Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan puutu apteekkien reseptiasiakkaiden henkilösuojan puutteeseen?

Vierailija
12.05.2023 |

Toiset asiakkaat ja henkilökuntakin kuulee millä asialla liikut ja mitä aineita käytät. Jotain pitäisi tehdä.

Kommentit (425)

Vierailija
181/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No odota ap kun päivystyksen vuodepaikalle joudut. Jos huoneessa on muitakin potilaita, niin keskustelet hoitajien ja lääkärin kanssa kaikkien kuullen.

Verhoilla erottavat potilaat, niih! Kaikki kuuluu viereisiin sänkyihin. Itse kuulin miten potilaalle verhon takana kerrottiin haimasyöpälöydös. 

Niih. Siksi on sääntö minkä kuulet sairaalassa jää sairaalaan.

Muilla potilailla ei ole minkään valtakunnan vaitiolovelvollisuutta. He voivat halutessaan kertoa asioita eteenpäin.

Niinkös luulet, onhan se sanottu sairaalan säännöissä ja on joka tapauksessa yksityiselämää loukkaava tiedon levitystä. 

Vierailija
182/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekeissa pitäisi olla äänieristetty koppi / pieni huone, jossa ainakin reseptiasiat hoidetaan.

ei hullumpi idea. Nyt kehitysehdotus eteenpäin! :)

Joo, siihen koppiin voisi kirjoittaa, että niille, joilla tai jonka omaisella on mt- tai intiimisairauteen resepti.

Just! Tää pitäis ihan oikeasti toteuttaa! Joku lehti voisi julkaista 1.4. jutun, että kaupungin isoin apteekki alkaa palvella asiakkaita tällaisen kopin kanssa! :D Ongelma vain on, ettei tuota voi toteuttaa, että liian moni tosikko vetäisisi kunnon palot nenään!

Mutta ketjun valittajat kyllä ansaitsisivat juuri tuon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa mielenkiintoista sekoilua kommenteissa, nyt tuo yksi palstahulluista/puistokemisti luulee olevansa farmaseutti!

En ole puistokemisti, vaan olen farmaseutti. 

Vierailija
184/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa apteekin asiakkaita on kyllä tosi mukavia, niin nuorista kuin vanhoistakin. Useimmiten sellainen nyrppänenä on noin 35-55-vuotias nainen. Mutta heistäkin siis harvat.

Vierailija
185/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apteekeissa pitäisi olla äänieristetty koppi / pieni huone, jossa ainakin reseptiasiat hoidetaan.

ei hullumpi idea. Nyt kehitysehdotus eteenpäin! :)

Joo, siihen koppiin voisi kirjoittaa, että niille, joilla tai jonka omaisella on mt- tai intiimisairauteen resepti.

Just! Tää pitäis ihan oikeasti toteuttaa! Joku lehti voisi julkaista 1.4. jutun, että kaupungin isoin apteekki alkaa palvella asiakkaita tällaisen kopin kanssa! :D Ongelma vain on, ettei tuota voi toteuttaa, että liian moni tosikko vetäisisi kunnon palot nenään!

Mutta ketjun valittajat kyllä ansaitsisivat juuri tuon!

Muut asiakkaat seuraisi silmä kovana, ketä sinne koppiin menee ja sieltä tulee.😆

Vierailija
186/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukylän apteekissa on aivan hiirenhiljaista ja jos yrittäisi olla kuulematta mitä edellinen asiakas on hakemassa, täytyisi jäädä tuulikaappiin odottamaan vuoroa. Särkylääkettä ja allergialääkettä voin sieltä hakea mutta mitään arkaluontoista reseptilääkettä en, koska en haluaisi että joku kylän juorukello kuuntelisi metrin päässä asiointiani.

Vierailija
187/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla kaksi linjaa: vihreä - ei hävettävää ja punainen - hävettävää

Punainen johtaisi koppiin.

Vierailija
188/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikoina kuultua farmaseutin kailottamana: "Kyllä tämä tuote sopii suolentyhjennykseen" ja "Onko tämä peräpukamavoide ennestään tuttu?". Mitä niille siellä koulussa opetetaan?

