Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän pää kestää kerrostalossa asumista kesällä?

Vierailija
12.05.2023 |

Talven vielä ymmärrän kun ulkona ei paljoa vietetä aikaa mutta kesällä ei juuri mitään voi tehdä kun ei ole omaa pihaa missä viettää aikaa. Jos menet pihalle niin kymmeniä ihmisiä kyttää ikkunoissa, mitään tekemistä ei ole kerrostalon pihalla, jos menet puistoon nin siellä on mölyäviä ihmisiä, juoppoja ja ties mitä. Jos menet johonkin järven rantaan tai puistoon niin sinne on matkaa. Ja mitä tekemistä siellä puistossa edes on, istua nurmikolla jalat ja selkä kipeänä?
Kun on omakotitalo tai kesämökki niin voi harrastaa kaikkea eikä ole naapurit kyttäämässä. Miten teidän pää kestää alkeellista kerrostaloelämää?

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asustelen vasta tokaa kesää omakotitalossa ja kyselen teiltä konkareilta, että kuka teillä hoitaa pihaa ja puutarhaa silloin, kun olette lomareissuilla kesän aikana ? Ja jos se on joku ostettu tyyppi, niin mitä maksatte esim. hänelle, joka vaikka parin viikon ajan kastelee puutarhan ja kukat ?

Miksi haluat lähteä pois kotoasi?

Koska haluan mm. tavata sukulaisiani, kokea erilaisia kulttuureita ja myös päästä pois siitä paikasta, jossa teen työtäni ( yrittäjänä kotoa)

Vierailija
142/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kotia, toinen on viihtyisä kerrostalohuoneisto hyvällä paikalla ja toinen on mukava omakotitalo rauhallisessa ja vihreässä lähiössä noin 7km keskustasta.

Viihdyn kerrostaloasunnossani huomattavan paljon paremmin... Siellä on paljon enemmän tekemistä kun kaikki kaupungin palvelut ovat ovella. Tulee useammin lähdettyä tekemään kaikkea kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asustelen vasta tokaa kesää omakotitalossa ja kyselen teiltä konkareilta, että kuka teillä hoitaa pihaa ja puutarhaa silloin, kun olette lomareissuilla kesän aikana ? Ja jos se on joku ostettu tyyppi, niin mitä maksatte esim. hänelle, joka vaikka parin viikon ajan kastelee puutarhan ja kukat ?

Mä olen pisimmillään ollut vuodenkin pois talostani. Kukaan ei käynyt tontilla sinä aikana, ei ainakaan minun pyynnöstäni.

Olihan siinä sitten vähän enemmän laittamista, kun vihdoin palasin, mutta ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
144/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Ap itse selviät kerrostalossa, kun et ole siellä vanhmpiesi luona...? Miten selätät ketutuksen ja ainaisen kaipuun sinne luontoon?

Vierailija
145/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pisimmillään ollut vuodenkin pois talostani. Kukaan ei käynyt tontilla sinä aikana, ei ainakaan minun pyynnöstäni.

Olihan siinä sitten vähän enemmän laittamista, kun vihdoin palasin, mutta ei mitään ihmeellistä.

Omalla kohdallani tuo ei onnistuisi, koska puutarha ei kestäisi kastelematta.  Ja pienviljely oli yksi niistä suurimmista syistä miksi talon hankin

Vierailija
146/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muuten todella monella kerrostaloasunto melkein meren rannalla, valtava lasitettu parveke, vene odottaa rannalla ja lentokenttäkin lähellä :D :D :D

Todellisuus: kesällä pätsikuuma koppi, parveke = 2 ikkunaa, meren näkee kun ajaa väh. 50 km.

Okt:n ne kuuluisat "pihatyöt"; mitä ne on? Robottileikkuri kiertää pihaa kesällä, mönkijä lumilevyllä talvella ja kaikki rakennelmat on tehnyt kirvesmies.

Heh, mulla on kyllä noin 30 metriä mereen tästä kerrostalokämpästä, mutta kuuma se kyllä on kieltämättä kesällä.

Joo, eiköhän nyt jokanen saa asua missä haluaa ja tykätä mistä haluaa.

Kerrostalo meren rannalla on se vihonviimeinen loukko, vapusta lokakuulle käy jatkuva mölinä pihalla yötä päivää, etkä voi pitää ikkunoita auki vapaaehtoisesti oli miten kuuma tahansa. 

Höpöhöpö. Varmasti näin voi jossain keskeisellä paikalla ollakin, mutta näin lämpimänä, aurinkoisena perjantai-iltana istun olohuoneen sohvalla merenrannan läheisyydessä sijaitsevassa kerrostalossa ikkunat auki. Täällä ei ole mölyä nyt.  Ei ollut vappuna eikä ole juhannuksena. Mielikuvat on ihmeen negatiiviset eikä niitä kannata aina uskoa. 

Se mielikuva on juuri sellainen ettei häiriötä yksinkertaisesti voi olla kerrostaloasunnossa veden äärellä, siitä harhasta maksaa itsensä kipeäksi ylihintaisesta kopperosta vaikka mitään muuta yhtä varmaa mölynkerääjää ei ole olemassa kuin rantatienoo kesäaikaan Suomenmaassa, kaikki kynnelle kykenevät pakkautuu sinne. 

Vierailija
147/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalolla on kiva piha. On trampoliinit ja grillit. Erittäin mukava viettää aikaa kesällä.

Ei ole kivaa naapureille kun savustatte pihalla ja pennut kirkuu trampalla.

Minusta on ihanaa kun on elämää ympärillä. Lasten ääniä on mukava kuunnella!

Vierailija
148/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovesta pääsee suoraan metsään. On länsiparveke. Lähellä kansallispuisto ja junalla pääsee Helsinkiin. En ymmärrä miten jotkut jaksaa hääriä tontillaan vuodesta toiseen kykkien. Talvella lunta kolaten, syksyllä lehtiä haravoiden. Jatkuvasti jotakin paikkaa korjaten. Lopulta kuitenkin kun ei enää jaksa palvelutaloon siirtyen.

Vierailija
149/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kestää pää kerrostalo asumista, lantapaukkuhan minä oon ja pääsen tarvittaessa maaseudun asunnolle. 

Vierailija
150/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muuten todella monella kerrostaloasunto melkein meren rannalla, valtava lasitettu parveke, vene odottaa rannalla ja lentokenttäkin lähellä :D :D :D

Todellisuus: kesällä pätsikuuma koppi, parveke = 2 ikkunaa, meren näkee kun ajaa väh. 50 km.

Okt:n ne kuuluisat "pihatyöt"; mitä ne on? Robottileikkuri kiertää pihaa kesällä, mönkijä lumilevyllä talvella ja kaikki rakennelmat on tehnyt kirvesmies.

Heh, mulla on kyllä noin 30 metriä mereen tästä kerrostalokämpästä, mutta kuuma se kyllä on kieltämättä kesällä.

Joo, eiköhän nyt jokanen saa asua missä haluaa ja tykätä mistä haluaa.

Kerrostalo meren rannalla on se vihonviimeinen loukko, vapusta lokakuulle käy jatkuva mölinä pihalla yötä päivää, etkä voi pitää ikkunoita auki vapaaehtoisesti oli miten kuuma tahansa. 

Mikä ihmeen mölinä? Tässä Arabiassa on rauhallista puistoaluetta ja kauniit maisemat. Hiljaista ja hyvät ulkoilureitit, kulkuyhteydet erinomaiset. Ikkunat ovat kesäisin auki silloin kun ilma on sopiva, jos on liian kuuma niin ilmastointi viilentää.

Vierailija
151/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan hyvin. Kesällä mm. Ollaan mökillä, festareilla, rannalla, ulkomailla, kilpailen hevosella ympäriinsä. On aivan sama missä nukkuu ja pesee pyykkiä.

Vierailija
152/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se, että lähtee erikseen jonnekin, vastaa mitenkään sitä, että voi vaan kävellä ulos ovesta ja istahtaa omalle puutarhaterassille aurinkotuoliin, katselemaan taivasta ja oman puutarhan istutuksia. Lähteminen vaatii aina vaivannäköä. Se on jo reissaamista.

Olen tämän pihaihanuuden itse kokenut. Yksin jäädessä kaiken hoitaminen kuitenkin alkoi vaatia liikaa voimia ja oli pakko myydä. Nykyisenä kerrostaloluukussa asuvana olen kuitenkin yhä kiukkuisempi ja tylsistyneempi viime vuosina ollut. Olo on välillä kuin vankikopissa istuvalla. Rahatilanne ei nyt kuitenkaan salli muutakaan asumismuotoa.

Jos haluaa ulos, on samoiltava katuja. Eihän sellainen ole kesästä ja auringosta nauttimista, vaan liikuntaa, mikä väsyttää. Omassa kaupunginosassa penkit on teitten varsilla. Rentoudu siinä sitten ja nauti olostasi, kun menee autoja, pyöräilijöitä ja jalankulkijoita ohi. Kerrostalopihaa ympäröi neljältä suunnalta kerrostalo. Siinäpä vasta kesäiset maisemat! 😂

Vierailija
153/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on oma piha enkä tiedä mitä siellä pitäisi harrastaa. Istun yleensä kuistilla

Miksi pitää jotain harrastaa juuri pihalla? Meillä lapset pelaa ja leikkii pihalla, me istumme terassilla näin kesäiltoina. Nyt linnut laulaa ja koivusavu tuoksuu, mennään kohta pihasaunaan ja sitten pikku pulahdus uimaan, vesi on kylmää kyllä. Mieheni laittoi savustimeen kalaa, syödään kun lapset menee nukkumaan, toki lapset syötetään myös. Ei pidetä nälässä. : d Kyllä me nautimme, on toki työtäkin tämän eteen tehty.

Vierailija
154/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen pyörälenkkejä kun haluan ulos. Voin olla tuntitolkulla kerrallaan pihalla. Lisäksi tietysti koira vaatii omat ulkoilutuksensa, joten en mene mihinkään istuskelemaan.

Eikö sua kyllästytä pyörälenkit? Aika samojahan ne täytyy olla, kun ei sillä pyörällä jaksa oikein kauas lähteä.

Pyörällä pitäisi päästä joka kerta eri paikkaan mutta samassa omassa pihassa voi pönöttää vuodesta toiseen.

Missä sellainen paikkakunta on, jossa kotoa lähtiessä pääsee joka kerta eri paikkaan? Varsinkaan pyörällä.

Mulla ei ole pakonomaista tarvetta päästä joka kerta eri paikkaan. Mutta asun Helsingissä Käpylässä ja tästä pääsee kyllä pyörällä ihan  mihin päin kaupunkia vain. Jos on hyvä pyörä & kunto niin mikään ei estä pyöräilemästä vaikka Porvooseen.

Mut vaikka olisi vain yksi pyörätie, niin kyllähän sen varrella nyt enemmän vaihtelua on kuin omalla pihalla, joka on tasan joka kerta sama.

Vierailija
155/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se, että lähtee erikseen jonnekin, vastaa mitenkään sitä, että voi vaan kävellä ulos ovesta ja istahtaa omalle puutarhaterassille aurinkotuoliin, katselemaan taivasta ja oman puutarhan istutuksia. Lähteminen vaatii aina vaivannäköä. Se on jo reissaamista.

Olen tämän pihaihanuuden itse kokenut. Yksin jäädessä kaiken hoitaminen kuitenkin alkoi vaatia liikaa voimia ja oli pakko myydä. Nykyisenä kerrostaloluukussa asuvana olen kuitenkin yhä kiukkuisempi ja tylsistyneempi viime vuosina ollut. Olo on välillä kuin vankikopissa istuvalla. Rahatilanne ei nyt kuitenkaan salli muutakaan asumismuotoa.

Jos haluaa ulos, on samoiltava katuja. Eihän sellainen ole kesästä ja auringosta nauttimista, vaan liikuntaa, mikä väsyttää. Omassa kaupunginosassa penkit on teitten varsilla. Rentoudu siinä sitten ja nauti olostasi, kun menee autoja, pyöräilijöitä ja jalankulkijoita ohi. Kerrostalopihaa ympäröi neljältä suunnalta kerrostalo. Siinäpä vasta kesäiset maisemat! 😂

Mut siis miten tämä on kerrostaloasujalta estetty? Minä istuskelen kesäisin tosi usein tässä omalla pihalla. Usein nappaan kahvin tai teen tai jäätelön mukaan. Monesti saan kaverinkin siihen.

Vierailija
156/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi kotia, toinen on viihtyisä kerrostalohuoneisto hyvällä paikalla ja toinen on mukava omakotitalo rauhallisessa ja vihreässä lähiössä noin 7km keskustasta.

Viihdyn kerrostaloasunnossani huomattavan paljon paremmin... Siellä on paljon enemmän tekemistä kun kaikki kaupungin palvelut ovat ovella. Tulee useammin lähdettyä tekemään kaikkea kivaa.

Tämäpä tämä.

Vierailija
157/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon köyhä, pakko kestää. Unelma olisi asua omakotitalossa maalla.

Vierailija
158/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Omakotitaloalueella elämä siirtyy heti ulos kun säät sallivat.

Päivisin terassinrakentajat huudattavat sirkkeleitään ja vasarat paukkuvat, lapset huutavat trampoliineillään ja poppi soi radioista joka pihalla. Kaikilla on ovet ja ikkunat auki, joten saat tietää kaiken mistä naapurit keskustelevat, olivat he sitten sisällä tai ulkona.

Illalla kylpytynnyrit täyttyvät päihtyneistä seurueista ja mekkala on se mukaista.

Yöllä naapurin mopojonne ajaa kotikatua edestakaisin viritetyllä mopollaan."

Tämä nyt kuulostaa kuin kertoisit pellolle levitetystä kerrostalosta, oikea omakotitalo on maalla, etäisyys naapuriin yli huutomatka.

Vierailija
159/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellista? Meillä on kaikki mukavuudet ja huoltoyhtiö hoitaa puistopihan. Voi olla kotona ja on helppo reissatakin kun ei ole murtomiehistä pelkoa.

Kauppa, apteekki, ravintola ovat vieressä ja bussi kulkee talon vierestä, jos kauemmas tahtoo, esim. mökille tai ulkomaille.

Vierailija
160/178 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia tekevillä ei ole kaikki hyvin. Olisko ap:lläkin kosteusvaurio tai ulkomaalaus edessä, muttei rahaa teettää korjausta.