Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väestöliitto: Puoli miljoonaa ihmistä lisää tarvittaisiin hyvinvointiyhteiskunnan turvaamiseen

Vierailija
13.05.2023 |

aivokirurgeille on kova tarve

Kommentit (209)

Vierailija
41/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten panostaa lapsettomuus hoitoihin enemmän ja tehdä sijaissynnytys lailliseksi. Viime hallitus poisti vuoden vaihteessa kelakorvauksetkin yksityisellä tehtävistä lapsettomuus hoidoista, koska rahat siitä piti laittaa vanhusten hoitoon. Tietty vanhusten hoitoon on tärkeää, mutta ei kovin pitkäkatsesta panostaa siihen syntyvyyden sijaan.

1/5 suomalaisesta ikään katsomatta kuitenkin jossain vaiheessa kokee tahatonta lapsettomuutta. Ja asettaa lapsiperheet tosi eriarvoiseen asemaan, jos lapsettomuudesta kärsinyt lapsiperhe on joutunut ottamaan ison lainan/käyttämään kaikki säästönsä lapsen saamiseksi. Julkisen lapsettomuus hoidot on kuitenkin tosi rajalliset ja moni ei ehdi tulla niiden aikana raskaaksi

Suomessa sijaissynnytys kiellettiin ikävien lieveilmiöiden vuoksi. Äideillä nousi kuukausien aikana kaipuu luovutettua lasta kohtaan, suvuissa haettiin vähän yksinkertaisempaa sukulaista synnyttämään.. Köyhissä kehitysmaissa vauvoja on jätetty hakematta tai hylätty tietyn ikäisenä uudessa kotimaassaan. Monelle 100 000-200 000 vuokrakohtu korvaus (Man-having-babies järjestö) on liikaa. Toisaalta lapsi itsessään tulee maksamaan 18 vuoden aikana 130 000. Köyhissä oloissa kasvaneiden lasten psyykkeistä tehtiin jokunen vuosi sitten ihan tutkimus. Köyhät olot todellakin vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Joillakin _suomalaisilla_ lapsilla tavataan ravitsemuspuutoksesta esiintyviä kehityshäiriöitä.

Jos varat ei riitä Puolasta saatavaan 400e lahjasoluun saati vuokrakohtuun kannattaa lasten hankinta jättää sikseen. Lapsi ei ole halpa maskotti joka pitäisi saada jokaiseen kotiin.

Sijaissynnytys ulkomailla maksaa noin 60 000e, eikä todellakaan vaan 400e😂 yksi ivf kertakin maksaa 4000e ja yleensä niitä tarvitaan enemmän kuin yksi

Ja muutenkin se että syntyvyys on suomessa alhaista, tulee myös koskettamaan niitä ihmisiä jotka vastustavat lapsettomuus hoitoihin panostamista. Sitten teillä ei ole vanhana mitään lähihoitajaa vanhainkodissa, eikä veronmaksajia jotka maksavat eläkettä.

Vierailija
42/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi sitten panostaa lapsettomuus hoitoihin enemmän ja tehdä sijaissynnytys lailliseksi. Viime hallitus poisti vuoden vaihteessa kelakorvauksetkin yksityisellä tehtävistä lapsettomuus hoidoista, koska rahat siitä piti laittaa vanhusten hoitoon. Tietty vanhusten hoitoon on tärkeää, mutta ei kovin pitkäkatsesta panostaa siihen syntyvyyden sijaan.

1/5 suomalaisesta ikään katsomatta kuitenkin jossain vaiheessa kokee tahatonta lapsettomuutta. Ja asettaa lapsiperheet tosi eriarvoiseen asemaan, jos lapsettomuudesta kärsinyt lapsiperhe on joutunut ottamaan ison lainan/käyttämään kaikki säästönsä lapsen saamiseksi. Julkisen lapsettomuus hoidot on kuitenkin tosi rajalliset ja moni ei ehdi tulla niiden aikana raskaaksi

Suomessa sijaissynnytys kiellettiin ikävien lieveilmiöiden vuoksi. Äideillä nousi kuukausien aikana kaipuu luovutettua lasta kohtaan, suvuissa haettiin vähän yksinkertaisempaa sukulaista synnyttämään.. Köyhissä kehitysmaissa vauvoja on jätetty hakematta tai hylätty tietyn ikäisenä uudessa kotimaassaan. Monelle 100 000-200 000 vuokrakohtu korvaus (Man-having-babies järjestö) on liikaa. Toisaalta lapsi itsessään tulee maksamaan 18 vuoden aikana 130 000. Köyhissä oloissa kasvaneiden lasten psyykkeistä tehtiin jokunen vuosi sitten ihan tutkimus. Köyhät olot todellakin vaikuttaa lapsen psyykkiseen kehitykseen. Joillakin _suomalaisilla_ lapsilla tavataan ravitsemuspuutoksesta esiintyviä kehityshäiriöitä.

Jos varat ei riitä Puolasta saatavaan 400e lahjasoluun saati vuokrakohtuun kannattaa lasten hankinta jättää sikseen. Lapsi ei ole halpa maskotti joka pitäisi saada jokaiseen kotiin.

Eikö se sitten ole lapsiin panostamista, jos tuon vuokrakohtuun/lapsettomuus hoitoihin käytettävän rahan vanhemmat sen sijaan voivat käyttää lapseensa? Suomi ei ole mikään Amerikka ja ihmisiä ei aseteta eriarvoiseen asemaan terveys syistä ja siksi on julkinen terveyshuolto. Nykyajan Suomessa nuorilla pareilla ei yleensä ole tuollaisia rahoja. Ja joillain yli 30-40v varmaan on, mutta se ei ole enää niin ideaali ikä hankkia lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten turvaa hyvinvointivaltiota, jos tänne tulee paljon sellaista palkkaa saavia, jotka tarvitsevat itsekin tukia elääkseen täällä.

Selittäkää.

Valtion etu ei kiinnosta. Pörssiyhtiöt tahtovat rahastaa viime senttiä myöten kaiken mikä lähtee. Sen jälkeen kun valtion infrastruktuuri on kaluttu loppuun, valtion omaisuus myyty ja kansalaiset kuolleet sukupuuttoon, on eliitillä Bahamasaarten tilillä jo miljardeja.

Miljardeja tarvitaankin kun lääketiede kehittyy ja elinikää voi pidentää ehkä pian loputtomiin, jos on massia millä maksaa. Ja tottakai joka kroisoksella on oltava oma luksusbunkkeri, jos vaikka sattuu käymään köpelösti. Ruumiit on pakastettava tulevaisuuden henkiinherätystä varten, tai vähintään edes pää.

Vierailija
44/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vakavaraisessa kunnassa, ja edes täällä lasten palvelut eivät enää pelaa; terveydenhuolto tekee kaikkensa ettei tarvitsisi tutkia kunnolla tai antaa lähetettä erikoissairaanhoitoon (sinne kuitenkin päästiin, koska mentiin hakemaan se -lääkärinkin tarpeelliseksi arvioima- lähete yksityiseltä), kouluista puuttuu opettajia ja nykyisetkään eivät jaksa työssään (lapseni opettaja noin puolet viikosta töissä, eläkeläisikäinen). Lasten harrastusmahdollisuuksia ei kehitetä, ja kunta sai sakot vähän aikaa sitten kun hautasi erään tähän liittyvän hankkeen, jonka puolella kuntalaiset olivat ja kunta jo myöntynyt osittain sen kannalle. 

Päälle vielä lapsia vihaava ilmapiiri, lapsettomat aikuiset jotka yökkivät pikkulapsille julkisilla paikoilla jne. 

Vierailija
45/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahan tuleminen halpatöihin ei hyödytä suomen kansasta, sillä halpatöiden palkka ei yksin riitä elatukseen ja he tarvitsevat sosiaaliturvaa.

Vierailija
46/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten turvaa hyvinvointivaltiota, jos tänne tulee paljon sellaista palkkaa saavia, jotka tarvitsevat itsekin tukia elääkseen täällä.

Selittäkää.

Valtion etu ei kiinnosta. Pörssiyhtiöt tahtovat rahastaa viime senttiä myöten kaiken mikä lähtee. Sen jälkeen kun valtion infrastruktuuri on kaluttu loppuun, valtion omaisuus myyty ja kansalaiset kuolleet sukupuuttoon, on eliitillä Bahamasaarten tilillä jo miljardeja.

Miljardeja tarvitaankin kun lääketiede kehittyy ja elinikää voi pidentää ehkä pian loputtomiin, jos on massia millä maksaa. Ja tottakai joka kroisoksella on oltava oma luksusbunkkeri, jos vaikka sattuu käymään köpelösti. Ruumiit on pakastettava tulevaisuuden henkiinherätystä varten, tai vähintään edes pää.

Että oikein pörssiyhtiöt? Joo niin varmaan :D

Vaihdahan aineita vasuri. Ainakaan tuolla aineella tajuntasi ei laajentunut vaan ainoastaan sekosi. 

Vierailija
47/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan väestönvaihto on äär i0ikeis tooo**lainen salaliittoteoria

Hyi miten persuja sä puhut.

t. Väestö(nvaihto)liiton toimitusjohtaja

Vierailija
48/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahan tuleminen halpatöihin ei hyödytä suomen kansasta, sillä halpatöiden palkka ei yksin riitä elatukseen ja he tarvitsevat sosiaaliturvaa.

Lisäksi tulijat ovat lähes aina lähtömaista, joissa naiset saavat ennenpitkää lapsia JA SE TYÖURA OLI SITTEN SIINÄ. Päättäjät tykkäävät kyllä hokea, ettei tänne tulevista aikuisista ole koulutuskuluja kuten meidän omista lapsistamme, vaan mitä maksaa yhteiskunnalle yhden työikäisen naisen + 3-5 mukulan elättäminen, kun perheen isän palkka alkaa korkeintaan kakkosella? Lapsiluvut eivät ole ihan päästäheitettyjä: tuo 5 on esimerkiksi keskiarvo tietyn ikäluokan somalinaisille täällä Suomessa. Sitä ennen se on ollut korkeampikin.

Vierailija
49/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimainen duunari (halpa ja liittoon kuulumaton) on kuolemassa sukupuuttoon. Jollakin tavalla se täytyy ilmeisesti korvata.

Naiset eivät enää suostu tekemään pskaduuneja pskaplkalla: hoitaja,lastenhoitaja,siivooja,kaupan kassa....

Vierailija
50/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis KENEN hyvinvointi?

Mun "hyvinvointi" on ainakin paskottu aivan pilalle. Ostovoima tuhottu ja kaikki muukin on pilattu

Vierailija
51/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tehdä heti kaksi tai kolmekin lasta jos mulle maksettaisiin loppuelämän ajan 4000e kuukausi.

Vierailija
52/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sitten Suomen historian suurin työttömyys, noin miljoona henkilöä vailla töitä.

Vierailija
53/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on alkaa poistamaan eläkkeelle jääneitä, niin jää rahaa muuhunkin. Tiedätte mitä tarkoitan.

Vierailija
54/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin tehdä heti kaksi tai kolmekin lasta jos mulle maksettaisiin loppuelämän ajan 4000e kuukausi.

Mä luulen, että yhteiskunta ei kaipaa sinunlaistesi lapsia tänne. Oli tarkoitus että tarvittaisiin lisää veronmaksajia. Enkä tarkoita näitä "maksetaan kela-etuuksistakin veroja" -tapauksia.

Vierailija
55/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille puolelle miljoonalle tarvittaisiin kai töitäkin? Tulijoille ei juuri kovapalkkaisia töitä tarjota. Tavallisesti ajavat bussia, siivoavat tai toimivat lähihoitajana. Nämä siitä armosta, etteivät kyseiset työt enää suomalaiselle duunarille kelpaa. Luulen, että laskelma täytyy tehdä uusiksi.

Vierailija
56/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että yhteiskunta ei kaipaa sinunlaistesi lapsia tänne. Oli tarkoitus että tarvittaisiin lisää veronmaksajia. Enkä tarkoita näitä "maksetaan kela-etuuksistakin veroja" -tapauksia.

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi

Vierailija
57/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu takana.Haluavat pakottaa meidän ruokitettavaksi kaikki pa..lai..set,

Vierailija
58/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi oikeasti harkita mielenterveyssyistä työkyvyttömyyseläkkeellä olevien kuntouttamista työkykyisiksi. Paljon resurssejahan sekin vaatisi kyllä. Järjestelmämme ei ole tarpeeksi kannustava ja dynaaminen, ideana on parkkeerata ihminen jonkun tuen varaan ja jättää sinne.

Tuohon auttaisi ennen kaikkea,se, että työelämä olisi ihan erilaista kuin se on tänä päivänä.

Vierailija
59/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuhun et kelpaa 

Vierailija
60/209 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ja kumarrus. On aina mukavaa jos voi antaa ihmisille tunteita.