Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kukaan puutu apteekkien reseptiasiakkaiden henkilösuojan puutteeseen?

Vierailija
12.05.2023 |

Toiset asiakkaat ja henkilökuntakin kuulee millä asialla liikut ja mitä aineita käytät. Jotain pitäisi tehdä.

Kommentit (425)

Vierailija
141/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon jo kauan kirjoittanut puhelimen muistoon ostettavan lääkelistan ja näytän sen farmaseutille.

Joka on ihana, kun se näyttö koko ajan pimenee

Ei mulla pimene. Riippuu nääs kännykän asetuksista.

Vierailija
142/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittakaa lääkkeenne lapulle, jos se niin vaikeaa on. Ihan pätevä neuvo, olkaa hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama mitä reseptilääkettä ostat, ei ole tarpeeksi yksityisyyttä asiointiin missään apteekeissa. Ihmettelen ettei asiaan olla puututtu.

Häpeätkö siis verenpainelääkkeitä, astmalääkkeitä, allergialääkkeitä, kilpirauhaslääkkeitä, kipulääkkeitä..? Suosittelen opettelemaan suvaitsevaisemmaksi.

Eli et erota häpeän tunnetta ja normaalia tarvetta yksityisyyteen toisistaan? Erikoisen kovaa triggeröitymistä, suosittelen opettelemaan käytöstapoja ja tunnetaitoja.

-eri

Ihmisten tarve yksityisyyteen ei vain ole vakio. Et sinä voi vaatia, että koko muun maailman olisi tanssittava sinun yksityisyydentarpeesi tasolla, kun isoimmalle osalle se taso yksityisyyttä riittää, jonka nyt jo saa. Kumpi meistä kohtaa satoja apteekin asiakkaita päivässä, eli tietää, millä lailla normaalistio asioidaan? Kyllä minä osaan lukea kehonkieltä, eikä se todellakaan kerro, että asiakkailla olisi ongelmia. Meillä asioi toki pääasiassa iäkkäämpiä ihmisiä, mutta nuorten ei pidä luulla, että maailma vääntyy teidän epävarmuuksienne mukaan. Helpompaa on, jos karaisee itseään vaikkapa, jos on noin tärkeänä itsestään.

Missä apteekissa sä muuten oot töissä?

Rupesko kiinnostamaan? :D

Kyllä se sitten Iehdestä selviää, kun tuomio tulee.

Mikä tuomio? 

Tietosuojarikoksesta

En mä ole täällä mitään tietoja jaellut xD

Vierailija
144/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen farmaseutti pienessä kunnassa olevassa apteekissa.

Kiihottavaa tietää että esim 38v kunnanjohtaja käyttää tadalafiilia ja koulun rehtori 59v nainen ostaa hedelmöitys hormoneja.

Tietosuojarikos

Kuka tunnisti kunnan :D

I d i o o t i t. Ei kukaan! :D

Noin nuorta kunnanjohtajaa ei ole monessa kunnassa. Taidan jopa tuntea hänet henkilökohtaisesti.

Hyvä yritys! Teepä nyt ilmoitus niin kaikki nauravat sulle! Mutta kun vauva-palstalla sanottiin.... öööööö!

Se parhaiten nauraa, joka viimeiseksi nauraa. 

Vierailija
145/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vagisan voidetta oli nolo ostaa.

Kaikki katto että tolla on hiekkaa pi***ssa.

Olen käyttänyt Vagifemia yli 20 vuotta, en näe ostamisessa mitään noloa.

Vierailija
146/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan niitä koppeja ihan periaatteesta, niitä haluamalla nuoriso antaa valtaa suvaitsemattomille pskakasoille, kun sen sijaan jokaisen pitäisi taistella heitä vastaan ja kulkea ylpeänä peräpukamineen ja klamydioineen.

Vierailija
147/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso ikäluokkalainen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vagisan voidetta oli nolo ostaa.

Kaikki katto että tolla on hiekkaa pi***ssa.

Olen käyttänyt Vagifemia yli 20 vuotta, en näe ostamisessa mitään noloa.

Se onkin eri tuote, kuin Vagisan-voide.

Vierailija
148/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihottavaa tietää että esim 38v kunnanjohtaja käyttää tadalafiilia ja koulun rehtori 59v nainen ostaa hedelmöitys hormoneja.

Tällaisten rikosilmoitusten käsittelyyn saattaa mennä pitkä aika eli pitkään joutuu tämäkin farmaseutti jännittämään...

Vierailija
149/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi

Sitä käytetään kyllä pääsääntöisesti kipukynnyksen nostoon, ei pelkästään ahdistukseen. Isoin menekki on kipuun. Joten taisit nyt luulla väärin.

Siis tarkoitat "kipuun" jolle ei löydy fyysistä selitystä?

Älä yritä päteä jollain lähihoitajan papereilla. Lyricaa käytetään ihan aidosti aistittuun kipuun, eikä se silloin hoida ahdistusta, eikä kivun syy ole psyykeperäinen. 

Kipu voi kroonistua, esim. aika yleistä vyöruusukivun kohdalla. Silloin aivot aistivat hermon virhetoiminnan kautta edelleen kipua. Hermo oppii välittämään kivun tunteen, mikäli ihmisen hermokipua ei saada hoidettua ajoissa. Oppimiseen menee noin 3 kk. Sitä pitemmät kiputilat saattavat kroonistua. 

Lyricaa käytetään kyseisen hermosignaalin katkaisuun ja hermokivun poistamiseen. 

Häpeä, että itse ilmeisesti halusit pitää Lyrican käyttäjiä jotenkin noloina ja "hulluina" tai kipunsa itse keksineinä! Vaikka paljastutkin tyhmäksi itse, ja vieläpä asioista ei-todellakaan perillä olevaksi.

Ja tämäkin olisi estetty lasikopilla, niin kukaan ei olisi kuullut mitään ja tehnyt omia johtopäätöksiään. Ihanintahan pienellä paikkakunnalla on vielä ne perättömät juorut, jotka lähtevät eteenpäin. Tästäkin olisi saatu mehevä juoru kylälle.

Suvaitsevaisuus auttaa. Ja älyn hankinta. Sillä älyllä voi sitten vaikka ihan selvittää, että mikä lääke se Lyrica onkaan.

Mutta kun ei ihmisillä ole. Luuletko, että kylän Ulla Taalasmaa ottaa mistään mitään selvää. Jollain on vyöruusu ja Taalasmaa juoruaa, että naapuri on seonnut ja syö mielialalääkkeitä. Ymmärrätkö nyt, miksi niitä lasikoppeja tarvitaan?

En, koska minua eivät tuollaiset epäsuvaitsevat low-lifet määrittele.

Ei ole välttämättä kyse vain sinusta. Jos ihmisellä on kouluikäisiä lapsia, niin lapsia saatetaan kiusata koulussa tuollaisen keksityn jutun vuoksi tai joku voi joutua työkavereiden juoruilun kohteeksi syyttä.

Vierailija
150/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IL ja IS tässä teille aihe, mistä tehdä juttu!

Vierailija
151/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten rikosilmoitusten käsittelyyn saattaa mennä pitkä aika eli pitkään joutuu tämäkin farmaseutti jännittämään...

Et tiedä minä vuonna se kunnanjohtaja oli 38v...

Vierailija
152/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kuulin kun edelläni oleva sai Lyricaa, siis aika vahva mielialalääke esim pahaan ahdistushäiriöön johon muut lääkkeet ei toimi

Sitä käytetään kyllä pääsääntöisesti kipukynnyksen nostoon, ei pelkästään ahdistukseen. Isoin menekki on kipuun. Joten taisit nyt luulla väärin.

Älä yritä päteä jollain lähihoitajan papereilla. Lyricaa käytetään ihan aidosti aistittuun kipuun, eikä se silloin hoida ahdistusta, eikä kivun syy ole psyykeperäinen. 

Kipu voi kroonistua, esim. aika yleistä vyöruusukivun kohdalla. Silloin aivot aistivat hermon virhetoiminnan kautta edelleen kipua. Hermo oppii välittämään kivun tunteen, mikäli ihmisen hermokipua ei saada hoidettua ajoissa. Oppimiseen menee noin 3 kk. Sitä pitemmät kiputilat saattavat kroonistua. 

Lyricaa käytetään kyseisen hermosignaalin katkaisuun ja hermokivun poistamiseen. 

Häpeä, että itse ilmeisesti halusit pitää Lyrican käyttäjiä jotenkin noloina ja "hulluina" tai kipunsa itse keksineinä! Vaikka paljastutkin tyhmäksi itse, ja vieläpä asioista ei-todellakaan perillä olevaksi.

Ja tämäkin olisi estetty lasikopilla, niin kukaan ei olisi kuullut mitään ja tehnyt omia johtopäätöksiään. Ihanintahan pienellä paikkakunnalla on vielä ne perättömät juorut, jotka lähtevät eteenpäin. Tästäkin olisi saatu mehevä juoru kylälle.

Suvaitsevaisuus auttaa. Ja älyn hankinta. Sillä älyllä voi sitten vaikka ihan selvittää, että mikä lääke se Lyrica onkaan.

Mutta kun ei ihmisillä ole. Luuletko, että kylän Ulla Taalasmaa ottaa mistään mitään selvää. Jollain on vyöruusu ja Taalasmaa juoruaa, että naapuri on seonnut ja syö mielialalääkkeitä. Ymmärrätkö nyt, miksi niitä lasikoppeja tarvitaan?

Ei ole välttämättä kyse vain sinusta. Jos ihmisellä on kouluikäisiä lapsia, niin lapsia saatetaan kiusata koulussa tuollaisen keksityn jutun vuoksi tai joku voi joutua työkavereiden juoruilun kohteeksi syyttä.

Lapsille tietenkin sama oppi. Sellainen ihminen on suvaitsematon halveksunnan kohde, joka toisia tuollaisesta kiusaa. 

Vierailija
153/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IL ja IS tässä teille aihe, mistä tehdä juttu!

Ei ne tee... normaalit asiakkaat eivät tunne tarvetta millekään kopeille. Juttu voitaisiin toki tehdä päivittely-tyyliin esitellen Vauva-palstan i d i... anonyymejä, joille koppi kelpaisi.

Vierailija
154/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt taitaa tätä farmaseuttia jännittää.

Vierailija
155/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille tietenkin sama oppi. Sellainen ihminen on suvaitsematon halveksunnan kohde, joka toisia tuollaisesta kiusaa. 

Oi joi, joku alapeukuttaa kiusaajien halveksinta-ajatusta!

Vierailija
156/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon apteekkihenkilökunta katselee luvattomasti asiakkaiden lääketietoja?

Vierailija
157/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa oli ainakin kaksi farmaseuttia. En ole tämä joksi luulette. Kjäh kjäh kjäh

Vierailija
158/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kun et ehdota torille lääkärin vastaanottoa. Siinä voisi ohikulkijat vilkuilla Peran peräpukamat, kuunnella Ullan virtsankarkailut ja Markun potenssiongelmat. Samalla voitaisiin katsoa, miltä Yrjön penis näyttää tällä viikolla. :D

Vierailija
159/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo "tiedonjulkistaja" onkin apteekkari - kaikki apteekkarithan ovat alunperin farmaseutteja. Voi aika isot sakot rapasahtaa.

Vierailija
160/425 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan paljon apteekkihenkilökunta katselee luvattomasti asiakkaiden lääketietoja?

Ei yhtään. En tajua miten se voisi  kiinnostaa, kun heitä ei tunne. Jos taas joku tuttu tai muuten kiinnostava ihminen käy samassa apteekissa ja apteekkilainen haluaa niitä katsoa, niitä voi katsoa ilman lokimerkintää. Sellaisia, joita se ihminen on siitä apteekista ostanut. Mutta heti, jos mennään katsomaan reseptejä e-reseptikeskukseen, niin siitä jää lokimerkintä.