Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex on mennyt eron jälkeen hirveän ilkeäksi, vaikka sovittiin, että tullaan lapsen takia toimeen.

Vierailija
12.05.2023 |

Onko muille käynyt näin? Nyt on alkanut, jos siis puhutaan lapsen juttuja puhelimessa, lyömään mulle luurin korvaan, kun on saanut asiansa sanottua. Ihmettelen tosi paljon, sillä hän oli se, joka halusi erota ja sen hänelle sitten annoin ja muutin lasten kanssa pois, mitä hän toivoikin. 4kk meni ja uusi nainen alkoi jo asettua entiseen kotiimme ja viimeksi ex sanoi, että jos en pian hae viimeisiä kamojani ulos, nainen iskee ne jätesäkkiin ja vikaa pihalle. Mistä tällainen kiukku tulee, kun sovittiin, että yritetään olla edes asiallisia jos ei muuhun pysty ja itse olen mielestäni niin ollut. Miksi on pakko vihata, kun on saanut mitä on halunnutkin? Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nainen eron jälkeen alottaa ne narsisti-puheet ja syyttelyt,lasten vieraannuttamiset yms.

Vierailija
2/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette hoida asioita viestein ja, mikset hae jo vihdoin loppuja kamojasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni nainen eron jälkeen alottaa ne narsisti-puheet ja syyttelyt,lasten vieraannuttamiset yms.

Kuka nainen? En tunne yhtään tällaista. Lapsensa hylänneitä miehiä kyllä useita.

Vierailija
4/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi onneksi toisinpäin. Mies halusi eron ja minä jouduin lähtemään. Eroprosessin aikana oli hankala hoitaa lasten asioita, nyt meidän entisten puolisoiden välit ovat asialliset ja lasten asioiden hoitaminen onnistuu.

Onko tuolla uuden kumppanin löytymisellä jotain tekemistä asian kanssa? Tuleeko häneltä painetta ex miestäsi kohtaan, hän sitten purkaa kaiken sinuun?

Vierailija
5/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miten nykyinen mies puhuu eksälleen. Toivon, että puhuu nätisti hänelle. Mutta se, mikä ärsyttää ehkä eniten koko jutussa on, että tämä eksä ei ole puolitoista vuotta erosta saanut omia tavaroitaan pois asunnosta. Miehen omaisuutta onneksi osasi viedä ja hienosti veikin, mutta niitä hänen pikkuhousujaan, sukkiaan, paitojaan ja housujaan, kosmetiikkaa, läppäriä, kenkää ja laukkuja on vielä. Mies on väläytellyt yhteen muuttoa, mutta olen suoraan sanonut, että en todellakaan niin kauan kun asunnossa on yhtään, ja paino sanalla yhtään, naisen tavaroita. Sitten kun hän on ne pois saanut niin minun toiveenani on, että mies käy joka ikisen nurkan ja kaapit läpi ja ottaa sieltä vielä pois ne mitä on jäänyt. Mun käsitykseen ei mahdu, että miksi pitää eron jälkeen hillota omia tavaroitaan eksän luona?

Vierailija
6/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ap todennäköisesti kärvistellään uusperheen "ihanuudessa" ja miehen hermot ovat siksi kireällä. Voihan olla että uusi kumppani vaatii tiukkaa rajanvetoa ja on mustasukkainen - ei liikaa tuttavallisuutta sinun ja miehen välillä, kamat ulos nopeasti tai nainen nakkaa ne pihalle (kertoo sinänsä jo mustasukkaisuudesta). Toivottavasti nainen suhtautuu kuitenkin hyvin lapsiin, onko hänellä itsellään lapsia? Jos ei niin ei välttämättä ymmärrä miehen ja lasten välistä suhdetta, voi olla mustasukkainen siitäkin koska se on miehen "entistä elämää" ja häneltä pois.

Vierailija
7/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka nainen? En tunne yhtään tällaista. Lapsensa hylänneitä miehiä kyllä useita.

Sama kokemus ja ajatus minulla. Isä alkaa hankalaksi ja keksii sitten syyn ettei tarvi tavata lapsia. Myös minun lasteni isä.

Vierailija
8/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hae ne kamat ja jatkatte lasten asioiden hoitoa vain viesteillä. Toi vastaaja 6 on todnäk hyvinkin oikeilla jäljillä, nyxä seisoo sekunttikellon kanssa vieressä kun mies puhuu sun kanssa ja kun aika on täynnä, puhelun on loputtava tai pyörremyrsky iskee. Mutta turha sun on siihen väliin jäädä kiukuttlua kuuntelemaan.

Vierailija
9/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tavaroiden jättäminen entiseen kotiin on juuri sitä eronneen toimintaa. On ikään kuin syy pitää yhteyttä ja hakea tavaroita tipoittain. Näin ex-mieheni toimi aikoinaan. Eli hae ne tavarasi ja mene itseesi vaikka vaikeeta oiskin. Pääset eteenpäin.

Vierailija
10/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään katselisi kenenkään kamoja kodissani kuukausikaupalla. Etenkin, kun et edes itse näe mitään ihmeellistä siinä, että pidät exäsi kotia varastona, tuskin olet muutenkaan ihminen, jonka kanssa on helppo tulla toimeen. Mies käyttää ehkä uutta  naista tekosyynä, kun ei kehtaa sanoa, miten paljon häntä itseään sinun romusi häiritsevät. Kyllä muutosta pitäisi selvitä muutamassa päivässä ja mahdolliset unohtuneet sitten pois lapsia viedessä/ hakiessa sitä mukaa kun niitä tulee vastaan.

Vierailija
11/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tavaroiden jättäminen entiseen kotiin on juuri sitä eronneen toimintaa. On ikään kuin syy pitää yhteyttä ja hakea tavaroita tipoittain. Näin ex-mieheni toimi aikoinaan. Eli hae ne tavarasi ja mene itseesi vaikka vaikeeta oiskin. Pääset eteenpäin.

Mulla jäi tavaroita vanhaan kotiin, koska asuin todella pienessä väliaikaisasunnossa, eikä ollut tilaa niitä varastoida. Toisaalta kun ex-mies löysi uuden kumppanin laajeni se käsitys minun tavaroista koskemaan yhteisiä muistoja ja sisustusesineitä (poislukien design valaisimet ja arvoastiat). Ei vain oltu käyty niin tarkkaa erittelyä aiemmin kun ei ollut tarvetta, mutta uusi suhde eteni todella nopeasti ja yhtäkkiä olikin kiire hakea kaikki pois. Nainen ei toisaalta halunnut minua nähdä, niin oli vaikeaa aikatauluttaa sopivaa hetkeä käydä pakkaamassa tavaraa. Lopputulos; nainen myi netissä ja kirpputorilla paljon sellaista tavaraa minkä olisin halunnut säästää, mm lahjaksi saatuja esineitä ja lapsen vanhoja vaatteita ja pelejä. Kaikki entisestä elämästä muistuttava oli saatava pois, paitsi se design valaisin, jonka hän olisi halunnut pitää.

Vierailija
12/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässä on kamoja haettu jo ihan älyttömästi. Pieni ongelma on ollut, kun ei ole autoa ja äijän talo ihan syrjässä. Niin nopeasti olen hommaa hoitanut, kuin lasten ja töiden ohella on ollut mahdollista. Ei siellä ole enää kuin vähän, mutta ne sitten joutaa säkeissä pihalle.

Sovittiin, että ei lähdetä sättimään toisiamme kenellekään, mutta luulen että he siellä sättivät kumpikin niin minua kuin muksuja, koska uusi on kuulemma sanonut exälle, että "joskus saa mennä lasten kanssa johonkin" ihan luvan kanssa=0

En van tajua, kun en minä tässä ole enää uhka yhtään kenellekään ja jotenkin elättelin toivetta, että oltaisiin kaikki yhtä suurta iloista perhettä, missä kaikki toisiaan tukee, mutta tämä on näköjään poissuljettua.ajattelen vaan, että kenen etua tällainen väkisin vihaaminen ajaa?

Vierailija
13/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi tavaroita vanhaan kotiin, koska asuin todella pienessä väliaikaisasunnossa, eikä ollut tilaa niitä varastoida. Toisaalta kun ex-mies löysi uuden kumppanin laajeni se käsitys minun tavaroista koskemaan yhteisiä muistoja ja sisustusesineitä (poislukien design valaisimet ja arvoastiat). Ei vain oltu käyty niin tarkkaa erittelyä aiemmin kun ei ollut tarvetta, mutta uusi suhde eteni todella nopeasti ja yhtäkkiä olikin kiire hakea kaikki pois. Nainen ei toisaalta halunnut minua nähdä, niin oli vaikeaa aikatauluttaa sopivaa hetkeä käydä pakkaamassa tavaraa. Lopputulos; nainen myi netissä ja kirpputorilla paljon sellaista tavaraa minkä olisin halunnut säästää, mm lahjaksi saatuja esineitä ja lapsen vanhoja vaatteita ja pelejä. Kaikki entisestä elämästä muistuttava oli saatava pois, paitsi se design valaisin, jonka hän olisi halunnut pitää.

Et edes vaivautunut pakkaamaan tavaroita muuttaessasi vaan jätit lojumaan ne ympäriinsä? Ja sitten vielä valitat, kun joku toinen hoiti homman puolestasi?

Vierailija
14/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väliaikaisasunto on ihan maksimissaan pari kuukautta ja sen jälkeen se on jotain muuta kuin väliaikaista. Jos sä olet vuokrannut tai ostanut liian pienen asunnon niin sehän on sun ongelma, ei eksän tai nyksän tai vanhempiesi. Ajattelitko ihan oikeasti, että sun eksä haluaa hillota sun ja teidän lapsen tavaroita? Jopa ilman sitä uutta naista? Tavaroita, jotka ovat lapselle olleet pieniä ja tavaroita, joita ei käytetä? Jos sä niistä tavaroista noin tykkäät niin olisit vuokrannut jonkun väliaikaisen varastotilan ja roudannut ne sinne. 

Vierailija
15/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity mitään mustasukkaisuutta siihen, ettei halua säilytellä ylimääräistä tavaraa kotonaan. Hankkiudun mahdollisimman nopeasti eroon esimerkiksi ystävienikin tavaroista jos jotain meille unohtavat. Jos eivät itse hae jos eivät heti tarvitsee, vien/postitan niin pikaisesti kuin voin.

Vierailija
16/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä uutta akkaa on alkanut tympimään lapset. Ei tajunnut, että lapset tulee mukana. Siksi ukko on kireällä, kun takuulla riitelevät asiasta.

Vierailija
17/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastavaisista ei tule eron jälkeen enää ystäviä. Jos muuta väittää, niin sanon, että rakastitteko syvästi vai olitteko kimpassa ja kavereita. Vai näyttelettekö ystävyyttä nyt. 

Vierailija
18/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä vaikea olo. Uusi nainen vanhaan kotiin noin nopesti, varmasti ristiriitaiset tunteet pinnassa, vaikka oli hänen tahtonsa erota. Uuden kanssa ei varmasti kaikki pelkkää auvoa. Sinä olet vanha tuttu, jolle helppo purkaa kiukku kaikista tällä hetkellä huonosti olevista asioista.

Vierailija
19/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on uusi elämä, sinä odotat takaisin?

Vierailija
20/79 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väliaikaisasunto on ihan maksimissaan pari kuukautta ja sen jälkeen se on jotain muuta kuin väliaikaista. Jos sä olet vuokrannut tai ostanut liian pienen asunnon niin sehän on sun ongelma, ei eksän tai nyksän tai vanhempiesi. Ajattelitko ihan oikeasti, että sun eksä haluaa hillota sun ja teidän lapsen tavaroita? Jopa ilman sitä uutta naista? Tavaroita, jotka ovat lapselle olleet pieniä ja tavaroita, joita ei käytetä? Jos sä niistä tavaroista noin tykkäät niin olisit vuokrannut jonkun väliaikaisen varastotilan ja roudannut ne sinne. 

20 vuotta yhteiselämää niin yksinkö minä päätän mikä on minun ja mikä exän? Vai pitäisikö kenties järjestää se tilaisuus, jossa ne kamat jaetaan kun tilanne muuttui ja niistä pitää eroon päästä? Mites sellainen tilaisuus järjestetään kun nainen ei halua minua asuntoon käymään?

Ja miten siitä tulee yhtäkkiä minun ongelmani jos me ollaan miehen kanssa sovittu, että koska maksan vielä yhdessä ostetun kodin lainanlyhennystä oman vuokrani lisäksi, jotta hän saa pidettyä talosta kiinni, ja siksi en pysty ottamaan kalusteita ym tavaroita? Mun olisi pitänyt lisäksi ottaa vielä laskuuni joku varastotila?

Sitten suhde etenee nopeasti yhteenmuuttoon ja yhtäkkiä joka ikinen huonekalu ja taulu ja appivanhemmilta saatu kynttilälyhty on liikaa ja tavarat ulos per heti. Ja millähän oikeudella tämä nainen myy lapselle hankittuja pelejä ja huonekaluja, olisi heittänyt sitten vaikka pihalle niin olisin käynyt sieltä keräämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän