Miten teidän pää kestää kerrostalossa asumista kesällä?
Talven vielä ymmärrän kun ulkona ei paljoa vietetä aikaa mutta kesällä ei juuri mitään voi tehdä kun ei ole omaa pihaa missä viettää aikaa. Jos menet pihalle niin kymmeniä ihmisiä kyttää ikkunoissa, mitään tekemistä ei ole kerrostalon pihalla, jos menet puistoon nin siellä on mölyäviä ihmisiä, juoppoja ja ties mitä. Jos menet johonkin järven rantaan tai puistoon niin sinne on matkaa. Ja mitä tekemistä siellä puistossa edes on, istua nurmikolla jalat ja selkä kipeänä?
Kun on omakotitalo tai kesämökki niin voi harrastaa kaikkea eikä ole naapurit kyttäämässä. Miten teidän pää kestää alkeellista kerrostaloelämää?
Kommentit (178)
No itse harrastan mm. petankkia ja sulkapalloa kerrostalon pihalla ja lapset ovat piirrelleet asfalttiin väriliiduilla. Välillä myös höpötellään naapurin naisten kanssa hiekkalaatikon reunalla, kun lapset leikkii keskenään. En vaihtaisi omakotitalon yksinäiseen puurtamiseen.
Olis kyllä kauheata asua omakotitalossa jos kesällä ei osais tehdä mitään muuta kuin viettää aikaa siinä omalla tontillaan.
Minä teen pyörälenkkejä kun haluan ulos. Voin olla tuntitolkulla kerrallaan pihalla. Lisäksi tietysti koira vaatii omat ulkoilutuksensa, joten en mene mihinkään istuskelemaan.
Mökillä loma ja muuten töis pitkät päivät.
Hyvin kestää. Pienkerrostalo, iso nurmipiha. Penkkejä sen reunoilla. Voi rupatella naapureiden kanssa tai lukea kirjaa hiljaisuudessa. Liikun asuntoni ulkopuolella, luonnossa, torilla. Mulla ei ole edes parveketta enkä kaipaa sitä.
Omakotitaloalueella elämä siirtyy heti ulos kun säät sallivat.
Päivisin terassinrakentajat huudattavat sirkkeleitään ja vasarat paukkuvat, lapset huutavat trampoliineillään ja poppi soi radioista joka pihalla. Kaikilla on ovet ja ikkunat auki, joten saat tietää kaiken mistä naapurit keskustelevat, olivat he sitten sisällä tai ulkona.
Illalla kylpytynnyrit täyttyvät päihtyneistä seurueista ja mekkala on se mukaista.
Yöllä naapurin mopojonne ajaa kotikatua edestakaisin viritetyllä mopollaan.
Menen mökille, istun parvekkeella, käyn ulkona, lenkillä, kaupungilla, puistoissa ja rannalla, käyn pyöräilemässä, ulkoilen koiran kanssa. Ei siihen pihalle tarvitse jäädä.
Helposti pää kestää. Voi ottaa rennosti ja mennä mihin haluaa ja milloin haluaa kun ei tarvi kyntää omakotitalon pihassa.
Pienkerrostalo, niin hyvin voi hengaa pihalla ilman sen suurempia kyttöyksiä. Parasta tietty, ettei itse tarvi kykkiä nyppimässä rikkaruohoja yms. Ah, kerrostalossa saa vaan olla. Lisäksi kesäaikaa Suomessa max. 3kk, sitten taas istutaan sisällä ja piha on turha
Hyi jos pitäisi kesällä notkua ulkona. Mieluummin pelaan videopelejä ihanan viileässä kämpässä ja käyn illalla ravintolassa.
Kestää loistavasti, toisin kuin omakotitalon työleiriä. Kotona on ilmastoinnin avulla viileää, omalla isolla parvekkeella voi nauttia auringosta. Kaupunki on täynnä kiinnostavaa tekemistä kesäisin, miksi jäisin siihen oman talon pihalle pyörimään? On kulttuuritapahtumia ja myös luontoa löytyy kävelymatkan päässä.
Meidän kerrostalolla on kiva piha. On trampoliinit ja grillit. Erittäin mukava viettää aikaa kesällä.
Olen se juoppo siellä puistossa, olen se kyylä ikkunaverhon reunassa, olen se isomahainen kaljuuntuva mies liian kireissä uimahousuissa yleisellä rannalla.
Olen kesäöinen uunimakkaranpaistaja, olen meluava naapurisi pihalla, kailotan kesäyönä puhelimeen keskellä kerrostalon pihaan tuijottaen sisään asuntoosi.
Olen se kesäinen remonttimies, uusi projekti ja uusi poravasaran laulu pitkin kantavia rakenteita joka aamu, olen ainoa aamuvirkku vuorotyöläisten rapussa, poltan sikaria sisällä ja valitan taloyhtiön kokouksissa kun naapureiden kokkailut leijailevat asuntooni.
Hyvää kerrostalokesää
Talvella en tee lumitöitä enkä kesällä kuopi maata ja leikkaa nurmikkoa.
Kerrostalon ylimmässä kerroksessa, lasitetulla parvekkeella on oma mukava rauhansa. Ei sieltä kukaan näe kytätä tekemisiä eikä pihan äänetkään ylös asti niin kovasti kuulu. Oman parvekkeen rauhassa on hyvä nauttia aamukahvit ennen töihin lähtöä ja istahtaa hetkeksi lepotuoliin töistä palattua. Ruukuissa ja amppeleissa kasvaa kaikenlaista kaunista ja syötävää.
Vierailija kirjoitti:
Olis kyllä kauheata asua omakotitalossa jos kesällä ei osais tehdä mitään muuta kuin viettää aikaa siinä omalla tontillaan.
Kamalinta oli asua kerrostalossa missä ei ole mitään tekemistä. Omakotitalossa saa tehdä itse ihan kaikki eikä tarvitse maksaa siitä ulkopuolisille. Kasvatan omenapuita, päärynäpuita, aroniaa, saskatoonia, kirsikoita, kirsikkaluumuja, tyrniä yms. kukkivia pensaita ja koko komistuksena valtava hevoskastanja. Mitään kasvintorjunta-aineitä en käytä niin että satoa tulee sitten luojan mukaan ja monet puut huilaavat välillä ja sitten saattaa otollisena aikana tulla iso sato tai ei jonain kesinä tule juurikaan mitään.
Suurina pihlaja koiden aikoina on mennyt koko omena satokin pilalle. Sitten joina kesinä on ollut kunnon onnistunutta satoa. Saskatooni on lintujen kaikken himoitun herkku jonka marjat ne syö jo melkein raakana. Mielelläni kasvatan ruokaa luonnon eläimille joista ne saa herkkuja. Linnut sitten napsii tuholaiseläimiä jotenka ei tarvitse torjunta-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalinta oli asua kerrostalossa missä ei ole mitään tekemistä. Omakotitalossa saa tehdä itse ihan kaikki eikä tarvitse maksaa siitä ulkopuolisille. Kasvatan omenapuita, päärynäpuita, aroniaa, saskatoonia, kirsikoita, kirsikkaluumuja, tyrniä yms. kukkivia pensaita ja koko komistuksena valtava hevoskastanja. Mitään kasvintorjunta-aineitä en käytä niin että satoa tulee sitten luojan mukaan ja monet puut huilaavat välillä ja sitten saattaa otollisena aikana tulla iso sato tai ei jonain kesinä tule juurikaan mitään.
Suurina pihlaja koiden aikoina on mennyt koko omena satokin pilalle. Sitten joina kesinä on ollut kunnon onnistunutta satoa. Saskatooni on lintujen kaikken himoitun herkku jonka marjat ne syö jo melkein raakana. Mielelläni kasvatan ruokaa luonnon eläimille joista ne saa herkkuja. Linnut sitten napsii tuholaiseläimiä jotenka ei tarvitse torjunta-aineita.
no tuohan on täydellistä jos oma mielenkiinto rajoittuu vain noihin kasveihin. Minulla on omakotitalon lisäksi muutakin tekemistä, ja olen kovin tyytyväinen. Myös edellisessä kerrostaloasunnossani oli ulko-ovi.
Minä en ymmärrä sitä omakotitalon pihalla nysväämistä. Suomi on täynnä kansallispuistoja ja pienempiä luontokohteita, mikä vika niissä on? On niissäkin ruohikkoa, jos sitä ruohikkoa niin kovasti kaipaa.
0/5