Vierailija
189/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeaikoina kuultua farmaseutin kailottamana: "Kyllä tämä tuote sopii suolentyhjennykseen" ja "Onko tämä peräpukamavoide ennestään tuttu?". Mitä niille siellä koulussa opetetaan?

Apua, nuokin asiat olisi voinut ilmaista ilman että sanoo mistä valmisteesta on kyse. Ihankuin haluttaisiin tahallaan nolata asiakas.

Äitini lopetti yhdessä apteekissa asioinnin sen jälkeen kun apteekkari kailotti kassalla "Tässä on nyt nämä sinun HORMOONIT".... Eikö tuo kuulu ihan jokaisen tervejärkisen asiakaspalvelijan käytöstapoihin että tuollaisia asioita ei kailoteta ääneen?

Vierailija
190/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse koe kärsiväni tietosuojan puutteesta, kun vilautan kela-korttini lukijalle ja ojennan lääkelistani farmaseutille ja näytän listalta, mitä tällä kertaa haluan. Tähän mennessä olemme molemmat sanoneet päivää. Farmaseutti ojentaa lääkkeet, jotka laitan saman tien omaan kassiini, pois toisten silmistä. Saan laskun muovitaskussa ja poistun kassan kautta toivotettuani ensin farmaseutille mukavaa päivänjatkoa.

Tietenkin välillä tulee tarve laajemmalle keskustelulle, kuten viimeksi farmaseutti osoitti listaltani kahta lääkettä ja varmisti, tiedänkö, että niiden ottamisen väliin pitäisi jättää 2 tuntia. Kiitin tiedosta ja kerroin saaneeni tiedon lääkäriltä. Tässäkään keskustelussa ei käytetty edes lääkkeen nimiä ääneen lausuttuna.

Olen apteekin palveluiden suurkuluttaja ja olen kehittänyt käyntini mahdollisimman tehokkaaksi ja samalla osoittanut käytökselläni, että en tullut tänne keskustelemaan sairauskertomuksestani.

Vierailija
191/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei painoteta rajoittuneiden palvelemista erilailla kuin normaalien.

Vierailija
192/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina apteekkiin mennessä tyhjentyneen pakkauksen kyljestä sen pienen lipukkeen ja annan sen farmaseutille. Hän pakkaa lääkkeen ruskeaan paperipussiin.

Vierailija
193/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaisi? Jos olet noin vainoharhainen niin käy naapurikaupungin apteekissa ostamassa lääkkeesi.

En tiedä mitä lääkkeitä sinulla on, eikä tosiaan kiinnostakkaan. Mutta on todella rasittavaa kun aliarvioidaan toisten tunteet ja ajatukset vain sillä periaatteella kun "ei minua vaan haittaa". Ok, sinua ei haittaa. Ei silti tarvitse alkaa vainoharhaiseksi haukkumaan.

Meillä jokaisella pitäisi olla oikeus hakea lääkkeet apteekista ilman, että koko asiakaskunta kuulee mitä lääkettä olet noutamassa. Sitä paitsi, jos et satu tietämään, on olemassa lääkkeitä joilla on hyvä menekki katukaupassa. Olen itsekin tällaisia lääkkeitä hakenut apteekista. Olen myös useasti nähnyt tilanteita, kun näitä lääkkeitä on yritetty saada apteekista mutta reseptin kanssa on epäselvyyttä tms. eikä lääkettä ole luovutettu. Silloin asiakas on ollut aika ärtynyt ja agressiivinenkin. Mitäpä veikkaat, onko kiva nyt ostaa samaa lääkettä kun se kuulutetaan siellä niin, että varmasti kuulee tämäkin tyyppi. 

Oli se lääke sitten silmätipat tai peräpukamavoide, jokainen ansaitsee rauhan ostoksilleen, eikä niitä tarvitse kuuluttaa koko apteekille. Jos joillekin on ok, että kaikki kuulee, niin hyvä niin. Mutta sallikaa meille meidän mielipiteemme.

Vierailija
194/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi

Mun perheenjäsen sai kyllä Lyricaa kovaan hermosärkyyn, vyöruusu oli kyseessä. Ei mitään tekemistä mielialan kanssa.

Vierailija
195/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi

Niin? Ja mitä sitten tapahtui?

Vierailija
196/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No odota ap kun päivystyksen vuodepaikalle joudut. Jos huoneessa on muitakin potilaita, niin keskustelet hoitajien ja lääkärin kanssa kaikkien kuullen.

Jep! Tälle, jos jollekin pitäisi tehdä jotain. Muutaman kerran päivystyksessä käyneenä olen aivan tyrmistynyt tästä toimintatavasta!

Ensimmäisellä kerralla jäädyin ihan totaalisesti, olin ihan että siis tässäkö nyt kaikkien kuullen alan selittämään vaivaani, mikä kaiken huipuksi oli gynekologinen. Siinä sitten oli kiva kertoa millaista vaivaa ja minkä tyylistä kipua ja miten seksin harrastus vaikuttaa yms. mitä lääkäri keksikään kysellä. Aivan mahtavaa, että sain tarjota tämän kokemuksen koko huoneelliselle potilaita.

Vierailija
197/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja minä olen saanut Lyricaa hermokipuun. Juuri tämä:

Hei, mitäs sulle täältä?

No, mä ottaisin sitä Lyricaa yhden paketin

Ok, ja tänne reseptille jää vielä kaksi pakettia.

-----

Apteekissa joku kuulee, ai Lyricaa, mielialalääke, päässä taitaa vipata.  

Parhaassa tapauksessa vielä joku tuttu joka laittaa ihan väärän huhun kiertämään. Tai törmäät tähän henkilöön vaikka työasioissa, esim. työhaastattelussa. 

-----

Tässä hyvä esimerkki, miksi ei pitäisi kuulua kenellekkään, mitä lääkettä kukakin hakee.

Vierailija
198/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mitäs sulle täältä?

-----

Parhaassa tapauksessa vielä joku tuttu joka laittaa ihan väärän huhun kiertämään. Tai törmäät tähän henkilöön vaikka työasioissa, esim. työhaastattelussa. 

-----

Tässä hyvä esimerkki, miksi ei pitäisi kuulua kenellekkään, mitä lääkettä kukakin hakee.

No miksi et laita lääkkeen nimeä lapulle, niin ettei tarvi sitä nimeä sanoa ääneen?

Kumma juttu kun en koskaan ikinä ole kuullut juoruja siitä mitä lääkettä joku käyttää. Luulisi näin käyneen minullekin, jo vanhalle ihmiselle, jos niitä juoruja oikeasti olisi liikkeellä.

Vierailija
199/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"ONKO TÄMÄ MIELIALALÄÄKE ENNESTÄÄN TUTTU? TÄMÄN KANSSA EI SITTEN SUOSITELLA ALKOHOLIA"

Huuda nyt vielä kovemmin,  muutama tuolla perällä ei tainnut  kuulla että mikäs juoppo se  masennuslääkeitä ostelee!

Miten joku voi olla näin säälittävän vainoharhainen? Selkeästi tulee se masislääke tarpeeseen. Eihän alkoholihaitasta kertominen sinusta alkkista tee!!!!!! Olet kyllä tosi tuomitseva ihminen, jos itse suhtaudut noin, jos edellä olevallesi kerrottaisiin jotain tuollaista!

Sinä olet laittanut tänne useamman kommentin. Olet joko trolli tai sitten ihan tajuttoman yksinkertainen ja kapeakatseinen yksilö joka ei kykene tarkastelemaan asioita eri näkökulmista. 

Vierailija
200/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, mitäs sulle täältä?

-----

-----

No miksi et laita lääkkeen nimeä lapulle, niin ettei tarvi sitä nimeä sanoa ääneen?

Kumma juttu kun en koskaan ikinä ole kuullut juoruja siitä mitä lääkettä joku käyttää. Luulisi näin käyneen minullekin, jo vanhalle ihmiselle, jos niitä juoruja oikeasti olisi liikkeellä.

Ethän sinä välttämättä tiedä mitä juoruja sinustakin liikkuu. Ei sitä välttämättä juorujen kohteelle kerrota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä