Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän pää kestää kerrostalossa asumista kesällä?

Vierailija
12.05.2023 |

Talven vielä ymmärrän kun ulkona ei paljoa vietetä aikaa mutta kesällä ei juuri mitään voi tehdä kun ei ole omaa pihaa missä viettää aikaa. Jos menet pihalle niin kymmeniä ihmisiä kyttää ikkunoissa, mitään tekemistä ei ole kerrostalon pihalla, jos menet puistoon nin siellä on mölyäviä ihmisiä, juoppoja ja ties mitä. Jos menet johonkin järven rantaan tai puistoon niin sinne on matkaa. Ja mitä tekemistä siellä puistossa edes on, istua nurmikolla jalat ja selkä kipeänä?
Kun on omakotitalo tai kesämökki niin voi harrastaa kaikkea eikä ole naapurit kyttäämässä. Miten teidän pää kestää alkeellista kerrostaloelämää?

Kommentit (178)

Vierailija
121/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestäisi ei kesällä eikä talvella. Tuttavilla kyläilyn kerrostaloissa ja yhtään huushollia en tiedä jossa ei kiroiltaisi naapureita , niitten käytöstä, hajuja, ääniä, tappelua rempoista, uteliaita kyttääjiä. Jne.

Minä olen hyvin tarkka yksityisyydestäni ja hiljaisuus on minulle yöllä välttämätön. Kun kyläillessäni yövyn kerrostalossa en saa äänistä nukuttua. Monessa talossa kuuluu naapurin vessa-asiointi, kiva istua syömässä kun naapuri on kakalla tai pissalla.

Ja kuten tälläkin palstalla monesta ketjusta näkee, kerrostaloissa riidellään ja kärsitään naapureista paljon.

Pihalle en edes osaa ajatella meneväni jos siellä istuskelisi vieraita ihmisiä, ainainen velvollisuus olka seurallinen tai muuten saa tympeän ihmisen maineen.

Omakotitalossa isolla tontilla asun. Ja kesämökkikin on.

Ja sitten omakotitaloasujat koittavat omia traumojaan purkaa sillä, että todistelevat palstalla miten ihanaa heillä on.

Mikähän trauma minulla, omakotitaloasujalla, nyt taas on? Talo maksettu vanhan myynnillä, tontti reipas 3000 m2, keskustaan matkaa alle kilsa. Naapureina mukavaa sakkia, joilla kaikilla sen verran pätäkkää, että tänne voineet rakentaa, fiksuja ihmisiä, joille koti ja asumisen rauha ja mukavuus ovat yhtä tärkeitä kuin meille. Ei kuulu yöllä ei päivällä naapurin äänet ja pihalla on vain oma perhe, toki suku ja ystävät kun kutsutaan.

tuo todistelu. Miksi on tarve todistaa, että tää kaikki mulla on. En tajua sitä 

Vierailija
122/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kestäisi ei kesällä eikä talvella. Tuttavilla kyläilyn kerrostaloissa ja yhtään huushollia en tiedä jossa ei kiroiltaisi naapureita , niitten käytöstä, hajuja, ääniä, tappelua rempoista, uteliaita kyttääjiä. Jne.

Minä olen hyvin tarkka yksityisyydestäni ja hiljaisuus on minulle yöllä välttämätön. Kun kyläillessäni yövyn kerrostalossa en saa äänistä nukuttua. Monessa talossa kuuluu naapurin vessa-asiointi, kiva istua syömässä kun naapuri on kakalla tai pissalla.

Ja kuten tälläkin palstalla monesta ketjusta näkee, kerrostaloissa riidellään ja kärsitään naapureista paljon.

Pihalle en edes osaa ajatella meneväni jos siellä istuskelisi vieraita ihmisiä, ainainen velvollisuus olka seurallinen tai muuten saa tympeän ihmisen maineen.

Ja sitten omakotitaloasujat koittavat omia traumojaan purkaa sillä, että todistelevat palstalla miten ihanaa heillä on.

Ja kerrostaloläävissään asuvat siitä katkeroituvat ja tulevat ulisemaan. Sellaista se kateus teettää.

Ei vaan se, että jos on asiat kunnossa niin miksi pitää alkaa todistella miten ihanaa elämä on ?  Et takuulla uskoisi jos kertoisin mikä asumismuotoni on ja mistä tätä viestiä kirjoitan.

Ai kirjoittaa saa vain kerrostaloissa asuvat, tämä selvä. Anteeksi nyt kun sinun mielesi pahoitin. Ja juu en usko, mutta ole huoleti kaikki muutkin tietävät totuuden, että kerrostalosta. Yritä nyt rauhoittua, ja mene partsille istuskelemaan.

Minä olen täysin zen. Sinähän se siellä meuhkaat. Ja edelleen, olet väärässä asumismuotoni suhteen.  Mutta vedä syvään henkeä ja tsemppaa.

Zen ihminen menee toisen viestiä vihaisesti kommentoimaan. Ei nyt oikein hyvältä näytä.

Jään seuraamaan teidän keskustelua, sinä olet häviöllä 6-0.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, 122 vastaaja. Saat uskoa niin. 

Vierailija
124/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen pyörälenkkejä kun haluan ulos. Voin olla tuntitolkulla kerrallaan pihalla. Lisäksi tietysti koira vaatii omat ulkoilutuksensa, joten en mene mihinkään istuskelemaan.

Eikö sua kyllästytä pyörälenkit? Aika samojahan ne täytyy olla, kun ei sillä pyörällä jaksa oikein kauas lähteä.

Pyörällä pitäisi päästä joka kerta eri paikkaan mutta samassa omassa pihassa voi pönöttää vuodesta toiseen.

Vierailija
125/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän trauma minulla, omakotitaloasujalla, nyt taas on? Talo maksettu vanhan myynnillä, tontti reipas 3000 m2, keskustaan matkaa alle kilsa. Naapureina mukavaa sakkia, joilla kaikilla sen verran pätäkkää, että tänne voineet rakentaa, fiksuja ihmisiä, joille koti ja asumisen rauha ja mukavuus ovat yhtä tärkeitä kuin meille. Ei kuulu yöllä ei päivällä naapurin äänet ja pihalla on vain oma perhe, toki suku ja ystävät kun kutsutaan.

Miksi sinulla on tarve puuttua, tästä sivusta enemmän mietin sitä. Eikö sun kannata ohittaa,katsos kun hän on tuota mieltä ja sinä muuta. Suo toki suun vuoro toiselle. Sinä meuhkaat oliko se traumoista ja sitten sanot että älä todistele. Miten sinulle pitää vastata, vai eikö saa vastata, siitäkö se on kiinni? Olet outo, jos saa tästä ohesta kommentoida.

Vierailija
126/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vähän pakko kun ei oo rahaa omakotitaloon.

Tai ylipäänsä muuhun läävään kuin missä nyt asutaan.

Mutta Elikkäs, ollaan mökillä paljon keväästä syksyyn.

Ilman mökkiä pää ei varmaan kestäiskään.

Vierailija
127/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrasiunaa, pitääkö meidän kaikkien pyytää sinulta lupa?

Vierailija
128/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kasvaa iso puu parvekkeen edessä, jossa pomppii orava, on tikkaa, punatulkkuja, talitinttejä... Kyyhky kujertaa joskus ja mustarastas laulaa illalla. Rusakkojakin näkee joskus. Ikkunani alta taasutteli kerran jopa kettu keskellä päivää, naapuritalon pihan halki juoksi peura, toisen kerran hirvi. Lähellä on kuulemma nähty sudenkin jolkottelevan. Rantakäärmeen päältä meinasin joskus ajaa pyörällä.

Kyllähän nuo luontohetket täällä kaupungin laidalla kerrostalossakin toisinaan lähelle tulee.

Ja saavat aikaan sen, että halu päästä täältä helvetin betonilaatikosta pois sen kuin vain kasvaa.

Onneksi netti avartaa maisemia. Paljon käynkin nojatuolimatkoilla.

Vierailija
129/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrasiunaa, pitääkö meidän kaikkien pyytää sinulta lupa?

Ei tietenkään. Miksi niin luulet ?

Vierailija
130/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen pyörälenkkejä kun haluan ulos. Voin olla tuntitolkulla kerrallaan pihalla. Lisäksi tietysti koira vaatii omat ulkoilutuksensa, joten en mene mihinkään istuskelemaan.

Eikö sua kyllästytä pyörälenkit? Aika samojahan ne täytyy olla, kun ei sillä pyörällä jaksa oikein kauas lähteä.

Pyörällä pitäisi päästä joka kerta eri paikkaan mutta samassa omassa pihassa voi pönöttää vuodesta toiseen.

Missä sellainen paikkakunta on, jossa kotoa lähtiessä pääsee joka kerta eri paikkaan? Varsinkaan pyörällä.

Vierailija
131/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, vähän pakko kun ei oo rahaa omakotitaloon.

Tai ylipäänsä muuhun läävään kuin missä nyt asutaan.

Mutta Elikkäs, ollaan mökillä paljon keväästä syksyyn.

Ilman mökkiä pää ei varmaan kestäiskään.

Sama täällä, ilman mökkiä tulisin hulluksi, olemme aina kun mahdollista viikonlopun mökillä. Vaikka matkaa on niin tullaan vasta ma aamuna suoraan töihin, pe lähdemme suoraan töistä. Mökki peritty ja kerrosläävässä asumme kun säästämme taloa varten.

Vierailija
132/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on tarve puuttua, tästä sivusta enemmän mietin sitä. Eikö sun kannata ohittaa,katsos kun hän on tuota mieltä ja sinä muuta. Suo toki suun vuoro toiselle. Sinä meuhkaat oliko se traumoista ja sitten sanot että älä todistele. Miten sinulle pitää vastata, vai eikö saa vastata, siitäkö se on kiinni? Olet outo, jos saa tästä ohesta kommentoida.

okei, puhu sinä, minä pitelen hevosta.

Vierailija
133/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on muuten todella monella kerrostaloasunto melkein meren rannalla, valtava lasitettu parveke, vene odottaa rannalla ja lentokenttäkin lähellä :D :D :D

Todellisuus: kesällä pätsikuuma koppi, parveke = 2 ikkunaa, meren näkee kun ajaa väh. 50 km.

Okt:n ne kuuluisat "pihatyöt"; mitä ne on? Robottileikkuri kiertää pihaa kesällä, mönkijä lumilevyllä talvella ja kaikki rakennelmat on tehnyt kirvesmies.

Heh, mulla on kyllä noin 30 metriä mereen tästä kerrostalokämpästä, mutta kuuma se kyllä on kieltämättä kesällä.

Joo, eiköhän nyt jokanen saa asua missä haluaa ja tykätä mistä haluaa.

Kerrostalo meren rannalla on se vihonviimeinen loukko, vapusta lokakuulle käy jatkuva mölinä pihalla yötä päivää, etkä voi pitää ikkunoita auki vapaaehtoisesti oli miten kuuma tahansa. 

Höpöhöpö. Varmasti näin voi jossain keskeisellä paikalla ollakin, mutta näin lämpimänä, aurinkoisena perjantai-iltana istun olohuoneen sohvalla merenrannan läheisyydessä sijaitsevassa kerrostalossa ikkunat auki. Täällä ei ole mölyä nyt.  Ei ollut vappuna eikä ole juhannuksena. Mielikuvat on ihmeen negatiiviset eikä niitä kannata aina uskoa. 

Vierailija
134/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sellainen paikkakunta on, jossa kotoa lähtiessä pääsee joka kerta eri paikkaan? Varsinkaan pyörällä.

Kaikista omakotitaloista pääsee joka kerta eri paikkaan ja kaikki on muutenkin parempaa.

Vierailija
135/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oma piha enkä tiedä mitä siellä pitäisi harrastaa. Istun yleensä kuistilla

Vierailija
136/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asustelen vasta tokaa kesää omakotitalossa ja kyselen teiltä konkareilta, että kuka teillä hoitaa pihaa ja puutarhaa silloin, kun olette lomareissuilla kesän aikana ? Ja jos se on joku ostettu tyyppi, niin mitä maksatte esim. hänelle, joka vaikka parin viikon ajan kastelee puutarhan ja kukat ?

Vierailija
137/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäny, vihasin kaikkia metelöiviä naapureita. Muutettuani vihdoin pois kerrostalosta, päätin, etten enää ikinä aio muuttaa sellaiseen.

Vierailija
138/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisin kyllä hulluksi, jos ei kerrostaloasuntoni ympäristössä olisi luontoa ja parvekkeelta näkyisi muuta kuin toinen kerrostalo. Nytkin näkyy, mitä vihaan, mutta sentään jotain puutakin on välissä.

Olen maalta ja maalaisuus ei lähde ihmisestä, vaikka ihminen lähtisi maalta. Myöhemmällä iällä viimeistään ko. maalaisjuntti sisällä nostaa päätään ja muistuttaa alkujuurista ja tuo kaikki lapsuuskesät ja hienot muistot vapaana juoksentelemisesta ja omasta pihapiiristä mieleen.

Vierailija
139/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kiva kerrostaloasunto jossa 20m2 parveke. Kasvatan siellä vihanneksia ja kukkia kesäisin, lueskelen omassa rauhassa ilman että naapuri voi huikkailla tai kurkkia aidan takaa. Lekottelen parvekkeen sohvalla kahvia tai teetä juoden, kesäisin myös aika usein pidetään illalliskutsuja parvekkeella, sinne mahtuu ihan täysikokoinen ruokapöytä. Jokisuisto uimarantoineen ja isoja puistoja ihan vieressä, kaikki palvelut myös mitä kuvitella vain saattaa. Kivoja kahviloita ja ravintoloita kävelymatkan päässä. Kirjasto, teatteri, kauppahalli ja muut kaupat.

Tutut välillä laittavat viestiä kun ovat kaupungilla liikenteessä "käveltiin juuri teidän talon ohi, ehditkö torille kahville?"

Ei ainakaan tässä talossa kuulu naapurista mitään ääniä, ihan rauhassa saa olla.

Ei tulisi mieleenkään muuttaa tästä omakotitaloon. Juuri nytkin loikoilen parvekkeella, söin jäätelön.

Suomeksi, minulla ei ole rahaa muuttaa omakotitaloon, asun siis kerrostalol äävässä.

On kerrostalolääviä mutta niin on myös omakotilääviä. Molemmista löytyy kauniita myös.

Vierailija
140/178 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asustelen vasta tokaa kesää omakotitalossa ja kyselen teiltä konkareilta, että kuka teillä hoitaa pihaa ja puutarhaa silloin, kun olette lomareissuilla kesän aikana ? Ja jos se on joku ostettu tyyppi, niin mitä maksatte esim. hänelle, joka vaikka parin viikon ajan kastelee puutarhan ja kukat ?

Miksi haluat lähteä pois kotoasi?