Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijabileet nykyään: Online-ilmiantolomake johon ilmoittaa "pienestäkin epämukavuudesta" bileissä/tapahtumissa

Vierailija
13.05.2023 |

Näin eilen somessa tarinan opiskelija-järjestöltä jonka hallituksessa itsekin aikoinaan olin. Siinä oli linkki tällaiseen ilmianto-lomakkeeseen ja oikein kannustettiin ilmiantamaan "slightest discomfort" eli pienikin epämukavuus.

Onkohan tämä selitys miksi niitä "ahdistelu"-tapauksia nykyään koko ajan myös yliopistoissa kun jo oikein kannustetaan tekemään ilmoitus pienestäkin? Tuskin on yhden järjestön keksimä asia vaan käsittääkseni ohjeet tulee ylioppilaskunnilta.

Kommentit (608)

Vierailija
201/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa oli tällä viikolla Akateeminen aurajokilaivuritutkinto. Itse muistan sen opiskeluajoiltani hulvattomana hauskanpitosekoiluna. Menin nostalgiankaipuisena googlaamaan tapahtuman sivuja. Siellä oli heti alussa häirintöyhdyshenkilöidem tiedot. Jotenkin tuli vähän hassu olo. Tapasin seurustelukumppanini niin et hän tuli haalaribileissä halaamaan. Nykyään tuo olisi vakavaa häirintää.

Sinä et varmaan kokenut sitä ahdistavana? Eihän tuo lomake tarkoita sitä, että kaikki pitää ilmoittaa. Se tarkoittaa sitä, että jos sinulla olisi ollut ahdistava olo kun toinen tulee halaamaan, eikä hän pyynnöistä huolimatta lopeta. Sitten voit ilmoittaa siitä.

En kokenut ahdistavana en, mutta ajattelenkin tässä sitä kuinka moni nykyään kaiken tuon häirintävalistuksen vuoksi enää uskaltaa halata tuntematonta? Edes tuollaisissa hauskanpitobileissä.

Ehkä kantsii kysyä ennenkuin halaa? Niin teen itse.

Tuo luvan kysyminen sopii virallisiin tilaisuuksiin. Joihinkin opiskelijabileisiin taas jäykistely ei ehkä niinkään sovi. Toki pitää osata vähän lukea ihmisiä. Kaiken spontaanisuuden loppuminen vie kyllä osansa pois hauskanpidosta. Miettii vaikka jotain MM-jääkiekkovoittoakin. Sielläkin juhlahumussa usein halaillaan tuntemattomia ja taputellaan selkään. Vähän hullulta tuntuisi aina pysähtyä ensin lupaa kysymään.

Kyllä luvan kysyminen sopii ihan tilanteeseen kuin tilaanteeseen. Äänensävy ym määrittää sen, tuleeko siitä muodollinen vai rento fiilis. Mua on tullut jossain teknobileissäkin tuntemattomat halaamaan, ja hekin on osanneet kysyä luvan vaikka ovat olleet tuhannen tuiterissa. Ei pilannut tunnelmaa, päinvastoin, ilman luvan kysymistä en olisi todellakaan ottanut hyvin, että joku syöksyy jostain yhtäkkiä halaamana. Kun kysyy luvan, ollaan molemmat tasavertaisina siinä tilanteessa, ja tulee olo, että toinen kunnioittaa minua.

No just. Juu, ei syöksytä jostain yhtäkkiä halaamaan, mutta kyllä mä pitäisin outona jos multa lupa kysyttäis jossain raveissa tai bileissä ylipäätään halaamiseen. Mistä lähtien halaus on ollut ahdistelua?

Minä myös. Kyllä tietynlainen koskettelu nyt vain sen enempää ajattelematta kuuluu sosiaaliseen kanssa käymiseen. Ja ei, en tarkoita että per*eestä puristelu on sitä. Jos joku halaa ystävällisesti, vaikka se ei olisi ollutkaan päällimmäisenä mielessä mitä pahaa siinä nyt on tapahtunut? 

Mun mielestä nämä kaikki luvan kysymiset joka asiasta on vähän sellaista sosiaalisen kanssa käymisen ja tilannetajun köyhdyttämistä. Saanko kätellä, saanko koskettaa kättäsi, saanko taputtaa olkaasi, saanko halata, saanko suudella. Aika vaikeaa loppujen lopuksi.

Jos toinen ei lähde mukaan siihen halaukseen. ts ei  levitä käsiään ja ei kurottaudu kohti, niin ei pitäisi sitten väkisin halata ketään.

Ei tietenkään. Mutta siinähän on kyse nyt tuosta tilanne tajusta sosiaalisissa tilanteissa ja tuo on yksi keino ilmaista sitä itse. Kuten sanoin nykyinen asenne köyhdyttää sitä.

Vierailija
202/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin noissa incelnaisten elähtäneissä miesviha"juhlissa" kukaan käy. Aina voi silti tietysti lappuun kirjoitella niiden opiskelijamiesten nimiä, jotka viettävät sivistyneesti iltaansa perheensä kanssa. Kateus on naisille tyypillistä, ja perätön juoruilu. Moni lähinnä sukupuolensa vuoksi saanut opiskelupaikan näistä.

Opiskelupaikan saantiin ei vaikuta sukupuoli vaan ylioppilaskirjoituksen arvosanat tai pääsykokeitten pisteet. Siksipä monille aloilelle ei juuri miehiä pääsekään opiskelemaan kun niillä ei äly riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee. Tällaiset bileet on juuri niitä, mistä nuorena sen kumppanin löytää mutta eihän kukaan yhtäänkään epävarmempi mies enää uskalla lähestyä ketään jos pelkkä moikkauskin voidaan kokea epämukavana.

Komea mies saa edelleenkin lähestyä. Ei mikään ole muuttunut.

Vierailija
204/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin noissa incelnaisten elähtäneissä miesviha"juhlissa" kukaan käy. Aina voi silti tietysti lappuun kirjoitella niiden opiskelijamiesten nimiä, jotka viettävät sivistyneesti iltaansa perheensä kanssa. Kateus on naisille tyypillistä, ja perätön juoruilu. Moni lähinnä sukupuolensa vuoksi saanut opiskelupaikan näistä.

Opiskelupaikan saantiin ei vaikuta sukupuoli vaan ylioppilaskirjoituksen arvosanat tai pääsykokeitten pisteet. Siksipä monille aloilelle ei juuri miehiä pääsekään opiskelemaan kun niillä ei äly riitä.

Äly kyllä riittää mutta motivaatio lukea ei. Toiaekseen miehille tulee lukion jälkeen eteen pakollinen asepalvelus mikä sotkee pahasti nuo hakemiskuviot.

Vierailija
205/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulevat, että naisille ahdisteluksi riittää se, jos mies ei ole hyvännäköinen. Tyypillistä miesten logiikkaa. Jos nainen ei ole hyvännäköinen, te otatte sen melkein henkilökohtaisena loukkauksena. Jos vähänkin tavallisempi nainen tulee iskemään niin se on teille ahdistelua.

Naisia taas kouritaan, puristellaan, seurataan, ja jopa raiskataan kotimatkalla.

Ne ei ole pieniä epämukavuuksia joista tässä puhutaan. Eikö vakavista rikoksista voisi antaa kovia tuomioita? Vai pitääkö sen mennä niin että lievät tuomiot ja sitten kollektiivisesti kostetaan jollekin sosiaalisesti kömpelölle miehelle joka sanoi väärän sanan bileissä.

Ei poliisi ala mitään pepun kouraisuja tutkimaan. Nämä ovat niitä pieniä epämukavuuksia, joita naiset kokevat baarissa. Joidenkin (miesten) mielestä heillä on vapaus koskea muiden kehoja miten ja milloin huvittaa.

Moi, olen mies, ja olen joutunut baareissa useammankin kerran kokemaan naisten kähmimistä.

Vierailija
206/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa oli tällä viikolla Akateeminen aurajokilaivuritutkinto. Itse muistan sen opiskeluajoiltani hulvattomana hauskanpitosekoiluna. Menin nostalgiankaipuisena googlaamaan tapahtuman sivuja. Siellä oli heti alussa häirintöyhdyshenkilöidem tiedot. Jotenkin tuli vähän hassu olo. Tapasin seurustelukumppanini niin et hän tuli haalaribileissä halaamaan. Nykyään tuo olisi vakavaa häirintää.

Sinä et varmaan kokenut sitä ahdistavana? Eihän tuo lomake tarkoita sitä, että kaikki pitää ilmoittaa. Se tarkoittaa sitä, että jos sinulla olisi ollut ahdistava olo kun toinen tulee halaamaan, eikä hän pyynnöistä huolimatta lopeta. Sitten voit ilmoittaa siitä.

En kokenut ahdistavana en, mutta ajattelenkin tässä sitä kuinka moni nykyään kaiken tuon häirintävalistuksen vuoksi enää uskaltaa halata tuntematonta? Edes tuollaisissa hauskanpitobileissä.

Tuo luvan kysyminen sopii virallisiin tilaisuuksiin. Joihinkin opiskelijabileisiin taas jäykistely ei ehkä niinkään sovi. Toki pitää osata vähän lukea ihmisiä. Kaiken spontaanisuuden loppuminen vie kyllä osansa pois hauskanpidosta. Miettii vaikka jotain MM-jääkiekkovoittoakin. Sielläkin juhlahumussa usein halaillaan tuntemattomia ja taputellaan selkään. Vähän hullulta tuntuisi aina pysähtyä ensin lupaa kysymään.

Kyllä luvan kysyminen sopii ihan tilanteeseen kuin tilaanteeseen. Äänensävy ym määrittää sen, tuleeko siitä muodollinen vai rento fiilis. Mua on tullut jossain teknobileissäkin tuntemattomat halaamaan, ja hekin on osanneet kysyä luvan vaikka ovat olleet tuhannen tuiterissa. Ei pilannut tunnelmaa, päinvastoin, ilman luvan kysymistä en olisi todellakaan ottanut hyvin, että joku syöksyy jostain yhtäkkiä halaamana. Kun kysyy luvan, ollaan molemmat tasavertaisina siinä tilanteessa, ja tulee olo, että toinen kunnioittaa minua.

No just. Juu, ei syöksytä jostain yhtäkkiä halaamaan, mutta kyllä mä pitäisin outona jos multa lupa kysyttäis jossain raveissa tai bileissä ylipäätään halaamiseen. Mistä lähtien halaus on ollut ahdistelua?

Minä myös. Kyllä tietynlainen koskettelu nyt vain sen enempää ajattelematta kuuluu sosiaaliseen kanssa käymiseen. Ja ei, en tarkoita että per*eestä puristelu on sitä. Jos joku halaa ystävällisesti, vaikka se ei olisi ollutkaan päällimmäisenä mielessä mitä pahaa siinä nyt on tapahtunut? 

Mun mielestä nämä kaikki luvan kysymiset joka asiasta on vähän sellaista sosiaalisen kanssa käymisen ja tilannetajun köyhdyttämistä. Saanko kätellä, saanko koskettaa kättäsi, saanko taputtaa olkaasi, saanko halata, saanko suudella. Aika vaikeaa loppujen lopuksi.

On oikein helppoa olla klähmimättä toisia ihmisiä. Esimerkiksi itse en ole koskaan tuntenut tarvetta mennä halailemaan tai koskemaan ihmisiä ,joita en tunne hyvin.

Vierailija
207/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti tuo että millaisia työkavereita näistä tulee valmistuttuaan. Vaaditaanko kohta työpaikoillekin ilmianto-lomakkeet jos joku mies vahingossa vilkaissut kaula-aukkoon tai vastaavaa?

Huvittavaa on se, että nykyään nuoret naiset pukeutuvat todella paljastavasti ja provosoivasti: alusvaatteet eivät ole vaatteiden alla, vaan ihan näkyvissä, tissivako näkyy, samoin kamelinvarvas, mutta annapa olla, jos joku mies sattuu vilkaisemaan, niin se on kauheaa ahdistelua!

Ketään ei pidä tietenkään kosketella ilman lupaa, mutta kyllä nämä naisetkin voisivat hieman miettiä tuota omaa esiintymistään julkisilla paikoilla.

Vierailija
208/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet luulevat, että naisille ahdisteluksi riittää se, jos mies ei ole hyvännäköinen. Tyypillistä miesten logiikkaa. Jos nainen ei ole hyvännäköinen, te otatte sen melkein henkilökohtaisena loukkauksena. Jos vähänkin tavallisempi nainen tulee iskemään niin se on teille ahdistelua.

Naisia taas kouritaan, puristellaan, seurataan, ja jopa raiskataan kotimatkalla.

Ne ei ole pieniä epämukavuuksia joista tässä puhutaan. Eikö vakavista rikoksista voisi antaa kovia tuomioita? Vai pitääkö sen mennä niin että lievät tuomiot ja sitten kollektiivisesti kostetaan jollekin sosiaalisesti kömpelölle miehelle joka sanoi väärän sanan bileissä.

Ei poliisi ala mitään pepun kouraisuja tutkimaan. Nämä ovat niitä pieniä epämukavuuksia, joita naiset kokevat baarissa. Joidenkin (miesten) mielestä heillä on vapaus koskea muiden kehoja miten ja milloin huvittaa.

Moi, olen mies, ja olen joutunut baareissa useammankin kerran kokemaan naisten kähmimistä.

Ilmoita pokelle niin se heittää häiriköt pellolle

Vierailija
209/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että jossain teknobileissä täysin kuutamolla olevilla ihmisillä on hirveästi pelisilmää katsoa, milloin on ok halata? Tai ettei selvästi todella päihtyneen tuntemattoman ihmisen halaus voi olla ahdistavaa oli tilanne mikä hyvänsä? Minusta juuri se osoittaa tilannetajua, että ymmärtää päihtymystilasta riippumatta kysyä lupaa. Ei ole kyllä mitenkään päin vaikeaa kysyä tuota kysymystä. Jossain kisakatsomossa ymmärrän kyllä tuollaiset spontaanit voittohalit, silloin lienee selvää, ketkä on mukana siinä riehakkaassa tunnelmassa, mutta ei sellainen mielestäni ole tavanomaista kanssakäymistä vaikka noissa reiveissä saati opiskelijabileissä. Tuollaisella verukkeella on hyvin helppo myös ahdistella ihmisiä ja vedota sitten että ihan ystävällisesti tulin vaan halaamaan.

Vierailija
210/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet puhuisivat naisista edes puoliksi yhtä törkeästi kuin naiset miehistä, johan siitä äläkkä nousisi. Miksi ihmeessä te lietsotte tuota sukupuolten välistä vihaa? Onko mukavaa olla kiukkuinen koko ajan ilman mitään todellista syytä?

Vierailija
211/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi olisi että yhdyshenkilölle pitäiis ilmoittaa suullisesti tilanne, jos puhutaan paikan päällä tehtävästä ilmotuksesta. Ymmärrän lomakkeen tarpeen jälkikäteen, niitä voi sitten rauhassa setviä jos on jotain ollut. Mutta paikan päällä tuossa on kyllä vähän riski lomakkeen väärinkäyttöön. On ihan fakta että korkeakouluissakin kiusaamista esiintyy, yleensä nimenomaan sellaista ryhmästä pois jättöä ja syrjimistä, somekisaamistakin.

Aivan . Kyseisellä kaavakkeella voit ilmoittaa myös syrjimisestä ja kiusaamisesta.

Vierailija
212/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että nuorilla miehillä on mennyt pää sekaisin Onlyfanseista ja instasta: ne luulee, että kaikki naiset on yhtä löyhíä moraaliltaan.  Naisten kunnioitus on katoamassa. Mistä se johtuu? Voisiko naisilla itsellään olla asiassa jotain osuutta?

Eli IGtä ja tai OF käyttävät naiset ovat löyhämoraalisia? Miksi? Mitä tarkoittaa löyhämoraalinen?Samalla logiikalla, myös miehet, jotka ko palveluita käyttävät ovat myöss8tten löyhämoraslisia.

Totta kai ovat, miehetkin. Koko paljastelukulttuuri on henkisesti ja sosiaalisesti hyvin epäterveellinen ja lisää naisten välistä kilpailuya ja nostaa seksikkyyden naisen tärkeimmäksi ominaisuudeksi.

Nainen, joka rahaa vastaan yrittää herättää miehissä seksuaalista halua kuitenkaan tyydyttämättä sitä, on moraalittomampi kuin rehellinen hu ora, joka vastaa huutoonsa ja tyydyttää miehen. Olen nainen ja tätä mieltä.

Vierailija
213/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas meno, tiukka etukeno.

Suoraan jenkeistä kaikki mahdollinen pska suodattamatta, vain tänään, erikoistarjous!

Vierailija
214/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisiin ahdistelutapauksiin pitää tietenkin puuttua (puristelu, haukkuminen, uhkailu ja muut vastaavat), mutta miksi siitäkin pitää loukkaantua (ja tehdä ahdisteluilmoitus) jos joku sinusta ei-viehättävä henkilö lähestyy sinua ja poistuu, jos ilmoitat olevasi epäkiinnostunut tekemään lähempää tuttavuutta?

Mutta jos nainen vaikka ilmoittaa että "painu h*lvettiin ja t*pa itses senkin k*ppanaamanen p*skiainen!"? Enkö minä silloin voi tehdä ilmoituksen?

Riippuu siitä ,mitä sinä teit ensin. Jos tunget häiriköimään naista ja hän vastaa sinulle noin niin pidät kohtelun hyvänäsi. Mikäli taas olet kaikessa rauhassa yksin ja sinulle tulee joku noin sanomaan aiheetta niin toki voit häirintä ilmoituksen tehdä.

Kaikkien kannattaa muistaa hyvä käytös varsinkin ainejärjestön haalareita kantaessaan. Joka vuosi joutuu fukseja, jotka ei tunne rajojaan , oheistamaan ja toimittamaan pois tapahtumista, etteivät aiheuta mielipahaa ja häiriötä muille.

Eli hyvä käytös pitää muistaa paitsi silloin kun joku yrittää suhun tutustua vaikket halua?

Ei kannata mennä yrittämään tutustua sellaisiin, jotka ei halua sinuun tutustua. Ja varsinkaan tämän tutustumisyrityksen aikana ei kannata käyttäytyä häiritsevästi. Silloin saa just tollasen vastauksen.

Ja tuotahan et voi tietää ennen, kuin olet yrittänyt tutustua. Pattitilanne eikös vaan.

Neuronormaalille ei ole. Jos olet kirjolla ja haluat deittailla valtaväestöä, etsi tulkki tai opiskele tutustumisen ABC.

Vierailija
215/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että jossain teknobileissä täysin kuutamolla olevilla ihmisillä on hirveästi pelisilmää katsoa, milloin on ok halata? Tai ettei selvästi todella päihtyneen tuntemattoman ihmisen halaus voi olla ahdistavaa oli tilanne mikä hyvänsä? Minusta juuri se osoittaa tilannetajua, että ymmärtää päihtymystilasta riippumatta kysyä lupaa. Ei ole kyllä mitenkään päin vaikeaa kysyä tuota kysymystä. Jossain kisakatsomossa ymmärrän kyllä tuollaiset spontaanit voittohalit, silloin lienee selvää, ketkä on mukana siinä riehakkaassa tunnelmassa, mutta ei sellainen mielestäni ole tavanomaista kanssakäymistä vaikka noissa reiveissä saati opiskelijabileissä. Tuollaisella verukkeella on hyvin helppo myös ahdistella ihmisiä ja vedota sitten että ihan ystävällisesti tulin vaan halaamaan.

En nyt tarkoittanut viestillä pelkästään kuutamolla olevia teknobileitä, vaan ihan yleisesti. Tietysti pitää olla pelisilmää, sekin kuuluu tuohon kanssa käymiseen.

Kyllähän tuollaisia hetkiä voi tulla vaikka minkälaisissa tilanteissa.

Vierailija
216/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisiin ahdistelutapauksiin pitää tietenkin puuttua (puristelu, haukkuminen, uhkailu ja muut vastaavat), mutta miksi siitäkin pitää loukkaantua (ja tehdä ahdisteluilmoitus) jos joku sinusta ei-viehättävä henkilö lähestyy sinua ja poistuu, jos ilmoitat olevasi epäkiinnostunut tekemään lähempää tuttavuutta?

Mutta jos nainen vaikka ilmoittaa että "painu h*lvettiin ja t*pa itses senkin k*ppanaamanen p*skiainen!"? Enkö minä silloin voi tehdä ilmoituksen?

Riippuu siitä ,mitä sinä teit ensin. Jos tunget häiriköimään naista ja hän vastaa sinulle noin niin pidät kohtelun hyvänäsi. Mikäli taas olet kaikessa rauhassa yksin ja sinulle tulee joku noin sanomaan aiheetta niin toki voit häirintä ilmoituksen tehdä.

Kaikkien kannattaa muistaa hyvä käytös varsinkin ainejärjestön haalareita kantaessaan. Joka vuosi joutuu fukseja, jotka ei tunne rajojaan , oheistamaan ja toimittamaan pois tapahtumista, etteivät aiheuta mielipahaa ja häiriötä muille.

Eli hyvä käytös pitää muistaa paitsi silloin kun joku yrittää suhun tutustua vaikket halua?

Ei kannata mennä yrittämään tutustua sellaisiin, jotka ei halua sinuun tutustua. Ja varsinkaan tämän tutustumisyrityksen aikana ei kannata käyttäytyä häiritsevästi. Silloin saa just tollasen vastauksen.

Ja tuotahan et voi tietää ennen, kuin olet yrittänyt tutustua. Pattitilanne eikös vaan.

Neuronormaalille ei ole. Jos olet kirjolla ja haluat deittailla valtaväestöä, etsi tulkki tai opiskele tutustumisen ABC.

Trollaatko tahallasi, vai oletko muuten vain surkea keskustelemaan?

Vierailija
217/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa sä teet raveissa, jos sua ahdistaa ihmisten kosketus? Halaus on siis ahdistelua? Mistä lähtien? Onneksi olen nuoruuteni elänyt ennen tätä ihmisten psykoosinomaista koske niin saat syytteen-aikaa.

Vierailija
218/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet puhuisivat naisista edes puoliksi yhtä törkeästi kuin naiset miehistä, johan siitä äläkkä nousisi. Miksi ihmeessä te lietsotte tuota sukupuolten välistä vihaa? Onko mukavaa olla kiukkuinen koko ajan ilman mitään todellista syytä?

Et sitten ole kuulut koskaan miten miesporukat puhuu naisista? Halventavasti lihakimpaleina.

No ei todellakaan puhu. Sun mies ehkä, mutta ei ole yleistä.

Vierailija
219/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olispa tuollainen lomake ollut minun opiseklija-aikana. Muistan monta kertaa ahdistuin kun miehet joista en ollut kiinnostunut, tulivat moikkaamaan tai pyysivät tanssimaan

Olisipa edes yksi mies tullut moikkaamaan ja pyytämään tanssimaan.

Ja hei, mistä ne miehet olisi etukäteen tiennyt, ettet ole kiinnistunut?

Vierailija
220/608 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uskomatonta kuinka paljon ihmiset valittaa kaikesta, vaikka tällainen varjelu ei ole mahdollistakaan kuin yltäkylläisyyden täyttämässä hoivayhteiskunnassa. Mutta kauanko tämä kaikki kestää on sitten toinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi