Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väestöliitto: Puoli miljoonaa ihmistä lisää tarvittaisiin hyvinvointiyhteiskunnan turvaamiseen

Vierailija
13.05.2023 |

aivokirurgeille on kova tarve

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun Islanti pärjää maailman merillä 300.000 asukkaan voimin. Virokin alle parilla miljoonalla. Miksi Suomessa pitää olla 6 miljoonaa ihmistä?

Kun pitää olla se hyysäysyhteiskunta, jossa kaikki kulut kierrätetään veroina valtion kautta ihmisille takaisin. Jos näin ei olisi, selvittäisiin ihan omalla porukalla.

Vierailija
122/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun syömään sairauden (ei mt) takia 5 eri lääkettä. Tulisko sitten synnyttää suurin mahdollisuuksin kehitysvammainen vauva ja jäädä sitten itse omaishoitajaksi? Tietty joku työtön voisi saada mun työpaikan ja työttömien määrä vähenee.

Näin siis oikeasti, olen sairauteni suhteen vaikeahoitoinen (monet samassa tilanteessa työkyvyttömyyseläkkeellä), mutta käyn kuitenkin täyspäivätyössä. Ostettiin myös kämppä äsken, niin se lapsilisä sponssi ei riitä korvaamaan kaikkia kuluja.

T. Vapaaehtoisesti lapseton

Ja valitettavasti ÄO ei riittänyt korkeakouluun tai yliopistoon, kokeiltu parikin kertaa, oon se kiltti veroja maksava keskituloinen duunari. Mutta haluutteko sen kehitysvammaisen lapsen elätettäväksi teidän tuloillanne? Omat lääkekorvaukseni pääsette jo maksamaan (about 1000€/3kk, omavastuu itsellä n. 25€/3kk).

Niin ja itsellä se vaikeahoitoinen sairaus (saattaisin tehdä lapselle tiedottomasti jotain vaarallista), niin miehenkin pitäisi jäädä vahtimaan, hän tienaa melko paljon (hyvätuloinen), niin jäis hänenkin verorahat saamatta valtion kassaan ja tämän lisäksi maksaisitte hänenkin elättämisen. Joten kannattaisitteko sitä, että tehdään paljon lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä sitten vaan vauvoja tekemään.

Ei tänne juuri muita olisi tulossakaan kuin sosiaaliturvan varaan loisijoita.

Vierailija
124/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globaalissa tarkastelussa tämä ap:n mainitsema asia ei ole mikään ongelma. Ihmisiä on tällä pallolla liikaa.

Vierailija
125/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

julkinen puoli vaan puolet pienemmäksi ja niiden hankinnat. rahat riittää silloin ihan hyvin. nytkin meni taas siihen leikkiaitaa 390 milj euroa.

Muistelenpa vanhaa lehtijuttua, jonka mukaan joko Espoon tai Vataan kaupungin hallinnossa työskentelee saman verran väkeä, kun Sveitsin valtion hallinnossa!

Ja SOTE-uudistuskin meni mönkään, kun rahat kuluivat hallintoon eikä rahaa riittänut toimintoihin...

Vierailija
126/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeksi sanottuna se tarkoittaa neegggereitä ja vastaavia.

Kansakunnan tuho.

Barbaarein invaasio! Ihan kuin Rooman Imperiumin lopun aikoina! Sitten päästiinkin pimeälle keskiajalle...

Vierailija
127/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa joukkokokous vilpittömien isänmaanystävien kesken, jossa näitä kipeitä asioita voisi käsitellä rauhassa, vailla ulkopuolelta tulevaa ja rahoittamaa epäisänmaallista hälinää.

Vierailija
128/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että aletaan rahtaamaan niitä orjia Afrikasta? Kukaan muuhan tänne ei vapaaehtoisesti tule.

Kyllä niitä tähän asti on tuppautunut ihan lähes pakolla. Työntekijöitä tainnut harvemmista tulla. Mukavampi vain ehkä oleskella kun kerta sellaiseen mahdollisuus tarjotaan

Vierailija
129/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi perustaa joukkokokous vilpittömien isänmaanystävien kesken, jossa näitä kipeitä asioita voisi käsitellä rauhassa, vailla ulkopuolelta tulevaa ja rahoittamaa epäisänmaallista hälinää.

Suoraselkäisiä miehiä kaivattaisiin, vailla epäasiallisin konstein hankitun mammonan aiheuttamaa sokaistumista!

Vierailija
130/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten panostaa lapsettomuus hoitoihin enemmän ja tehdä sijaissynnytys lailliseksi. Viime hallitus poisti vuoden vaihteessa kelakorvauksetkin yksityisellä tehtävistä lapsettomuus hoidoista, koska rahat siitä piti laittaa vanhusten hoitoon. Tietty vanhusten hoitoon on tärkeää, mutta ei kovin pitkäkatsesta panostaa siihen syntyvyyden sijaan.

1/5 suomalaisesta ikään katsomatta kuitenkin jossain vaiheessa kokee tahatonta lapsettomuutta. Ja asettaa lapsiperheet tosi eriarvoiseen asemaan, jos lapsettomuudesta kärsinyt lapsiperhe on joutunut ottamaan ison lainan/käyttämään kaikki säästönsä lapsen saamiseksi. Julkisen lapsettomuus hoidot on kuitenkin tosi rajalliset ja moni ei ehdi tulla niiden aikana raskaaksi

Ei ihan riitä puoleen miljoonaan. :D

Enemmänkin joku houkutin lisääntymiskykyisille, jotta tekisivät useamman lapsen. Verovähennys? Jopa Virossa on reilusti korkeammat lapsilisät mitä täällä?

Vierailija
131/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvan kasvun illuusio. Suomen väkiluvun on laskettava ei noustava!

Vierailija
132/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokea sokeaa taluttaa, molemmat kuoppaan lankeaa.

Tämä on nykyajan maailmassa suuri vitsaus globaalisti.

Vierailija
133/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiskunta ei voi jatkaa loputtomiin jatkuvan väestönkasvun varassa, koska luonnonvarat eivät riitä. Se on fakta: kasvulla on rajansa, mutta sitä ennen kaikki kasvu kiihdyttää ilmastonmuutosta. Suomeltakin olisi kaukonäköistä ja ympäristöystävällistä politiikkaa keksiä ratkaisuja, joilla pärjätään vähenevän väestön ja vähenevän kulutuksen varassa. Ikävä kyllä edes vihreät eivät halua myöntää tätä.

Vierailija
134/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomihan voi olla tässäkin asiassa edelläkävijä ja näyttää miten maapallon ylikansoittumista estetään. Ja tietysti toivoa että muut ottavat kehitysmaissa mallia meistä.

Vierailija
135/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on idealistinen käsitys kansakunnastamme. Että voitaisiin olla realistisesti ylpeän riippumattomia muista.

Minusta tuo on hyvä tavoite!

Voisimme me ainakin itsenäistyä uudelleen! EU on pyramidihuijaus!

Vierailija
136/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikasta olisi heti tulossa miljardi ihmistä jotka eivät ole onnistuneet turvaamaan hyvinvointiyhteiskuntaa minnekään koko maanosassa mutta ovat varmoja siitä, että Suomessa onnistuisivat.

Vierailija
137/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan Africcaan, sekä muille hätää kärsiville joka kuukausi tietyn määrän kehitysapua varojeni mukaan, jotta he voisivat kehittää- ja heillä olisi hyvä olla omassa heille osoitetussa maassansa.

Vierailija
138/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi oikeasti harkita mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä olevien kuntouttamista työkykyisiksi. Paljon resurssejahan sekin vaatisi kyllä. Järjestelmämme ei ole tarpeeksi kannustava ja dynaaminen, ideana on parkkeerata ihminen jonkun tuen varaan ja jättää sinne.

Välillä olen miettinyt, että olisi ollut helpompaa olla hakematta itselleen kuntoutusta ollenkaan. Pääsin terapiaan helposti, mutta hoidon jatkumisesta ja maksamisesta piti tapella koko hoidon ajan aivan koko ajan. Tuo aika on jättänyt omat jälkensä, koska siinä toistui monia samoja piirteitä asioista, jotka olivat aiemmin traumatisoineet minut. En edes osaa kuvailla sitä henkistä voimistelua, jota vaatii käsitellä terapiassa esimerkiksi mielivaltaisuutta samalla, kun sun terapiakulut on rästissä täysin mielivaltaisten ja väärin tehtyjen päätösten takia. Siinä herää ajatus, että mielivaltaisuus onkin ihan ok ja että ongelma on sussa. Niin kuin se onkin kuntoutuksen osalta, jos jättää pois ne syyt, miksi hakeuduin kuntoutukseen. Itse valitsin hakea apua ja jatkaa sitä kaikesta huolimatta.

Itselläni samantyylinen kokemus, useita oikeastaan. Olin mt-syistä kymmeniä vuosia työtön, "hoito" oli milloin mitäkin. Koko ajan pyrin eteenpäin. Kun sitten eräs vuosi päättyi jälleen kerran siihen, että Kela ei myöntänyt lisäterapiaa ja kuntoutuskurssinkin anti jäi laihaksi kun sovitut tapaamiset eivät toteutuneetkaan, romahdin. Itkin, huusin ja raivosin pari päivää putkeen. Kun tokenin, varasin yksityiseltä ajat kaikkiin mahdollisiin neurologisiin ym. testeihin, ajatuksena, että nyt selvitetään mikä minussa on vialla. Että miksi apua pihdataan, miksi en myöskään kelpaa kellekään osa-aikatöihin ym.

Että jossei mitään muuta, minun on pakko olla tyhmä, kun en nyky-yhteiskunnassa pärjää.

Joitakin viikkoja myöhemmin sain tietää tulokset. En ole autistinen, mutta koska en ole saanut hoitoa/apua traumojeni käsittelyyn, minulla on edelleen nelikymppisenä useita samankaltaisia käytösmalleja ja ajatusvinoumia kuin autisteilla. Minulla on lisäksi persoonallisuushäiriö, jonka vuoksi piiskaan itseäni inhoten aina vaan eteenpäin, kunnes olen romahtamispisteessä. Ja...minä en ole tyhmä. Keskivertoa älykkäämpi.

Toivottavasti se hoito, jonka olisin itse tarvinnut vuosien varrella, meni jollekin joka tarvitsi sitä itseäni enemmän. Minä en enää aio edes yrittää tehdä tämän yhteiskunnan hyväksi mitään. Haluan vaan olla rauhassa ja yksin.

Vierailija
139/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Afrikasta olisi heti tulossa miljardi ihmistä jotka eivät ole onnistuneet turvaamaan hyvinvointiyhteiskuntaa minnekään koko maanosassa mutta ovat varmoja siitä, että Suomessa onnistuisivat.

Hyvesignaloiva vihervasemmisto on siitä vakuuttunut, eivät muut - eivät edes oikeisto ja elinkeinoelämä, mutta ne hinkuvatkin vain halpatyövoimaa miettimättä nenäänsä pitemmälle.

Vierailija
140/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako määrä laadun? Jos, niin kyllä tänne vähitellen syntyy lisää aavikoilta paenneitten lapsia, ei siis hätää, malttia ainoastaan.