Miksei kukaan puutu apteekkien reseptiasiakkaiden henkilösuojan puutteeseen?
Toiset asiakkaat ja henkilökuntakin kuulee millä asialla liikut ja mitä aineita käytät. Jotain pitäisi tehdä.
Kommentit (425)
Kyllähän tuli omituista porukkaa langalle kommentoimaan.
En olisi ikinä voinut kuvitella miten koville joillekin ottaa se, että halutaan parantaa henkilösuojaa apteekissa.
Ei ole edes kysymys mistään, mikä olisi keneltäkään pois.
Mutta kun on vain pakko tulla ipittämään vastaan.
Meidän lähiapteekissa ainakin asiointipisteissä on seinämät ja vuoroaan odottavien tuolit ovat sen verran kaukana etteivät kuulu farmaseutin ja asiakkaan keskustelut muille apteekissa olijoille. Minua ärsyttää joissakin kaupoissa se, että jos on liittynyt kanta-asiakkaaksi kassalle pitää joka asiointikerta ilmoittaa oma puhelinnumero ja sen tietysti kuulevat kaikki jonossa olitjatkin enkä olisi yhtään halukas jakelemaan puhelinnumeroani.
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla nyt voi olla mitään niin salaista, että et pystyisi normaalisti siellä asioimaan. Ei ketään sun lääkkeesi kiinnosta, eivätkä ne tunne niitä nimiltä.
On iso harhaluulo, ettei toisia ihmisiä muka kiinnostaisi "randomien" asiat. Kyllä kiinnostaa. Esimerkiksi toisten lääkitys kiinnostaa aivan kaikkia, sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No odota ap kun päivystyksen vuodepaikalle joudut. Jos huoneessa on muitakin potilaita, niin keskustelet hoitajien ja lääkärin kanssa kaikkien kuullen.
Jep! Tälle, jos jollekin pitäisi tehdä jotain. Muutaman kerran päivystyksessä käyneenä olen aivan tyrmistynyt tästä toimintatavasta!
Ensimmäisellä kerralla jäädyin ihan totaalisesti, olin ihan että siis tässäkö nyt kaikkien kuullen alan selittämään vaivaani, mikä kaiken huipuksi oli gynekologinen. Siinä sitten oli kiva kertoa millaista vaivaa ja minkä tyylistä kipua ja miten seksin harrastus vaikuttaa yms. mitä lääkäri keksikään kysellä. Aivan mahtavaa, että sain tarjota tämän kokemuksen koko huoneelliselle potilaita.
Juuri niin. Minä en suostunut erään leikkauksen jälkeen kotiutumaan 2. päivänä. Jouduin taistelemaan oikeudestani saada toipua sairaalassa 3.nnen päivän. Jotta en kuulostanut vain itsekkäältä mulkqvistilta, selitin hoitajille syitä, jotka liittyivät jo pitkältä historialtaan mielenterveyteen ja siihen, että en ollut voinut varautua tilanteeseen mitenkään tekemällä vaikka ruokia pakkaseen, koska minut leikattiin päivystyksessä.
Eli en enää kärsinyt masennuksesta, mutta olin kärsinyt aikaisemmin elämässäni siitä pitkiä aikoja, ja se aktivoitui tällaisessa muussa kriisissä. Lisäksi olin kärsinyt kovia kipuja jo useita viikkoja, ja olin niiden takia muutenkin vielä aivan loppu.
Minullekin tuli tunne, että pakotin muut huoneessa olijat kärsimään tarinani kuuntelemisesta, mutta heitä kohtaan hienotunteisuus taas olisi vienyt minut kotiin päivää aiemmin. Onneksi huonekaverini lohduttivat (eivätkä suinkaan vain katselleet kattoon) taisteluni jälkeen, että hyvä, että pidin puoliani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa mielenkiintoista sekoilua kommenteissa, nyt tuo yksi palstahulluista/puistokemisti luulee olevansa farmaseutti!
En ole puistokemisti, vaan olen farmaseutti.
Harhoissasi olet farmaseutti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ONKO TÄMÄ MIELIALALÄÄKE ENNESTÄÄN TUTTU? TÄMÄN KANSSA EI SITTEN SUOSITELLA ALKOHOLIA"
Huuda nyt vielä kovemmin, muutama tuolla perällä ei tainnut kuulla että mikäs juoppo se masennuslääkeitä ostelee!
Miten joku voi olla näin säälittävän vainoharhainen? Selkeästi tulee se masislääke tarpeeseen. Eihän alkoholihaitasta kertominen sinusta alkkista tee!!!!!! Olet kyllä tosi tuomitseva ihminen, jos itse suhtaudut noin, jos edellä olevallesi kerrottaisiin jotain tuollaista!
Sinä olet laittanut tänne useamman kommentin. Olet joko trolli tai sitten ihan tajuttoman yksinkertainen ja kapeakatseinen yksilö joka ei kykene tarkastelemaan asioita eri näkökulmista.
Olen farmaseutti :))
Puran palstalla sen näihin valittajiin, mitä en voi työssäni typerille asiakkaille sanoa, jotta he vähän ajattelisivat, eivätkä olisi niin tyhmiä aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa mielenkiintoista sekoilua kommenteissa, nyt tuo yksi palstahulluista/puistokemisti luulee olevansa farmaseutti!
Oikeasti olen :) Mitä ihmeellistä siinä nyt on? Ei ole vaikea ammatti. Aikoinaan sinne pääsi ilman pääsykokeitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna olet varmaan astronautti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti olen :) Mitä ihmeellistä siinä nyt on? Ei ole vaikea ammatti. Aikoinaan sinne pääsi ilman pääsykokeitakin.
Sen kyllä huomaa.
Resepti ja farmaseutti antaa lääkkeet, ei siinä oo kyselyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi
Niin? Ja mitä sitten tapahtui?
Jep, ja minä olen saanut Lyricaa hermokipuun. Juuri tämä:
Hei, mitäs sulle täältä?
No, mä ottaisin sitä Lyricaa yhden paketin
Ok, ja tänne reseptille jää vielä kaksi pakettia.
-----
Apteekissa joku kuulee, ai Lyricaa, mielialalääke, päässä taitaa vipata.
Parhaassa tapauksessa vielä joku tuttu joka laittaa ihan väärän huhun kiertämään. Tai törmäät tähän henkilöön vaikka työasioissa, esim. työhaastattelussa.
-----
Tässä hyvä esimerkki, miksi ei pitäisi kuulua kenellekkään, mitä lääkettä kukakin hakee.
No miksi et laita lääkkeen nimeä lapulle, niin ettei tarvi sitä nimeä sanoa ääneen?
Kumma juttu kun en koskaan ikinä ole kuullut juoruja siitä mitä lääkettä joku käyttää. Luulisi näin käyneen minullekin, jo vanhalle ihmiselle, jos niitä juoruja oikeasti olisi liikkeellä.Ethän sinä välttämättä tiedä mitä juoruja sinustakin liikkuu. Ei sitä välttämättä juorujen kohteelle kerrota.
Luetun ymmärtäminen? Hän kirjoitti: "en koskaan ikinä ole kuullut juoruja siitä mitä lääkettä joku käyttää"
Sama täällä. Ei se ole asia, josta voisi oikein mollata ketään, jos on ihan täysillä käyvä ihminen, kuten minä ja lähipiirini olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa.
Oli kyllä ällän paperit minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kyllä huomaa.
Oli kyllä ällän paperit minulla.
Niin on muuten mullakin.
Aloittajan kanssa samaa mieltä. Poliisilla, kelalla, terveyskeskuksessa ja pankissa ainakin on jo loput. Miksei apteekissa? En häpeä, mutta ei se mukavaa ole ostaa esim psykoosilääkettä kaikkien kuullen. Ei kuulu muille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuli omituista porukkaa langalle kommentoimaan.
En olisi ikinä voinut kuvitella miten koville joillekin ottaa se, että halutaan parantaa henkilösuojaa apteekissa.
Ei ole edes kysymys mistään, mikä olisi keneltäkään pois.
Mutta kun on vain pakko tulla ipittämään vastaan.
On se, kun niitä (onneksi tosi harvoja) i d i o o t t e j a pitää vielä työkseen palvellakin. Paljon mieluummin palvelee heitä, jotka eivät valita kun oma pää on pipi. En kyllä muista viimeksi milloin joku asiakas olisi edes näyttänyt siltä, että hänelle on omissa lääkkeissään jotain yksityisyyden perään itkun tarvetta 👍
Vierailija kirjoitti:
Apteekit valtiolle!
Se olisi kyllä ihan hyvä asia. t. farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ONKO TÄMÄ MIELIALALÄÄKE ENNESTÄÄN TUTTU? TÄMÄN KANSSA EI SITTEN SUOSITELLA ALKOHOLIA"
Huuda nyt vielä kovemmin, muutama tuolla perällä ei tainnut kuulla että mikäs juoppo se masennuslääkeitä ostelee!
Miten joku voi olla näin säälittävän vainoharhainen? Selkeästi tulee se masislääke tarpeeseen. Eihän alkoholihaitasta kertominen sinusta alkkista tee!!!!!! Olet kyllä tosi tuomitseva ihminen, jos itse suhtaudut noin, jos edellä olevallesi kerrottaisiin jotain tuollaista!
Sinä olet laittanut tänne useamman kommentin. Olet joko trolli tai sitten ihan tajuttoman yksinkertainen ja kapeakatseinen yksilö joka ei kykene tarkastelemaan asioita eri näkökulmista.
Olen farmaseutti :))
Tuolla asenteella et kyllä sovellu asiakaspalveluammattiin.
Puran palstalla sen näihin valittajiin, mitä en voi työssäni typerille asiakkaille sanoa, jotta he vähän ajattelisivat, eivätkä olisi niin tyhmiä aina vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun hain apteekista potenssilääkettä, se miesfarmaseutti oikein madalsi ääntään ja melkein kuiskasi tietyt kohdat. Oli vähän huvittavaa.
Niin, just tätä! Terveet ihmiset huvittuvat tai suuttuvat, jos apteekki alkaa hävetä heidän lääkkeitään. Hei huom, hullut!
Kerran kun hain apteekista potenssilääkettä, se miesfarmaseutti oikein madalsi ääntään ja melkein kuiskasi tietyt kohdat. Oli vähän huvittavaa.