Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lakkasit olemasta huolissasi koronasta?

Huoleton
12.05.2023 |

Ei uutisia, ei maskeja eikä rajoitteita. Minusta tuo kaikki tapahtui vähän kuin huomaamatta verrattuna niiden aloittamiseen. Milloin sinä aloit jälleen elämään normaalia elämää ilman mitään varotoimenpiteitä?

Vai muistatko edes?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan huoli ainakin itseni ja perheeni puolesta hälveni aika hyvin jo kesällä -20, kun alkoi olla suhteellisen luotettavaa dataa kuolleisuuksista eri ikäryhmissä. Toisen piikin jälkeen hävisi viimeisetkin. Huoli vanhempien (75+ v) puolesta palasi heidän saatua tartunnan viime keväänä, mutta hyvin selvisivät siitä molemmat.

Vierailija
2/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään tuli ystävältä viesti että tehnyt positiivisen kotitestin, oireina lihas- ja nivelkivut, kuume ja kurkkukipu. Koronaa on nyt todella paljon liikkeellä, ei hyvä kun monella on esim. päättäjäisiä, valmistujaisia ja yo-juhlia tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se oikeastaan aika heti hälveni. Hyvin pian kävi selväksi, että se on vaarallinen samoille ryhmille kuin normaali flunssatkin.

Vierailija
4/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun yleinen maskisuositus päättyi ja viimeistään silloin kun itse sairastin sen.

Vierailija
5/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hälvennyt. Tänä vuonna sairastin 1. kerran koronan ja ei ollut mikään mukava tauti. Isäni joutui sairaalaan viikoksi.

Vierailija
6/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt normaalisti kokoajan, 0 piikkiä, 0 koronaa.

Vierailija
7/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut alkuunkaan kovin huolissani koronasta. Mielestäni pitäis tulla parempi tauti ja tappaa, maailmassa on liikaa ihmisiä, koronasta ei ollut mihinkään. Menin kuitenkin kaksi piikkiä hankkimaan, kun töistä vähän kuin painostettiin. Meidän perheestä osa on rokotettuja, osa ei.

Vierailija
8/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tänään tuli ystävältä viesti että tehnyt positiivisen kotitestin, oireina lihas- ja nivelkivut, kuume ja kurkkukipu. Koronaa on nyt todella paljon liikkeellä, ei hyvä kun monella on esim. päättäjäisiä, valmistujaisia ja yo-juhlia tulossa.

Ja entä sitten?

Vierailija
9/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolestunut missään vaiheessa. Ajattelin heti, ettei tauti koskettaisi minua eikä näin käynytkään kun en ole sairastanut sitä.

Vierailija
10/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

THL:n uutisesta: Kevään ja kesän juhlista voi nauttia rauhassa. Suositellut koronarokoteannokset kannattaa ottaa ja pysyä sairaana kotona. Omaa ja toisten riskiä kannattaa arvioida. Jos suunnittelee vierailua iäkkäiden tai riskiryhmäläisten luokse, voi kysyä heidän mielipidettään vierailusta, Hannila-Handelberg ohjeistaa.

THL seuraa koronaepidemian kehittymistä ja linjaa syksyn rokotussuosituksia viimeistään kesäkuussa.

https://thl.fi/-/thl-suomessa-koronaepidemian-kevataalto-tilanne-on-kui…

Olen itse alkanut käyttämään maskia julkisissa ja viime päivinä olen huomannut, että kyydissä on paljon köhijöitä. Näköjään ei malteta enää pysyä kotona flunssaoireissa. Itse olen tiettävästi sairastanut koronan kerran, ja vaikka tauti oli lievä en välttämättä haluaisi sitä uudestaan, sillä lopulliset oireet hävisivät vasta kuukausien päästä sairastumisesta.

Vierailija
11/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin viime kesänä eikä ole sen jälkeen liikuttanut mitenkään

Vierailija
12/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on menehtynyt kaksi työikäistä läheistä. Useampi sukulaiseni joutunut sairaalaan, viimeisin neljä viikkoa sitten. Olen nähnyt läheltä miten long covid on tuhonnut entisen työkaverini elämän. En ole luovuttanut suojatoimien kanssa. Ffp ihmisjoukoissa ja varovaisuus ovat pieni hinta omasta terveydestä ja elämästä. Virusta on nyt liikkeellä todella paljon. Menehtyneitä tälläkin hetkellä n. 100 per vk.

Vierailija
13/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se enää ole yleisvaarallisten listallakaan, joten lepo vaan.

Vierailija
14/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut, meillä täällä Laitilassa korona on nyt kova sairaus ja nuorillakin. Kuume 42 astetta eikä laske millään.

Vierailija
15/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huolestunut missään vaiheessa. Alusta asti mietin, että jos tulee niin tulee ja eletään sitten sen mukaan. Mielestäni liikaa hysterisoitiin ja peloteltiin uutisissa.

Vierailija
16/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän pientä turvaväliä kaikkiin. Se tappaa vieläkin.

Vierailija
17/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi läheistä ikäihmistä on joutunut teholle koronan takia parin viime viikon aikana. Pelottaa heidän puolesta. Kyllä ap sinäkin joskus vanhenet.

Vierailija
18/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja entä sitten?

Haluatko sinä kontollesi sen että tartutat juhlissa koronan esim. iäkkääseen isovanhempaan, sukulaiseen, ystävään tai tuttavaan kenties vain sen takia että olet itsekäs paskiainen joka leuhottaa menemään mistään mitään välittämättä, koska minä-minä-minä.

Vierailija
19/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yli puoli tuntia mennyt, eikä vielä yhtään wef-juttua tai kertomuksia USA:n rahoittamasta labrasta Ukrainassa. Missä kaikki trollit?

Ontto olo, kun ehti tottua valeinfoon viime vuosien aikana 😄

Vierailija
20/46 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt normaalisti kokoajan, 0 piikkiä, 0 koronaa.

Huvittaa nää kommentit, kun muistan, miten maalishuhtikuussa 2020 Helsingissä kuljin usein lähes yksin bussilla töihin. Kaikki paikat tyhjänä. No toki jossain maaseudulla tilanne varmaan eri. Mielestäni ei kuitenkaan mikään kehumisen aihe, jos ei älyä uutta tuntematonta virusta kunnioittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi