Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mikä ruokavaliossani on pielessä, kun en ylipainoisena laihdu!

Vierailija
12.05.2023 |

Esimerkki mitä syön:

klo 12 kaksi paahtoleipää avokadoa, yksi siivu juustoa, tomaattia, oivariinia, lisäksi kahvi
klo 15 pähkinäpatukka, banaani kahvi
klo 18 lämmin ruoka esim. kanapastavuoka ja salaattia ja kurkkua ja hapankaalia, juoma lasillinen piimää
klo 19.30 marjoja, kaurajuomalla ja kauramuroilla (ei lisättyä sokeria) ja teetä.

Tuolla tavalla syön päivittäin ja käyn noin tunnin kävelyllä yleensä iltaisin. Ylipainoa 10 kg.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
102/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä nyt toi Oivariini ainakin pois. Avokado riittää.

En usko että päivän kalorit on siitä oivariinista kiinni ja tosiaan avokadoa en laita joka päivä, kun en sitä joka päivä syö. Tässä nyt vaan esimerkki siitä mitä söin eilen. Ap

Kaurajuomassa on paljon sokeria, samoin banaanissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateriarytmi ihan vinksallaan. Syöt kaikki päivän kalorit alle 8 tunnin aikana ja loppuna 16 tuntina et syö mitään. Kehosi menee silloin sellaiseen tilaan että se pyrkii säästämään energiaa mahdollisimman paljon jolloin päivän kalorikulutus on pientä.

Tuohon mukaan aamupala heti herättyäsi ja iltapalaa vähän myöhemmäksi niin syömisessä alkaa olla jotain järkeä.

Olen eri mieltä. AP syö itse asiassa tarkoituksella, tai huomaamattaan 16:8 -"dieetillä" ( huom. ei dieetti, vaan pätkäpaasto), joka on _tutkitusti_ hyväksi elimistölle.

Tuon 16 tunnin aikana elimistö ehtii mennä paastotilaan ja kuluttaa niitä ravintovarantoja, mitä kehossa on. Suosittelen tutustumaan ko. asiaan. Minulla on toiminut oikein hyvin.

Pätkäpaasto on myös muilla tavoilla hyväksi. On ihan terveellistä tuntea nälkääkin välillä eikä pelätä sitä.

Suosittelen myös pätkäpaastoa! Syön ateriat klo 12 ja 20 välillä proteiini ja kasvispainotteisesti. Paino nyt normaali, ruokarytmiin olen tottunut, erittäin harvoin on nälkä.

Vierailija
104/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laihdutan normaalin painon sisällä ja hidasta se on mutta mun keinot on että syön hyvin saman tapaisesti joka päivä. Aamulla leipäviipale leikkelellä,juustolla kurkulla ja maustamatonta jugurttia mangososeella.

Nää on vakiot eli helppo tietää paljonko energiaa tulee.

Sit lounas ja päivällinen samantyyppistä eli reilusti kasvista, lihaa ja pastaa/pottua/riisiä vähemmän.

Välipalana tai illalla jos tarttee niin banaani tai tuota maustamatonta jugurttia.

Liikuntana on satunnaiset lenkit ja joka päivä ulkona pihatöiden tekoa.

Jos vaan mahdollista niin koita vakioida sun ruokailut, ennakoi. Pitkällä välillä näin se toimii eikä paino hinaa kavalasti ylös takasi.

Vierailija
105/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen haluaa syödä pastaa, niin kyse on vain pastan määrästä. Ei siitä, että pasta itsessään olisi jotenkin saatanasta. Tämä on juuri sitä taikauskoa, että "jollain tietyllä ruoka-aineella laihtuu".

Vierailija
106/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös olla että olet nk. "isoluinen" ja rotevahko rakenteeltasi? Myös joillakin ihmisillä on erittäin iso pää.

Vierailija
107/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö joka päivä pastaa, tämä oli tasan yhden päivän esimerkki. Syön tavallista kotiruokaa, mitä myös lapset syövät. Tässä taloudellisessa tilanteessa ei ole varaa tehdä kaikille eri ruokia. Rahkaa yms. välttelen, koska maitotuotteet eivät oikein sovi refluksin kanssa yhteen ja toisekseen en halua syödä liikaa kovia rasvoja. t. Läski-Ap

Eilen meillä oli ruokana kauralisäkettä, kanaa ja vihanneksia perheelle. Otin kanaa+ vihanneksia. Usein pyritään tekemään sellaista ruokaa mistä voi jättää pois osan. Jos laatikkoa, sekaan pistetään kasviksia ja salaattia lisänä, jää se pastaosuus vähemmälle. Ja muuten, sydänmerkin alla on monenlaista tuotetta, kannattaa aina vertailla.

Vierailija
108/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tulessa taas kaikki oman elämänsä ravitsemusterapeutit. Laihtumisen kannalta ei ole mitään merkitystä sillä, saatko esim. 2000 kilokaloria voista vai porkkanasta. Ainoa mikä merkitsee on se, saatko kilokaloreita enemmän kuin kulutuksesi on. Kyllä juu, ihminen tarvitsee tietyllä logiikalla kaikkia ravintoaineita ja niistä voidaan kiistellä, mutta jos puhutaan yksinomaan ja pelkästään laihtumisesta, on aivan sama syötkö leipäsi aamulla vai päivällä, ja onko leivän päällä avokadoa vai meetvurstia. Ainoa mikä merkkaa on se, kuinka paljon syöt kilokaloreissa mitattuna. 

Olet niin väärässä.

Vierailija
109/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omasta mielestäni syön ihan tavallista ruokaa, en mitään burgereita tai pitsaa, toki niitäkin joskus, mutta yleensä korkeintaan kerran kuussa. Ap

Tavallista ruokaa? Mikä pitsasta tekee epätavallista? Vehnää, tomaattia, öljyä, jotain lihaa ja juustoa.

Syö vähemmän, oikeesti pitää sietää se nälkä ja mieliteot.

Se sun 7 km lenkki kuluttaa yhden omenan verran energiaa.

Vierailija
110/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja omasta mielestäni syön ihan tavallista ruokaa, en mitään burgereita tai pitsaa, toki niitäkin joskus, mutta yleensä korkeintaan kerran kuussa. Ap

Tavallista ruokaa? Mikä pitsasta tekee epätavallista? Vehnää, tomaattia, öljyä, jotain lihaa ja juustoa.

Syö vähemmän, oikeesti pitää sietää se nälkä ja mieliteot.

Se sun 7 km lenkki kuluttaa yhden omenan verran energiaa.

Jatkoks vielä, että kun syöt sitä pitsaa, niin normaaleille ihmisille riittää neljälle miehelle se pitsa. Ei perhekoko vaan ihan normi. Mut eiks tuu illan mittaan syötyä koko pahvilaatikko?

Vierailija
111/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea saa syödä, kyse on määristä.

Proteiinia kannattaa syödä riittävästi.

Vierailija
112/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka päivä suunnilleen samat ruuat ja olen laihtunut puolessa vuodessa 15 kg. Olen vielä ylipainoinen, mutta aion pitää tämän tahdin, kunnes olen suunnittelemassani ihannepainossa.

Tavoitteeni on painaa 75 kg. Olen 170 cm pitkä. Nyt painan 90 kg, eli toiset 15 kg pitäisi vielä pudottaa.

Aamulla klo 6 herään, juon lasin vettä, syön banaanin ja voimistelen.

Klo 7.30 syön graham-puuroa ja mansikkahilloa, juon kupillisen mustaa kahvia ja lähden töihin.

Klo 10 meillä on kahvitauko. Kahvin kanssa syön pienen lihapasteijan. Vien niitä maanantaisin koko viikon annoksen työpaikan taukohuoneen jääkaapin pakastelokeroon.

Klo 12 lounas. Työpaikkaruokalassa on joka päivä joku kasviskeitto. Tämä on ruokalistassani ainoa asia, joka vaihtuu. Usein siellä on kasvissosekeittoa, mutta minun suosikkini on kasvishernekeitto. Lounaan kanssa juon aina ison piimän.

Töistä tultua noin klo 17 syön toisen lämpimän aterian. Se on hyvin yksinkertainen. Lämmitän muutaman kalapuikon paistinpannussa vesitilkkasessa. Niiden kanssa nautin perunasalaattia.

Klo 21 on iltapala. Teetä, ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleita, margariinia.

Viikonloppuina yritän pitää mahdollisimman tasaisesti saman rytmin. Tällä menelmällä laihdun nelko tasaiseen tahtiin 82,5 gramman päivävauhtia.

Vierailija
113/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä painan kymmeniä kiloja enemmän bmi:n ollessa sairaalloisessa ylipainossa ja en laihdu. Kävelen tuntien lenkkejä useamman kerran viikossa vähintään 7km kerralla. Epäilen johtuvan matalammasta aineenvaihdunnasta, joka syytä hyvin matalasta sykkeestä. Mulla on luonnostaan syke noin 45 levossa. Ainoa millä olen saanut laihdutettua on ateriankorvike ja siinäkin täysnutratessa oli viikkoja jolloin en laihtunut yhtään, vaikka kalorit alle 800 ja olin ketoosissa. En syö herkkuja ja lihon, jos lisään kasvisruokavaliooni pastat, perunat ja viljat. Pääasiallinen ruoka kaalit ja jotain lihaa sen kanssa. Laihdutusryhmän ruokavaliolla lihoin sen kurssin aikana 10kg. Kaikki ei vaan laihdu samalla tavalla ja kunkin on löydettävä se oma tapa. 

Hmm. Mulla myös tosi alhainen syke ja tosi alhainen verenpaine. Laihtuminen vaikeaa. Kaikista kalorisuosituksista laihtumista varten joudun vähentämään vielä paljon, että mitään tapahtuu. Max. 1300kcal päivässä, en ole pienikokoinen. Tuon yli kun menee, niin paino pysyy paikallaan. Jos menee yli 1700kcal, niin alkaa välitön lihominen.

Olen nelikymppinen nainen, koko aikuisikäni 167, 50. Minulla myös hyvin alhainen syke, 40, alhainen verenpaine myös. Syön kokoisekseni melko isoja annoksia, mutta vältän sokeria kaikissa muodoissaan, kun makea ällöttää. Ettei ainakaan alhainen syke minua lihota.

Vierailija
114/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto miehen kaunistaa kirjoitti:

Minä syön joka päivä suunnilleen samat ruuat ja olen laihtunut puolessa vuodessa 15 kg. Olen vielä ylipainoinen, mutta aion pitää tämän tahdin, kunnes olen suunnittelemassani ihannepainossa.

Tavoitteeni on painaa 75 kg. Olen 170 cm pitkä. Nyt painan 90 kg, eli toiset 15 kg pitäisi vielä pudottaa.

Aamulla klo 6 herään, juon lasin vettä, syön banaanin ja voimistelen.

Klo 7.30 syön graham-puuroa ja mansikkahilloa, juon kupillisen mustaa kahvia ja lähden töihin.

Klo 10 meillä on kahvitauko. Kahvin kanssa syön pienen lihapasteijan. Vien niitä maanantaisin koko viikon annoksen työpaikan taukohuoneen jääkaapin pakastelokeroon.

Klo 12 lounas. Työpaikkaruokalassa on joka päivä joku kasviskeitto. Tämä on ruokalistassani ainoa asia, joka vaihtuu. Usein siellä on kasvissosekeittoa, mutta minun suosikkini on kasvishernekeitto. Lounaan kanssa juon aina ison piimän.

Töistä tultua noin klo 17 syön toisen lämpimän aterian. Se on hyvin yksinkertainen. Lämmitän muutaman kalapuikon paistinpannussa vesitilkkasessa. Niiden kanssa nautin perunasalaattia.

Klo 21 on iltapala. Teetä, ruisleipää, juustoa, kurkkuviipaleita, margariinia.

Viikonloppuina yritän pitää mahdollisimman tasaisesti saman rytmin. Tällä menelmällä laihdun nelko tasaiseen tahtiin 82,5 gramman päivävauhtia.

On tosiaan palkitsevaa noudattaa säännöllistä rytmiä ruokailuissaan. Tämän kirjoittaja näyttää sen oivaltaneen ja tulikset näkyvät.

Vierailija
115/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi vaan syödä vähemmän

Tämä. Takuulla laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Harvassa ovat ne, joilla on jokin aineenvaihduntasairaus. Pientä nälkää ei myöskään kannata säikähtää ja tehdä heti välipalaa tms.

Vierailija
116/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on joka ruualla hiilihydraatteja.

Mä laihdutin aikanani niin että pidin 3 hiilihydraatitonta päivää kerrallaan, sitten 2 päivää kevyttä normiruokaa. Ei ollenkaan vaaleaa leipää, makaroneja eikä sokeria.

Vierailija
117/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea saa syödä, kyse on määristä.

Proteiinia kannattaa syödä riittävästi.

Mutta kaikkea ei kannata syödä.

Vierailija
118/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo 10kg edes pitäisi karistaa? Onko lääkäri käskenyt vai onko pituutta niin vähän että jo tuo paino näkyy selvästi ja nostaa riskejä?

Isommat painonpudotuksen tavoitteet (20 kg ja siitä yli) ymmärrän hyvin mutta pikkulaihdutusta en ihan aina. Kun siis usein ovat lähinnä kosmeettisia vaikutukseltaan.

10 kg on selkeän näkyvä ylipaino. Pari kiloa ei niinkään näy.

Vierailija
119/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö joka päivä pastaa, tämä oli tasan yhden päivän esimerkki. Syön tavallista kotiruokaa, mitä myös lapset syövät. Tässä taloudellisessa tilanteessa ei ole varaa tehdä kaikille eri ruokia. Rahkaa yms. välttelen, koska maitotuotteet eivät oikein sovi refluksin kanssa yhteen ja toisekseen en halua syödä liikaa kovia rasvoja. t. Läski-Ap

Rasvattomassa rahkassa on 0.1m/100g kovaa, siis tyydyttynyttä rasvaa, ts. äärimmäisen vähän.

Vierailija
120/143 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kg ei näy juuri missään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi