Pitääkö ylioppilasjuhliin kutsua vieraat?
Vai tulevatko kutsumatta. Ei oltu järjestämässä juhlia mutta äitini pakotti. Minun puolelta tulee vain isovanhemmat mutta nyt epäselvää ketä tulee miehen puolelta. Ainakin toinen mummo. Ketään ei olla kutsuttu kun ei oltu järjestämässä mitään.
Kommentit (5)
Jos järjestät juhlat, niin kutsut. Jos et halua juhlia, niin et kutsu.
Enää ei ainakaan keskisessä suomessa ole tapana, että lakkiaispäivänä on ovet auki kuin ennen vanhaan ja kyläläiset kiertäisivät kaikki lakin saaneet onnittelukierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Enää ei ainakaan keskisessä suomessa ole tapana, että lakkiaispäivänä on ovet auki kuin ennen vanhaan ja kyläläiset kiertäisivät kaikki lakin saaneet onnittelukierroksella.
Itse olen kirjoittanut v.84 ja jopa silloin kutsuttiin ne, joiden haluttiin juhliin tulevan Edes silloin ei kellään ollut ns. Avointen ovien juhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kirjoittanut v.84 ja jopa silloin kutsuttiin ne, joiden haluttiin juhliin tulevan Edes silloin ei kellään ollut ns. Avointen ovien juhlia.
Itse olen 90-luvun ylioppilas ja silloin pienellä kylällä oli tapana että kutsumatta myös tultiin. Pankissa oli myös rahakeräys. Varmaan paikkakuntakohtaista, eikä kellään kaupungissa asuneella kaverillani ollut tällaista.
Meillä päin on tapana pistää paikallislehtien yleinen kutsu tyyliin tervetuloa tyttäremme/poikamme x,y lakkiaisiin paikkaan p klo se ja se. Sukulaiset kutsutaan toki henkilökohtaisesti.
Jos haluaa vieraita niin tietenkin ne pitää kutsua.