Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä ruokavaliossani on pielessä, kun en ylipainoisena laihdu!

Vierailija
12.05.2023 |

Esimerkki mitä syön:

klo 12 kaksi paahtoleipää avokadoa, yksi siivu juustoa, tomaattia, oivariinia, lisäksi kahvi
klo 15 pähkinäpatukka, banaani kahvi
klo 18 lämmin ruoka esim. kanapastavuoka ja salaattia ja kurkkua ja hapankaalia, juoma lasillinen piimää
klo 19.30 marjoja, kaurajuomalla ja kauramuroilla (ei lisättyä sokeria) ja teetä.

Tuolla tavalla syön päivittäin ja käyn noin tunnin kävelyllä yleensä iltaisin. Ylipainoa 10 kg.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto miehen kaunistaa kirjoitti:

Minä syön joka päivä suunnilleen samat ruuat ja olen laihtunut puolessa vuodessa 15 kg. Olen vielä ylipainoinen, mutta aion pitää tämän tahdin, kunnes olen suunnittelemassani ihannepainossa.

Tavoitteeni on painaa 75 kg. Olen 170 cm pitkä. Nyt painan 90 kg, eli toiset 15 kg pitäisi vielä pudottaa.

Aamulla klo 6 herään, juon lasin vettä, syön banaanin ja voimistelen.

Klo 7.30 syön graham-puuroa ja mansikkahilloa, juon kupillisen mustaa kahvia ja lähden töihin.

Klo 10 meillä on kahvitauko. Kahvin kanssa syön pienen lihapasteijan. Vien niitä maanantaisin koko viikon annoksen työpaikan taukohuoneen jääkaapin pakastelokeroon.

Klo 12 lounas. Työpaikkaruokalassa on joka päivä joku kasviskeitto. Tämä on ruokalistassani ainoa asia, joka vaihtuu. Usein siellä on kasvissosekeittoa, mutta minun suosikkini on kasvishernekeitto. Lounaan kanssa juon aina ison piimän.

Töistä tultua noin klo 17 syön toisen lämpimän aterian. Se on hyvin yksinkertainen. Lämmitän muutaman kalapuikon paistinpannussa vesitilkkasessa. Niiden kanssa nautin perunasalaattia.

Klo 21 on iltapala. Teetä, ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleita, margariinia.

Viikonloppuina yritän pitää mahdollisimman tasaisesti saman rytmin. Tällä menelmällä laihdun nelko tasaiseen tahtiin 82,5 gramman päivävauhtia.

Kokeilen tätä. Selkeä ja tuloksekas eikä vaikuta kovin raskaalta noudattaa.

Vierailija
122/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt toi Oivariini ainakin pois. Avokado riittää.

En usko että päivän kalorit on siitä oivariinista kiinni ja tosiaan avokadoa en laita joka päivä, kun en sitä joka päivä syö. Tässä nyt vaan esimerkki siitä mitä söin eilen. Ap

Vain EILEN söit tuon. Mutta entäpä muina päivinä, mitä syöt ?

Syö tuon eilisenverran päivittäin alkuun vaikk 3 viikkoa. Varmasti paino laskee 2-3 kg. Ei siis JUODA EIKÄ SYÖDÄ saa enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään syö pähkinäpatukoita joka päivä, mutta eilen söin, kun iski nälkä kesken töiden huonon lounaan jälkeen (joka valitettavasti oli pelkkää leipää). Mutta saatan siis syödä lounaaksi jotain edellisen päivän jämiä. Välissä ehkä jonkun pulla tai sitten vain banaanin tms. Iltaruoan ja sen jälkeen en välttämättä mitään tai sitten tuollaisen kevyen iltapalan. Ap

Kerroit että syöt joka päivä samalla tavalla ja sitten tässä kommentissa et enää syökkään. Eli mitä söit kuukauden aikana, voitko eritellä sen päiviksi ja annoksiksi, annoskokoineen.

Yhden päivän ateriaerittely ei riitä jotta voidaan vastata mikset laihdu.

Vierailija
124/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että haluat laittaa koko perheelle kerralla ruokaa. Parempi niin, että ei lapsille "mainosta" laihduttamista, mielummin huomaamatta terveellisempiä valintoja koko perheelle. 

Yritä laittaa sellaista, mistä on helppo säätää omaa annosta. Kanaa ja pastaa vuoan sijaan, niin voit laittaa omalle lautaselle vähemmän pastaa ja enemmän kasviksia ja kanaa. Pizzan tms. lisäksi hyvä salaatti tai naposteluvihanneksia, jolla täytät lautasen. Lisukkeeksi uunijuureksia tai höyrytettyjä vihanneksia, joilla voit korvata hiilihydraatteja. 

Vierailija
125/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen haluaa syödä pastaa, niin kyse on vain pastan määrästä. Ei siitä, että pasta itsessään olisi jotenkin saatanasta. Tämä on juuri sitä taikauskoa, että "jollain tietyllä ruoka-aineella laihtuu".

Rautalangasta: kylläisyyskeskus ei tiedä, mistä ravinnosta ne kalorit tulevat. Ruoan terveellisyys on sitten toinen ja hyvin tärkeä seikka.

Vierailija
126/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömäsi kalorimäärä on sama tai suurempi kuin kuluttamasi kalorimäärä. Eri ihmisillä päivittäinen energiantarve on erilainen, ja eri ihmisillä ruuasta imeytyy ravinteet, myös energia, eri tavoin.

Eli syöt liikaa, jollain tavalla. Ehkä huijaat itseäsi vaikkapa annoskokojen kanssa.

Tämä yleensä se syy. Me ihmiset olemme hyviä huijaamaan itseämme sen suhteen, että mitä olemme syöneet,ja miten paljon.

Vierailija
127/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle, tuo allussa mainitsemasi ruokamäärä ei ole paljon ja vielä liikutkin. Siis kaikkina muinakin päivinä kaikki sokerinen ja makeutettu edelleen pois alkoholijuomista puhumattakaan. Max 4 ruisleipäpalaa pv ja hiilihydaatteja vain vähän. Uunijuureksia ja kanaa uunissa. Kasvis/ soija /jauhelihakeittoa Jne Kyllä laihdut

Mandariineja, omenia , pala banaania pv. Ei koko banskua.

Keittoja.

Vierailija
128/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et laihdu koska ruokavaliossasi ei ole vihreitä kasviksia, ei elimistö puhdistu. Jätä patukat ja syö salaatteja. Ja siemeniä mutta vaan vähän.

Vierailija
129/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

# manspleining

Vierailija
130/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä painan kymmeniä kiloja enemmän bmi:n ollessa sairaalloisessa ylipainossa ja en laihdu. Kävelen tuntien lenkkejä useamman kerran viikossa vähintään 7km kerralla. Epäilen johtuvan matalammasta aineenvaihdunnasta, joka syytä hyvin matalasta sykkeestä. Mulla on luonnostaan syke noin 45 levossa. Ainoa millä olen saanut laihdutettua on ateriankorvike ja siinäkin täysnutratessa oli viikkoja jolloin en laihtunut yhtään, vaikka kalorit alle 800 ja olin ketoosissa. En syö herkkuja ja lihon, jos lisään kasvisruokavaliooni pastat, perunat ja viljat. Pääasiallinen ruoka kaalit ja jotain lihaa sen kanssa. Laihdutusryhmän ruokavaliolla lihoin sen kurssin aikana 10kg. Kaikki ei vaan laihdu samalla tavalla ja kunkin on löydettävä se oma tapa. 

Lopeta liikunta, se ei laihduta. Syö kaksi palaa leipää ilman mitään/vrk. Syö lisäksi kaksi isoa kupillista vihannneskeittoa. Kahvia niin paljon kuin alas  menee. Lisäksi 1 omena. Taatusti laihdut, makaa vaikka sängyssä ja lue n. 1 vuosi.

Vierailija
131/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laihtunut 16/8 paastolla. Asun maassa jossa leipä on vaaleaa höttöä, usein syön lounaaksi ns kolmioleivän vaihtelevalla täytteellä. Ja tämä siis päivän eka ateria noin klo 12-13 aikaan. Lisäksi tuoreita marjoja kreikkalaiseen jugurttiin sekoitettuna.

Viikonloppuisin menee valkkaria josta en luovu, joten kompensoin sitä sitten muutamana päivänä syömällä erittain kevyesti, keitttoa tai salaattia. Syön kaikkea ja vähärasvaiset juustot yms jää kauppaan, tosin ko tuotteiden valikoimakin on suht suppea. Eli täysrasvaisia tuotteita vaan. Jos syön tai juon aamulla muuta kuin mustaa kahvia iskee nälkä uudestaan tunnin päästä.

Vierailija
132/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrä se iltapala aamupalaksi.

On kyllä paha käydä nukkumaan jos massu metelöi.

Vierailija
133/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttajan pitäisi syödä enemmän kasviksia. Itsellä laihdutus sujuu hyvin niin kauan, kun jaksan syödä noin 500 g kasviksia/päivä. Kun palaan vanhoihin -leipää, leipää, leipää - tapoihini niin kilot tulevat takaisin.

Vierailija
134/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painan kymmeniä kiloja enemmän bmi:n ollessa sairaalloisessa ylipainossa ja en laihdu. Kävelen tuntien lenkkejä useamman kerran viikossa vähintään 7km kerralla. Epäilen johtuvan matalammasta aineenvaihdunnasta, joka syytä hyvin matalasta sykkeestä. Mulla on luonnostaan syke noin 45 levossa. Ainoa millä olen saanut laihdutettua on ateriankorvike ja siinäkin täysnutratessa oli viikkoja jolloin en laihtunut yhtään, vaikka kalorit alle 800 ja olin ketoosissa. En syö herkkuja ja lihon, jos lisään kasvisruokavaliooni pastat, perunat ja viljat. Pääasiallinen ruoka kaalit ja jotain lihaa sen kanssa. Laihdutusryhmän ruokavaliolla lihoin sen kurssin aikana 10kg. Kaikki ei vaan laihdu samalla tavalla ja kunkin on löydettävä se oma tapa. 

Lopeta liikunta, se ei laihduta. Syö kaksi palaa leipää ilman mitään/vrk. Syö lisäksi kaksi isoa kupillista vihannneskeittoa. Kahvia niin paljon kuin alas  menee. Lisäksi 1 omena. Taatusti laihdut, makaa vaikka sängyssä ja lue n. 1 vuosi.

"Lopeta se liikunta" ei ole hyvä neuvo. Liike on lääkettä. Vaikkei liikunta laihduta, siitä on monia etuja. Sängyssä makaaminen pitkiä aikoja ei sovi kellekään. Kahvia ei kannata juoda älyttömiä määriä, litratolkulla, siitä on terveyshaittoja. Liika kahvin juominen mm. vähentää raudan imeytymistä. Ihminen ei myöskään pärjää täysin ilman rasvaa. Jotain rotia nyt näihin neuvoihin. Ei varmaan ole tarkoitus päätyä ojasta allikkoon.

Vierailija
135/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syke on alhaalla ja on väsynyt niin voisit mittauttamassa kilpirauhasarvot, paino nousee kilpirauhasen vajaatoiminnassa.

Vierailija
136/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis muutaman viikon noudattanut ruokavaliota. Kaikilla se paino ei vain heti lähde laskuun. Lisäksi oletko varma ettei mitään muutosta ole tullut? Oletko esim. ottanut vyötärön ympärystä, tai muita mittoja? Ne voivat kaventua ennen kuin puntari alkaa heilahtamaan alas päin.

Vierailija
137/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää mutuilijoiden kokoontumisajot on hauskoja lukea. Wanna be ravintoasiantuntijoita riittää.

Vierailija
138/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tulessa taas kaikki oman elämänsä ravitsemusterapeutit. Laihtumisen kannalta ei ole mitään merkitystä sillä, saatko esim. 2000 kilokaloria voista vai porkkanasta. Ainoa mikä merkitsee on se, saatko kilokaloreita enemmän kuin kulutuksesi on. Kyllä juu, ihminen tarvitsee tietyllä logiikalla kaikkia ravintoaineita ja niistä voidaan kiistellä, mutta jos puhutaan yksinomaan ja pelkästään laihtumisesta, on aivan sama syötkö leipäsi aamulla vai päivällä, ja onko leivän päällä avokadoa vai meetvurstia. Ainoa mikä merkkaa on se, kuinka paljon syöt kilokaloreissa mitattuna. 

Olet niin väärässä.

Ei vaan täysin oikeassa. Se on pelkkää fysiikkaa. Jommassakummassa iltapäivälehdessä oli juttu miehestä, joka laihdutti ja treenasi itsensä kuntoon syömällä pelkkiä hampurilaisia. Itse laihdutin aikoinani syömällä yhden pakastepizzan päivässä. Jaoin sen kolmeen osaan, kaloreita alle tuhat. Terveellistä? Ei varmaan, mutta kilot kyllä lähti. Ap, yksinkertaisesti syöt liikaa. Siinä sulle vastaus miksi et laihdu.

Vierailija
139/143 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 12 kaksi paahtoleipää avokadoa, yksi siivu juustoa, tomaattia, oivariinia, lisäksi kahvi

> syö ensin iso kulhollinen vihreää salattia tai pilkottuja kasviksia. vaihda paahtoleipä kahteen hapankorppuun tai vhh-leipään. Enemmän juustoa tai keitetty kananmuna lisäksi. Oivariinin tilalle voita ja kahvi mustana.

klo 15 pähkinäpatukka, banaani kahvi

> jos on pakko syödä välipala niin oliiveja, avokadoa, juustoa, salamia, keitetty kananmuna, pähkinöitä tai marjoja.

klo 18 lämmin ruoka esim. kanapastavuoka ja salaattia ja kurkkua ja hapankaalia, juoma lasillinen piimää

> syö ensin iso kulhollinen vihreää salattia tai pilkottuja kasviksia. pastan tilalle reilusti kypsennettyjä kasviksia. Piimän tilalle vesi.

klo 19.30 marjoja, kaurajuomalla ja kauramuroilla (ei lisättyä sokeria) ja teetä.

> iltapala kokonaan pois, syö päivällinen vaikka myöhemmin mutta paastoajan pidentäminen on aina hyväksi.

Viikkoon voisi vielä sisällyttää yhden 24 tunnin paaston jonka ainana vain vettä tai luulientä.

Vierailija
140/143 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset mättää ihan hirveitä määriä höttöhiilareita tajuamatta edes. Ei tarvitse kytätä ja vältellä niitä hysteeristi, mutta pelkästään jättämällä leivät, pastat, pizzat, pullat, murot ja riisit pois alkaa tapahtua, ja paljon. Toki niiden tilalle pitää valita sitten muuta, kuten kasviksia, pehmeitä rasvoja ja proteiineja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä