Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos minut kutsutaan johonkin, nyt esim. muutamat pikkujoulut, olen aina automaattisesti se lasten/koirien hoitaja/tarjoilija/siivooja "no sähän oot sinkku"

Vierailija
16.12.2022 |

Ystävä kutsui luokseen pikkujouluihin. Laittauduin nätiksi, kiharsin hiukset ja nätit vaatteet. Ei paljon lohduttanut kun soitti. Menin tuntia aikaisemmin "auttelemaan" Vaihoin vauvalle vaipat ja sen jälkeen syötin, sitten sain puklut mekkoni selkäpuoleen (meni rätin ohi) Sain ystävältä reikäisen vaihtopaidan kokoa jotain xxl. Sitten pipareita koristelemaan ja minun piti viihdyttää 2-vuotiasta, ettei sotke koko keittiötä, vauva toisessa kainalossa.

Kun ihmisiä alkoi tulla, ajattelin jo että huh, joku tuli varmaan hoitamaan näitä. Ystävä pahoitteli, ettei saanut ketään kun hänen miehelleenkin tuli tärkeä meno. Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin löysin tämän miehen ryyppäämästä ja kuuntelemasta musiikkia autotallissaan kun vein kakkavaippoja roskiin.

Muut pitivät hauskaa ja jos erehdyin kysymään, että mikä oli noin hauska juttu "no nää on näitä meidän inside-juttuja vaan" Söin seisaaltaan yhden joulutortun kun minulle ei riittänyt tuolia.

Toiset pikkujoulut. Kaveri pyysi kämpilleen auttamaan koristelussa. Minä menin. Koristelun jälkeen ilmoitti, että ota vaikka glögiä ennenkun käytät koirat kun he lähtevät sitten kavereiden kanssa baariin. Tässä vaiheessa olin kyllä h-moilasena, että tulenko sitten kun koirat on käytetty. Ei, kun niiden seurana pitää olla joku kun naapuri aina metelöi ja toinen koira alkaa muuten haukkua.

Minä istuin sohvalla tuijottaen jotain vanhoja nauhoituksia koirat sylissä ja käytin ne vielä aamuyöstä pissalla kun ketään ei kuulunut takaisin (ei siinä mitään, rakastan koiria)

Aamulla ei ollut kovin kiva fiilis herätä ja kuunnella mitä hauskaa muut olivat tehneet. Ja joo, sain palkaksi halvan kuohuviinin jota juon nyt tässä yksin kotonani. Aamulla joku äijä heitti minulle euron "käytäks ton munkin koiran pihalla" En yhtään tuntenut tätä miestä enkä hänen rotikkaansa, joten olin aika varuillani. En päästänyt tätä rotikkaa muiden koirien luo. Mainitsin tullessa, että hädät tuli mutta leikkimään en uskaltanut päästää kun en tunne koiraa tai sen käytöstä. Siihen sain vielä krapulaiset huudot päälle, että vi haan t a p p aj arotuja.

Työpaikan pikkujoulut. Meidän oli tarkoitus kuunnella hyvää musiikkia, syödä ja juoda. Arvatkaa kuka oli se joka rahtasi likaisia astioita koneeseen ja takaisin, sekä vahti että kakut, tortut ja muut otetaan aikanaan pois päältä. Ai niin, sekin lisä, en tupakoi joten olen joutilas tekemään mitä vaan milloin vaan.

Ikävä pilata teidänkin fiilikset, mutta kotona tuli itku. Lapsuudessakin olin se jota ei koskaan kutsuttu paitsi kerran ekaluokalla. Ehtona oli, että luovutan kiiltokuvakansiosta rakkaimmat muumi-kiiltokuvani. Poru kurkussa tein näin.

Seu

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko olet?

Vierailija
2/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? Koska ne voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä suostut tollaseen?

Vierailija
4/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä johdu siitä, että olet sinkku, vaan siitä, että suostut kaikkeen.

Vierailija
5/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tämä pitää paikkaansa? Vietät aikaasi ihmisten kanssa jotka toistuvasti pitävät sinua ilmaisena piikanaan? Ja ulkoilutat vielä heidän naapuriensakin koirat kun joku kehtaa ehdottaa?

Älä ole tuollaisiin tyyppeihin enää yhteydessä. Mene johonkin terapiaan ja opettele sanomaan ei. Eihän tuossa ole järjen hiventä, olet aivan täysi kynnysmatto.

Ja miten ihmeessä työpaikan juhlissakin päädyt olemaan se palvelija? Ei ole mikään pakko, jätä tekemättä. Jos kukaan muu ei hoida niin ei se sinun vikasi ole, jääköön sitten hoitamatta. Jessus.

EI. EI EI EI EI EI. EI. EI KÄY, EN TEE, TEE ITSE. Toista perässä sata kertaa.

6/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinkkuus on tässä se selittävä tekijä? Ovatko ne muut parisuhteessa ja heidän inside-juttunsa parisuhde- ja perhejuttuja?

Vierailija
7/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioita itseäsi äläkä tottele muiden käskyjä. Jos joku "kaverisi" yrittää hyväksikäyttää sinua niin kieltäydy. Sano vain ei en tee. Ja nauti illasta ja herkuista muiden kanssa. Ei kukaan voi pakottaa sinua tekemään ja siivoamaan. Istut vain sohvalle muina miehinä seuraavalla kerralla.

Vierailija
8/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla jos noin käy, katsot puhelinta ja toteat että hei, Mirkku laittoikin viestiä, että sillä on bileet. Lähdenkin sinne. Ja sitten lähdet pois. Tai joku muu syy. Tai sitten ei tarvitse selittää mitään, sen kuin lähdet. Mieluummin yksin kuin huonojen kaverien kanssa.

Vierailija
9/15 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu orjaksi.

Vierailija
10/15 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia  kokemuksia, olin 2-3v-siskojen ja veljen vahti mökillä kun mentiin "uimaan"  Joakua myös serkkujen.

Olin 7v ja jatkuvassa paniikissa kun aikuiset joivat ns. spriteä. Jostain kumman syystä se limsa oli niin vahvaa, että kaikki aikuiset nukahtivat milloin minnekin. 

Lienee selvää, etten pystynyt nauttimaan siitä uimisesta ollenkaan kun piti koko ajan olla silmät selässäkin. Oli ehkä parista  minuutista kiinni, ettei 1,5v siskoni olisi hukkunut jos en olisi ollut siinä haukkana vahtimassa.

Sorry, vähän off topic.

Vierailija
11/15 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sua sentään kutsutaan pikkujouluihin ym.

Vierailija
12/15 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tuo liity sinkkuuteen, vaan siihen että olet hyväksikäytettävä kynnysmatto ja siitä että ympärilläsi on kusipäisiä ihmisiä, jotka kehtaavat käyttää sua hyväksi. Opettele eroon miellyttämisenhalusta ja opettele tärkeä sana, ei. Seuraavaan kutsuun vastaat heti, että mikä minun roolini on juhlissa. Jos piika, niin jätät menemättä. Jos juhlissa selviää että olet kuitenkin piikana, niin lähde pois.

Vierailija
13/15 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samantapaisia  kokemuksia, olin 2-3v-siskojen ja veljen vahti mökillä kun mentiin "uimaan"  Joakua myös serkkujen.

Olin 7v ja jatkuvassa paniikissa kun aikuiset joivat ns. spriteä. Jostain kumman syystä se limsa oli niin vahvaa, että kaikki aikuiset nukahtivat milloin minnekin. 

Lienee selvää, etten pystynyt nauttimaan siitä uimisesta ollenkaan kun piti koko ajan olla silmät selässäkin. Oli ehkä parista  minuutista kiinni, ettei 1,5v siskoni olisi hukkunut jos en olisi ollut siinä haukkana vahtimassa.

Sorry, vähän off topic.

Tässä on kuitenkin se ero, että ap on aikuinen, eikä lapsi humalaisten vanhempien seurassa. Ap olisi aivan hyvin voinut sanoa, että hän ei tullut koiravahdiksi vaan juhlavieraaksi. Lähteä pois piikomasta. Jotain itsekunnioitusta pitää olla, en tiedä mitä tuollaiset hyväksikäyttäjäihmiset ajattelevat toimiessaan kuten ap:n "ystävät", mutta tuollaiselle käytökselle pitää vain kylmänviileästi laittaa itse stoppi. Itse tekisin selväksi, miten tökerösti ystävät ovat käyttäytyneet, heidän reaktioistaan sitten riippuisi, jääkö ystävyys siihen, vai onko jokin mahdollisuus vielä rakentaa tasapuolisempaa suhdetta.

Vierailija
14/15 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut?

Vierailija
15/15 |
19.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sua sentään kutsutaan pikkujouluihin ym.

No eikä kutsuta, vaan ilmaisiin töihin.