valehtelee. Jos valehtelee, niin sitten hän itse tietää, ettei kannata suhtautua vastauksiinkaan tosissaan. Joka tapauksessa joku toinen, jolla on oikeasti se tilanne, voi saada apua tästä ketjusta.

t. Nainen, jolla myös jo elämänkokemusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on viime aikoina sanonut ja tehnyt paljon kaikenlaista mitä on jälkikäteen väittänyt ettei muka ole tehnyt. On jopa vihjannut että minulla viiraa päässä, kuvittelen asioita?! Mutta tämä kommentti oli kyllä kamala. Onkohan tuo mieskään nyt ihan itse tervepäinen? ap

Sillä on toinen nainen, ihan perus tällainen käytös kun petetään puolisoa. Veetuilu ja kyräily ja syyttely. Plus omituiset menot. EN hyväksyisi käytöstä vaan eroaisin saman tien. Nim.kokemusta on. 

Vierailija
164/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti kommentoin naisena ja perheenäitinä, että silloin kun llen todella stressaantunut ja monta rautaa tulessa ja dedlinet painaa päälle, niin itse jopa huudan ja karjun miyä sattuu kaikkea rumaa perheelleni. Eikä se sitä tarkoita, ettenkö rakastaisi, tietävät antaa tilaa ja omaa rauhaa, jolloin olen hetken päästä normaali. Ja rentoutunut olen kun llen saanut asiat hoidettua. Sitä vaan, että ajanjaksoja tulee ja menee elämässä. Kysypä ap ihan rauhallisesti miehelyäsi, että mitä kuuluu ja miten hänellä menee? Burnout?

Vierailija
165/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti kommentoin naisena ja perheenäitinä, että silloin kun llen todella stressaantunut ja monta rautaa tulessa ja dedlinet painaa päälle, niin itse jopa huudan ja karjun miyä sattuu kaikkea rumaa perheelleni. Eikä se sitä tarkoita, ettenkö rakastaisi, tietävät antaa tilaa ja omaa rauhaa, jolloin olen hetken päästä normaali. Ja rentoutunut olen kun llen saanut asiat hoidettua. Sitä vaan, että ajanjaksoja tulee ja menee elämässä. Kysypä ap ihan rauhallisesti miehelyäsi, että mitä kuuluu ja miten hänellä menee? Burnout?

Niin no, tajuat kai itsekin, ettet ole ihan normaali, kun kirjoitit, että hetken päästä olet normaali. Oletko ajatellut jotain terapiaa tms. vihanhallintamenetelmää? Eikö ikinä ole tullut mieleen selvittää, miksi käyttäydyt noin ja tehdä sille jotain?

EI OLE OK HUUTAA JA KARJUA MITÄ SATTUU. 

Vierailija
166/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs tilanne?

Vierailija
167/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselle tuli ihan ekana mieleen että miehellähän burnout päällä tai ainaski erittäin lähellä, täälläkin on jossakin osiossa pohdittu että Suomessa on paljon avioeroja niin enää yhtään ihmettele miksi, täällä on 9 sivullista näitä "ukko pihalle ja lasku perään" kommentteja, aika helpolla laittaa palstalaiset kumppanin vaihtoon ja oman sekä lasten elämän uusiksi, pitäisiköhän ensin vaikka laittaa jäitä hattuun ja keskustella ?

Vierailija
168/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itselle tuli ihan ekana mieleen että miehellähän burnout päällä tai ainaski erittäin lähellä, täälläkin on jossakin osiossa pohdittu että Suomessa on paljon avioeroja niin enää yhtään ihmettele miksi, täällä on 9 sivullista näitä "ukko pihalle ja lasku perään" kommentteja, aika helpolla laittaa palstalaiset kumppanin vaihtoon ja oman sekä lasten elämän uusiksi, pitäisiköhän ensin vaikka laittaa jäitä hattuun ja keskustella ?

Tässä on polku

1. menee hermot

2. tulee huudettua

3. tulee huudettua jotain asiatonta

4. tulee huudettua jotain todella asiatonta

5. kaasuvalotetaan kohdetta, ettei ole tapahtunut niin

Kyllä itselle nuo kohdat neljä ja viisi ovat jo sellaiset, että vain isolla anteeksipyynnöllä ja terapiaan omatoimisella hakeutumisella voisi välttää eron. Ja se ero on sitten ihan sen huutajakaasuvalottajan oma syy, ei sen kohteen. 

Vierailija
169/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin kauhean tyhmiä ja lapsellisia sekä itsekeskeisiä, että ihmettelen, miten ylipäätään kukaan on enää naimisissa. Nähdään vain itsensä ja omat kärsimyksensä ja syytetään oman elämän raakuudesta pelkästään muita. Omaa osuutta asioihin ei nähdä, eikä edes yritetä katsoa. Jos nämä ihmislapset sitten jäävät yksin, niin eipä se onni siitä mitenkään yleensä kukoistamaan ala, vaan päinvastoin. Elämä menee yleensä entistä ankeammaksi.

Vierailija
170/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä oli kanssa paljon omissa menoissaan. Teki paljon töitä ja sitten vapaa-ajat huiteli ties missä. Tosi pienellä varoitusajalla aina ilmoitti menoistaan ja sitten väitti silmät kirkkaina, että varmasti olen tästäkin sanonut jo aikoja sitten. Tai olihan siitä puhetta. En vaan itse koskaan muistanut näitä puheita.

Jossain kohtaa sitten löysi toisen naisen. Silloin käytös muuttui ärtyneeksi ja vältteleväksi.

Nyt saa ihan rauhassa mennä menojaan. Tosin epäilen että uusi naisensa pitää tiukemmassa liiassa. No kyllä se totuus joskus paljastuu tuollekkin.

Itse saan vapaasti olla lasten kanssa ilman kenenkään äksyilyä ja ärtymystä siitä että on perhe olemassa.

Uusi miesystäväni myös mielellään tekee kaikenlaista kanssani eikä ole pitkin hampain lähdössä jos jonnekkin pyytää mukaan kuten ex.

Vierailija
171/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat niin kauhean tyhmiä ja lapsellisia sekä itsekeskeisiä, että ihmettelen, miten ylipäätään kukaan on enää naimisissa. Nähdään vain itsensä ja omat kärsimyksensä ja syytetään oman elämän raakuudesta pelkästään muita. Omaa osuutta asioihin ei nähdä, eikä edes yritetä katsoa. Jos nämä ihmislapset sitten jäävät yksin, niin eipä se onni siitä mitenkään yleensä kukoistamaan ala, vaan päinvastoin. Elämä menee yleensä entistä ankeammaksi.

Niin. Ap:n ja lapsen elämä muuttuu paremmaksi kyllä eron myötä, kiukuttelevan ja kaasuvalottavan miehen ei. Nämä on niin nähty. 

Vierailija
172/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo "ammun itseni, jos pitää olla perheen kanssa kotona" kommentti on kyllä sellainen, että päästäisin miehen menemään. Ei taida olla perheenisä matskua.

Vierailija
173/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo "ammun itseni, jos pitää olla perheen kanssa kotona" kommentti on kyllä sellainen, että päästäisin miehen menemään. Ei taida olla perheenisä matskua.

Idiootti miehellä joko on toinen nainen tai sitten kuvittelee, että perhe tuollaisen heiton kuultuaan alkaa miettiä, miten isäparan elämänlaatua saadaan parannettua sen sijaan että pohtivat aseen löytämistä tai muuttoa erilleen. 

Vierailija
174/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi sen, mitä 90% miehistä ajattelee, mutta ei kehtaa sanoa, kun seurustelee apn kaltaisen narsistin kanssa, joka saa psykoosin kaikesta, joka uhkaa hänen ihanaa perheidylliään.

Vierailija
175/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustella miehen kanssa. Aluksi olin niiin valtavan rakastunut. Hän oli hurmaava ja ihana ja ihastuttava ja fiksu. Kunnes kuori alkoi rakoilla. Onneksi olin jalat maassa rakastumiseni kanssa. Kolmen kuukauden kohdalla hän teki oharit ja kaasuvalotti, että minä olisin ymmärtänyt väärin. Siitä päivästä aloin seurata miehen tekemisiä todella tarkkaan ja siinä todella olikin seurattavaa, koska se paheni päivä päivältä ja sitten kun olin varma, että en kuvittele vaan mies on oikeasti todella toksinen munapää, joka ei kykene hyvään ihmissuhteeseen, lähdin. 

Voin niin hyvin kuvitella, että hänen avioliitossaan on ollut juuri tuollaista ap:n kuvailemaa toimintaa. 

Luottakaa itseenne, älkää ikinä ulkoistako omia vaistojanne toisen käsiin. 

Vierailija
176/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoi sen, mitä 90% miehistä ajattelee, mutta ei kehtaa sanoa, kun seurustelee apn kaltaisen narsistin kanssa, joka saa psykoosin kaikesta, joka uhkaa hänen ihanaa perheidylliään.

Kukahan tässä se narsisti on. Narsisti ei halua perheidylliä vaan paskan perheen koko perheelle ja tekee kaikkensa joko passiivisesti tai jopa aktiivisesti paskoakseen sen. Siinä sitten sinisilmäinen puoliso ihmettelee, miksi kaikki on niin vaikeaa. 

Vierailija
177/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumiset ovat jääneet vähiin. Olen ollut melkoisen ahdistunut, tänään meinasin aamulla purskahtaa itkuun kun tulin suihkusta mutta itkua ei tullutkaan. Olen lukossa, hukassa, tuntuu että "pimahdan" lähipäivinä. Kurkkua kuristaa ja syke on korkealla. Tämä olotila ei ole nyt normaali. Miehen käytös on saanut minut lähes romahduspisteeseen. Kelaan niitä miehen järkkyjä sanoja mielessäni, kelaan kaikkea miltä olenkaan silmäni ummistanut. Mitä ve tun paskaa olen sietänytkään häneltä!

Näen silmieni edessä miehen omahyväisen katseen. Kuinka hän tarkoituksella piinaa minua aina ja aina. En pysty muuttoa ja eroa jäsennellä päässäni niin että ne oikeasti tapahtuisivat. Salassa ne on kuitenkin tehtävä. Kiitos että olitte nostaneet ketjun ylös ja vastailleet. Teistä on apua. ap

Vierailija
178/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkumiset ovat jääneet vähiin. Olen ollut melkoisen ahdistunut, tänään meinasin aamulla purskahtaa itkuun kun tulin suihkusta mutta itkua ei tullutkaan. Olen lukossa, hukassa, tuntuu että "pimahdan" lähipäivinä. Kurkkua kuristaa ja syke on korkealla. Tämä olotila ei ole nyt normaali. Miehen käytös on saanut minut lähes romahduspisteeseen. Kelaan niitä miehen järkkyjä sanoja mielessäni, kelaan kaikkea miltä olenkaan silmäni ummistanut. Mitä ve tun paskaa olen sietänytkään häneltä!

Näen silmieni edessä miehen omahyväisen katseen. Kuinka hän tarkoituksella piinaa minua aina ja aina. En pysty muuttoa ja eroa jäsennellä päässäni niin että ne oikeasti tapahtuisivat. Salassa ne on kuitenkin tehtävä. Kiitos että olitte nostaneet ketjun ylös ja vastailleet. Teistä on apua. ap

Lämmin halaus. Sinua on kohdeltu henkisesti väkivaltaisesti ja siitä toipuminen ottaisi aikansa. Tietäisin hyvän terapeutin, joka on erikoistunut juuri tuollaisiin tapauksiin, mutta hän ei pysty nyt vastaanottamaan ketään uutta. Suosittelen sinua siksi harkitsemaan vajaan viiden sadan euron paketin ostamista täältä, vaikka en ole hänen palveluitaan kokeillut itse. Olen kuitenkin kuunnellut jotain youtubevideoita. Tai edes yksi konsultaatiotunti kokeeksi. 

https://jennikiviniemi.fi/terapian-hinnat/

Nyt tarvitset näkemystä joltain, joka tietää tällaiset tapaukset rutiinisti. Sinun ystäväsi saataisivat kaasuvalottaa sinua vahingossa lisää tyyliin pekkahan on niin mukava, kuulit varmaan väärin tai pekka nyt oli vaan niin väsynyt, kaikillehan joskus jotain sattuu tms. Sitä riskiä ei kannata nyt ottaa. 

Vierailija
179/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun silmät kerran avautuvat, niitä taitaa olla mahdoton saada ummistettua enää uudelleen. Sinulla on edessä uusi ja parempi elämä. Ihan helpolla se ei luultavasti tule, mutta uskon, että tulet tuntemaan lopulta huojennusta siitä, että tuo mies on ulkona kodistasi. 

Vierailija
180/213 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Once you see it, you cannot unsee it.